Surriball Skrevet 11. april 2016 #1081 Del Skrevet 11. april 2016 (endret) Apropos trening, så vet jeg ikke om jeg er i de 85 eller 15 prosentene. Jeg har ikke medlemskap på noe treningssenter fordi jeg ikke synes det er nødvendig når jeg har pleid å lufte bikkja i skogen opptil 2 timer om dagen (fordelt på 2 turer) før jeg ble gravid. Etter jeg ble gravid har mannen tatt en større andel av turene alene, og så har jeg gått halvparten av morgenturene og blitt med om ettermiddagen når jeg har vært våken nok. Telles det som trening når det er tur og ikke styrketrening? Edit: og det er ikke ment som skryt eller noe, jeg lurer oppriktig. Det er selvsagt veldig varierende hvordan form folk er i både før og under svangerskapet, og hvor stor interesse man har for å ut i skogen Endret 11. april 2016 av Surriball Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 11. april 2016 #1082 Del Skrevet 11. april 2016 Jeg tenker at så lenge man beveger seg utover det daglige på jobb og til og fra jobb, må man se på det som trening. All bevegelse er jo bra mener jeg. Og tur er jo trening det, går man med litt hastighet så blir det kondisjonstrening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 11. april 2016 #1083 Del Skrevet 11. april 2016 5 timer siden, Sjela skrev: Fra barnerom til trening Jeg er en av de 85 prosentene for å si det sånn... Gikk en liten tur i går da Jeg kan ikke gå tur lenger, blir tissetrengt med en gang. Hvorvidt man ser på gåing som trening eller ikke er vel opp til hver enkelt. Kommer jo an på hva man gjør ut av det, og hva slags trening man gjør ellers (altså hva man sammenligner egne aktiviteter mot) . Og uansett hva man kaller det er det jo sunt. Det er bedre å gå god tur fem dager i uka, enn å trene (men ikke gå) kun en dag i uka. Bekkenet har vel også veldig godt av det (hvis man ikke er dårlig i utgangspunktet)! Mine treningsøkter har blitt ganske lavterskel i det siste, så for meg hadde nok gode gåturer vært bedre trening. Dessverre er blæra uenig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anubiel Skrevet 11. april 2016 #1084 Del Skrevet 11. april 2016 2 timer siden, Rux skrev: Ok, det er fint å vite 15% ja...det var jo ikke mange. Trodde det var ganske vanlig jeg, siden det er så populært med trening generelt nå Hvilken farge var det på den du kjøpte på jollyroom? Ridebukser har jeg nok ingen gode tips til dessverre... Prøvde å se på ebay, der finner man liksom det meste, men selv ikke der var det mye å skryte av verken blant ridebukser eller treningstights for gravide. Å gå en tur er jo bra det også! Da syns jeg du var flink, jeg Takk Babyshop har jeg vel ikke sjekket, da skal jeg titte der. Takk for tipset Treningsbuksene var grå med noe leopardmønster. Ikke de lekreste jeg har eid, men det var de jeg fant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 12. april 2016 #1085 Del Skrevet 12. april 2016 Jeg er flink til å gå tur og halvveis jogge etter eldstemann på sykkel, men savner jogginga. Av grunner som sterke ligamentsmerter og muskelsmerter har det blitt stopp på joggingen Gåing er greit, men jeg må ta det med ro, da jeg kjenner det strekker i magen etter en halvtimes kjapp gange. Sykler også når jeg kan. Så, prøver å være i så mye bevegelse så mulig. Å ha ei på 4 hjelper også å få meg opp av stolen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nytid Skrevet 12. april 2016 #1086 Del Skrevet 12. april 2016 Her har det skjedd mye! så flinke dere alle er til å få fingrene ut å kjøpe utstyr Sitter her enda å føler meg crazy fordi jeg har kjlpt to bæreposer med klær brukt! Får bare ikke til å kjøre på Er det flere som har det sånn? eller er det bare jeg som er ekstremt usikker å vinglepetter? kjenner jo på at alt utstyr koster mye penger, så jeg vil liksom være 100% sikker før jeg kjøper noe @Anubiel Er det lov å spørre hvor mye dere betalte for vogna? har siklet på den så lenge nå! også har svigers sagt de vil kjøpe vogn, så greit å vite sånn ca før jeg tar de med på butikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 12. april 2016 #1087 Del Skrevet 12. april 2016 Jeg synes det teller absolutt @Surriball Når du gjør det omtrent hver dag. Man er jo anbefalt fysisk aktivitet/gåtur 30 minutter hver dag, og det virker som du definitivt er innafor Skjønner at du vil føle deg sikker på kjøpene @nytid Jeg har selv gjort mye research og sjekket priser blant annet på prisjakt. Som for eksempel på bilstol. Ellers lønner det seg å følge med i diverse nettbutikker for gode priser osv Og om du er for å kjøpe brukt er det jo veldig mye bra utstyr man kan få til en rimelig penge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anubiel Skrevet 12. april 2016 #1088 Del Skrevet 12. april 2016 9 minutter siden, nytid skrev: Her har det skjedd mye! så flinke dere alle er til å få fingrene ut å kjøpe utstyr Sitter her enda å føler meg crazy fordi jeg har kjlpt to bæreposer med klær brukt! Får bare ikke til å kjøre på Er det flere som har det sånn? eller er det bare jeg som er ekstremt usikker å vinglepetter? kjenner jo på at alt utstyr koster mye penger, så jeg vil liksom være 100% sikker før jeg kjøper noe @Anubiel Er det lov å spørre hvor mye dere betalte for vogna? har siklet på den så lenge nå! også har svigers sagt de vil kjøpe vogn, så greit å vite sånn ca før jeg tar de med på butikken Det er lov å spørre Selve vognen med bagdel og sportsvogndel kostet rett i underkant av 12 000 (11 998 eller noe sånt!). Så kostet stellevesken en 1000-lapp. Jeg synes egentlig det er horribelt dyrt. Men så fikk jeg høre av noen at deres foreldre hadde fått vogn (bare bag med understell) i gave på slutten av 70-tallet. Den kostet da 4700 kr. Det tilsvarer rundt 18 000 i dag. Så egentlig har det vel blitt billigere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nytid Skrevet 12. april 2016 #1089 Del Skrevet 12. april 2016 @Sjela ja, jeg prøver å sjekke ut før vi skal å kjøpe! men ender ofte opp med å bli forvirret også blir det til at jeg tenker det som er populært er bra ser forresten at babybanden har 20% på alt fra babybjørn! @Anubiel okey, ja det er dyrt ja! men som du sier så er det sikkert blitt billigere har lagt merke til at stokke aldri ligger ute på kjøp og salg sider, så tenker at det er positivt ift Emmajunga som jeg ser overalt! så ser ut som mange er fornøyde med vognene og beholder de fremfor å selge unna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rux Skrevet 12. april 2016 #1090 Del Skrevet 12. april 2016 21 timer siden, Anubiel skrev: Treningsbuksene var grå med noe leopardmønster. Ikke de lekreste jeg har eid, men det var de jeg fant! Da er det sikkert de dem har nå også, men ikke i min strl. Jeg får bare ta sjansen på de som er helt vanlige grå, og satse på at de er brukbare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GulSol Skrevet 12. april 2016 #1091 Del Skrevet 12. april 2016 Den 11.4.2016 at 15.55, Anubiel skrev: Uh. Nå er jeg veldig forvirret. Jeg må se dette in real life. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anubiel Skrevet 12. april 2016 #1092 Del Skrevet 12. april 2016 23 minutter siden, augustmami skrev: Uh. Nå er jeg veldig forvirret. Jeg må se dette in real life. Haha, skjønner jeg godt! Bildene viser ikke fargen helt riktig. Er mye lysere i virkeligheten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anubiel Skrevet 14. april 2016 #1093 Del Skrevet 14. april 2016 Uæææ! Milepæl her i dag. Er offisielt i 3. trimester... Nå synes jeg tiden går sykt fort fremover. I dag bestilte jeg babypakke fra Rema 1000 og i morgen skal jeg levere søknad om foreldrepenger til NAV.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 14. april 2016 #1094 Del Skrevet 14. april 2016 4 timer siden, Anubiel skrev: Uæææ! Milepæl her i dag. Er offisielt i 3. trimester... Nå synes jeg tiden går sykt fort fremover. I dag bestilte jeg babypakke fra Rema 1000 og i morgen skal jeg levere søknad om foreldrepenger til NAV.. Yay, så bra! Jeg følger etter på søndag Men er ikke enig i at tida går fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 14. april 2016 #1095 Del Skrevet 14. april 2016 4 timer siden, Anubiel skrev: Uæææ! Milepæl her i dag. Er offisielt i 3. trimester... Nå synes jeg tiden går sykt fort fremover. I dag bestilte jeg babypakke fra Rema 1000 og i morgen skal jeg levere søknad om foreldrepenger til NAV.. Gratulerer! Ja, går veldig kjapt! Synes det ikke er så lenge siden vi fant ut at mini var på vei! Synes det går kjappere denne gangen enn da jeg gikk med Vesla. --- Og korsryggen og bena krangler! Frustrerende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nytid Skrevet 18. april 2016 #1096 Del Skrevet 18. april 2016 Gratulerer med å komme i 3.trimester! :D syns det går alvorlig fort selv, er 23+4 idag å føler jeg akkurat ble gravid! fortsatt rart når han sparker, at det er noe inni der som etterhver skal bli et menneske!! Flere som har rare drømmer fortiden? jeg drømmer så utolig mye rart hver natt, og gjerne noe om lillegutt eller andre jeg vet som er gravide kan være alt ifra rar fødsel, til at jeg er med på legestudier hvor de bare har tullet med meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 18. april 2016 #1097 Del Skrevet 18. april 2016 Jeg drømmer mye rart også, men heldigvis ingen mareritt. Bare veldig detaljerte drømmer med mye interessant innhold Jeg drømmer alltid at jeg er gravid i drømmene mine. Så selv om jeg glemmer det fra tid til annen i det virkelige liv og skvetter til når lille sparker, så glemmer tydeligvis ikke underbevisstheten det Her er jeg selv 24+5 og i følge appen har jeg 109 dager igjen og over 60 prosent av graviditeten er overstått. Tenk at det snart bare er 15 uker igjen til baby kommer Så lenge, og samtidig så kort til! Formen er veldig fin og jeg nyter graviditeten. Har fått litt kynnere som kommer hvis jeg stresser eller sliter meg for mye ut i løpet av en dag. Da blir jeg litt sliten dagen etterpå og har litt vondt i ryggen/kroppen også så kroppen sier ifra Magen er ikke kjempestor, men vokser litt hver uke. Gleder meg til å snart ta fatt på barnerommet (male) og begynne med innredning Snart bestille vogn bør vi gjøre også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 18. april 2016 #1098 Del Skrevet 18. april 2016 28+1 i dag, så da er jeg også i tredje trimester! Woop woop! Men jeg synes fortsatt at det er fryktelig lenge igjen. Blir nesten helt matt av å tenke på at det er nesten tre måneder til med venting! Jeg drømmer også mye rart, men det har jeg strengt tatt alltid gjort. Sånn sett er det ikke så stor forandring. Jeg er ofte gravid litt av og på i drømmene mine, men jeg drømmer veldig lite om å føde eller å ha baby eller større barn. Jeg venter litt på at de drømmene skal komme, for det er jo noe jeg naturligvis er ganske opptatt av for tida. Det er litt vanskelig å tenke på andre ting enn baby og babyforberedelser! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anubiel Skrevet 18. april 2016 #1099 Del Skrevet 18. april 2016 Jeg drømmer utrolig detaljerte drømmer for tiden - om ting som har null sammenheng med virkeligheten... Ikke er jeg gravid i drømmene heller. F.eks. så drømte jeg at jeg observerte noen hester som hadde veldig dårlige levevilkår. Da drømte jeg både at jeg konfronterte hesteeieren og at jeg skrev detaljert melding til mattilsynet om forholdene. Jeg husker fortsatt alle detaljene i meldingen jeg "skrev". Herregud... Hjernen jobber på overtid med å sortere ting og dumpe unødvendig informasjon mens jeg sover Her er det meste på plass nå, tror jeg. Barnerommet er klart. Klær i de to minste størrelsene er sortert, vasket og lagt i kommoden. Alt av søknader osv. er sendt inn. Det eneste jeg kommer på at jeg mangler er en liten seng/vugge til å ha på vårt soverom ved siden av sengen vår. Den må være smalere enn 60 cm, så det er ikke mye som passer inn. Sikler på vugge fra Stokke home, men den koster rundt 2500... så jeg har ikke bestemt meg enda. Gubben er helt revnende likegyldig til akkurat hva slags vugge det blir, så jeg må avgjøre selv I dag har jeg på meg mine normale gamle skinnyjeans, ikke mammabukser. Jeg visste at magen min var liten, men SÅ liten?! Begynner å bli litt redd for at det skal komme en eksplosjonsartet vekst de siste ukene, med tilhørende strekkmerker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 18. april 2016 #1100 Del Skrevet 18. april 2016 Den drømmen hørtes jo direkte slitsom ut @Anubiel Må si jeg er imponert over at du alt er ferdig med det meste Får meg nesten til å føle at jeg har dårlig tid Nå som magen har flyttet seg litt opp i høyden lurer jeg på om jeg ikke skal prøve å få på meg noen av mine gamle jeans også, men vet ikke helt om jeg tørr Alle vokser for øvrig forskjellig Tviler på at magen plutselig gjør et byks på slutten altså. Du følger nok din egen kurve og det er jo det viktigste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå