Gå til innhold

Chandra har blitt mamma <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes synd på dere som er høygravide nå.
Det er jo så ufattelig varmt rundt om kring, husker jeg holdt på å gå til i fjor og det var jo en såkalt dårlig sommer. :sprettoy:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den 15. juli 2016 at 20.45, Beccy87 skrev:

Jeg synes synd på dere som er høygravide nå.
Det er jo så ufattelig varmt rundt om kring, husker jeg holdt på å gå til i fjor og det var jo en såkalt dårlig sommer. :sprettoy:

Må si jeg begynner å merke det nå ja! Har heldigvis ikke vært så plaget men det er nok fordi det ikke har vært så varmt her. Men er helt avhengig av vifta på soverommet da. :)

Pusler fremdeles rundt hjemme, slapper av og går roolige turer med hund og mann. I går var vi nede ved sjøen. :) Arvet en søppelsekk og 2 ikeaposer med klær og utstyr av en kollega i går som jeg brukte lang tid på å gå igjennom. Var mest klær for rundt 1 år så fikk sortert bort det som var slitt og stygt/flekkete og resten går jeg gjennom når mini blir større. Var en del fint der så det blir sikkert kjekt! :)

I går fikk vi ordnet madrass til vugga og endelig fått kjøpt ny skittentøyskurv til badet. Grå i stoff som var veldig fin! Fikk også plantet flasker og kastet glass og metall og handlet snacks til fødebagen. Godt for alt som er gjort. ;) Kjempespennende. :tongue: 

I dag har jeg puslet med klesvask, veskerydding, litt vask av leker og diverse jeg fikk i går, rydding av gang, sittet litt ute med bok og nå skal jeg sove litt før det blir tur senere i dag. 

Har begynt å få noen ganske vonde tak i korsryggen de suste dagene så det er helt tydelig at det ikke er mange ukene igjen! 

Skrevet

Fyttirakkern som det ser ut her nå. Selv om jeg rydder og ordner som bare det om dagen føler jeg stadig at det er to skritt frem og et tilbake. Hver gang et prosjekt er ferdig dukker det opp et nytt som skaper rot og sånn går dagene, men nå tror jeg faktisk ikke det kan dukke opp mer. :tongue: 

Jeg kaster og rydder masse om dagen men allikevel drar jeg med meg så mye hjem. Arver ting både her og der (og det setter jeg pris på!), har holdt på med opprydding på loftet til foreldrene mine (fy så mye gammel drit man tar vare på!), tatt med ting hjem fra kontoret ++ Så her er det bare å holde tritt og være streng på hva man tar var på altså!

Dagens prosjekt er ny oppvaskmaskin. Vår gamle som må være rundt 10 år har ikke vasket rent på mange måneder til tross for at den er renset etter alle kunstens regler. I dag kom endelig ny på plass og kjøkkenet ser 100% bombet ut. Mannen rakk ikke å montere den ferdig før trening så da får jeg ikke satt alt inn i skapene igjen før jeg skal lage middag til han kommer hjem. I tillegg glemte gutta å si til meg at jeg ikke kunne bruke vasken noe som resulterte i vann over alt. :tongue: Gulvet ser virkelig ikke ut etter tråkking inn og ut med oppvaskmaskin. Men fy som jeg gleder meg til å endelig få ordentlig ren oppvask igjen da. Greit å slippe å styre med det etter at baby har kommet.

Så nå må jeg bare fokusere på det som faktisk er i orden av stort og smått:

- Kylling ligger ferdigmarinert i kjøleskapet til senere i kveld

- Underlaget til babygymmen jeg arvet i går tålte vaskemaskinen og henger ren og pen til tørk. 

- Begynner å komme ajour med klesvask etter vasking av både klær, håndklær og babyting i noe som føles som en evighet. For ikke å glemme alt treningstøyet til mannen. Det største som gjenstår å vaske nå er noen dyner jeg arvet som skal brukes i krisetilfeller og noen bamser fra da jeg var liten. 

- Madrassprosjekt til vugge er ferdig og vuggen står fin og nyvasket i stua. Nå gjenstår bare å re opp.

- Fødebaggen er nesten klar. Mangler bare noen blader og noen klær og toalettsaker jeg må ta med i farta

- Gresset er nyklippet og alt av blomster er vannet

- Hunden har fått tur og er blid og fornøyd.

- Har fått pusset noen smykker jeg har fått i gave fra mannen til jul/bursdag de første årene vi var sammen og begynt å bruke de igjen. :rodmer:

- Det er ingen ting som mangler til baby som må kjøpes før fødsel. Det eneste er at jeg skal kjøpe meg er et par ammesingletter.

Nå skal jeg slenge meg på sofaen med Netflix før jeg gyver løs på det jeg kan få unna på kjøkkenet. Nå er det faktisk snart klart til baby kommer! :hoppe: Det er veldig viktig for meg at huset er shinet og fint når fødselen begynner så jeg kan komme hjem til et fint hus. Om jeg hadde begynt å føde nå hadde jeg fått panikk for kjøkkenet. :fnise: 

En ting jeg må gjøre er å vaske leker som er arvet. Tenkte å slenge det i oppvaskmaskinen og om noe ikke tåler det blir det kastet. Men det er jo ingen stor hast akkurat. Har også kjøpt inn til å lage skolebrød. Kanskje i morgen? Må ha noe å pusle med om dagen for jeg blir rastløs av å bare hvile. Så egentlig er det fint at jeg har noen prosjekter som får tiden til å gå. :)

Skrevet

Den kjøkkensituasjonen gav meg litt vondt i magen faktisk :fnise: Rydding av gamle greier på loft synes jeg er koselig, men ikke sånn rett før fødsel kanskje! Du er vill med alle prosjektene dine ;) Huset skinner nok som aldri før når du kommer hjem med vesla :) 

Skrevet
12 timer siden, Weebs skrev:

Den kjøkkensituasjonen gav meg litt vondt i magen faktisk :fnise: Rydding av gamle greier på loft synes jeg er koselig, men ikke sånn rett før fødsel kanskje! Du er vill med alle prosjektene dine ;) Huset skinner nok som aldri før når du kommer hjem med vesla :) 

Huff ja da kan du tenke deg hvordan jeg hadde det. :tongue: Fikk laget mat og mannen koblet ferdig maskinen etter at jeg la meg, så nå er det bare å rydde på plass i skapene rundt og gå over gulv. Sånn bortsett fra at jeg ligger i senga enda da! :fnise:

Rydding av loft kan være spennende men her er det bare gamle ting fra barndommen jeg må ta stilling til. Typ flere søppelsekker med bamser og slikt. Vi skal heldigvis ta pause frem til høsten nå! Jeg lærer i alle fall at jeg aldri skal ta vare på så mye selv. Men det er jo noen godbiter der også da som er gøy å finne. :) 

Om vesla kan vente et par uker er det jo håp da. Dessverre liker jeg bedre å organisere enn jeg liker å vaske! Jeg har tenkt litt på at jeg ikke kan forvente å ha strøkent hus med barn og hund, men om ting er godt organisert og vi får gode rutiner vil det kanskje gjøre hverdagen enklere? Det er verdt å prøve!

Nei nå er det opp og ut i solen! Fantastisk vær!

Skrevet

Hei igjen! :vinke: Jeg har ikke skrevet til deg eller andre eller engang i min egen dagbok på en hel uke! Misliker sterkt å skrive på foumet fra mobil, så da har jeg bare lest istedet, når jeg har hatt ferie og ikke hatt tid/ork til å sette meg ned på kvelden med laptopen hjemme heller. Anyway, kjenner meg veldig godt igjen med dette "rot overalt"-opplegget! Jeg har rydda hele rotekottet vårt siden jeg tenkte at det var styr å ha det hengende over seg i forbindelse med flyttinga, lettere å pakke ting som bare skal pakkes rett ned - enn å måtte gå gjennom masse ting. Så mye rart fra gamle-dager man finner! Jeg har så mye fra ungdomsstida på nittitallet, kassetter, disketter, brev fra brevvenner mm. Har kasta MYE, men beholdt endel, blant annet mye cd og dvd. Det er jo litt gøy med nostalgien i alt som dukker opp også!

Høres ut som kjøkkenet ditt ble/blir fint til slutt, men skjønner godt det er slitsomt å leve i det mellom-rotet. Nå har jeg stabla det som ikke er gått gjennom under bordet i stua, men det syns jo likevel. Heldigvis tåler jeg endel rot, men gleder meg til å være ferdig med alle prosjektene og pakking og rydding. 

Gode rutiner er nok kjempelurt, og siden du nok kommer til å trenge tid på å finne ut hvilke rutiner babyen og dere sammen med henne trenger, er det jo fint når du er så flink til å få på plass alle andre prosjekter og rutiner. Bra du passer på å slappe av også, når du får baby blir det jo ikke så mye tid til det innimellom alt det nye som skjer. 

Ha en strålende dag i sola! :D

Skrevet

@Rainbow

Det høres fornuftig ut å holde seg unna PC i ferien. Det er så mye annet som er bedre å bruke tiden på! Kan tenke meg det var greit å få ryddet i kottet. Det er gøy når gamle ting og minner dukker opp. Jeg har et par skuffer i en kommodei kjelleren jeg tar vare på diverse fra barndommen i. Kan jo ikke kvitte seg med alt. :) Du får nyte ferien videre! :D

----

Har vært skikkelig effektiv i dag egentlig. Startet med kaffe og frokost på verandaen og fikk solt meg litt før det ble for varmt. Hjelper å drikke masse vann. Etterpå fikk jeg shina kjøkkenet etter i går og støvsugd 1. Etasje og ristet tepper og pledd. Fått bygd sammen babygym og har til og med gjort klart det jeg kan til middagen. Skal ha noe så enkelt som pasta med kjøttsaus og salat i dag. Salaten er ferdig laget og alt er tatt frem. Til og med kjelen med vann står klar. :tongue: Deilig for da kan middagen nesten lage seg selv igjen blir alltid så trøtt rundt middagstid. Har også lagt frem klær til mannen til fødebagen. 

Nå har jeg spist stekt ris med grønnsaker og egg til lunsj og har lagt meg i senga for å hvile litt. Syntes jeg hviler bedre i senga enn sofaen. Hunden sover og jeg satser på å få med mannen på tur etter middag. Nå har det skyet til og jeg hadde håpet vi kunne dra ned til sjøen igjen kanskje på piknik. Håper været kommer seg igjen! :)

Ensformige dager nå, men jeg merker at det er det kroppen trenger. Forberede seg til fødsel, være uthvilt, være mett, være klar. I dag er jeg faktisk i uke 38+0 og det er 17 dager til termin. Blir nesten litt skremt. Jeg aner jo ikke hvordan hverdagen med baby blir i det hele tatt og hvordan jeg vil takle eller like det. Men allikevel gleder jeg meg blandet med litt panikk. :P Kanskje det ikke blir slik jeg har sett for meg i det hele tatt. 

En ting jeg er glad for er at formen er så bra tatt i betraktning at baby kan komme når som helst. Selv om jeg går sakte og blir fort sliten kan jeg virkelig ikke klage. Håper det fører til at jeg har overskudd til fødselen og at jeg kommer meg raskt etterpå. :)

Skrevet

:hoho: Jeg blir nesten litt sliten av å lese i dagboka di. Og så misunner jeg kanskje bittelitt energien din! Her står jeg opp, spiser frokost, ser litt på det som burde vært gjort, setter meg i sofaen og hviler litt. Rydder litt i oppvaskmaskinen og setter meg tilbake i sofaen osv :P Her er det virkelig ikke klart for baby, og jeg tenker hele tiden at "i morgen tar jeg meg av det". Uff, latskapen lenge leve. Jeg er skikkelig lat og giddalaus altså... har ikke engang somlet meg til å ferdigstille fødebaggen :sjenert: 

Skjønner hva du mener med varmen. Det er ikke mye som skal til her heller før jeg føler meg helt overopphetet. Og pusten blir også tung som følge av at lufta føles så tung. I tillegg må jeg innrømme at jeg er redd for pigmentflekker, så jeg har ikke akkurat gått inn for en gylden tone i huden denne sesongen. Derimot har jeg smurt meg med relativt høy faktor i ansiktet om jeg så vidt skal sitte ute i sola. Samt å bruke mitt faste accesoir solbriller :skya:

Nei... forresten. Du motiverer du! Jeg har laget meg en mental liste over hva jeg skal gjøre av husarbeid i morgen :nigo: Nå får jeg se å tuppe meg selv i ræva. Men først... sette vaffelrøre. Jeg driter i om klokka er 22 :ler: 

Skrevet
8 minutter siden, Sjela skrev:

:hoho: Jeg blir nesten litt sliten av å lese i dagboka di. Og så misunner jeg kanskje bittelitt energien din! Her står jeg opp, spiser frokost, ser litt på det som burde vært gjort, setter meg i sofaen og hviler litt. Rydder litt i oppvaskmaskinen og setter meg tilbake i sofaen osv :P Her er det virkelig ikke klart for baby, og jeg tenker hele tiden at "i morgen tar jeg meg av det". Uff, latskapen lenge leve. Jeg er skikkelig lat og giddalaus altså... har ikke engang somlet meg til å ferdigstille fødebaggen :sjenert: 

Skjønner hva du mener med varmen. Det er ikke mye som skal til her heller før jeg føler meg helt overopphetet. Og pusten blir også tung som følge av at lufta føles så tung. I tillegg må jeg innrømme at jeg er redd for pigmentflekker, så jeg har ikke akkurat gått inn for en gylden tone i huden denne sesongen. Derimot har jeg smurt meg med relativt høy faktor i ansiktet om jeg så vidt skal sitte ute i sola. Samt å bruke mitt faste accesoir solbriller :skya:

Nei... forresten. Du motiverer du! Jeg har laget meg en mental liste over hva jeg skal gjøre av husarbeid i morgen :nigo: Nå får jeg se å tuppe meg selv i ræva. Men først... sette vaffelrøre. Jeg driter i om klokka er 22 :ler: 

Yey! Du klarer det! Men altså, er energien på bunn så er det vel best å hvile med god samvittighet. Jeg har fått meg en rutine der jeg hviler skikkelig i to-tiden og så sover jeg så lenge jeg klarer på morgenen. Det fungerer fint syntes jeg. Da prøver jeg å få unna ting på lista på formiddagen før jeg hviler. :) 

Vafler høres godt ut! Jeg har bakt skolebrød og skal snart kose meg med å fråtse i de. Må også litt flaut innrømme at jeg har lastet ned pokemon go. :ler: Men her jeg bor er det jo ingen Pokémons og jeg orker jo ikke å gå på jakt. ;) 

Skrevet

Så smart! Jeg er også sånn at jeg er mest produktiv tidlig på dagen. Det er da jeg burde få unnagjort ting :)

Hadde jeg ikke vært så mett så hadde det også fristet noe veldig med skolebrød ;) 

Dette Pokemonhysteriet har jeg ikke satt meg inn i :hoho: Var aldri en pokemonentusiast. Men litt vittig at det igjen har blitt en trend da. Er jo veldig retro :) Får håpe noen legger ut noen pokemons i hagen din da. Så blir det ikke så langt å gå :fnise: 

Skrevet
10 timer siden, Sjela skrev:

Så smart! Jeg er også sånn at jeg er mest produktiv tidlig på dagen. Det er da jeg burde få unnagjort ting :)

Hadde jeg ikke vært så mett så hadde det også fristet noe veldig med skolebrød ;) 

Dette Pokemonhysteriet har jeg ikke satt meg inn i :hoho: Var aldri en pokemonentusiast. Men litt vittig at det igjen har blitt en trend da. Er jo veldig retro :) Får håpe noen legger ut noen pokemons i hagen din da. Så blir det ikke så langt å gå :fnise: 

Jeg er også alltid mest våken og produktiv på dagen så best å få unna ting da ja! :) 

Jeg var skikkelig hektet på Pokemon da jeg var liten/da det ble populært. Hadde gameboyspillet og samlet på kort. :tongue: Jeg tviler vel på at jeg blir like hekta nå, men syntes det er fantastisk kult at det har blitt så populært igjen. Bringer opp gode minner og følelser. Om noen kunne lagt ut pokemons i hagen min hadde det vært supert. De må da også ta hensyn til at gravide damer ikke kan dra på jakt. :fnise:

Skrevet

Ny dag, nye muligheter! Våknet lys våken halv åtte, men kom meg ikke opp før halv ti. Lå i senga og leste om barseltiden og hvor man gjør av ungen når man må på do og slikt. Fysj så mye man lurer på! Håper det blir som med hunden. Følte meg ganske lost da vi fikk han så brukte google (og sunn fornuft) flittig i starten og det gikk jo bra. :hoho: Nå ligger han ute i daybeden på verandaen og soler seg. Kunne sikkert vært bedre oppdratt men. :P

Har akkurat spist en stor frokost. Omelett med pølse og basilikum, brød og salat. Viktig å gi energi til livmoren før fødselen har jeg nemlig lest. Har masse energi akkurat nå, så egentlig hadde det passet veldig fint å føde nå! :tongue: Jeg har lest at får man i seg mat og drikke vil livmoren klare jobben bedre og fødselen går raskere. I tillegg må man prøve å overstyre kroppen som vil spenne seg under riene, mens man skal slappe av. Regner med at dette er lettere sagt enn gjort, men skal virkelig ha det i bakhodet og mannen har fått beskjed om å passe på dette. :P Prøver også å forberede meg mentalt på at de første ukene helt sikkert blir tøffe, slik at jeg ikke går på en smell. 

Nå skal jeg ut i sola på verandaen og lese bok før dagens liste skal jobbes med. I kveld har jeg bedt søster på middag og skolebrød og tenkte å lure henne med meg på tur med hunden så mannen kan få en frikveld. 

Dagens liste:

- Vaske en maskin med vanlig tøy

- Vaske en maskin med arvede babydyner

- Brette og legge sammen en vask med rene håndklær og sengesett til baby

- Lage middagplan til og med torsdag og skrive handleliste til mannen

- Flytte batteristøvsugeren til vaskerommet

- Rydde fryseren

- Lage middag

- Hvis tid: Rydde kjapt over kontoret oppe (tar sikkert 10 minutter)

Det kommer også en og henter en bukse jeg har solgt på Finn. Har aldri solgt klær på finn før, men det funket tydeligvis. Den er ubrukt altså. :tongue: Neste salgsprosjekt blir å selge en jøtulovn som vi har fjernet fra barnerommet. Vi tenkte å kaste den, men ser jo at man brått kan få 500,- for den og man slipper å kvitte seg med den.

Kjenner forresten på murringer i mage og korsrygg. Jeg føler på meg at baby kommer litt før tiden, men ikke helt enda. Kanskje 31. juli/1. august?

Skrevet

Har sovet så sykt godt og nå ligger jeg i senga og prøver å våkne. Hele lista er gjort minus kontorrydding og må henge opp dynene til tørk bare. Belønnet meg selv med skolebrød og kaffe på verandaen før jeg la meg. Leste en stund før jeg sovnet. Kan like dette livet altså. Har foreløpig ikke blitt kjedelig! 

Har til og med laget system med merkelapper i fryseren, så nå får vi se hvordan det går. :tongue: Buksa er hentet og jeg er 400,- rikere. :tongue: Skal spandere på meg et par nye sko rett og slett. 

Wok til middag i dag. Gleder meg til det og å få besøk! 

Skrevet

Så deilig å få unnasolgt litt på Finn da. Det er jo mye bedre enn å bare kaste! :jepp:

Når har du termin forresten? :) 

Skrevet
2 timer siden, Beccy87 skrev:

Så deilig å få unnasolgt litt på Finn da. Det er jo mye bedre enn å bare kaste! :jepp:

Når har du termin forresten? :) 

Ja er alltid greit å få noe for ting man ikke trenger lenger. :) 

Termin er 4. August. 16 dager igjen! Jeg kom 4 dager før termin og søster 9 dager før termin, så håper det er arvelig. :tongue:

Skrevet

Da har jeg lagt ut en Jøtul ovn for 500,- kryss fingrene! :fnise: Fikk også prakket på søster noen rester av hesteutstyret. Gratis selvfølgelig! Her skal ting ut av huset før baby kommer inn! :tongue:

Har jordmortime klokken 9 i morgen på et nytt sted i sentrum. Alt for tidlig og jeg er jo lys våken nå! Etterpå tenkte jeg å kjøpe ammesinglet og nye sko (sneakers type). Tenkte også å stikke innom jobb med kaffe til min kollega som akkurat er tilbake fra ferie. Også selvfølgelig se om jeg finner noen Pokémons på min ferd. ;) 

Andre planer:

- Rydde over kontoret

- Brette det som ligger i tørketrommelen

- Organisere bittelitt i kjelleren og støvsuge vaskerommet

-Rydde høyskapet på kjøkkenet

Nå skal jeg lese meg trøtt! 

Skrevet

Så heldig du var med salget! Jeg har prøvd å selge en hel haug med ting i forbindelse med flyttingen på Finn og på Facebook, men neeeida :P Selv ikke mitt bomkjøp, en altfor liten Levis-bukse som kosta flesk ville noen ha. Selv ikke etter å ha satt den ned til 200 kroner. Hadde brukt den 2 ganger liksom :P Idiotiske Levis-dame som mente buksa skulle være så stram når jeg kjøpte den at jeg måtte holde inn magen. "For den går seg jo til" liksom :kjefte: Håper dere får solgt ovnen ;) kjekt å få noen til hente :)

Jeg har også jordmortime i morgen. Lykke til :)

Skrevet
34 minutter siden, Sjela skrev:

Så heldig du var med salget! Jeg har prøvd å selge en hel haug med ting i forbindelse med flyttingen på Finn og på Facebook, men neeeida :P Selv ikke mitt bomkjøp, en altfor liten Levis-bukse som kosta flesk ville noen ha. Selv ikke etter å ha satt den ned til 200 kroner. Hadde brukt den 2 ganger liksom :P Idiotiske Levis-dame som mente buksa skulle være så stram når jeg kjøpte den at jeg måtte holde inn magen. "For den går seg jo til" liksom :kjefte: Håper dere får solgt ovnen ;) kjekt å få noen til hente :)

Jeg har også jordmortime i morgen. Lykke til :)

Er det flere som ikke får sove altså? Jeg blir sprø! Godt at jeg ikke er alene i natten. Det føles i alle fall bedre ut. ;)

Huff, det er også en del jeg ikke har fått solgt så det går vel litt på flaks og den buksa var det kun en person som viste interesse for. Men det holder jo forsåvidt det! Men alltids greit å prøve å selge før man gir bort. 

Nå er baby våken og bumper på blæra mi. Frekt. :P

Lykke til på jordmortime! Håper din er senere på dagen enn min! 

Skrevet

Ja. Heldige meg har time kl 13 ;) så kan sove lenge i morgen. Må barer se én elendig episode av Under the dome til, så er det natti natt her :)

Jeg har fått solgt noe småtteri. Resten kjørte jeg rett til bruktsjappa som samler penger til en veldig god sak. Så føler jeg i alle fall at jeg har bidratt til noe godt :)

Skrevet
3 minutter siden, Sjela skrev:

Ja. Heldige meg har time kl 13 ;) så kan sove lenge i morgen. Må barer se én elendig episode av Under the dome til, så er det natti natt her :)

Jeg har fått solgt noe småtteri. Resten kjørte jeg rett til bruktsjappa som samler penger til en veldig god sak. Så føler jeg i alle fall at jeg har bidratt til noe godt :)

Misunnelig på tiden din!

Under the dome ja! Den gav jeg opp til slutt men så ganske mye. Det ble bare værre og værre utover. :laugh: Hvilken sesong er du på?

Jeg har også en god haug i kjelleren som skal doneres vekk, helst før baby kommer. Kanskje den rekker å vokse litt til. Problemet er at jeg elsker å rydde mens mannen elsker å samle. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...