Gå til innhold

Jeg lovet å ikke fortelle venninnen min at typen var utro med min andre venninne, men nå begynner jeg å bli usikker.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barndomsvenninen min var bortreist I helgen og typen hennes var på fest og det var en venninne av meg å. Hun var hos meg i går. Helt på gråten. Hun og han typen hadde hatt sex på festen.  I kjellerstua. Hun visste han var I forhold og har barn med henne. Hun sa de var fulle. Han sa dette MÅ dama ikke vite. Han vet at hun venninna mi skulle snakke med meg. Jeg holdt kjeft sa hun.  Vi snakket lenge og jeg sa jeg ikke skulle si noe. 

Men nå er jeg redd for at hun finner ut alt og får vite jeg visste det uten å si noe til henne. Kan godt være han får dårlig samvittighet og forteller alt.  Han er utspekulert nok til å si jeg visste det. Han har aldri likt meg  Vi har vært venninner siden barneskolen og hun har sagt til meg før at hvis jeg får vite han er utro eller gjør noe galt, så forventer hun jeg sier det til henne. Men sier jeg det til henne, så blir hun andre venninnen min sur!  Huff, for en dum situasjon.

Hun la ut snap av de to sammen og sønnen "Lykkelig familie" i går. Hun skulle bare visst. Hva ville dere ha gjort? 

Anonymkode: 6d134...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi de valget om å si det selv, si du har ombestemt deg og ikke kan være med på å dekke over dette.

Hvis ikke, så sier du det selvfølgelig til barndomsvenninnen din. Jeg hadde aldri tilgitt deg for å ikke si noe så viktig!

Anonymkode: cd0aa...720

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vanskelig. Men siden hun har gitt klar beskjed, så ville jeg fortalt det. 

Anonymkode: 87c38...25c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig gjort av venninnen din som hadde sex med typen til hun andre venninnen din å sette deg i denne situasjonen ved å fortelle det. Jeg ville sagt fra at jeg ikke finner meg i å måtte holde på en sånn hemmelighet, og bedt dem fortelle det før du sier det.

Endret av Lady
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg lett ofret venninnen som plasserte meg i en så ubehagelig situasjon. Hun skulle jo aldri i verden ha sagt det til deg når hun er klar over at du også er venn med samboeren til han hun hadde sex med. Det er ikke særlig mye vennskapelig over et slikt valg. Men du har jo ingen forpliktelse til noen av dem, så det handler vel mest om hvilken venninne du er mest interessert i å beholde, om man ser litt kynisk på det.

Mitt dilemma her ville vært hvorvidt jeg skulle gi beskjed til venninnen som betrodde seg til meg for at jeg kom til å si det, ikke om jeg skulle si det, for det har den andre venninnen din gitt klar beskjed om at hun gjerne vil høre. 

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Hvis du har gjort en avtale med venninna di om å skulle si fra om du vet at typen er utro, så tenker jeg at du holder deg til det. 

Jeg ville alltid visst det. Uansett hvor vondt det måtte gjøre. Hadde satt pris på å høre det fra kjæresten, men om han ville holde det skjult for meg, så ville jeg hørt det fra andre. Så jeg synes du skal si det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gi de valget om å si det selv, si du har ombestemt deg og ikke kan være med på å dekke over dette.

Hvis ikke, så sier du det selvfølgelig til barndomsvenninnen din. Jeg hadde aldri tilgitt deg for å ikke si noe så viktig!

Anonymkode: cd0aa...720

Enig i dette. Det er ikke rettferdig at venninnen din holdes for narr. Jeg tror det eneste hun vil oppleve som mer ydmykende enn det de gjorde mot henne er at hun var "den eneste" som ikke visste det. Men jeg forstår selvfølgelig at du er i en veldig vanskelig situasjon som du ikke fortjente å bli satt i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske hun ikke sa noe til meg, men skjønner jo hun trengte noen å snakke med. Føler jeg kommer til å skuffe noen uansett og noen blir sure :( Jeg lovet henne om å ikke sladre om det og jeg hater å bryte avtaler. Men jeg synes bvenninna mi fortjener å vite hva som har skjedd. Jeg er redd han typen nekter for det og mener jeg dikter det opp. Hva om hun tror på han fremfor meg??

Jeg tror jeg må tenke på dette før jeg gjør noe.

Ts.  

Anonymkode: 6d134...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold med den venninnen du er nærest og bland inn dine verdier i livet.. Det hadde jeg gjort.

Anonymkode: 97622...617

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, for en vanskelig situasjon!  Jeg skjønner du ikke vil skuffe noen, men her må du ta et valg. Hvem av de betyr mest for deg og står deg nærmest? Tenker det er barndomsvenninen din. Hun andre venninnen din gjorde noe veldig galt. Da må man bare ta konsekvensene av det. Jeg hadde blitt veldig skuffet om en av mine nærmeste holdt dette skjult for meg og dekket over det for hjelpe venninnen sin. Hadde følt meg dolket i ryggen.  

Så jeg synes du skal si du ombestemmer deg og kan ikke holde på en så stor hemmelighet. Det er ikke rett. Hun venninna di får bare bli så sur som hun vil tenker nå jeg.

Endret av smalls
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske hun ikke sa noe til meg, men skjønner jo hun trengte noen å snakke med. Føler jeg kommer til å skuffe noen uansett og noen blir sure :( Jeg lovet henne om å ikke sladre om det og jeg hater å bryte avtaler. Men jeg synes bvenninna mi fortjener å vite hva som har skjedd. Jeg er redd han typen nekter for det og mener jeg dikter det opp. Hva om hun tror på han fremfor meg??

Jeg tror jeg må tenke på dette før jeg gjør noe.

Ts.  

Anonymkode: 6d134...cf5

Hvis hun virkelig er en barndomsvenninne, som du har lovt å si ifra om typen er en drittsekk mot henne, så sier du ifra om du vil beholde vennskapet. Hadde bestevenninna mi holdt noe sånt hemmelig for meg og jeg hadde funnet det ut, hadde det betydd slutten på et livsvarig vennskap. 

Jeg synes absolut du skal snakke med hun andre venninna de ( helst i kveld) og gi klar beskjed om at hvis de ikke sier det innen x antall dager, så gjør du det. Forklar hvorfor du velger dette. Du lovte ikke å holde det hemmelig før du fikk vite det. Du har ikke valgt å få vite det engang. Det er venninna de som sa det, som valgte å fortelle deg det. Hvis det betyr at vennskapet deres blir ødelagt, tror jeg det er verdt det. 

Hva om dette hadde vært deg foresten? Du har ingen trygghet i at ut aldri vil gjøre det samme mot deg, og holde det hemmelig for deg. 

Endret av Cambria
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer fort fram en dag og da er du i ett veldig dårlig lys. Jeg hadde dumpa deg som venninne om du ikke sa i fra til meg om noe så viktig!

Anonymkode: 0c4b2...9bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er dårlig gjort av henne å blande deg inn og sette deg i en slik situasjon. Hun kan faktisk ikke kreve du skal holde kjeft om dette. Hun gjorde noe galt og han så klart. De dreit seg ut og nå får de ta konsekvensene av det. Å si de var fulle holder ikke mål. Dårlig unnskyldning spør du meg  

Hadde mannen min vært utro og en god venninne visste om det og ikke sa noe, da hadde jeg blitt utrolig såra. Tror ikke jeg ville hatt henne som venn mer. Be de om å si det selv ellers gjør du det!

Anonymkode: c482e...48a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig med flere her om at det var dårlig gjort av venninne 2. Hun setter ansvaret over på deg, og du blir taper uansett hva du gjør. Du blir tvunget til å svikte ei barndomsvenninne for å beskytte ei som lå med typen hennes.

Jeg hadde sagt til venninne 2 at hun må selv ordne opp i dette. Hun får ringe til venninne 1 og fortelle selv om hva som har skjedd, jeg synes også at fortjener en beklagelse av henne. Det var mektig dårlig gjort av henne.

Du forteller venninne 2 at hun får gi beskjed innen ei uke, for da tar du samtalen med venninne 1.

Jeg synes venninne 2 har drite seg ut to ganger ved å blande deg inn i dette, jeg tror ikke jeg hadde hatt bruk for ei sånn venninne.

Anonymkode: b85cb...3a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville latt være å si noe. Det er ikke ditt problem - du får heller snakke med mannen hennes og få han til å si det selv. Det kommer vel sjelden noe godt ut av at andre skal fortelle henne noe hva mannen har gjort, men kan kanskje redde forholdet deres (nå tenker jeg på barnet her) hvis han faktisk åpner seg og forteller henne det selv.

Anonymkode: 9e0db...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trykket for fort. Ts her

Til opplysning, så snakket jeg med venninnene nr 2. Sa jeg ikke klarte å holde dette hemmelig mer. Jeg hadde lovet henne å fortelle henne hvis typen dreit seg ut. Jeg lovet henne før jeg lovet deg å holde kjeft. Ja, dumt at jeg lovet det, men jeg har for dårlig samvittighet. Kommer dette ut, så får jeg et helvete! Du kan så klart si det selv. Det er det riktige å gjøre.  

Fikk bare til svar "Hallo du lovet! DU får helvete? Hva med meg?! Jeg får et helvete. Takk for en god venn du er. Nå ble jeg skuffet"

Har ikke svart på denne meldingen, men jeg må gjøre det riktige. 

Anonymkode: 6d134...cf5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du vil gjøre det riktige og si fra til venninnen din! :)  Den andre venninnen som hadde sex med en hun visste var i et forhold, og typen som var utro, har satt seg i denne situasjonen selv. Du har selvsagt ingen skyld i dette. 

Hadde jeg vert deg hadde jeg sagt fra så fort som mulig, helst i kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en situasjon der man skulle det stod om alvorlige kriminelle handlinger. Hallo, det er snakk om utroskap, det er ikke noen som har dødd.

Anonymkode: 80263...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det. Om hun andre venninnen blir sur, so what? Da burde hun ikke ligget med noen hun visste hadde kjæreste. I tillegg når kjæresten ikke liker deg; hadde garantert sagt det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...