AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #1 Del Skrevet 6. november 2015 Her i heimen legger vi alltid ned dolokket etter bruk før vi skyller ned. Ikke bare ser badet mer innbydende ut, men man slipper også å spre bakteriene 5 meter rundt i rommet når man skyller ned. Vi har tross alt tørkestativ med klær hengende der og tannbørster. Grøss.... Men så kommer det da til gjester og venner som er på besøk.... jeg synes det er så utrolig frekt å ikke sette badet i den stand du fant det. Og generelt synes jeg det er ufordragelig at ikke folk legger ned dasslokket etter seg, men ja.... så kommer jeg inn på badet med lokket oppe og rester i dass. Har ikke folk normal høflighet lenger? Eller er vi de eneste med god oppdragelse? Min mann og barn har aldri hatt det problemet og legger alltid ned etter hvert besøk. De vet også hva en dobørste er. Anonymkode: 1f2b7...c5f 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Honeyblossom Skrevet 6. november 2015 #2 Del Skrevet 6. november 2015 At de fjerner rester etter seg forventer jeg også, det er common sense. Men om de setter ned dolokket eller ikke kunne jeg ikke brydd meg mindre om.Hvis de er gutter foretrekker jeg at de sette ned dosetet etter seg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fionnuala Skrevet 7. november 2015 #3 Del Skrevet 7. november 2015 Bryr meg heller ikke om dolokket er oppe eller nede, men å fjerne rester er jeg helt enig i at man kan gjøre. Tenker jeg over at lokket var nede når jeg kommer inn i et bad som gjest, så tar jeg det gjerne ned igjen etter meg; men jeg kan fint overse det (ubevisst) også, og dermed ikke ta det ned - ettersom jeg ikke har dette som en fast vane. Er ikke enig i at det går på god oppdragelse. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #4 Del Skrevet 7. november 2015 Jeg har egentlig aldri lært at man bør legge ned dolokket før man skyller ned, og jeg har heller ikke tenkt over det. Selv legger jeg ned mitt eget dolokk etter at jeg har skylt ned. Anonymkode: 40096...e56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 7. november 2015 #5 Del Skrevet 7. november 2015 Enig med TS, dolokket er alltid nede på badet, og jeg forventer egentlig at gjester også legger ned lokket før de skyller ned. Dessverre finner jeg ofte lokker åpent etter å ha hatt besøk.. Bare tanken får meg til å grøsse. Da min kjære flyttet inn måtte jeg gi ham et lite lynkurs i nettopp dette også, og han er generelt opptatt av god hygiene, så her tror jeg nesten det bare handler om (u)vaner og hva man har vokst opp med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #6 Del Skrevet 7. november 2015 Selv følger jeg hva enn jeg finner der inne når jeg kommer. Er lokket nede tar jeg det ned, er det oppe så lukker jeg det gjerne, skyller, og så tar det opp:P Selv foretrekker jeg at lokket er nede, vi har et pittelite bad og tannbørster relativt nært dassen. Men så har vi utrolig sjeldent gjester nettopp av plasshensyn da. Men jeg har vært hos noen som hadde et lite broderi, med en vennelig instruks om å legge ned lokket, og bildet av en dass og bakterier som spratt:P Anonymkode: 587bd...628 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 7. november 2015 #7 Del Skrevet 7. november 2015 Må innrømme at jeg irriterer meg ganske mye over det samme, men jeg oppfatter dem ikke som uhøflige, bare ubetenksomme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #8 Del Skrevet 7. november 2015 Vi har også alltid dolokket nede, det samme har svigerforeldrene mine. Men min familie og mange av våre venner tar det aldri ned. Syns det er ekkelt. Om jeg har besøk over lenger tid av familie eller noe jeg kjenner godt så sier jeg bare i fra på en humoristisk/fin måte at de må ta ned dolokket og "skjenner" på de, men er de her bare en kort stund eller det er venner som er her en kveld så gidder jeg ikke å si noe.Men når mine foreldre er hos svigers, eller omvendt, så må jeg alltid mase på foreldrene mine om at de må huske det "jævla dolokket" Anonymkode: 8ee19...6e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shai Skrevet 7. november 2015 #9 Del Skrevet 7. november 2015 Vi har separat do, så jeg er vant til å la dolokket være oppe. "Rester" på do har jeg aldri sett noen etterlate seg, hjemme eller borte. Så da er det nok bare du som har ekle venner, TS :) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #10 Del Skrevet 7. november 2015 Litt off topic, men folk burde ta hensyn på jobb også. Henter at jeg finner doen på kontoret fullstendig utbæsjet. Hva skjer med det?? Anonymkode: 2109a...5f0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #11 Del Skrevet 7. november 2015 Si fra da.da jeg kom på besøk til en venninne første gang, så sa hun fra at hun gjerne ville at vi skulle ta ned do-lokket etter å ha vært på do. Gikk helt fint det:) Anonymkode: e04f0...027 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 7. november 2015 #12 Del Skrevet 7. november 2015 Enig med TS, dolokket er alltid nede på badet, og jeg forventer egentlig at gjester også legger ned lokket før de skyller ned. Dessverre finner jeg ofte lokker åpent etter å ha hatt besøk.. Bare tanken får meg til å grøsse. Da min kjære flyttet inn måtte jeg gi ham et lite lynkurs i nettopp dette også, og han er generelt opptatt av god hygiene, så her tror jeg nesten det bare handler om (u)vaner og hva man har vokst opp med. Signerer. Jeg forventer de legger ned dolokket etter bruk, men det er det mange som ikke bryr seg om det nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #13 Del Skrevet 7. november 2015 Jeg har aldri møtt noen som tenker over om dolokket er oppe eller nede når man forlater doen. Anonymkode: 8903c...24b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #14 Del Skrevet 7. november 2015 Man vet man har problemer i livet, når dette kan bli en sak... Anonymkode: 4ed72...817 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 7. november 2015 #15 Del Skrevet 7. november 2015 Jeg har aldri møtt noen som tenker over om dolokket er oppe eller nede når man forlater doen. Anonymkode: 8903c...24bHva vet du om det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #16 Del Skrevet 7. november 2015 Si fra om at de får lokke dolukket etter seg ller kjøp et sånt dolokk klistremerke med morsomme tissende figurer eller blomster på som det står "put me down" på som er til å klistre på dolokk. Dt er ikke alle som er indoktrinert med at dolokkr skal lukkes hver gang så det er nok mest en vanesak for de fleste når de glemmer det, og ikke fordi de vil være ekle. Anonymkode: f05e4...022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #17 Del Skrevet 7. november 2015 Det spres da ikke bakterier rundt i rommet fordi om man ikke lukker lokket før man skyller ned! Snakk om hysteri... Anonymkode: 6a6eb...00e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 7. november 2015 #18 Del Skrevet 7. november 2015 Det spres da ikke bakterier rundt i rommet fordi om man ikke lukker lokket før man skyller ned! Anonymkode: 6a6eb...00eFeil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drikkerbrushverdag Skrevet 8. november 2015 #19 Del Skrevet 8. november 2015 Jeg synes det ser uryddig ut når setet står oppe, og tar det alltid ned. Det er som å ikke lukke kjøkkenskapet eller garderobeskapet, det ser bare slurvete ut. Jeg synes ikke det er frekt å ikke gjøre det, for jeg tror ikke det er en veldig vanlig vane? Men gutter, dere er på jentebesøk- ta ned doringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 8. november 2015 #20 Del Skrevet 8. november 2015 Her i heimen legger vi alltid ned dolokket etter bruk før vi skyller ned. Ikke bare ser badet mer innbydende ut, men man slipper også å spre bakteriene 5 meter rundt i rommet når man skyller ned. Vi har tross alt tørkestativ med klær hengende der og tannbørster. Grøss.... Men så kommer det da til gjester og venner som er på besøk.... jeg synes det er så utrolig frekt å ikke sette badet i den stand du fant det. Og generelt synes jeg det er ufordragelig at ikke folk legger ned dasslokket etter seg, men ja.... så kommer jeg inn på badet med lokket oppe og rester i dass. Har ikke folk normal høflighet lenger? Eller er vi de eneste med god oppdragelse? Min mann og barn har aldri hatt det problemet og legger alltid ned etter hvert besøk. De vet også hva en dobørste er.Anonymkode: 1f2b7...c5f Skjønner frustrasjonen din.Heng skilt: legg ned slokket etter besøk.Det gjorde jeg,og forsvarte bare med at visse familiemedlemmer i husstanden glemte det.Syns ofte nordmenn har det ryddig og koselig,men slurver med ting iblant.Kjøkken og bad skal være rene og bakteriefr så godt det lar seg gjøre.Rot kan bare være sjarmerende da,tegn på liv og røre.Men renslighet er et must. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå