Frøken Vims Skrevet 2. august 2016 Forfatter #1781 Del Skrevet 2. august 2016 3 timer siden, Glitnir skrev: Takk for det! To år siden sist, så har det ganske ferskt i minne. Har lest fødselshistorien din nå. Det var ingen spøk! Raskt overstått når det først kom i gang, men kjedelig med så lang og tung start. Og ja, det er definitivt godkjent med selektiv bruk av hukommelsen om dagen 😉 Nei, det var virkelig ingen spøk. Faktisk så var det helt jævlig. Men jeg var ikke redd denne gangen, det gikk raskt, og jeg var i god form etterpå, så alt i alt var det en god opplevelse, iallfall sammenlignet med forrige fødsel. Kos deg med den ferske verdensborgeren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 9. august 2016 #1782 Del Skrevet 9. august 2016 Det er for stille heeeer! Jeg er så misunnelig på dere som snart skal føde Hvordan går det med dere? Og @Frøken Vims hvor kan den leses Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 9. august 2016 #1783 Del Skrevet 9. august 2016 Har nesten glemt hvordan fødselen var, jeg! Rart hvordan psyken fungerer, altså! Kjenner likevel at jeg ikke har behov for å gjøre det igjen på en stund Men er ikke avskrekket av opplevelsen! Her er dagene ganske rolige. Jeg har oppdaget bæresjal, og synes det er et fantastisk konsept. Kanskje jeg skal bli frelst og melde meg inn i #bæremamma og #carryyourbaby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 9. august 2016 #1784 Del Skrevet 9. august 2016 Dagene går ganske i ett, sliter med såre brystvorter og brystbetennelse så er rimelig lei amming akkurat nå. Men gir meg ikke helt ennå, har legetime i morgen pga det. Lillemann får flaske i tillegg da jeg ikke har nok melk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 9. august 2016 #1785 Del Skrevet 9. august 2016 Har helt glemt å skrive her, men lille jenta vår ble født 3. august og veide 3105kg og var 48cm lang. Det ble en litt tøffere fødsel enn jeg hadde ønsket men den er nesten glemt nå og jeg husker ikke smerten. Men frister ikke å presse noe ut der igjen med det første. Stingene er litt ubehagelige men ellers er kroppen ganske grei! Hun ble født med en skjev fot. Toppen av fotbladet er liksom brettet opp slik at det møter forsiden av leggen og er vinklet litt utover. Vi har fått tøyeøvelser av fysioterapeuten på sykehuset og det skal heldigvis gå seg til ved tøying. Fødselshistorien står i dagboken min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 9. august 2016 #1786 Del Skrevet 9. august 2016 Går i ett her også, med såre og vonde brystvorter og ammetrøbbel og tull. Men det går seg til virker det som! Søvnmangel til tusen også. Men fortsatt ganske forelska. Jeg syns fødsel var jævlig, men nå syns jeg det er litt trist at jeg kanskje ikke skal oppleve det igjen. Tiden og dagene rett etterpå er jo helt magisk! Nesten misunnelig på de som går rundt fødeklare. Tror ikke hodet har et logisk forhold til fødsel overhodet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 9. august 2016 #1787 Del Skrevet 9. august 2016 Og gratulerer @Chandra! Må se om jeg finner dagboka di. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 9. august 2016 #1788 Del Skrevet 9. august 2016 3 timer siden, Surriball skrev: Har nesten glemt hvordan fødselen var, jeg! Rart hvordan psyken fungerer, altså! Kjenner likevel at jeg ikke har behov for å gjøre det igjen på en stund Men er ikke avskrekket av opplevelsen! Her er dagene ganske rolige. Jeg har oppdaget bæresjal, og synes det er et fantastisk konsept. Kanskje jeg skal bli frelst og melde meg inn i #bæremamma og #carryyourbaby. Ah bæring Lille har fått testet sjalet 3-4 ganger men føler ikke jeg får det helt til. Enten så siger han eller så får han ikke puste skikkelig. Det er elastisk da så mulig jeg liker fast bedre Blir å kjøpe ett slikt eller kanskje Caboo snart 2 timer siden, Nótt skrev: Dagene går ganske i ett, sliter med såre brystvorter og brystbetennelse så er rimelig lei amming akkurat nå. Men gir meg ikke helt ennå, har legetime i morgen pga det. Lillemann får flaske i tillegg da jeg ikke har nok melk. Off det er så slitsomt når det blir ammeproblemer altså. Ikke hatt så mye slikt selv føler jeg - noe sårhet i begynnelsen, en runde med overproduksjon og nå har vi sopp. Håper legen kan hjelpe dere i morgen Har du vært å lest på ammehjelpen? 2 timer siden, Chandra skrev: Har helt glemt å skrive her, men lille jenta vår ble født 3. august og veide 3105kg og var 48cm lang. Det ble en litt tøffere fødsel enn jeg hadde ønsket men den er nesten glemt nå og jeg husker ikke smerten. Men frister ikke å presse noe ut der igjen med det første. Stingene er litt ubehagelige men ellers er kroppen ganske grei! Hun ble født med en skjev fot. Toppen av fotbladet er liksom brettet opp slik at det møter forsiden av leggen og er vinklet litt utover. Vi har fått tøyeøvelser av fysioterapeuten på sykehuset og det skal heldigvis gå seg til ved tøying. Fødselshistorien står i dagboken min. Stingene var verre enn jeg trodde faktisk. Ganske ubehagelig så jeg føler med deg Håper de detter ut snart Oi. Det var bra det ikke var noe alvorlig, eller det er vel alvorlig nok, og noe som dere kan ordne rimelig enkelt. Fullstendig ammetåke så jeg husker faktisk ikke om jeg har lest historien din Har helt sikkert gjort det 1 time siden, Sisti skrev: Går i ett her også, med såre og vonde brystvorter og ammetrøbbel og tull. Men det går seg til virker det som! Søvnmangel til tusen også. Men fortsatt ganske forelska. Jeg syns fødsel var jævlig, men nå syns jeg det er litt trist at jeg kanskje ikke skal oppleve det igjen. Tiden og dagene rett etterpå er jo helt magisk! Nesten misunnelig på de som går rundt fødeklare. Tror ikke hodet har et logisk forhold til fødsel overhodet. Håper det gir seg snart Vet du hva det skyldes? Jeg har aldri vært så trøtt som nå Men det går overraskende greit egentlig. Det er så magisk! Forstår godt at det kan føles litt trist. Jeg synes det var mektig og vet at jeg SKAL gjøre det igjen! Tror at følelsene og hormonene styrer akkurat det med fødsel heldigvis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 9. august 2016 #1789 Del Skrevet 9. august 2016 3 timer siden, Nótt skrev: Dagene går ganske i ett, sliter med såre brystvorter og brystbetennelse så er rimelig lei amming akkurat nå. Men gir meg ikke helt ennå, har legetime i morgen pga det. Lillemann får flaske i tillegg da jeg ikke har nok melk. Det er noe dritt! Hadde brystbetennelse og såre brystvorter i starten, jeg også. Vondt som f, begge deler! For meg hjalp det med brystskjold, men måtte ha antibiotika for å ta betennelsen. Håper du får god hjelp hos legen og at det går seg til. Du må gjerne sende en pm hvis du vil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 10. august 2016 #1790 Del Skrevet 10. august 2016 Vedrørende ammetrøbbel syns jeg denne var utrolig beskrivende og morsom å lese: https://denambivalentemor.wordpress.com/2016/07/03/ammeri-ammera/ Mye å kjenne seg igjen i, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anubiel Skrevet 10. august 2016 #1791 Del Skrevet 10. august 2016 Gratulerer så mye @Chandra! Utrolig bra blogginnlegg Jeg har allerede begynt å kalle poden for igla, for han henger helst på puppen. Måtte kapitulere for noen dager siden og ga ham da smokk. Den tolererer han til en viss grad, men han sier tydelig i fra når den ikke er god nok og kun ekte vare hjelper... Heldigvis går ammingen greit, synes jeg. Ikke noe sårhet og det virker som om han blir mett. Han vil helst ikke sove i sin egen seng, da. Så han sovner ved siden av meg etter liggende amming. Han kan til nød sove noen timer i strekk i vuggen. Håper virkelig det går over, har ikke lyst til å samsove lenge. Mannen min sover for urolig til at det er noen god ide. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 10. august 2016 #1792 Del Skrevet 10. august 2016 Slenger meg på dette med smokk! Her har lille A funnet mye ro i smokken og som @Anubiel skriver sier han jo i fra når han vil ha mer enn bare kosen ved å suge. Veldig deilig etter flere netter med uro (som også for øvrig skyldtes magen) men i natt sov han 4.5 time i strekk før han skulle ha ny forsyning med mat smokk og semper dråper har reddet oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 10. august 2016 #1793 Del Skrevet 10. august 2016 1 time siden, Sisti skrev: Vedrørende ammetrøbbel syns jeg denne var utrolig beskrivende og morsom å lese: https://denambivalentemor.wordpress.com/2016/07/03/ammeri-ammera/ Mye å kjenne seg igjen i, ja! Veldig bra og veldig treffende! Jeg må innrømme at forutenom smerter og ubehag ved amming synes jeg amming igrunn er ekstremt kjedelig... det skal liksom heller ikke være lov å si fordi det skal være en kosestund mellom mor og baby Altså... jeg har allerede gått noen dager på ibux for nakkesmerter og hodepine som følge av dårlige ammestillinger i x antall timer hver dag. Godt jeg har netflix... og mobilen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 10. august 2016 #1794 Del Skrevet 10. august 2016 Mini er veldig lik storesøsteren sin, sover og spiser. Fant gamle papir med hvor ofte hu spiste og bæsjet (litt hysterisk førstegangsmamma som ville passe på at hu fikk nok) og det er nesten helt likt. Mye amming på morgenen, for så å være hver tredje time på ettermiddagen. Kvelden sover mini stort sett 4 timer. Starten var hektisk, mini fikk ikke i seg nok, men det har gått seg til. Han er 400 gram tyngre enn det han var da han ble født, så han har gått opp greit på 2 uker. Ser også på han at han spiser godt, han er rund i kinna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 10. august 2016 #1795 Del Skrevet 10. august 2016 51 minutter siden, Anubiel skrev: Gratulerer så mye @Chandra! Utrolig bra blogginnlegg Jeg har allerede begynt å kalle poden for igla, for han henger helst på puppen. Måtte kapitulere for noen dager siden og ga ham da smokk. Den tolererer han til en viss grad, men han sier tydelig i fra når den ikke er god nok og kun ekte vare hjelper... Heldigvis går ammingen greit, synes jeg. Ikke noe sårhet og det virker som om han blir mett. Han vil helst ikke sove i sin egen seng, da. Så han sovner ved siden av meg etter liggende amming. Han kan til nød sove noen timer i strekk i vuggen. Håper virkelig det går over, har ikke lyst til å samsove lenge. Mannen min sover for urolig til at det er noen god ide. Her begynner han å kirke og gryte og vri seg hver gang han blir lagt ned. Vugge går som regel greit men senga er nesten uaktuell. Det er slitsomt fordi vi allerede har hatt et par episoder som mor syns var ekle... Vi samsov de 2 første ukene og det hender ofte at vi sovner under nattamming. Jeg sover bedre når vi ikke gjør det fordi jeg må passe på at han ligger rett og ikke kan rulle da madrassen vår er litt for myk Så jeg vet hvordan det er bortsett fra at jeg gjerne vil samsove etterhvert når han snur seg selv da 39 minutter siden, Sjela skrev: Slenger meg på dette med smokk! Her har lille A funnet mye ro i smokken og som @Anubiel skriver sier han jo i fra når han vil ha mer enn bare kosen ved å suge. Veldig deilig etter flere netter med uro (som også for øvrig skyldtes magen) men i natt sov han 4.5 time i strekk før han skulle ha ny forsyning med mat smokk og semper dråper har reddet oss Smokk er gull! Spesielt i bil og ved magevondt når han er desperat etter puppen. .. Hvis han virkelig er sulten så spytte den fort ut igjen! Hååååper semper virker her og! Prøvde Minifom en uke uten særlig effekt og gikk over til semper i går. Tok det lang tid før du så endring? 4,5t på natt er jo himmelen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 10. august 2016 #1796 Del Skrevet 10. august 2016 Jeg er heller ikke helt begeistret for samsoving fordi jeg er redd for at det kan gå galt. I natt samsov vi (han var så urolig ellers) , og da jeg våknet lå han på magen med ansiktet ned. problemet her er også myk madrass så han "velter" over på siden og så magen når jeg rører meg i søvne. Stress! Blir nok mer kos når han blir større. Smokk introduserte vi etter ti dager, men det er sjelden han godtar den. Hmpf! Har prøvd mange ulike nå. Og så kjenner jeg at jeg begynner å bli lei alle som skal ha en mening om hvor ofte han skal ha mat! Jeg velger å følge rådene til ammehjelpen, som sier at de små bør få mat når de selv viser tegn til det. Men alle vi har på besøk (mine søsken som hadde baby for 15 år siden, foreldre) er så fastlåst på gamle retningslinjer om mat hver 3. time. Så når vi sitter i vår egen stue og han gir tegn på å ville ha mer hagler det på med kommentarer om "han skal vel ikke ha mer nå?? Han kan umulig være sulten! Ikke gi deg!" Årh, kan jeg ikke bare få mate min egen baby når jeg selv vil??? Vi følger ikke klokka men kroppens signaler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 10. august 2016 #1797 Del Skrevet 10. august 2016 I dag tidlig ble løsningen et sammenrullet helseteppe foran magen hans, imellom oss. Da gikk det fint å amme med han liggende på siden samtidig som at han ikke klarte å rulle over på magen eller inntil meg Også såklart egen dyne Det funket. Åh ja. Det med 3 timer har jeg fått høre fra både svigermor og mor. Jeg bare "det er gamle retningslinjer og jeg har ikke tenkt til å sulte babyen min" - bare å svare det neste gang så kanskje de hører selv hvor tåpelig det høres ut å skulle sulte et spedbarn! Mini får mat når han vil, til og med når jeg ser at det egentlig bare er kos eller trøst og det føles helt riktig. Spesielt når jeg ser hvordan han slapper av og himler med øynene i det øyeblikket han får tak (bortsett fra når han kaver pga nakken). Jeg har også brukt det til forsøk på å få han til å sove Ja og så får man jo høre "vi gjorde ikke slik eller sånn og vi levde opp". JODA, men retningslinjene er vel kommet fordi vi vet bedre i dag eller? Og fordi at det nettopp var slik at ikke alle levde opp.... Trenger du flere eksempler så kan du søke opp hva anbefalinger om å sove på ryggen gjorde når det kom.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LempikasPromise Skrevet 10. august 2016 #1798 Del Skrevet 10. august 2016 Vesla mi kom i helgen! Jeg er heldig og føder som en katt, smidig og enkelt, uten komplikasjoner. Gjaldt iallefall både forrige gang og nå, men likevel glad for at jeg aldri skal føde igjen Men jeg koser meg veldig om dagen, storebror er så flink med henne, og hun er rolig og fin. Så enn så lenge går det iallefall veldig bra! Har hatt en haug med etterrier denne gangen, og de skjønner jeg ikke vitsen med altså er man ferdig med fødsel, så bør man slippe slikt tull altså I tillegg så hadde jeg glemt hvor sprengte og vonde brystene blir når melka begynner å komme. En ting er at vortene blir såre, men hele puppen er jo trippel størrelse, og gjør kjempevondt. Forhåpentligvis retter det seg ut raskt, har glemt fra sist hvor lang tid det tok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 11. august 2016 #1799 Del Skrevet 11. august 2016 Gratulerer så mye med vesla!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 11. august 2016 #1800 Del Skrevet 11. august 2016 Gratulerer så mye @Chandra og @LempikasPromise Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå