Gå til innhold

Livet med lille K ☺

maja87

Anbefalte innlegg

Tror det er litt her som hos den venninen din @Weebs. Vi har henne hver måned, men kun en litt utvidet helg eller en ferieuke her og der. Da blir det aldri heelt vanlig hverdag 😕 Men etterhvert har jeg blitt veldig klar på når jeg er interessert i å leke/se på spill o.l og når jeg vil være i fred. Samt at jeg ikke kvier meg for å irettesette der det trengs. Men det løste seg virkelig den dagen jeg klarte å la vær og bry meg og irritere meg så mye over hvordan han gjør det med barnet. Vil du gi ungen din en is og kafebesøk hverdag? Ja, vel - do it 😉 Blir bra folk av de og 😆

Stemorrollen er ødelagt for alltid, de (vi, strengt tatt, men jeg omtaler meg aldri som stemor. Jeg er pappa sin kjæreste. Thats it!) får ufortjent mye pepper spesielt her på KG... Noen er sikkert idioter, men laaaangt fra alle. Kjenner til den del forskrudde mødre og jeg 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får vi pepper på KG? Det ante jeg ikke! Jeg holder meg egentlig bare her i dagbøkene :P Hva sies det om oss da? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Weebs skrev:

Får vi pepper på KG? Det ante jeg ikke! Jeg holder meg egentlig bare her i dagbøkene :P Hva sies det om oss da? :fnise: 

Hmm svarte på denne i går, men det var vekk? 

Ja, stemor-pepper på KG. Ikke måte på hva man som stemor skal finne seg i, man har "tross alt valgt det selv, og barnet går foran alt alltid". Jaja, jeg tar det som underholdning og ikke personlig. Jeg er nemlig etter min oppfatning ikke stemor, utelukkende far sin kjæreste og samboer. Selvsagt glad i barnet! Men ingen morsrolle 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat, ja! Tror ikke jeg skal lete etter de trådene der :fnise: 
Jeg er pent nødt til å kalle meg selv for stemor. Ungene introduserer meg til folk som "dette er stemoren min", så da kan jeg ikke blånekte på det akkurat ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen ☺ På kontoret i øspøs regnvær. Men det er greit for da er lufta fin og frisk, jeg er nemlig kokvarm om dagen. Kollegaene mine ler av meg og hetetoktene mine. Sitter med begge vinduer åpne og t-skjorte hele dagen, allikevel varm. Verdt å nevne at her jeg bor er det sjelden mer en 10-11 grader om dagen, vanligvis er ikke juni og t-skjorte ukjente kombinasjoner 😂

Bebimagen vokser og vokser, to måneder igjen til termin i dag. Klarer ikke helt bestemme meg om jeg syns det er et hav av tid eller rett rundt hjørnet 😉

Det meste har vi kjøpt inn, men mangler mye småting. Til uka er planen (i hvertfall min 😂) å rydde ut av der vi skal ha barnerommet så vi får satt på plass tingene. Bebien skal selvsagt ligge inne hos oss en stund, men greit å få rommet klart. Alt vi har kjøpt av bebitøy er vasket og lagt i kommoden alt 😆 Gardiner og sengetøy er strøket 👍 Tenkte å snaaart begynne på fødebagen også, selv om det vel ikke er noen hast ☺ Bare litt koselig med sånn småsysler og planlegging! 

Mest av alt gleeeder jeg meg sånn til ferie og permisjon! Søvnen er på randen.. I dag vurderte jeg å ta en egenmeldingsdag for å sove, men jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at da ville samvittigheten gnage utover dagen når jeg våknet.. Neste uke skal jeg få vikar på opplæring så da kan jeg ikke være unødvendig borte. 

Trente styrke i går (en gang i ula de sist ukene, før det var jeg på tre så godt fornøyd med egen innsats i svangerskapet 😆), syklet til og fra. Kjenner at det nok ikke blir styrketrening alle ukene frem til termin, i går var det litt tungt (styrke skal jo være tungt, men tenker på sånn mage og puste tungt..). Går i tillegg 1,5 t tur hver dag (minus den dagen med styrke, kun en ting om dagen akkurat nå på "slutten"), så føler jeg holder noenlunde svangerskapsform i hvertfall ☺

Ellers angående situasjone down below - imgen plager om dagen 😆 Salven gjorde susen for ubehaget heldigvis👍 Tror samboer også syns det var bra det var borte ved sengetid i går 😂😂

Ha en finfin dag 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Weebs skrev:

Akkurat, ja! Tror ikke jeg skal lete etter de trådene der :fnise: 
Jeg er pent nødt til å kalle meg selv for stemor. Ungene introduserer meg til folk som "dette er stemoren min", så da kan jeg ikke blånekte på det akkurat ;) 

Nei, det kan du ikke da ☺ Er jo kjempestas at de syns du er en så bra person at de gjør det da! Du har nok gjort alt rett 👍 Men ut i fra de trådene kan en stemor aaaaaldri gjøre rett. Akkurat som det ikke finnes en del mødre som fremstår mer eller mindre psykotiske også 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig imponert over den turen din hver dag! Det er ikke verst :) 

Og det høres så koselig ut med bretting av babyklær og å være skikkelig forberedt. Til og med stryking av sengetøy! Det har jeg aldri gjort før :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er imponert over treningen din altså! Her holder det med rundt en times tur om dagen pga bekkenet. Savner skikkelig å trene ordentlig men det er jo ikke så altfor lenge igjen heldigvis. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den stemorrollen kan være vanskelig til tider ja. Jeg kjenner meg igjen i mye av det som dere skriver. Og spesielt vanskelig synes jeg det er:

- Å føle de er sine egne: Jeg er veldig glad i E men jeg kjenner at selv hvor mye jeg skulle ønske det så har jeg nok ikke de samme følelsene som pappaen har. 

- Sjalusi begge veier: Det er heldigvis ikke så mye av det, men E kan være klistremerke på mannen hele perioden hun er her og da blir jeg rimelig irritert, noe som selvfølgelig bare forsterker atferden og er negativt for meg. Jeg føler at jeg også trenger oppmerksomhet fra han (og E) innimellom. Veldig spent på hvordan dette utvikler seg med lillebror i hus? I tillegg er E på vei over i tenåringsverden og har dager hvor hun ikke er her hjemme i det hele tatt. Det er deilig å ikke måtte underholde 24/7 :) 

- Å ikke ha noe "krav": Selv om de ikke er sine egne så får man jo et nært bånd og blir glad i hverandre. Jeg synes det er vanskelig å skulle tenke på at om ting skulle skjære seg så har jeg inget krav på henne. Det samme gjelder jo barna, de mister jo også en person og i mange tilfeller så møter de ikke den personen igjen eller så må de se på at søsken drar på samvær til noen som de selv kanskje savner. Det er også en grunn til at man må prøve å ha et godt forhold etterpå!! 

- Forhold mellom far og mor: Er så viktig! Og jeg er veldig glad for at det funker så bra her. Vi har hverandre på snap lizzm. 

--------------------------

Så bra at du klarer å trene og holde formen nå! Det blir sikkert deilig når du er ferdig :nigo: Og veldig imponerende med 1,5 t tur hver dag :sjokk: Vi MÅ virkelig få oss hund når han er ute :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, så sprek du er! Prøver å holde meg i form jeg og, men enkelte dager er det så tiltak og formen hangler og da er det fort gjort å bare bli i sofaen med Netflix. 

2 måneder igjen! Det har gått superfort synes jeg! Nærmer seg nå :) og bra at den salven funket:tommelsmil: får håpe det holder seg borte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Weebs skrev:

Veldig imponert over den turen din hver dag! Det er ikke verst :) 

Og det høres så koselig ut med bretting av babyklær og å være skikkelig forberedt. Til og med stryking av sengetøy! Det har jeg aldri gjort før :fnise:

Aldri strøket sengetøy i mitt liv før jeg heller, knapt nok det brettes (rull, rull,stapp i skapet) 😂😂

3 timer siden, Chandra skrev:

Er imponert over treningen din altså! Her holder det med rundt en times tur om dagen pga bekkenet. Savner skikkelig å trene ordentlig men det er jo ikke så altfor lenge igjen heldigvis. :) 

Har heldigvis ikke bekkenplager, kun isjas og den holder seg i sjakk med gåingen. Savner skikkelig å ta meg ordentlig ut. Men, ikke lenge igjen ☺

31 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Den stemorrollen kan være vanskelig til tider ja. Jeg kjenner meg igjen i mye av det som dere skriver. Og spesielt vanskelig synes jeg det er:

- Å føle de er sine egne: Jeg er veldig glad i E men jeg kjenner at selv hvor mye jeg skulle ønske det så har jeg nok ikke de samme følelsene som pappaen har. 

- Sjalusi begge veier: Det er heldigvis ikke så mye av det, men E kan være klistremerke på mannen hele perioden hun er her og da blir jeg rimelig irritert, noe som selvfølgelig bare forsterker atferden og er negativt for meg. Jeg føler at jeg også trenger oppmerksomhet fra han (og E) innimellom. Veldig spent på hvordan dette utvikler seg med lillebror i hus? I tillegg er E på vei over i tenåringsverden og har dager hvor hun ikke er her hjemme i det hele tatt. Det er deilig å ikke måtte underholde 24/7 :) 

- Å ikke ha noe "krav": Selv om de ikke er sine egne så får man jo et nært bånd og blir glad i hverandre. Jeg synes det er vanskelig å skulle tenke på at om ting skulle skjære seg så har jeg inget krav på henne. Det samme gjelder jo barna, de mister jo også en person og i mange tilfeller så møter de ikke den personen igjen eller så må de se på at søsken drar på samvær til noen som de selv kanskje savner. Det er også en grunn til at man må prøve å ha et godt forhold etterpå!! 

- Forhold mellom far og mor: Er så viktig! Og jeg er veldig glad for at det funker så bra her. Vi har hverandre på snap lizzm. 

--------------------------

Så bra at du klarer å trene og holde formen nå! Det blir sikkert deilig når du er ferdig :nigo: Og veldig imponerende med 1,5 t tur hver dag :sjokk: Vi MÅ virkelig få oss hund når han er ute :P 

Kommer nok aldri til å føle stebarnet er som mitt eget, men det kan ingen forvente. Når det er sagt så er det jo en selvfølge syns jeg at vi som er i den rollen bryr oss og er glad i de (og der gjør jeg altså!!). Jeg sa i fra en stund etter vi flyttet sammen at jeg og trengte oppmerksomhet av både han alene og de to sammen når han har samvær. Jeg følte meg av og til alene. Viste seg at han var redd for å "prakke det på meg". Så nå har vi heldigvis funnet en god balanse. Spent på når den lille kommer, mtp sjalusi mellom ungene, ovenfor faren og om jeg klarer å behandle begge likt etthvert (det er jo absolutt målet). 

31 minutter siden, Strikkesokken skrev:

Jøss, så sprek du er! Prøver å holde meg i form jeg og, men enkelte dager er det så tiltak og formen hangler og da er det fort gjort å bare bli i sofaen med Netflix. 

2 måneder igjen! Det har gått superfort synes jeg! Nærmer seg nå :) og bra at den salven funket:tommelsmil: får håpe det holder seg borte!

Fint å bli kalt sprek når det jeg gjør ikke akkurat anses som trening under normale omstendigheter 😉 Høres ut som det er flere enn meg som trimmer og er i aktivitet her inne, så tror vi alle gjør en god innsats 😆

Jepp, salven var topp 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60 dager igjen til termin 😃

Men før det er det heldigvis kjæresteferie og familieferie, og forhåpentligvis 3 uker permisjon. Må jo få sett OITNB jeg og! Har ikke nettflix nå, før har vi lånt brukeren til en kollega, men tror han har avsluttet. Må vel få meg en prøveperiode for å få sette den 😉 Vi ser aldri noe annet der, så gidder ikke ha det egentlig. Men den serien er jo ålreit, selv om jeg ble lei på slutten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg kraftig! :bond:
Hvor skal dere på ferie? Ah, jeg vil også har friii :fnise: OITNB skal jeg se neste uke, gleder meg :) Denne sesongen er visst bedre enn den forrige hører jeg folk sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om jeg vil si meg enig i at denne sesongen er bedre, jeg har vel sett 4 episoder før jeg ga opp:fnise: satt mer og surfet på KG enn jeg fulgte med på tv'en så da begynte jeg heller på noe annet :P Men min svigerinne digger den og har vel omtrent sett ferdig hele sesongen nå.
Kan ikke tro at du bare har 60 dager igjen!:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Weebs skrev:

Nå nærmer det seg kraftig! :bond:
Hvor skal dere på ferie? Ah, jeg vil også har friii :fnise: OITNB skal jeg se neste uke, gleder meg :) Denne sesongen er visst bedre enn den forrige hører jeg folk sier.

Ja,nærmere seg på godt og vondt 😉 Skal noen dager til nabolandet med kjæresten, og sørover til familien min med datteren hans de siste dagene. Blir borte et par uker. Kommer hjem tidsnok før man liksom trenger legeerklæring for å fly 😉

Får håpe den er bedre enn forrige. Men.. 

47 minutter siden, Strikkesokken skrev:

Vet ikke om jeg vil si meg enig i at denne sesongen er bedre, jeg har vel sett 4 episoder før jeg ga opp:fnise: satt mer og surfet på KG enn jeg fulgte med på tv'en så da begynte jeg heller på noe annet :P Men min svigerinne digger den og har vel omtrent sett ferdig hele sesongen nå.
Kan ikke tro at du bare har 60 dager igjen!:nigo:

i følge dette virker det ikke slik 😉

Nei, 60 dager er ikke lenge! ☺ Satser på smertefri og problemfrie 60 dager i still med de 222 forrige 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat hjemme fra en avdelingsfest, gikk hjem litt i irritasjon over sjefen 😂 Eller, jeg er jo gravid og trøtt så har god grunn, men hovedsaken er ar hun som er sjef er så innmari slitsomme. Mer slitsom når hun drikker enn edru, og dere kan topp det med hormoner så blir alt hun gjør såååå irriterende! 

Godt hun går ut i ferie nå, og jeg om bare en drøy uke.  Ses i mai 😉 

Håper bare det ikke syntes altfor godt for de andre at jeg var irritert...  

I kveld er jeg og samboeren alene, eller han er på jobb en time til da. I morgen drar vi på hytta en tur ☺ 

Begynner å glede meg til å få baby i hus 😃 Har liks ikke tenkt så mye over det. Først var det bli gravid, så var det "merke at jeg er gravid" og nå nyter jeg å være gravid (kjenne det sparke bl.a). Om 8 uker er termindagen her, så et sted mellom 6-10 uker frem i tid har vi en liten jente eller gutt 😍 Selv om jeg ikke plages av å ikke vite kjønn, skulle jeg gjerne kunnet omtale bebien som han eller hun 😕 Ville blitt enda nærmere da ☺

Skrev litt i bebiboka tidligere i ettermiddag. Gleder meg til å begynne å fylle ut etter at den kommer (intensjonen er der i hvertfall!). Må få kjæresten til å skrive ned hans versjon av vårt første møte, har ikke skrevet min enda fordi jeg vil at han skal skrive sin uten å lese min først 😉 Også må jeg få tak i noen bilder av besteforeldrene til bebien ☺ Mamma haaaaater å tas bilde av så må vel ta til takke med å køippe fjeset henne ut av et random bilde av noen andre/annet 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tid for en liten oppdatering ☺

Uke: 32+2 

Kjønn og navn: Vet ikke kjønn, og navn er ikke klart. Vi har drodlet litt, men ikke landet. 

Antall arbeidsdager igjen: 8 stk ☺

Vektoppgang: I dag 10,6 kg. Opp 2 kilo de siste ni dagene..Antar det er litt mindre igjen i morgen, alltid litt ekstra mandag morgen syns jeg 😉 Men helt fornøyd ☺Ikke noe synlig vann i kroppen. 

Plager: Kun trøttheten, og blir litt fortere anpusten/hviler litt mer. Ellers er formen fin. Føler meg heldig 👍Humøret kan svinge en del, men jobber hardt med å ikke la det spore helt av 😂

Liv i magen: Ja, mye. Merker at den har fått mindre plass. En del hikking, det syns jeg er litt ubehagelig.. 

Innkjøp: Mangler stellbord (tror vi landet på å kjøpe det billige fra Ikea når vi kjører på ferie), aller helst vil vi ha en vanlig kommode, men få som har stor nok overflate til matte.. Mangler ting til stell og mye småtteri. Men noe skal jeg jo gjøre i slutten av ferien/de tre ukene før bebien kommer (nei, du skal vente til termin skjønner du!). 

Fødebagen: Ikke påbegynt eller påtenkt i stor grad. Kjøpt enda en ny joggebukse og en haremsbukse jeg tenkte ha med, samt en pakke med nye truser (blitt veldig fan av vanlige truser i bomull nå som jeg er gravid 😂). Har en ammebh (i ull), så må ha fler. Skal se på andre sine lister her og begynne å tenke på bagen 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit med snart permisjon vil jeg tro ;) Og ikke minst bittelitt ferie også forhåpentligvis :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langflat på sofaen med en tom iskaffekaffe på bordet 😉 (har også slukt 200gram melkesjokolade i dag..) Vært og gått på tur med en kompis i nydelig kveldssol i to timer med alle mine tre og hans ene. Før det vasket jeg huset, klart til å ta i mot litt familiebesøk for helgen ☺ 

Vært hjemme fra jobb i dag, måtte rett og slett ta en egenmeldingsdag i dag.. Begynner å tære på kroppen at jeg ikke sover sammenhengende eller nok timer..vært sånn i ukesvis nå. Vet ikke hva som kommer først, alle tankene eller dårlig søvn 😕 I hvertfall hadde jeg helt sammenbrudd i natt, så jobb utgikk. Sa i fra til kollega at det var grunnen, gidder ikke late som om jeg var syk. Rett og slett helt utslitt av lite søvn.. For fysisk form er bra ellers 😆

På lørdag er det bare syv uker igjen til termin 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.6.2016 at 14.33, Sjela skrev:

Helt greit med snart permisjon vil jeg tro ;) Og ikke minst bittelitt ferie også forhåpentligvis :laugh: 

Ja, det gleder jeg meg til 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...