Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016


Frøken Vims

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Sjela skrev:

Har noen fått godkjenning på søknad om foreldrepenger hos Nav? Jeg blir betalt av jobben, men blir allikevel litt stressa på at søknaden ikke er godkjent enda. 

Hvor bor du? Jeg bor i Oslo, hvor de oppgir 10 ukers behandlingstid. Søkte bare for et par uker siden, så forventer ikke svar på en stund enda. Men i likhet med deg får jeg betalt av jobben, så det spiller egentlig ingen rolle. Om de skulle trenge tilleggsopplysninger eller hva som helst får du nok høre det, men hadde ikke stresset om det fremdeles er innenfor fristen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sisti
12 minutter siden, Sjela skrev:

Har noen fått godkjenning på søknad om foreldrepenger hos Nav? Jeg blir betalt av jobben, men blir allikevel litt stressa på at søknaden ikke er godkjent enda. 

Fikk det godkjent 24 juni (sjekket på nett). Søkte i begynnelsen av mai. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk den godkjent etter ca 4 uker ;) Og har hatt første utbetaling så alt er i rute :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Glitnir skrev:

Hvor bor du? Jeg bor i Oslo, hvor de oppgir 10 ukers behandlingstid. Søkte bare for et par uker siden, så forventer ikke svar på en stund enda. Men i likhet med deg får jeg betalt av jobben, så det spiller egentlig ingen rolle. Om de skulle trenge tilleggsopplysninger eller hva som helst får du nok høre det, men hadde ikke stresset om det fremdeles er innenfor fristen. 

Står 9 uker på nav for mitt fylke ser jeg. Søkte i uke 27 eller 28 så da blir den vel godkjent snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Sjela skrev:

Står 9 uker på nav for mitt fylke ser jeg. Søkte i uke 27 eller 28 så da blir den vel godkjent snart...

Er noe sånt for meg også, venter bare på godkjenning fra NAV jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekker nav hver dag nå. :tongue: Søkte 30. Mai. Får ikke betalt via jobben så vil gjerne ha det på plass nå. Har ikke sjekket i dag da så jeg krysser fingrene. Vi har 6 ukers behandlingstid så bør få svar denne uka. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anubiel

Jeg og får betalt via jobben. MEN... da NAV hadde overskredet oppgitt saksbehandlingstid (8 uker her) med to dager, ringte jeg for å høre hvorfor den ikke var behandlet - om det manglet noe. Det gjorde det ikke, hun jeg snakket med sendte intern purring og vedtak ble fattet senere samme dag. Fikk brevet i posten noen dager senere. 

Jeg har litt å gjøre med NAV via jobben, derfor er jeg generelt skeptisk til at de klarer å overholde frister, sende ut mangelbrev i tide osv. Jeg er av erfaring pessimistisk anlagt når det gjelder NAV, kan en si :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vedtak fra nav i slutten av uke 36, så her er alt i orden :) Får uansett betalt av jobben, men det var greit å få levert kopi til jobben før jeg gikk ut i perm :) Søkte i uke 28-29-ish, tror jeg. 

Endret av Surriball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sjela skrev:

Har noen fått godkjenning på søknad om foreldrepenger hos Nav? Jeg blir betalt av jobben, men blir allikevel litt stressa på at søknaden ikke er godkjent enda. 

Jeg søkte rundt uke 30 ca, og fikk svar forrige uke. Heldigvis får jeg utbetalt lønn av jobben som vanlig jeg også, for jeg gikk jo ut i permisjon 8 juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist fikk jeg ikke svar fra nav før storebror var født. Jobber i kommunen og de må sende siste lønnspapir etter siste lønning før jeg gikk ut i permisjon. Var ganske stressa over å få avslag med en liten en på armen. Dustete opplegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Hva skjer a, folkens? Ligger alle enten ute i sola eller på føden? :fnise:

Her skjer det absolutt ingenting. Jeg tror ungen har grodd fast, det er i alle fall ingen tegn på at han vil ut ennå. En uke til termindato nå og jeg begynner å bli kraftig lei. Tanken på at jeg potensielt må gå slik til 25. er helt grusom. Sånn rent kroppslig har jeg det helt ok, mye vonde kynnere, sover ganske dårlig, men synes egentlig ikke det er noe spesielt tungt. Men jeg KJEDER meg så utrolig! Tilbringer dagene i sofaen og tror jeg snart har sittet hull i den. På grunn av kynnerne og en viss reel frykt for plutselig vannavgang tør jeg ikke bevege meg så mye ut av huset heller. Så for at jeg rett og slett ikke skal gå på veggen så bør det skje noe snart :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt kom den lille tulla vår til verden! ❤ 2970 g og 46 cm, og aldeles nydelig ❤

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Surriball skrev:

I natt kom den lille tulla vår til verden! ❤ 2970 g og 46 cm, og aldeles nydelig ❤

Ååååh, gratulerer @Surriball :rodmer: Så deilig å ha henne i armene!! Håper alt er bra med dere begge to :klemmer:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sisti
1 time siden, Surriball skrev:

I natt kom den lille tulla vår til verden! ❤ 2970 g og 46 cm, og aldeles nydelig ❤

Gratulerer!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Her skjer det ingenting heller, men er jo tre uker til termin så det gjør ingenting. Syns det er litt vemodig at det snart er over, faktisk. Mannen ønsker seg egentlig bare ett barn, så jeg får kanskje ikke gå gravid flere ganger. Det er litt trist! Så prøver å nyte disse dagene - selv om jeg kjeder vettet av meg. :ler: Alle er jo bortreist, alt av aktiviteter har tatt sommerferie og symaskina mi er ødelagt!!! Så da dagen i dag startet med kontroll hos jordmor og så to uplanlagte turer til legen pga mistanke om uvi tenkte jeg bare "yay, har noe å gjøre frem til mannen kommer hjem fra jobb". Været er elendig, så blir ikke noe soling heller... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer @Surriball :) 

Her skjer det ikke så mye egentlig. Er i underkant av to uker igjen, så dette blir veldig spennende! Er for det meste hjemme, og slapper av eller gjør litt husarbeid =P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Surriball skrev:

I natt kom den lille tulla vår til verden! ❤ 2970 g og 46 cm, og aldeles nydelig ❤

Gratulerer så mye! :strix:

--- 

Jeg er bombesikker på at jeg aldri kommer til å føde. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Surriball skrev:

I natt kom den lille tulla vår til verden! ❤ 2970 g og 46 cm, og aldeles nydelig ❤

Gratulerer :strix: 

Kontroll hos lege i dag men skjer I I I ingenting her. Han har det bare bra inni der men heldigvis så er siste frist 26.07 ;) Jeg skal til lege kontroll angående induksjon på termindato og blir satt igang innen en uke. 

Formen er som alltid laber og treg.. Sover dårlig fordi han holder fest om natta i tillegg til alle andre ring man bare MÅ på den tiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Surriball skrev:

I natt kom den lille tulla vår til verden! ❤ 2970 g og 46 cm, og aldeles nydelig ❤

Gratulerer så mye!!

Her skjer det særdeles lite, kynnerer og nedpress bare. En uke igjen til termin, og jeg klarer ikke å holde meg hjemme MÅ ut hver dag ellers går jeg på veggen. Regner ikke med at det skjer noe som helst før etter termin, så tar det hele med knusende ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...