Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016


Frøken Vims

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, purreløk skrev:

Lillebror kom til verden i dag morges via ks. Pluggen var 50 cm og 4238 g. Nå øver vi oss på amming. Også dupper vi av ofte 💙

Gratulerer!!

 

Her teller vi nå 4 dager på overtid......begynner å bli lei nå kan du si. Mye kynnere, nedpress og vondt i symfysen, men ikke noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, purreløk skrev:

Lillebror kom til verden i dag morges via ks. Pluggen var 50 cm og 4238 g. Nå øver vi oss på amming. Også dupper vi av ofte 💙

Gratulerer så mye med lillebror :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, purreløk skrev:

Lillebror kom til verden i dag morges via ks. Pluggen var 50 cm og 4238 g. Nå øver vi oss på amming. Også dupper vi av ofte 💙

Hurra! :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Gratulerer så mye @purreløk!

Er det lov å være misunnelig på dere som sniker i terminkøen? :dry:

I dag er det fem dager siden termin og ikke noe action. Jeg er vanligvis så langt fra hysterisk som det går an å bli, men kjenner jeg begynner å bli stresset nå. Går konstant og tenker på om jeg kjenner liv, hvor lenge siden er det, er det nok, bør det sjekkes på føden osv. Fullstendig klar over at sjansen for dødfødsel øker jo lengre over termin en går. Og her er menstermin og ultralydtermin lik, så ikke noe slingringsmonn. Det hjelper heller ikke at en venninne av meg for noen år siden mistet barnet en uke på overtid :( . 

Jeg har ny legetime på fredag, da er jeg 8 dager over. Ser at en ifølge retningslinjene skal på sykehus for sjekk mellom 7 og 11 dager over termin. For meg blir det jo da ikke før mandag, som er absolutt siste frist... Huff... Stressa, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
13 minutter siden, Anubiel skrev:

Gratulerer så mye @purreløk!

Er det lov å være misunnelig på dere som sniker i terminkøen? :dry:

I dag er det fem dager siden termin og ikke noe action. Jeg er vanligvis så langt fra hysterisk som det går an å bli, men kjenner jeg begynner å bli stresset nå. Går konstant og tenker på om jeg kjenner liv, hvor lenge siden er det, er det nok, bør det sjekkes på føden osv. Fullstendig klar over at sjansen for dødfødsel øker jo lengre over termin en går. Og her er menstermin og ultralydtermin lik, så ikke noe slingringsmonn. Det hjelper heller ikke at en venninne av meg for noen år siden mistet barnet en uke på overtid :( . 

Jeg har ny legetime på fredag, da er jeg 8 dager over. Ser at en ifølge retningslinjene skal på sykehus for sjekk mellom 7 og 11 dager over termin. For meg blir det jo da ikke før mandag, som er absolutt siste frist... Huff... Stressa, ja...

Uff, det må være stressende å gå rundt sånn. Håper ting setter seg i gang, nuh! 

Men kan du ikke ringe sykehuset selv og be om sjekk på dag 7? Her skal man ringe inn selv på dag 6 for å avtale sjekk dag 7, og det har ingenting å si om det er helg eller ikke. Jeg ville ringt på torsdag om jeg var deg, uansett, og forklare at du er bekymret. Det er ikke bra det heller. Må ikke være redd for å mase eller virke hysterisk, å være hysterisk er "den nye fremtiden" for oss nå, tenker jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anubiel
9 minutter siden, Sisti skrev:

Uff, det må være stressende å gå rundt sånn. Håper ting setter seg i gang, nuh! 

Men kan du ikke ringe sykehuset selv og be om sjekk på dag 7? Her skal man ringe inn selv på dag 6 for å avtale sjekk dag 7, og det har ingenting å si om det er helg eller ikke. Jeg ville ringt på torsdag om jeg var deg, uansett, og forklare at du er bekymret. Det er ikke bra det heller. Må ikke være redd for å mase eller virke hysterisk, å være hysterisk er "den nye fremtiden" for oss nå, tenker jeg. ;)

Slik jeg har forstått det krever overtidskontroll henvisning fra lege eller jordmor her. Men kanskje jeg bare bør ringe likevel. Dessverre sliter jeg en del med at jeg hater å være til bry, selv om jeg vet det er helt idiotisk å tenke slik i denne situasjonen :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anubiel skrev:

Gratulerer så mye @purreløk!

Er det lov å være misunnelig på dere som sniker i terminkøen? :dry:

I dag er det fem dager siden termin og ikke noe action. Jeg er vanligvis så langt fra hysterisk som det går an å bli, men kjenner jeg begynner å bli stresset nå. Går konstant og tenker på om jeg kjenner liv, hvor lenge siden er det, er det nok, bør det sjekkes på føden osv. Fullstendig klar over at sjansen for dødfødsel øker jo lengre over termin en går. Og her er menstermin og ultralydtermin lik, så ikke noe slingringsmonn. Det hjelper heller ikke at en venninne av meg for noen år siden mistet barnet en uke på overtid :( . 

Jeg har ny legetime på fredag, da er jeg 8 dager over. Ser at en ifølge retningslinjene skal på sykehus for sjekk mellom 7 og 11 dager over termin. For meg blir det jo da ikke før mandag, som er absolutt siste frist... Huff... Stressa, ja...

:klem:Jeg synes det er greit å være misunnelig jeg. Jeg var selv misunnelig da jeg gikk med Vesla og jeg sklei over termin, mens alle andre ploppet ut ungene sine.Jeg gikk selv 11 dager over termin, ble strippet flere ganger, men kroppen min forstod ikke helt at den skulle føde. Jeg ville ringt sykehus eller lege og snakket med noen om tankene du har rundt dette, du burde ikke stresse for mye nå før fødsel. :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
38 minutter siden, Anubiel skrev:

Slik jeg har forstått det krever overtidskontroll henvisning fra lege eller jordmor her. Men kanskje jeg bare bør ringe likevel. Dessverre sliter jeg en del med at jeg hater å være til bry, selv om jeg vet det er helt idiotisk å tenke slik i denne situasjonen :dry:

Jeg syns du skal ringe likevel, spill på at du er bekymret og at du ikke er villig til å vente med en kontroll til 11 dager over termin. Jeg og mannen fikk klar beskjed fra jordmor om at vi ikke måtte være redde for å overdrive litt hvis vi kontaktet sykehuset av ulike årsaker, for hun syns de kunne være litt vel restriktive. Har vært inne en gang for noen uker siden pga lite liv, og de tok meg godt imot (og mini våknet til liv så snart de tok på magen...), og jeg fikk klar beskjed om å alltid ta kontakt hvis jeg var usikker, uansett. 

IKKE vær redd for å være til bry - vi er gravide, vi skal føde, vi vil og skal være til bry. 

Men forhåpentligvis setter ting i gang av seg selv! Krysser fingrene for deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var fryktelig sent med kontroll @Anubiel ! Som de andre skriver synes jeg du skal ringe med dem å høre. Jeg skjønner tanken om å ikke være til bry. Jeg er veldig sånn selv og tenker ofte at det sikkert ikke er så ille som jeg føler det osv. Nye retningslinjer i Norge er at man skal settes i gang om man går mer enn 11 dager over termin? På mitt sykehus setter man i gang 10 dager etter termin mener jeg jordmor sa sist. Så om du skal på kontroll den dagen ville jeg tatt med meg bagen.

Håper det skjer noe av seg selv før den tid :klemmer: Er lov å være lei nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anubiel skrev:

Gratulerer så mye @purreløk!

Er det lov å være misunnelig på dere som sniker i terminkøen? :dry:

I dag er det fem dager siden termin og ikke noe action. Jeg er vanligvis så langt fra hysterisk som det går an å bli, men kjenner jeg begynner å bli stresset nå. Går konstant og tenker på om jeg kjenner liv, hvor lenge siden er det, er det nok, bør det sjekkes på føden osv. Fullstendig klar over at sjansen for dødfødsel øker jo lengre over termin en går. Og her er menstermin og ultralydtermin lik, så ikke noe slingringsmonn. Det hjelper heller ikke at en venninne av meg for noen år siden mistet barnet en uke på overtid :( . 

Jeg har ny legetime på fredag, da er jeg 8 dager over. Ser at en ifølge retningslinjene skal på sykehus for sjekk mellom 7 og 11 dager over termin. For meg blir det jo da ikke før mandag, som er absolutt siste frist... Huff... Stressa, ja...

Jeg skjønner deg veldig godt, vi er like langt i løpet begge to. Jeg var til kontroll hos legen i dag og knakk fullstendig, så sliten er jeg. Hun sendte henvisning til sykehuset for overtidskontroll der og da. Jeg fikk også beskjed om å ringe føden i morgen om jeg ikke hører noe i dag, for hun ville at de la en plan med meg. 

Jeg synes du skal ringe sykehuset selv og få en klarhet i ting. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, purreløk skrev:

Lillebror kom til verden i dag morges via ks. Pluggen var 50 cm og 4238 g. Nå øver vi oss på amming. Også dupper vi av ofte 💙

Gratulerer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Takk for tips og råd, dere! Må understreke at jeg kjenner normalt mye liv, altså. Men da skal jeg i alle fall ikke nøle med å ringe rett til sykehuset ved den minste tvil for å få en sjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sisti

Har vært på kontroll hos jordmor i dag, hun sjekket modning, og ble overrasket over hvor moden jeg er! Kunne omså bli fødsel i kveld. Hjelp! En uke til termin, og skal i morgen få besøk av ei kjempe god venninne som ikke bor i byen, som jeg ikke har sett på lenge, så jeg er IKKE fødeklar i kveld! Det er min største bekymring akkurat nå. :ler:

Kan jo så klart drøye noen uker til, men jordmor trodde ikke jeg ville nå termin, men man vet aldri! Jeg føler ikke at noe er på gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Sisti skrev:

Har vært på kontroll hos jordmor i dag, hun sjekket modning, og ble overrasket over hvor moden jeg er! Kunne omså bli fødsel i kveld. Hjelp! En uke til termin, og skal i morgen få besøk av ei kjempe god venninne som ikke bor i byen, som jeg ikke har sett på lenge, så jeg er IKKE fødeklar i kveld! Det er min største bekymring akkurat nå. :ler:

Kan jo så klart drøye noen uker til, men jordmor trodde ikke jeg ville nå termin, men man vet aldri! Jeg føler ikke at noe er på gang. 

What :sjokkbla: Det var jo skikkelig uventede nyheter! Hadde blitt litt satt ut selv :ler: Nei, la oss håpe at junior i det minste holder seg inne til godt over helgen. Og så får du bare gi mannen sexnekt så skal du se at det ikke skjer noe *bankibordet* før det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Sisti skrev:

Har vært på kontroll hos jordmor i dag, hun sjekket modning, og ble overrasket over hvor moden jeg er! Kunne omså bli fødsel i kveld. Hjelp! En uke til termin, og skal i morgen få besøk av ei kjempe god venninne som ikke bor i byen, som jeg ikke har sett på lenge, så jeg er IKKE fødeklar i kveld! Det er min største bekymring akkurat nå. :ler:

Kan jo så klart drøye noen uker til, men jordmor trodde ikke jeg ville nå termin, men man vet aldri! Jeg føler ikke at noe er på gang. 

Det kan skje når som helst nå! :jepp: Og modenhet er jo ikke nødvendigvis en indikator på fødsel, ei heller halvparten av vondtene man kan ha den siste tiden. Tror nok rier og vannavgang er eneste sikre. :fnise: 

Var selv hos jordmor i går og snakket om en ubehagelighet jeg har hatt i forbindelse med modningsriene mine. Jeg har hatt en strekkende følelse inni hufsa, og det mente hu kunne være en avflatning av livmorshalsen. I tillegg gjør det jo mindre vondt når mini vrir på hodet. Så er nok mindre motstand der nede. Mageknip igjen i natt og kvalme, begynner å bli drittlei alle disse falske alarmene. Ellers er det greit å gå gravid egentlig. Forventer ikke mini sin ankomst før i august egentlig (at han drøyer ankomsten ekstra lenge, som storesøster).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da sitter jeg i en seng på sykehuset og venter på å bli igangsatt. Alt er bra, men litt lite fostervann og siden lillemann er litt mindre aktiv enn han pleier så blir jeg satt i gang. Sitter nå med sånn registrering for andre gang, de må følge med på han er beskjeden jeg får.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nótt skrev:

Da sitter jeg i en seng på sykehuset og venter på å bli igangsatt. Alt er bra, men litt lite fostervann og siden lillemann er litt mindre aktiv enn han pleier så blir jeg satt i gang. Sitter nå med sånn registrering for andre gang, de må følge med på han er beskjeden jeg får.

Lykke til! Håper det blir en god opplevelse og at drt ikke tar altfor lang tid til du har lille i armene :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel
2 minutter siden, Nótt skrev:

Da sitter jeg i en seng på sykehuset og venter på å bli igangsatt. Alt er bra, men litt lite fostervann og siden lillemann er litt mindre aktiv enn han pleier så blir jeg satt i gang. Sitter nå med sånn registrering for andre gang, de må følge med på han er beskjeden jeg får.

Oj! Lykke til! Håper alt går problemfritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Ja rasjonelt sett har jeg jo visst at det kan sette i gang når som helst nå, likevel blir det litt sånn sjokk når man får høre det av jordmor. :ler: jeg har liksom vært mentalt forberedt på å gå til august, men jordmor tror ikke jeg kan gå en uke en gang. Men vi får bare se, det er jo så individuelt. Nå kommer jeg jo til å kjenne etter ALLE tegn, jeg som har vært så avbalansert frem til nå. :ler: Er ikke helt klar kjenner jeg, syns faktisk det er kjempeskummelt nå, plutselig ble jeg nervøs. :ohmy:

Lykke til @Nótt! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...