Gå til innhold

Overfyllt på Oslo legevakt


FreeLife

Anbefalte innlegg

Da har du hatt enormt uflaks. 

Nå har hun ventet i over 5 timer. 

Sier det er max 50% nordmenn + europeree der, resten asylsøkere. Folk må stå. Det har jeg aldri opplevd på en hverdag klokka 16. Jeg har vært der endel i forbindelse med helsevesenjobb også.

det er skremmende at du jobber i helsevesenet. Hvordan kan du se at et menneske er norsk?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lol skulle det være overraskende å vente 6 timer på legevakten? Kuttet meg dypt i et par fingre for noen år siden og måtte vente fra 6 om kvelden til litt over midtnatt før jeg fikk komme inn. HUtrolig bra av helsevesenet å ha såpass korte køtider med så høy pågang som det er nå. 

Anonymkode: 5fddd...912

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette!På legevakta i Oslo har det alltid vært et stort press.Jeg har aldri opplevd at jeg kun har måttet ventet 1 time.

Anonymkode: f2dd5...01a

Du har sikkert også opplevd at det har vært 50-100 asylsøkere der klokka 16 på en mandag antar jeg? Heeeelt vanlig det si! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol skulle det være overraskende å vente 6 timer på legevakten? Kuttet meg dypt i et par fingre for noen år siden og måtte vente fra 6 om kvelden til litt over midtnatt før jeg fikk komme inn. HUtrolig bra av helsevesenet å ha såpass korte køtider med så høy pågang som det er nå. 

Anonymkode: 5fddd...912

Sprøtt. Jeg har vært der 3 ganger selv og 10 ganger kanskje i forbindelse med jobb. Har aldri ventet mer enn 2 timer totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at de er asylsøkere og ikke folk som er norske statsborgere?

Anonymkode: 6b1f5...db8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier også at det tyter inn pasienter somer tydelig psykisk syke. I løpet av noen timer nå har det vært 3-4 stykker som har hylt og skriki så man skulle tro de døde. Pluss mange hastepasienter med langtkommende sykdommer/tilstander som kommer rett inn. 

Legevakta har en egen "avdeling" for psykisk psyke.Psykiatrisk legevakt kalles den,så de som er psykisk syke går ikke foran det som er somatisk syke.

Anonymkode: f2dd5...01a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legevakta har en egen "avdeling" for psykisk psyke.Psykiatrisk legevakt kalles den,så de som er psykisk syke går ikke foran det som er somatisk syke.

Anonymkode: f2dd5...01a

Jeg vet det...men det vet ikke de psykisk syke asylsøkerne som kommer inn på somatisk avdeling. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at de er asylsøkere og ikke folk som er norske statsborgere?

Anonymkode: 6b1f5...db8

Wild guess.. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke noe nytt. Ja, det er mange utlendinger generelt hos legevakten, alltid, både i Oslo og Bærum. Jeg har forresten nesten alltid ventet lenge selv om det har vært rimelig akutt. Men ja: det er mye flyktninger hos legevakten og de som var der da jeg var der forrige uke med en syk baby så ikke akkurat ut til å være så akutt syke. De hsdde til og med overskudd og energi til å peke, prate om og stirre på meg. Hyggelig når man står der med en liten syk baby. Heldigvis ble vi prioritert og var raskt ferdige. 

Anonymkode: 5fa78...5f6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Wild guess.. ;)

Nå mistet jeg all kredibilitet for klagingen din! Du vet jo ikke hva du prater om. Det er mange ikke etnisk norske som bor i Oslo, neste gang du lager tråd, og klager, undersøk bedre!

Anonymkode: 6b1f5...db8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lungebetennelse, måtte ha hjelp for å gå og slett med å puste. Måtte vente tre og en halv time ☺En gang tisset jeg blod og hadde 40 i feber, vre meg på grunn av magesmerter, måtte bare vente to timer da ☺Generelt stort press der, tror jeg, men jeg er enig med at det er mange av dem som kommer for småtteri 

Anonymkode: 84ff5...2e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå mistet jeg all kredibilitet for klagingen din! Du vet jo ikke hva du prater om. Det er mange ikke etnisk norske som bor i Oslo, neste gang du lager tråd, og klager, undersøk bedre!

Anonymkode: 6b1f5...db8

Du tror ikke man ser forskjell på innvandrer som har bodd i norge en stund og asylsøkere? Har bodd i Oslo i 15 år. Jeg ser forskjell på en tredjegen innvandrer og romfolk for å si det sånn. Jeg ser også forskjell på nyankomne asylsøkere og tredjegen. Det kom faktisk et BUSSLAST nettop med asylsøkere dit. BUSSLAST- litterally med en buss. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har et kredibilitetsproblem så er det de som fortsatt har hodet dypt begravet i jorden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde lungebetennelse, måtte ha hjelp for å gå og slett med å puste. Måtte vente tre og en halv time ☺En gang tisset jeg blod og hadde 40 i feber, vre meg på grunn av magesmerter, måtte bare vente to timer da ☺Generelt stort press der, tror jeg, men jeg er enig med at det er mange av dem som kommer for småtteri 

Anonymkode: 84ff5...2e0

Jada..folk DØR hele tiden på akutten..heeelt vanlig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tror ikke man ser forskjell på innvandrer som har bodd i norge en stund og asylsøkere? Har bodd i Oslo i 15 år. Jeg ser forskjell på en tredjegen innvandrer og romfolk for å si det sånn. Jeg ser også forskjell på nyankomne asylsøkere og tredjegen. Det kom faktisk et BUSSLAST nettop med asylsøkere dit. BUSSLAST- litterally med en buss. 

Trodde ikke du var der, men konen din?

Anonymkode: 6b1f5...db8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er skremmende at du jobber i helsevesenet. Hvordan kan du se at et menneske er norsk?

Hvorfor er det skremmende? Du ser ikke forskjell på en romperson og en nordmann f.eks?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

det er skremmende at du jobber i helsevesenet. Hvordan kan du se at et menneske er norsk?

Er det dessuten en kvalifiskasjon man burde ha at man ser forskjell på nordmenn og asylsøkere når man jobber i helsevesenet?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det dessuten en kvalifiskasjon man burde ha at man ser forskjell på nordmenn og asylsøkere når man jobber i helsevesenet?

 

Du burde vite at man ikke kan se på et menneske om det er norsk eller ikke ja

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er skremmende at du jobber i helsevesenet. Hvordan kan du se at et menneske er norsk?

Hudfarge og klesmåte pleier å være et rimelig sikkert tegn. 

Anonymkode: 4384b...862

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvorfor er det skremmende? Du ser ikke forskjell på en romperson og en nordmann f.eks?

Nei, ide har de samme kroppene og kan få de samme sykdommene og skadene og det burde en som jobber i helsevesenet være seg bevisst.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...