yabbadoo Skrevet 9. mars 2016 #141 Skrevet 9. mars 2016 15 timer siden, maja87 skrev: Har nok leste det før, men når har du termin? Her blir det nok ikke babyshower :-) Men mamma og svigerinne er alt i gang med å strikke, samt at svigerinna mi og skal sy bebinest til oss. Gleder meg til å høre hvordan det har gått på ultralyd Sjela! Joa, må vel kjøpe/få noe i 50 også. Er jo kjedelig å svømme i klær ja ☺ Haha, idag på shoppingrunde 2 før jeg måtte på flyplassen kjøpte jeg to bilder til barnerommet. Et med en kanin, og en med bamse. I fine, friske farger. Må gjemme det når jeg kommer hjem så samboer ikke ser det 😉 Redd han kommer til å flire 😃 Men, det er jo så koselig! Og, shoppe klær til meg selv er jo bortkastet nå... bedre bebien får litt og litt ☺ Jeg har termin 23 mai så heldig du er som har noen som strikker! Jeg får hentesett av en kollega av min mor, og har kjøpt en babyteppe av en kollega/venninne til STIIIIIV pris 😖 Litt hjemmestrikket er så koselig! Når har du termin?
maja87 Skrevet 9. mars 2016 Forfatter #142 Skrevet 9. mars 2016 1 time siden, yabbadoo skrev: Jeg har termin 23 mai så heldig du er som har noen som strikker! Jeg får hentesett av en kollega av min mor, og har kjøpt en babyteppe av en kollega/venninne til STIIIIIV pris 😖 Litt hjemmestrikket er så koselig! Når har du termin? Ikke så lenge igjen da ☺ Jeg har 20. august. Heldigvis en god stund til enda, føler meg ikke helt klar 😉 Er en del bebiting til stive priser.. Svigermor skal visst strikke vognteppe, og ellers er mamma i overkant flink både med symaskin og pinner så bebien her kommer ikke til å mangle noe hjemmelagd 😉
maja87 Skrevet 11. mars 2016 Forfatter #143 Skrevet 11. mars 2016 Nå har magen begynt å synes ganske godt her. Syns den er litt sånn tjukkmage, men kan vel ikke forvente annet siden jeg jo har litt ekstra før på magen 😉 Blir fint når det blir litt mer gravidtydelig ☺ Vekten har gått opp til rett over 75, fra 71,5.. Ikke så mye, men er liksom så plutselig. Skummelt, også jeg jo redd for at det bare fortsetter. Men er flink og trener, og tenker over hva jeg spiser.
maja87 Skrevet 20. mars 2016 Forfatter #144 Skrevet 20. mars 2016 Lenge siden sist! 18+2 i dag. Ultralyd om 10 dager, gleder meg og håper dagene går fortfortfort 😉 Gått masse på ski i helgen, og skal på telttur i påsken med samboer og hundene, gleder meg ☺ Formen er fin og mage har blitt større. Opp 4,6 kg hittil, håper å holde meg til maks 15kg ☺Kjenner ingen ting fra knøttet enda, prøver å kjenne litt etter om kvelden, men foreløpig ikke noe, er vel helt vanlig hos førstegangs. Handlet flere søte bebiplagg i uken som var. Nøytrale :-) Gleder meg til å shoppe ordentlig og til å fikse her hjemme ☺☺
Rosenrød Skrevet 20. mars 2016 #145 Skrevet 20. mars 2016 Så spennende med ultralyd! Blir jo enda kjekkere å handle når en vet kjønnet.
maja87 Skrevet 21. mars 2016 Forfatter #146 Skrevet 21. mars 2016 14 timer siden, Rosenrød skrev: Så spennende med ultralyd! Blir jo enda kjekkere å handle når en vet kjønnet. Ja, det gleder jeg meg til :-D
Sjela Skrevet 21. mars 2016 #147 Skrevet 21. mars 2016 Spennende! Ser ut som du får en innholdsrik og aktiv ferie, så da går det nok fort frem til OUL Kan tenke meg du gleder deg!
Gjest GulSol Skrevet 21. mars 2016 #148 Skrevet 21. mars 2016 Vi er nesten helt likt! Har termin 25. august, er 17+6 i dag og venter på OUL en dag etter din, 31. mars, da er jeg 19+2! Er såå gira på å kjøpe alt mulig, men som du sier - ALT er rosa eller blått!! Blir shoppingrunde 31. mars merker jeg Synes det ble litt sen UL, enig eller? Kunne gjerne vært i uke 17-18. Trøster meg med at lille blir omtrent dobbelt så stor fra nå til da og det MÅ jo bare bety dobbelt så stor sjanse for å se kjønn?! Haha..
Emiliania Skrevet 21. mars 2016 #149 Skrevet 21. mars 2016 Det er så spennende med OUL! Blir artig å se minien deres. Og høres ut som en deilig påskeferie.
maja87 Skrevet 21. mars 2016 Forfatter #150 Skrevet 21. mars 2016 5 timer siden, Sjela skrev: Spennende! Ser ut som du får en innholdsrik og aktiv ferie, så da går det nok fort frem til OUL Kan tenke meg du gleder deg! Ja, dagene går nok fort til ul, heldigvis! 3 timer siden, augustmami skrev: Vi er nesten helt likt! Har termin 25. august, er 17+6 i dag og venter på OUL en dag etter din, 31. mars, da er jeg 19+2! Er såå gira på å kjøpe alt mulig, men som du sier - ALT er rosa eller blått!! Blir shoppingrunde 31. mars merker jeg Synes det ble litt sen UL, enig eller? Kunne gjerne vært i uke 17-18. Trøster meg med at lille blir omtrent dobbelt så stor fra nå til da og det MÅ jo bare bety dobbelt så stor sjanse for å se kjønn?! Haha.. Ja, syns den er sen.. Men, samtidig er det kanskje større sjanse for å se kjønn som du sier? Hmm ikke tenkt på! Satser på litt shopping jeg også om alt står bra til med minien. Det er jo ingen selvfølge.. 3 timer siden, Emiliania skrev: Det er så spennende med OUL! Blir artig å se minien deres. Og høres ut som en deilig påskeferie. Den blir nok deilig ☺ Og gleeeder meg til UL ☺
Gjest GulSol Skrevet 21. mars 2016 #151 Skrevet 21. mars 2016 Vet ikke heeelt om det er større sjans da, men i hodet mitt virker det logisk værtfall Merket en del uro når jeg fikk alle papirene til OUL, er så mye som kan være gale. Prøver å forberede meg på det verste men håper såklart på det beste!
maja87 Skrevet 22. mars 2016 Forfatter #152 Skrevet 22. mars 2016 11 timer siden, augustmami skrev: Vet ikke heeelt om det er større sjans da, men i hodet mitt virker det logisk værtfall Merket en del uro når jeg fikk alle papirene til OUL, er så mye som kan være gale. Prøver å forberede meg på det verste men håper såklart på det beste! Vi går for den konklusjonen 😉 Litt som deg, forsøker forberede meg på det verste (tror uansett ikke det går an men..), og håper selvsagt alt et bare fryd og gamme der inne!
maja87 Skrevet 22. mars 2016 Forfatter #153 Skrevet 22. mars 2016 Hatt en flott skitur med alle tre hundene i ettermiddag ☺ Etter det har jeg brukt nærmere en time på å google gravidmager.. Ble nemlig fortalt på jobb i dag at det ikke ser ut som jeg snart er halvveis.. Så ble nesten litt lei meg 😕 Her går jeg og ser jeg blir tjukkere også ser ingen forskjell haha 😉 Men, magene er like forskjellige som damene med de. Den blir nok tidsnok stor nok 😆
ShiningStar Skrevet 22. mars 2016 #154 Skrevet 22. mars 2016 Innom å legger igjen spor Jeg hadde liiten mage så når jeg sa det var 1 mnd igjen til termin så fikk jeg spørsmål om alt var bra siden magen var så liten..... Alle er forskjellige, kos deg med magen din du den er sikkert kjempe fin Spennende med OUL Kjenner jeg nesten savner litt å være gravid nå, men bare nesten 1
Emiliania Skrevet 22. mars 2016 #155 Skrevet 22. mars 2016 (endret) 1 time siden, maja87 skrev: Hatt en flott skitur med alle tre hundene i ettermiddag ☺ Etter det har jeg brukt nærmere en time på å google gravidmager.. Ble nemlig fortalt på jobb i dag at det ikke ser ut som jeg snart er halvveis.. Så ble nesten litt lei meg 😕 Her går jeg og ser jeg blir tjukkere også ser ingen forskjell haha 😉 Men, magene er like forskjellige som damene med de. Den blir nok tidsnok stor nok 😆 Kan trøste deg med at jeg ikke synes skikkelig før jeg var nesten 19 uker på vei og jeg er jo som sagt andregangsgravid. Så noen synes det ikke på før man er kommet et stykke uti svangerskapet uavhengig av tidligere svangerskap. Og allerede før magen synes følte jeg meg stor. Endret 22. mars 2016 av Emiliania
maja87 Skrevet 22. mars 2016 Forfatter #156 Skrevet 22. mars 2016 1 time siden, Emiliania skrev: Kan trøste deg med at jeg ikke synes skikkelig før jeg var nesten 19 uker på vei og jeg er jo som sagt andregangsgravid. Så noen synes det ikke på før man er kommet et stykke uti svangerskapet uavhengig av tidligere svangerskap. Og allerede før magen synes følte jeg meg stor. Godt å høre ☺ Regner som sagt med at den dukker opp etterhvert 😉
LilleMy1989 Skrevet 27. mars 2016 #157 Skrevet 27. mars 2016 Hei! Angående permisjon så tror jeg vi kommer til å gjøre omtrent slik: 100% dekning. Jeg går ut siste uka i juni, muligens 4 uker ferie i juli, jeg blir hjemme til juni 2017 med 1 mnd ulønnet på slutten (har ikke regnet på dagene iom at permisjonen blir forlenget når jeg tar ferie i år = vi slipper å spare til flere mnd med en inntekt), far tar sine 10 uker og ferie etterpå i forbindelse med barnehagestart slik at vi kan levere sent og hente tidlig Jeg tar sikkert ferie juli/august neste år... Viktig å gjøre det komplisert 1
maja87 Skrevet 28. mars 2016 Forfatter #158 Skrevet 28. mars 2016 19+3 i dag, 2 dager igjen til ultralyd (onsdag, jippi!) ☺ Både gruer og gleder meg til ultralyden... Håper alt står bra til, også håper jeg på en jente 😉 Men en gutt er like bra! En bebi er bra, aller helst en relativt frisk en ☺ Mange har så flotte oppdateringer i listeform, tror ikke jeg har nok til å fylle en sånn 😉 Har lagt på med 4,1 kg (som er helt greit syns jeg, mer redd for at jeg er for opptatt av å ikke gå opp...). Formen er fin! Vært fire dager på skitur nå i påsken, med telt og pulk. Eneste kjedelig er tissturene om natta 😉 Handlet ca nada foruten litt søte klær jeg finner her og der på jobbreise.. Vi har seng da. Og barnerommet er der vi har garderobe nå, skal ikke males. Dagen i dag som er fridag kan gjerne gå tregt, men i morgen bør rase i vei!
Rosenrød Skrevet 28. mars 2016 #159 Skrevet 28. mars 2016 Superspennende med UL! Kjenner igjen håpet om en liten jente, selv om det selvfølgelig er det viktigste med en frisk baby! 1
LilleMy1989 Skrevet 28. mars 2016 #160 Skrevet 28. mars 2016 Jeg hadde ikke forestilt meg at det kunne være gutt i det hele tatt! Så jeg har brukt litt tid på å omstille meg Men altså, man kommer over det Jeg har ikke oppdatert med noe liste før nå denne uka her bare så det er sagt 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå