Gå til innhold

hvorfor er noen svarte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest 2Bhonest

Eneggede tvillinger er ikke klin like. Selv om de er like for folk som ikke kjenner dem så godt så er de ikke 100% like. De kan ha litt forskjellige ansiktsbevegelser, kroppsbevegelser, en liten skjevhet i munnviken eller nesen ol. Hvis man studerer dem så vil man se at det er små forskjeller. Og familie og ikke minst dem selv vil se forskjell på bilder. 

Anonymkode: 82d87...b1e

Genetisk sett er de like...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Genetisk sett er de like...

Nja, de er ikke epigenetisk like og det kan være små forskjeller i DNA'et. I utgangspunktet skal de være genetisk like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ey glemte helt av denne tråden.

Men.. la oss si på Mars så er miljøet slik at etter tusen år så blir mennesker lilla. 
Blir vi da.. ja lilla av å bo der på grunn av "miljøet"? På lik linje som at svarte ble svarte av å være i Afrika og hvite av å være i Norge? 

Hvorfor ser alle samer like ut? Er det innavl eller er det miljø? 
Samme med kinesere, du ser jo forskjell fra en person fra Japan og en fra Thailand, men alle de i Thailand er som toeggde tvillinger. Ser de forskjell på sin egen bror og naboen? Hvordan? Kan to eneggede tvillinger se forskjellen på seg selv og sin bror? Altså at de tar to bilder med samme ansiktsuttrykk og klær og hår. F.eks helt "naken" (alt av hår fjernes), kan de da se "det er meg og det er deg"? Hvorfor/hvorfor ikke? 

ts

Anonymkode: 184a2...b47

Ok. Du også prøver for hardt. Gir deg 0 poeng av 10.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ey glemte helt av denne tråden.

Men.. la oss si på Mars så er miljøet slik at etter tusen år så blir mennesker lilla. 
Blir vi da.. ja lilla av å bo der på grunn av "miljøet"? På lik linje som at svarte ble svarte av å være i Afrika og hvite av å være i Norge? 

Hvorfor ser alle samer like ut? Er det innavl eller er det miljø? 
Samme med kinesere, du ser jo forskjell fra en person fra Japan og en fra Thailand, men alle de i Thailand er som toeggde tvillinger. Ser de forskjell på sin egen bror og naboen? Hvordan? Kan to eneggede tvillinger se forskjellen på seg selv og sin bror? Altså at de tar to bilder med samme ansiktsuttrykk og klær og hår. F.eks helt "naken" (alt av hår fjernes), kan de da se "det er meg og det er deg"? Hvorfor/hvorfor ikke? 

ts

Anonymkode: 184a2...b47

Farge kommer an på foreldre og gener. Vi kan lage hvite av svarte via mange generasjoner.  Fra hvit til svart er veien mye kortere derimot. 

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort sagt nei. Mennesker er lyse eller mørke grunnet mengde melanin, et protein som blir produsert i kroppen. Melanin er kroppens eget forsvar mot skadelige uv stråler fra sola. Derfor blir vi også brunere ved å være i sola. Kroppen produserer mer melanin, men bare til en viss grad. Lyse personer har få gener for å produsere melanin og mørke personer har mange av disse genene. Hvis menneskene «flyttet» til Mars ville nok menneskene ha utviklet seg (over tusenvis av år) slik det har blitt gjort på jorden. Stedene med mye tilgang på sol bli mørkere og lite tilgang lysere (da er andre miljøfaktorer tatt i betraktning som 0 atmosfære etc).

Ingen personer er helt like. Det er bare hjernen som oppfatter personer som like. Hjernen må «læres» til å se forskjeller hos mennesker man vanligvis ikke omgås. Menneskers utseende er kodet i genene våre. Når en bestemt folkegruppe har likt utseende er dette pga genene for utseende er relativt like innenfor folkegruppen så avkom vil bli ganske lik sine foreldre og folkekin. 

Eneggede tvillinger deler nesten det samme arvematerialet, men det er fortsatt forskjeller. Her spiller også hjernen inn i oppfatningen på «jeg» versus andre. Eneggede tvillinger vil derfor alltid kunne se og oppfatte forskjell på sin søster/bror.

 

Ang tvillinger. La oss si 6 barn født med prøverør (eller noe annet "kjemisk")... Det er da 6 egg og 6 idivider. 
De ligner på hverandre på samme måte som 6 helsøsken gjør. 

Men. Ta to søstre, som er det er kun 1 år imellom (+/- noen måneder). Jeg kjenner tre par søstre som er slik. Forskjellige familier. De er klin like. Du ser så vidt forskjellen på de. På lik linje som to prøverørs-tvillinger (altså toeggede tvillinger). 
Men så har du to par søstre med 2 år i mellom, og de er som natt og dag! 
Jeg mener, ene paret er slik.
Yngst: Brunt hår og blå øyne, naturlig tynn og liten. 
Eldst: Blondt hår, brune øyne, naturlig stor og "tungt bygd" og lett for å gå opp i vekt naturlig. 

Et annet søskenpar med 2 år imellom. 

Yngst: Rødt hår, blå øyne, tynn og høy (nesten 1.80)
Eldst: Blondt hår, blå øyne, liten (1.55) og rund. Bollekinn og rund kropsfassong (ikke overvektig eller noe, bare.. rund). 

Why?! 
Hvorfor... hvordan!!

Også har du et søskenpar til, to jenter. 
De har to onkler som har 3 barn hver. Altså la oss si onkel på mamma sin side, to onkler på den siden.  
OG ALLE ER IDENTISKE! Jeg mener.. du ser serriøst ikke forskjell på dem. Så like er de. Klin lik. Og de er alt fra 15 til 30 år (barna og søskenbarn). Identisk hårtype, hudfarge, hårfarge, øyenfarge, smil, tenner, ALT! :bond:
Er det på grunn av innavl? Hvordan er det mulig?! 

Også har du 3 søsken hvor alle er som natt og dag og jupiter. Hvor den ene ble igjenfødt som... meg. fordi jeg ligner verken på mamma eller pappa. Men, jeg ligner på moren til bestemor.. altså min.. oldemor? tippoldermor? Aner ikke jeg, hun er dø og døde lenge før jeg ble skapt eller planlagt, så drit i hva hun er for meg. Mamma's bestemor. Vi er som to dråper vann. Vært det fra den dagen jeg ble født. Bestemor (min mamma's mamma, altså... den døde damen's datter). gråt da jeg ble født, og de har tullet med at jeg er denne damen født på ny. 
Så har du søsknene mine, den ene mistenker vi ble byttet på sykehuset, for hun ligner på ingen, absolutt ingen. Han andre ligner på postmannen sier mamma.

Så har du barndomsvenninnen min. Hun er prikk lik sin mor. Broren er som snytt utav nesa på faren sin!! 

Hvordan?! WHY?! Hva skjer? Hvorfor skjer dette. Hos noen er man ikke like i det hele tatt. Noen er som tvillinger men så er det 1 år imellom. :bond:
 

Vi stammer jo fra apene

Anonymkode: a754b...9f7

Så hvorfor finnes det fortsatt aper? Er det tilbakestående mennesker som ikke har kommet så langt i livet, oh kanskje et misfoster!? Er det der ordet "misfoster" kommer fra? Ei uskyldig dame fødte en stygg baby, la den igjen i skogen, også gjorde naboen det samme også ble det innavl og derfor er noen underutviklet og fortsatt på apestadiet? Eller har de nettopp blitt skapt og trenger noen millioner år på bli et menneske? 

ts

Anonymkode: 184a2...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring Darwin, ring Picasso jeg trenger svar. Nå får jeg ikke sove. Så takk for den dere. Jeg som hadde glemt av denne tråden.

 :a034:

ts

Anonymkode: 184a2...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner du ingenting ell... de datt oppi en gryte med skokrem. hallo. blond er du da;) 

Anonymkode: 9c10b...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB; Jo det er det.

Hva mener du med "genetiske forandringer"? Så hvis jeg flytter til Afrika, blir jeg da mørkere i huden om 20-30? Altså ikke solbrun men mørk som ikke forsvinner? Forandrer cellene i kroppen seg? 

ts

Anonymkode: 184a2...b47

Har du fullført grunnskolen??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farge kommer an på foreldre og gener. Vi kan lage hvite av svarte via mange generasjoner.  Fra hvit til svart er veien mye kortere derimot. 

Fordi svart er en dominerende gen, ikke sant? 

Ta brune øyne. 
I min familie så er ingen adoptert. Tro det eller ei. 
Mamma og pappa har blå og blå.
Farmor og Farfar har blå og blå 
Mormor og morfar har blå og blå - Mormors' mamma har brune - DER HAR DU MEG I MITT TIDLIGERE LIV. 

også falt jeg av igjen. Men så er det brun og blått her og der. Svær få med grønt faktisk. Søsteren min har holdt på med slektsforskning, hvor dette ble tatt opp. For grønt er uvanlig i vårt blodsbånd, kun de som er inngiftet som har det (og deres barn som da er halvt/halvt også ble alt bare tull og vi falt av). Vi fokuserte på de som er genetisk tilknyttet oss nærmest, og ikke de som har blitt utvannet med annet gen :P Altså inngiftet :P 

Men poenget mitt er. 1 av 3 barn har brune øyne.. og begge våre foreldre OG besteforeldre har blå øyne. 
Hvordan... why, brunt er jo dominerende!. Så hvis jeg med brune øyne finner meg en mann med brune øyne. Så KAN vi faktisk få barn med blå. Hvis hans foreldre har brun/blå, og besteforeldre har blå/blå og blå/brun. Så har vi en realsjanse på å få barn med blå øyne. Siden vi begge bærer genet til å få blå øyne. 

Også kommer sjokket, her mistenker vi postmannen har vært på tur. 
Min søsters sønn.. han har BRUNE øyne! Og begge hans foreldre har, jepp, blå øyne. :bond:

Læreren på ungdomskolen sa jeg var adoptert. For det er umulig for meg å ha brune øyne, når foreldre og besteforeldre har blå øyne. Men det er jeg altså ikke. Jeg spurte mamma og hun sa at jeg ikke er det, også sa hun at hvis jeg var det så hadde de valgt et annet barn enn meg. Så jeg stoler på henne. 

Også har du de muterte barna da. Hvor blå og brun blir grønn. Fordi egget i mors liv klikket mentalt og ante ikke hva slags øyenfarge den ønsket. 

Genetikk er alt for komplisert for meg. 

ts

 

Anonymkode: 184a2...b47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner du ingenting ell... de datt oppi en gryte med skokrem. hallo. blond er du da;) 

Anonymkode: 9c10b...ce1

Hun kommer fra en kristen familie, er ikke det forklaring nok?

Anonymkode: ee083...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ga jeg meg selv hodepine. Har tenkt for mye. Takk for meg og god natt. 

ts

Anonymkode: 184a2...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi alle er aliens fra forskjellige planeter :) Har dere ikke sett "Cancelled" episoden til Southpark hvor planeten er et reality show for andre planeter, for jorda er nemlig et forsøksprosjekt og underholdningsshow for å se hva som skjer når man putter alle livsformer fra galaksen inn i en og samme dyrehage/kolonihage.

Anonymkode: 301a8...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi alle er aliens fra forskjellige planeter :) Har dere ikke sett "Cancelled" episoden til Southpark hvor planeten er et reality show for andre planeter, for jorda er nemlig et forsøksprosjekt og underholdningsshow for å se hva som skjer når man putter alle livsformer fra galaksen inn i en og samme dyrehage/kolonihage.

Anonymkode: 301a8...519

Det gir litt mening faktisk. Litt slik som hunger games møter divergent på en intergalaktisk skala. 

Eller kanskje jorden er et spill for romvesner. 
De som har en eller annen sykdom, bare er en glitch i kodene. Vaksine er midlertidlig løsning. Kur til ditten og datten er en kode som har blitt fikset. 
Innavl er på grunn av juksekode for formering. 
Drap er juksekoder og krig og slik er testing arena for nye juksekoder. 
Når en person dør så er det game over fordi en kode ble vraket til fordel for et nytt prosjekt; ala fødsel og nytt test objekt. 
De som har sex med døde mennesker, dyr og plastikk-objekter har fått et lite virus. 

FBI eller hva de nå heter, de som styrer District 11. De er muterte objekter som har hacket systemet til romvesnene og har fått et innblikk i sannheten.

Det gir mening! 

Cola, snus, redbull OG kaffe klokken 1 om natten... ikke bra, ikke bra. 

ts
 

Anonymkode: 184a2...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest 2Bhonest

Nja, de er ikke epigenetisk like og det kan være små forskjeller i DNA'et. I utgangspunktet skal de være genetisk like.

Rett etter forsteret er blitt til 2 foster, så har de helt identisk DNA. For hver celledeling som skjer etterpå, så kan det forekomme mutasjoner i kopieringen av DNA og dermed kan det ene individet få litt forskjellig DNA sekvens enn den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig for to mennesker med blå øyne og få barn med brunt, det skjer sjeldent, men likevel mulig. Det er fordi genet finnes i to variasjoner O og o. B er gen for brune øyne og b er gen for blå øyne. Et foster med oo bb vil ha brune øyne siden O er "broken" og du må ha et dominant gen. Derfor kan barnet få brune øyne om foreldrene har blå. Kort forklart og dårlig forklart :fnise:

Anonymkode: e2aaa...796

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...