Gå til innhold

Vanskelig å få nye venner...eller?


Gjest Gjest_Misbetta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Misbetta

Heisann! 

Jeg har nettopp "flyttet" opp til kjæresten som bor ca. ved Jessheim (1,5 time unna hjemstedet mitt) - eller jeg bor her når jeg ikke har jobbperiode (jobber turnus) men synes det er så fryktelig vanskelig å bli kjent med nye mennesker her.

Og nå som jeg ikke kjenner noen her eller så blir det fort til at jeg kjeder meg litt ekstra.. Blir nesten litt ensomt tiltider - spesielt med tanke på vennene mine jeg har "hjemme". Jeg har jo møtt alle venna til kjæresten min, og blitt smålig kjent med noen av dem, men blir jo til at man kun møtes når det er fest. Har også ved tilfeller prøvd å være super sosial på byen med andre folk, bare for å se om man møter noen man klikker vennskapelig med. Men Neida, ingen hell og lykke her.

Er nesten så jeg vurdere å legge ut en kontakt annonse i lokalavisen, haha. 

Måtte bare lufte tankene litt. Kom gjerne med tips eller tilbakemeldinger på hva jeg kan gjøre. :-)

edit: får legge til at jeg er 23år :-)

Endret av Misbetta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sånn det er. Folk på den delen av landet er vanskeligere å bli kjent med enn folk som bor langs vest og nord :P Bli med på et "lag" eller forening av noe slag, treningssenter, sangkor, el.l. så får du deg kanskje noen venner der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Misbetta

Det er sånn det er. Folk på den delen av landet er vanskeligere å bli kjent med enn folk som bor langs vest og nord :P Bli med på et "lag" eller forening av noe slag, treningssenter, sangkor, el.l. så får du deg kanskje noen venner der :)

hehe, du har tydeligvis rett.
Sangkor hadde jeg ikke passet inn i, ganske sikker på at jeg hadde blitt sparka ut rimelig fort med den sure stemmen min
:fnise:
Men kan jo alltids se om det er noe annet man kan delta på. Bare kjedelig å ikke ha noen å være med tiltider!
Takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg bor ikke på Jessheim, men ikke så veldig langt unna. Hva slags hobbyer og interesser har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner hva du mener! Det er ikke lett å få seg nye venner.. 

21 år, Lørenskog 

Anonymkode: c43a0...188

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Misbetta

Jeg er veldig glad i å være med venner generelt - enten det bare er å snakke eller ta en kaffe, se en film eller gå en tur.
Lage noe godmat, ut på byen å ta en øl eller et glass vin, spille litt tvspill.

Jeg trenger andre å være sosial med og ikke bare min kjære.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i å være med venner generelt - enten det bare er å snakke eller ta en kaffe, se en film eller gå en tur.
Lage noe godmat, ut på byen å ta en øl eller et glass vin, spille litt tvspill.

Jeg trenger andre å være sosial med og ikke bare min kjære.:)

Jeg bor i Oslo(ikke så langt fra Jessheim). Du kan ta en titt på facebook-siden min:) og se om du er interessert i å ta kontakt. Ellers så har du 'Besøksvenn', som arrangeres av Røde Kors. Vet ikke om det finnes i ditt kommune, men finnes i hvert fall i Oslo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte så kan vennskap oppstå på jobb, men det skjønner jeg at ikke er aktuelt for deg siden du ikke jobber på Jessheim. 

Hva med trening da? Gå på et helsestudio og se om du treffer noen der.

Liker du å strikke? Kanskje du har lært å strikke av mamsen ;) Det finnes endel strikke kafeer rundt om i landet. 

Anonymkode: 7f953...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Misbetta

Jeg bor i Oslo(ikke så langt fra Jessheim). Du kan ta en titt på facebook-siden min:) og se om du er interessert i å ta kontakt. Ellers så har du 'Besøksvenn', som arrangeres av Røde Kors. Vet ikke om det finnes i ditt kommune, men finnes i hvert fall i Oslo. 

Det kan jeg godt gjøre, hva kaller du deg? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Misbetta

Har du vurdert å prøve å finne en jobb på det nye stedet? 

Nei, trives alt for godt i den jobben jeg allerede har. Dessuten eier jeg leilighet i hjembyen, som jeg da bor i når jeg har arbeidsperiode.. Men kan jo alltids se om det finnes noe som frister her, men har lite tro på det akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vanskelig å få nye venner i voksen alder (jeg er 44)

Jeg er selv innflytter i Vestfold, kjenner ingen her.  Fryktelig ensomt. :-(

 

Man må selv gå aktivt inn for å få venner. Har du jobb, barn eller begge deler? Er selv innflytter her jeg bor, og jeg fikk venner gjennom barnets skole, aktiviteter og min arbeidsplass. 

Hverken barn eller jobb er aktuelt for ts, men da må man prøve å finne en interesse. Eller hva med å finne venner via nettet? På facebook f.eks. Der finnes det mange sider, bl.a for de ulike stedene. Bli medlem på lokale sider å skriv en forespørsel der. 

Anonymkode: 7f953...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er man aktiv selv.  Men folk i den alderen har som regel et stort nettverk fra før og har nok med sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er man aktiv selv.  Men folk i den alderen har som regel et stort nettverk fra før og har nok med sitt.

Hvis kjemien stemmer så har man alltids plass til flere. 

Anonymkode: 7f953...f30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...