Gå til innhold

Bør jeg være redd? Asylmottak

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man kan være forberedt og ha en rasjonell beredskap uten å gå rundt og være redd. 

Jeg er ikke redd.Jeg er bare realistisk og kampklar : )
Alle kvinner burde være det.Alle kvinner kan sloss-hvis de må.Alle kvinner kan bruke våpen-hvis de blir tvingt til det.
I selvforsvar er alt lov.Den mest brutale vinner : )

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt av problemet er at "feil kvinne" kan finne på å skade "feil mann". Jeg unner ikke voldtektsmenn noe godt, men om livredde mennesker bevæpner seg er faren stor for at uskyldige skades. 

Nei....det er ingen fare for at uskyldige skades.Ingen kvinner er så dumme at de tar feil av en reell truende fremmed person ...og en uskyldig person.Man "vet" når man er i livsfare instinktivt.Det er ikke mulig å ta feil...
Og før man bruker et evt. våpen-så må jo personen prøve ¨å angripe først...
Hvordan er det mulig å ta feil av et reelt angrep???Forklar meg det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kvinner burde være det.Alle kvinner kan sloss-hvis de må.Alle kvinner kan bruke våpen-hvis de blir tvingt til det.

Dessverre er virkeligheten slik...hvis personen ikke lar seg skremme vekk av et sint brøl....kom deg vekk...gå vekk
Så er det-den mest brutale og skremende-berger livet sitt.
Den som ikke tør - blir offer.
Så brutal er dessverre virkeligheten og gjerningsmennene.Også gjerningsmenn bruker og truer  offeret med blant annet kniv...
Da bør man selv også ha kniv....mener jeg.Til selvforsvar.
GJERNINGSMENN TRUER OFFERET MED KNIV.....vær forberedt på det.At den kriminelle-er bevæpnet.Derfor tør han....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal man være bevisst:

http://ww.rrojasdatabank.info/HDRP_2010_40.pdf

Og hvor mange er kommet til Norge nå? 10% av disse mener tysk politi er kriminelle.

Anonymkode: c32d3...668

Feil link :D

http://www.liveleak.com/view?i=bc9_1447101873#BXuLO7HpyWlpDcko.99

Anonymkode: c32d3...668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er all grunn til å krisemasksimere.  Holdningen blant mange afrikanske muslimer er at norske kvinner ber om det.  Dvs. at vi fortjener å bli voldtatt i deres øyne!       

"Blant mange" altså ikke alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Blant mange" altså ikke alle. 

Sjansen for at det er en eller flere av dem på asylmottaket er rimelig stor. 

Anonymkode: 64c9e...461

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hva et etterhvert ganske kjent fjes skriver om å leve med en flyktningeleir i nærheten.

Vi går ikke så mye ut, det er ikke vanlig for barn å leke ute, og det kan være farlig på grunn av flyktningleiren som er like ved, sier Neda.

Anonymkode: 424a6...4ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjansen for at det er en eller flere av dem på asylmottaket er rimelig stor. 

Anonymkode: 64c9e...461

Jeg får vondt inni meg av holdningene i denne tråden!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du bør ta forholdsregler. Dette er mennesker med et het annet menneskesyn og en helt annen kultur enn det vi er vant med. Ta med deg pepperspray i det minst. jeg skjønner ikke hva regjeringen tenker på når de tar inn så mange. Er livredd dette selv.

Med hilsen fra:

Jon Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du selv sier: Ikke alle. Ikke alle. Ikke alle. 

Det er jo det eneste du kommer med. Du burde se skamme deg.

Barn og unge jenter antastes av asylsøkere ved et mottak i Tønsberg og foreldre lever nå i frykt. 

http://www.tb.no/stokke/asylsokere/politi/barn-og-unge-jenter-antastet-av-asylsokere/s/5-76-211141

Anonymkode: 89d2e...9d0

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, her hvor jeg bor ble det opprettet asylmottak for et par måneder siden. Nå har to av dem gått løs på ei 12 år gammel jente som gikk forbi der, midt i bygda. Heldigvis var det et vitne som fikk stoppet dem...

Anonymkode: 26055...155

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Faerunpedia

Jeg har bodd rett ved et asylmottak i to år, aldri opplevd noe problemer der, ikke naboene heller. Og har ingen problemer med å gå hjem alene midt på natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forjævlig at de bare er småjenter på 12 år som blir utsatt for noe så forferdelig traumatisk! 

For en tragedie hele samfunnet som har fått dette presset nedover hodene sine. 

Anonymkode: 89d2e...9d0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har bodd under 100 meter, fra et asylmottak med 100-150 asylsøkere, uten en eneste negativ opplevelse i forhold til det, selv om jeg tidligere, har hatt negative opplevelser med menn fra Irak og Afghanistan. Jeg vil si at du ikke trenger å være redd, men du trenger ikke akkurat å stoppe opp og snakke ned dem dersom de plystrer og roper, når du går seint hjem. 

Har forøvrig også hatt positive opplevelser med et par mannlige asylsøkere, da jeg under en kveldstur, midt på vinteren,plutselig fant det for godt å besvime. Ble funnet og fulgt hjem av to svært høflige menn fra et konservativt muslimsk land. Pga tidliger opplevelser, var jeg litt skeptisk, men bestemte meg for å holde skravla i gang og være så lite flørtende som mulig, på den ca to kilometer lange turen, men det gikk bare fint og de passet på meg til jeg hadde kommet hjem i sofaen. 

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men, dakkar. Er det holdningene våre det er noe galt med? Uff, hvis vi bare ikke hadde hatt så dårlige holdninger, så ville det kanskje vært trygt å gå forbi et asylmottak? Hadde det vært problematisk for deg å sende datteren din forbi dette?

http://www.tb.no/stokke/asylsokere/politi/barn-og-unge-jenter-antastet-av-asylsokere/s/5-76-211141

http://www.altaposten.no/lokalt/nyheter/2015/11/10/Jente-12-antastet-av-to-menn-på-hjemveien-11791720.ece

Eller hadde du ofret henne med god samvittighet, bare for å vise hvor godhjertet og inkluderende du er? 

I mine øyne så er flyktningflommen ikke verdt at en eneste av våre jenter blir voldtatt. Ikke en eneste. Men det synes ikke du. Du synes det er helt greit at unge jenter blir antastet, så lenge du kan gjenta mantraet ditt, akkurat som det betyr noe. Det gjelder ikke alle, det gjelder ikke alle. Vel, si det til jenta som ble voldtatt så mange ganger i analen at 4 operasjoner ikke har klart å reparere skadene! 

Det er du og dine medhjelpere som er med på å ødelegge vårt land. Og så har du baller til å si at DU får vondt av VÅRE holdninger. Jeg tar ansvar, og jeg skal stemme Frp ved neste valg, og jeg håper at veldig, veldig mange gjør det samme. For Norge!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du siterte meg og sa at:

DEN...som ikke er redd overfall,kommer til å bli neste offer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei....det er ingen fare for at uskyldige skades.Ingen kvinner er så dumme at de tar feil av en reell truende fremmed person ...og en uskyldig person.Man "vet" når man er i livsfare instinktivt.Det er ikke mulig å ta feil...Og før man bruker et evt. våpen-så må jo personen prøve ¨å angripe først...
Hvordan er det mulig å ta feil av et reelt angrep???Forklar meg det?

Her er det vanskelig for meg å vite om du er ironisk eller ikke. Mener du i fullt alvor at det ikke er mulig for en redd person å ta feil av om man er i fare eller ikke, og således reagere dumt? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...