Gå til innhold

Gjester/venner som låner doen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det spres da ikke bakterier rundt i rommet fordi om man ikke lukker lokket før man skyller ned! Snakk om hysteri...

Anonymkode: 6a6eb...00e

Skyller du ned avføring uten å ta ned dolokket spres millioner av dråper med avføring og vann rundt i baderommet.  Baderommsveggene dine yrer av millioner med avføringsbakterier.  Lurt å ha tannbørsten i skapet. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Raindrops

Det spres da ikke bakterier rundt i rommet fordi om man ikke lukker lokket før man skyller ned! Snakk om hysteri...

Da spres det vel ikke bakterier om man hoster uten å holde seg for munnen heller da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familie (ikke bare oss i heimen, men svigers og søsken mm.) er damene mest opptatt av at doningen skal ligge nede, klar til bruk. Noen av mennene er likegyldige, men selv legger jeg alltid lokket ned, dog usikker om det faktisk skjer før eller etter spyling.

Mest som i at skapdører og skuffer også lukkes helt igjen.

Irriterende, men gidder ikke gjøre sak av det. Jeg har nok mine (u)vaner som andre synes er ekle/ubehagelige, så sånn er det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyller du ned avføring uten å ta ned dolokket spres millioner av dråper med avføring og vann rundt i baderommet.  Baderommsveggene dine yrer av millioner med avføringsbakterier.  Lurt å ha tannbørsten i skapet. 

OK, da....går ut fra at du har rett, men har aldri hørt om dette før, ikke har vi blitt syke heller. Skal prøve å huske og lukke fra nå av😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjestene får gjøre det de vil på do, men jeg setter veldig pris på at de bruker dokost og fjerner restene sine og lukker dolokket før flushing... Har vasken og hånkle relativt nær doen og vil ikke tørke meg på henda med et håkle med noens bæsj på!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 år senere...
AnonymBruker skrev (På 7.11.2015 den 18.21):

Det er forsket på dette. Google det. Det er utrolig nasty... 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Starseed81 skrev (Akkurat nå):

9 1/2  år senere.......

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starseed81 skrev (2 minutter siden):

Ja, det er nasty dersom man overtenker. Men i praksis lever de fleste av oss trygt videre selv om man innimellom spyler ned med dolokket oppe… 😉

Anonymkode: a5967...ab1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger lokket ned, skyller ned, tar lokket opp igjen så det er klart til nestemann

Anonymkode: 22de4...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (På 8.11.2015 den 16.00):

Det er aldri noen som har blitt syke av dette. Du er hysterisk.

Anonymkode: 8e052...d2a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater når vi har hatt besøk og så er dolokket åpent! Føler ikke badet er rent lenger, når doen er flushet åpent, og må skifte alt av håndklær osv. Forstår ikke de som har håndhåndkle rett ved toalettet, og i tillegg flusher åpent🥵🥵

Anonymkode: a1895...56c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hater når vi har hatt besøk og så er dolokket åpent! Føler ikke badet er rent lenger, når doen er flushet åpent, og må skifte alt av håndklær osv. Forstår ikke de som har håndhåndkle rett ved toalettet, og i tillegg flusher åpent🥵🥵

Det må bli en stor klesvask etter hver fest.  Herregud.  :nigo:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så enig, utrolig grisete å ikkje ta ned lokket.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bakterier overalt hvor vi beveger oss. På huden din på lårene er det også masse tarmbakterier. Så lenge de fjerner bremsespor og skyller dobørsten ved å trekke ned nok ganger til at det ikke er avføringsrester på den er jeg fornøyd. Og vasker henda godt da. Det er grenser for hvor hysterisk man kan bli.
 Har du feks falske eller veldig lange negler med neglelakk eller ringer på henda når du er på do er disse betydelig mer bakteriebefengte enn rommet blir av å skylle ned i do, selv ETTER du har vasket henda. Tørker meg heller på et håndkle som har hengt i et rom der det skylles ned enn å tørke meg etter en med kunstige negler eller ringer har tørket henda….

Anonymkode: 645a8...4a1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer at folk gjør rent etter seg med dobørste om nødvendig, og at de tar ned lokket før de trekker ned. Noe annet er grisete og ikke noe man gjør borte hos folk, på jobb, osv. Trodde det var like common sense som å vaske henda. Hadde nylig masse gjester og tror ikke jeg opplevde noe gris nedi skåla eller at lokket var oppe.

Anonymkode: e4305...6ca

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende jeg ofte etterlater toalettet med dolokket oppe, for det som er min rutine hjemme, er å legge ned dokokket, trekke ned, og deretter sette opp lokket igjen sånn at jeg kan se etter om det er noe å fjerne av rester der. Derfor blir dolokket av og til stående oppe, av og til nede, hvis jeg husker å legge det ned igjen. Men jeg bor alene, og bryr meg ikke om at dolokket er oppe. Men jeg legger altså alltid dolokket ned når jeg trekker ned.

Anonymkode: 4d2a4...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi sier ifra til gjester at dolokket skal ned før skylling. Jeg er ikke interessert i å vaske med i fjeset med svigerfars drit. Dobørste skal også benyttes og eventuelle tisseflekker skal tørkes bort. 
Alle som ikke respekterer dette, får ikke komme tilbake. 

Anonymkode: 98b81...0ef

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi sier ifra til gjester at dolokket skal ned før skylling. Jeg er ikke interessert i å vaske med i fjeset med svigerfars drit. Dobørste skal også benyttes og eventuelle tisseflekker skal tørkes bort. 
Alle som ikke respekterer dette, får ikke komme tilbake. 

Anonymkode: 98b81...0ef

Sier du det til gjester? At dobørste skal brukes og tisseflekker skal vekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Sier du det til gjester? At dobørste skal brukes og tisseflekker skal vekk?

Det blir jo litt som at man av og til må fortelle voksne folk at de må dekke til munnen når de hoster. Noen er litt treige/sløve...

Anonymkode: ddefe...522

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan takker dere hysteriske mennesker å gå på offentlig toalett? Eller holder dere dere til dere kommer hjem? Bare lurer 🤔

Anonymkode: ed33c...188

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...