Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016

Frøken Vims

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Sjela skrev:

Hadde han omtrent klistret til puppene i 6 timer i strekk. Dagen etter våknet jeg med melkespreng som jeg ikke hadde hatt på lenge :) Så det fungerte i alle fall :klo:

Ah, annen type intervallamming enn det jeg og Lillemy brukte for å få ned produksjon :) Her var det fullstendig tømming, amming og så minst 3 timer og minst 2 amminger på samme bryst før vi byttet til det andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Surriball skrev:

Ah, annen type intervallamming enn det jeg og Lillemy brukte for å få ned produksjon :) Her var det fullstendig tømming, amming og så minst 3 timer og minst 2 amminger på samme bryst før vi byttet til det andre. 

Åjaa. Kanskje det er feil å kalle det intervallamming :klo: Men at han suger hele tiden/ofte har i alle fall fått opp produksjonen her :) Bra dere har løst overproduksjon også! Er jo drit vondt med skikkelig spreng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Frøken Vims skrev:

Hvis dere som har litt peiling på sjal kunne gitt meg en liten innføring hadde jeg blitt veldig takknemlig :ler: Dette med størrelser lurer jeg på, samt hva slags sjal jeg bør kjøpe. Og sånne ringer, setter man på det selv? :klo: IG hvor mye bør man betale? Ser inne på kjøp og salg gruppa på fb at mye er svindyrt! :hakeslepp: 

Så mye peiling har jeg ikke, men prøver meg frem og finner ut hva jeg liker og ikke liker. Har nå den fordelen at jeg fikk prøvd meg ganske bra frem med Vesla for 6 år siden, så bruker erfaringene fra da. Mine erfaringer er som følger, når det gjelder sjal så er størrelse 6 en grei størrelse da du får til mange knytninger med det. Også er det veldig greit å kjøpe brukte sjal, da de som regel er oppmykte. Nye sjal er som regel ganske stive, du har noen som er smørmyke nye - men det er ikke så mange. Jeg har to sjal som ble kjøpt inn etter at Vesla sluttet å ville bæres, men jeg falt fullstendig for de, og de er ganske så stive. Men jeg kjenner at de kan bli fantastisk gode å bære i når de blir mykere, så jobber med saken - dvs bruker de daglig nå når Lillemann er liten og ikke veier så mye.

Når det gjelder ringer så kan man kjøpe ringer og bruke de for å låse et sjal istedenfor en knute, eller man kan kjøpe ferdigsydde ringslynger. Jeg har aldri brukt ringer istedenfor knute, men kan tenke meg å prøve det en gang.

Ringslynge er greit for kort bæring, bæresele eller sjal er fint når man skal bære over lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med litt info @Nótt! Jeg kommer til å kjøpe ett tynnere sjal i større str snart, Yaro var for tykt og kort for liten bebis :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Hjelpes, i helgen ble poden 1 måned gammel... De siste to ukene har han forsndret seg voldsomt. Da han først kom lå han jo liksom bare der og enten skrek eller sov. For en uke siden begynte han definitivt å smile - helt annet uttrykk enn de "smilene" han lagde da han hadde magevondt! Han har begynt å prate tilbake på stellebordet og gliser så han får smilerynker rundt øynene :laugh:

Ellers så kan han ligge forøyd under babygymmen og glo på dyrene i den i lengre tid og vippestolen er en favoritt. Han spreller med bena, den gynger og han er fornøyd!

Sånn ellers så merker vi ikke noe til mageknip lenger nå som vi har brukt Semperdråper over lengre tid. Og han får tydeligvis bare  fløte og seterrømme, siden han har lagt på seg litt over 1 kg på tre uker :fnise: Men han er langlemmet, så bruker fortsatt str 50, selv om han nå er over 4 kg. Blir spennende å se hvor lang han er blitt på seksukerskontrollen!

Han sover bare en lengre lur om dagen, men ellers dupper han bare av ved puppen. Fordelen er at han sover godt om natten, gråter ALDRI om natten, halleluja!

Ammingen fungerer fortsatt bra heldigvis og han tar også flaske som en helt (medela calma). Dette betyr at jeg allerede har kunnet ha "alenetid" utenfor huset mens pappaen har overtatt. Selv om det bare var litt over to timer må jeg innrømme at det var deilig! Tror pappaen også synes det er stas å kunne bidra litt mer og føler seg litt mer knyttet til ham når han kan gjøre ham mett og fornøyd!

Har nå kjøpt ergobaby, siden vi har tenkt oss på flytur om en to måneders tid. Har ikke forsøkt selen annet enn i huset, men det virker som om han synes den er grei å sitte i, heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tiden går fort! Her brukte vi fortsatt 50 ved 6 uker ;) og nesten 5 kg. 

Tør ikke/vil ikke prøve med flaske enda jeg. Føles litt godt å være den eneste som kan det liksom :) Men kan hende vi prøver om en stund. 

Fant en knyting som funker til kort sjal! 

*Wrap you in love* på YouTube har mange videoer med sjal for de som vil se. Vi prøvde den som heter fcc ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Ja tiden går fort! Her brukte vi fortsatt 50 ved 6 uker ;) og nesten 5 kg. 

Tør ikke/vil ikke prøve med flaske enda jeg. Føles litt godt å være den eneste som kan det liksom :) Men kan hende vi prøver om en stund. 

Fant en knyting som funker til kort sjal! 

*Wrap you in love* på YouTube har mange videoer med sjal for de som vil se. Vi prøvde den som heter fcc ;) 

Det er den knytningen jeg bruker mest faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den virker enklere enn fwcc og pluss for å kunne knyte før man setter barnet i og for å slippe å knytte på nytt når man tar ut barnet :jepp: Vi må bare øve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gått over til 56, vi. 50 blir for kort, stort sett. Men hun er 4 kg, så jeg tror hun er lang og smal, evt har en mor som ikke liker for tettsittende klær på ungen ;) En av delene. Det ble 50 i 6 uker, håper vi får en stund i 56 siden vi har veldig mye klær i den størrelsen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sunday, August 21, 2016 at 22.59, purreløk skrev:

Heier på deg Rux!

Jeg har faktisk spurt om ting ved to anledninger på den gruppa og fått svar samme dag! Veldig bra gruppe! Masse nyttig info 😀

Jeg fikk svar etter to dager, så det var jo veldig greit😊 langt og utfyllende svar der ho bekreftet at det jeg har begynt med er helt riktig, så da kjører vi på videre😉

Den Sunday, August 21, 2016 at 1.16, Sjela skrev:

Jeg vil bare legge til at jeg har hatt god effekt av intervallamming over mange timer for å få opp produksjonen :) Håper det funker for deg også @Rux 

Satt med ho klistret på puppen i hele gårkveld og hele kveld, og det virker som at det funker bra😊 kommer mye mer melk nå enn før, og lykkeliten virker tilfreds. Når ho glapp puppen en gang stod spruten rett i ansiktet på ho😁

Men noe helt annet; er det flere enn meg som  har en varm baby? Vi tar tempen ofte og ho har ikke feber, men ho er så varm!! Når jeg løfter ho opp av senga er ho helt klam i nakken, og ligger ho på armen min  blir vi våte av svette. På føden var de veldig opptatt av at premature barn fryser fort, men det problemet har ikke vi i alle fall😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra @Rux Godt det hjalp! 

Min lille er også varm av seg. Man må rett og slett  bare tilpasse antrekket til sin baby enn å høre på alle andre. Stakkars A var gjennomvåt av svette her om dagen da jeg hadde på han bomullsbody og bukse. Så da fikk han ligge i bleia. Må bare kjenne i nakken/ryggen og på hender/føtter. Ofte har vi bare body og sokker på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Har også en supervarm baby. Og han blir velig grinete når han er for varm! Han trives best i singletbody med sokker (som han liker å sparke av seg :fnise:). Svigermor, som mener alle babyer må pakkes godt inn i ulltepper til enhver tid, er ganske forferdet og trengte en del tid på å innse at han ikke var i ferd med å fryse ihjel :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelp!!!

Trenger desperat ammebh MED spiler. Hater at de klistrer seg sammen og detter på sida osv.... arrrrr! 

Noen tips??? :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel
14 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Hjelp!!!

Trenger desperat ammebh MED spiler. Hater at de klistrer seg sammen og detter på sida osv.... arrrrr! 

Noen tips??? :nigo: 

Jeg har kjøpt hos Change, den er fantastisk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
19 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Men det er ikke med spiler??? :( Det var ihvertfall ikke den jeg prøvde..

Jo de har en med spiler 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i min butikk isåtilfelle. . Hadde kun en type og det er samme som på nettsiden. Samme gjelder Triumph :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar deres små smokk? Lykkeliten har et enormt sugebehov, men nekter å ta smokken. Har prøvd flere forskjellige strl, men hun spytter de bare ut. Hun bruker rett og slett puppen som smokk i stedet, noe som er fryktelig upraktisk😂 syns også det er vanskelig å vite når hun skriker fordi hun er sulten og når hun bare har behov for å suge. Hun tar forresten også flaske uten problemer...det er kun smokk ho ikke vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...