Gjest Anubiel Skrevet 31. mars 2016 #961 Del Skrevet 31. mars 2016 Vi kjøpte bilstol i februar, men ellers har vi bare kjøpt noe klær. Og fått masse brukt! De neste ukene skal vi ordne møbler og vogn. Så langt har jeg gått opp 2.1 kg, så det er ikke så verst. Tror det meste har satt seg i puppene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 31. mars 2016 #962 Del Skrevet 31. mars 2016 Tilsammen er det 6 kg opp på meg, og det er vel helt normalt på denne tida. Tror uansett at normalen spenner ganske vidt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 31. mars 2016 Forfatter #963 Del Skrevet 31. mars 2016 Jeg har lagt på meg 7-8 kg hittil. Har nok lagt på meg litt over det hele, men i hovedsak er det mage og pupper. Har gått opp fra 75c til 80e i bh, og sf-målet ligger over det grønne normalområdet på helsekortet Jeg fikk stor mage sist også, selv om babyen var helt på gjennomsnittet. Ikke fikk jeg strekkmerker heller, og magen trakk seg fint tilbake i løpet av et par måneder, så jeg prøver å ikke stresse med det, selv om jeg føler meg som en hval Ihht nhi ligger jeg på normalen hva gjelder vektoppgang, men jeg skal innrømme jeg stresser litt med kostholdet da jeg godt kunne tenke meg å lande på 12-15 kg fremfor 18-20 som sist gang. Mistenker jeg havner rundt 18 kg som sist da, for jeg spiste ikke for to da heller. Sommerkroppen 2016 here I come Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GulSol Skrevet 31. mars 2016 #964 Del Skrevet 31. mars 2016 JEG FÅR EN GUTT Termin forblir den samme, 25. august. Vi kjøpte litt klær i dag, noen få plagg for å feire kjønnet. Ellers må absolutt alt handles enda, vogn og seng og bilstol og hele pakka. Gleder meg egentlig veldig! 💙 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 31. mars 2016 Forfatter #965 Del Skrevet 31. mars 2016 7 minutter siden, augustmami skrev: JEG FÅR EN GUTT Termin forblir den samme, 25. august. Vi kjøpte litt klær i dag, noen få plagg for å feire kjønnet. Ellers må absolutt alt handles enda, vogn og seng og bilstol og hele pakka. Gleder meg egentlig veldig! 💙 Gratulerer så mye med en liten i magen! Jeg har lagt deg til i terminlisten i førsteinnlegget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 31. mars 2016 #966 Del Skrevet 31. mars 2016 13 minutter siden, augustmami skrev: JEG FÅR EN GUTT Termin forblir den samme, 25. august. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 31. mars 2016 #967 Del Skrevet 31. mars 2016 Argh, beklager tomt innlegg over, hater sitatboksene på KG for tida! Men gratulerer med gutt i magen, @augustmami Jeg er i uke 23 og har lagt på meg 7 kg. Syns det er litt "vanskelig" dette med vekt, for rett før jeg ble gravid slanket jeg meg. Så nå er jeg faktisk på samme vekt som før jeg slanket meg, og det er jo helt greit det (og klærne mine passer faktisk bedre nå enn sist jeg veide det jeg veier nå). Men siden jeg gikk fra slankekost til gravidkost hadde jeg ikke noe "normalt" kosthold å sammenligne med, så jeg er ganske sikker på at jeg spiser altfor mye i forhold til hva jeg egentlig trenger. Så jeg regner med å gå opp mer enn nødvendig sånn sett. Men det stresser meg ikke så veldig, jeg føler ikke jeg fråtser eller noe, og jeg vet jo at jeg kan gå ned i vekt igjen senere, så det får bare gå som det går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 31. mars 2016 #968 Del Skrevet 31. mars 2016 1 time siden, Frøken Vims skrev: Jeg har lagt på meg 7-8 kg hittil. Har nok lagt på meg litt over det hele, men i hovedsak er det mage og pupper. Har gått opp fra 75c til 80e i bh, og sf-målet ligger over det grønne normalområdet på helsekortet Jeg fikk stor mage sist også, selv om babyen var helt på gjennomsnittet. Ikke fikk jeg strekkmerker heller, og magen trakk seg fint tilbake i løpet av et par måneder, så jeg prøver å ikke stresse med det, selv om jeg føler meg som en hval Ihht nhi ligger jeg på normalen hva gjelder vektoppgang, men jeg skal innrømme jeg stresser litt med kostholdet da jeg godt kunne tenke meg å lande på 12-15 kg fremfor 18-20 som sist gang. Mistenker jeg havner rundt 18 kg som sist da, for jeg spiste ikke for to da heller. Sommerkroppen 2016 here I come Heldiggrisen, har skikkelig tigerstriper på magen. Og verste var jo at de ikke kom før uke 38. Jeg gikk selv opp 15-16 kg. Håper det er det samme denne gangen. Og årets sommerkropp blir badeballkroppen ja. 40 minutter siden, augustmami skrev: JEG FÅR EN GUTT Termin forblir den samme, 25. august. Vi kjøpte litt klær i dag, noen få plagg for å feire kjønnet. Ellers må absolutt alt handles enda, vogn og seng og bilstol og hele pakka. Gleder meg egentlig veldig! 💙 Gratulerer så mye med den lille gutten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 31. mars 2016 Forfatter #969 Del Skrevet 31. mars 2016 1 time siden, Emiliania skrev: Heldiggrisen, har skikkelig tigerstriper på magen. Og verste var jo at de ikke kom før uke 38. Jeg gikk selv opp 15-16 kg. Håper det er det samme denne gangen. Og årets sommerkropp blir badeballkroppen ja Nå er jo ikke akkurat strekkmerker det verste som kan skje da, bare sånn så det ikke virker som jeg synes det er helt krise. De blekner jo og blir nesten borte etter hvert, og så endret jeg generelt synet på magen min etter forrige graviditet. Jeg viser den jo svært sjelden frem, og om den ikke er perfekt så betyr jo det absolutt ingen ting. Jeg får jo knapt noe badeballkropp heller siden jeg har termin i slutten av juni, det blir mer en punktert og slapp badeball i såfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 31. mars 2016 #970 Del Skrevet 31. mars 2016 46 minutter siden, Frøken Vims skrev: Nå er jo ikke akkurat strekkmerker det verste som kan skje da, bare sånn så det ikke virker som jeg synes det er helt krise. De blekner jo og blir nesten borte etter hvert, og så endret jeg generelt synet på magen min etter forrige graviditet. Jeg viser den jo svært sjelden frem, og om den ikke er perfekt så betyr jo det absolutt ingen ting. Jeg får jo knapt noe badeballkropp heller siden jeg har termin i slutten av juni, det blir mer en punktert og slapp badeball i såfall Nei, om jeg skal velge mellom alle ting som kan skje under svangerskap og fødsel er strekkmerker det jeg lett velger. Er bare det at jeg fikk skikkelig brede strekkmerker, 5-6 stykker. De har ikke akkurat bleknet stort de siste 4,5 årene. Mannen synes de er fine, et minne etter Vesla. Er også lite ute og viser magen, foretrekker badedrakt når jeg svømmer. Har ikke akkurat problemer med den rare magen min, tenk på hvor mye den allerede har gått gjennom. Du får jo ha en badeballkropp en liten måned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 1. april 2016 #971 Del Skrevet 1. april 2016 Den 29.3.2016 at 14.42, Nótt skrev: Det er plass til en liten en på rommet vårt, men Vesla skal begynne på skolen til høsten og om vi flytter slik at hun må bytte skole vil jeg flytte FØR skolestart. Slik at hun slipper å bytte skole underveis i skoleåret. Det forstår jeg veldig godt Ikke moro å bytte skole midt i skoleåret. Den 29.3.2016 at 15.10, Sisti skrev: Var ca 3 uker leveringstid, så tror vi får den nå snart. Ja vet du, de der maxi cosiene har jeg også forvirret meg på, siden prisforskjellen er så stor! Hva er det som gjør pebbles så mye dyrere? Jeg skjønner ingenting jeg. Husker jeg så maxi cosi cabriofix på tilbud til 2700 på barnas hus, og tenkte vi måtte slå til, men så så jeg at normalpris på andre nettbutikker er 2600! Så gadd ikke slå til likevel, men så ser jeg at pebbles er mye dyrere og så skjønner jeg ingenting, for det er lett å tenke at dyrere må være bedre... hvorfor kan ikke hvert merke nøye seg med ETT sete i hver størrelse, må de gjøre det så komplisert? Jeg netthandler bare der det er billigst, sjekker som regel babybanden, mimmis, babyshop og barnas hus. I dag var lammeskinn det jeg skulle ha, og det var billigst hos babybanden, og de har gratis frakt. Og rett før jeg skulle betale kom jeg på at de har BBHugMe, så jammen ble den også bestilt. har bestilt noen mammakjoler fra zalando også i dag, så jeg har svidd av altfor mye penger... Har hatt svangerskapskontroll hos lege i dag, det var vel unnagjort på 5 minutter. gleder meg til å treffe jordmor igjen, mye koseligere det! Skal også forsøke å jobbe litt igjen nå, og tror det skal bli greit. Så bra! Det er nok et bra kjøp Vi får vel kanskje bestille vogna snart. Må bare få malt soverommet først så vi kan legge alle babytinga inn der. Nå har vi innkjøpene litt all-over-the-place Dette med Maxi cosiene tenker jeg er ren business! De har den såkalte toppmodellen fra i år som med 2-way-fixen kan brukes til stol nummer to. Men etter bare ørlite hoderegning vil jo allikevel bilstol 1 og bilstol 2 bli billigere om man velger den rimeligere stolen Cabriofix med isofixfeste. Jeg er nå låst på denne og synes at 2500 kroner er mer enn nok å bruke på en bilstol som skal benyttes knapt 9-12 mnd. Pebbles plus er kjempefin og har i tillegg et spedbarnsinnlegg, MEN med understellet kommer det jo på nærmere 5000 kroner! Det er mye penger Jeg leste i en dagbok at den bleiebøtta fra Barnas hus ikke var mye å skryte av, og at Korbell sin er mye bedre. Jeg ser den er gratis på Mimmis nå, så lurer på om jeg skal bestille den. Posene er selvsagt ikke gratis da... Men det virker jo gørrkjekt med en bøtte som hindrer lukt, for å gå ut med søpla etter hvert bleieskift orker jeg bare ikke Det lammeskinnet du kjøpte, er det til vogna? Er det sånn kortklipt? Det bør vel vi også kjøpe. Mye å tenke på... Har du forresten fått BBHugme-en? Mannen ELSKER den og bruker den som pute om natten Når jeg sitter oppreist bruker jeg den i korsryggen eller som nakkestøtte, så det er virkelig flerbruksmuligheter med den puta der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 1. april 2016 #972 Del Skrevet 1. april 2016 1 time siden, Sjela skrev: Det forstår jeg veldig godt Ikke moro å bytte skole midt i skoleåret. Så bra! Det er nok et bra kjøp Vi får vel kanskje bestille vogna snart. Må bare få malt soverommet først så vi kan legge alle babytinga inn der. Nå har vi innkjøpene litt all-over-the-place Dette med Maxi cosiene tenker jeg er ren business! De har den såkalte toppmodellen fra i år som med 2-way-fixen kan brukes til stol nummer to. Men etter bare ørlite hoderegning vil jo allikevel bilstol 1 og bilstol 2 bli billigere om man velger den rimeligere stolen Cabriofix med isofixfeste. Jeg er nå låst på denne og synes at 2500 kroner er mer enn nok å bruke på en bilstol som skal benyttes knapt 9-12 mnd. Pebbles plus er kjempefin og har i tillegg et spedbarnsinnlegg, MEN med understellet kommer det jo på nærmere 5000 kroner! Det er mye penger Jeg leste i en dagbok at den bleiebøtta fra Barnas hus ikke var mye å skryte av, og at Korbell sin er mye bedre. Jeg ser den er gratis på Mimmis nå, så lurer på om jeg skal bestille den. Posene er selvsagt ikke gratis da... Men det virker jo gørrkjekt med en bøtte som hindrer lukt, for å gå ut med søpla etter hvert bleieskift orker jeg bare ikke Det lammeskinnet du kjøpte, er det til vogna? Er det sånn kortklipt? Det bør vel vi også kjøpe. Mye å tenke på... Har du forresten fått BBHugme-en? Mannen ELSKER den og bruker den som pute om natten Når jeg sitter oppreist bruker jeg den i korsryggen eller som nakkestøtte, så det er virkelig flerbruksmuligheter med den puta der Lammeskinnet er til vogna, ja, kortklipt. Tok den billigste til 400 kroner. Så det eneste vi har i hus nå av ting baby kan ligge på er babynest og lammeskinn. Ja, hadde første natt med bbhugme i natt! mannen syns den var ganske oppskrytt til den prisen, men han sovnet nå med hodet oppå den likevel (klint inntil meg). jeg klarte å stjele den tilbake og sov med den hele natta. Har nok ikke bruk for den ennå fordi jeg er gravid, bare fordi den er deilig. Elsker den! Super å bruke i sofaen også. Så cabriofixbasen kan kun brukes til det ene setet? Syns pebbles er utrolig dyr ja... Æsj, blir ikke klok. Skal hente nybilen i dag så skal heller fokusere på bil uten barnestol en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 1. april 2016 Forfatter #973 Del Skrevet 1. april 2016 Ifht diskusjonen om bilsete er vår erfaring at man ikke har samme behovet for base til stol nr2 da setet uansett er så stort at det er sjelden man tar det ut. Med det første setet så bærer man jo gjerne babyen i det til/fra bilen, i butikken osv, så da er det kjempepraktisk med en base man bare klikker setet fast i. Med sete nr 2 er den eneste praktiske fordelen jeg kan komme på hvis man flytter setet mye mellom to biler feks, men da vil vel isofixen gjøre nesten samme nytten? Vi har uansett kjøpt en stol tiil hver av bilene da det blir litt for mye styr å flytte en svær bilstol med den ene armen, samtidig som man bærer en unge under den andre, annenhver dag Vi har Maxicosi Cabriofix fra før som skal gjenbruke, og den var iallefall bra nok for oss ifht bleiebøtte har vi den fra Korbell, og den har jo forsåvidt gjort nytten sin den, men helt luktfri er den ikke. Et vennepar har den fra barnas hus, og jeg synes nesten den virket bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 1. april 2016 #974 Del Skrevet 1. april 2016 8 minutter siden, Sisti skrev: Så cabriofixbasen kan kun brukes til det ene setet? Syns pebbles er utrolig dyr ja... Æsj, blir ikke klok. Skal hente nybilen i dag så skal heller fokusere på bil uten barnestol en stund. Ja, cabriofixen kan kun brukes til det setet, men samtidig er jo totalprisen på den pakken rimeligere enn det pebbles plus-setet alene. Og etter innlegget fra Frøken Vims og et par andre på jobben som mente det samme vedrørende stol nummer 2 tror jeg vi går for Cabriofixen altså Da blir det den pakken og lammeskinnet fra babybanden jeg bestiller tenker jeg 3 minutter siden, Frøken Vims skrev: Ifht diskusjonen om bilsete er vår erfaring at man ikke har samme behovet for base til stol nr2 da setet uansett er så stort at det er sjelden man tar det ut. Vi har Maxicosi Cabriofix fra før som skal gjenbruke, og den var iallefall bra nok for oss ifht bleiebøtte har vi den fra Korbell, og den har jo forsåvidt gjort nytten sin den, men helt luktfri er den ikke. Et vennepar har den fra barnas hus, og jeg synes nesten den virket bedre Takk for tilbakemelding. Når du sier det var det også noen kollegaer på jobb som sa det samme angående stol nummer 2, så jeg tror absolutt Cabriofixen er et godt kjøp Altså, nå ble jeg jo usikker igjen på denne bleiebøtta igjen da Men den Korbell-bøtta er vel også litt mindre enn den på Barnas hus? Mener å huske at sistnevnte er så stor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 1. april 2016 #975 Del Skrevet 1. april 2016 12 minutter siden, Frøken Vims skrev: Ifht diskusjonen om bilsete er vår erfaring at man ikke har samme behovet for base til stol nr2 da setet uansett er så stort at det er sjelden man tar det ut. Med det første setet så bærer man jo gjerne babyen i det til/fra bilen, i butikken osv, så da er det kjempepraktisk med en base man bare klikker setet fast i. Med sete nr 2 er den eneste praktiske fordelen jeg kan komme på hvis man flytter setet mye mellom to biler feks, men da vil vel isofixen gjøre nesten samme nytten? Vi har uansett kjøpt en stol tiil hver av bilene da det blir litt for mye styr å flytte en svær bilstol med den ene armen, samtidig som man bærer en unge under den andre, annenhver dag Vi har Maxicosi Cabriofix fra før som skal gjenbruke, og den var iallefall bra nok for oss ifht bleiebøtte har vi den fra Korbell, og den har jo forsåvidt gjort nytten sin den, men helt luktfri er den ikke. Et vennepar har den fra barnas hus, og jeg synes nesten den virket bedre Åååh, jeg har egentlig ikke tenkt over dette, trodde at base var noe man "måtte" ha hvis man skulle feste med isofix. Men man må altså ikke det? Hvis man greier seg uten base til nr 2 er jo saken enda greiere. Har ingen planer om å drasse en bilstol ut og inn av bilen når ungen begynner å bli tyngre, nei. Er jo en egen vitenskap dette med utstyr føler jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 1. april 2016 #976 Del Skrevet 1. april 2016 2 minutter siden, Sisti skrev: Åååh, jeg har egentlig ikke tenkt over dette, trodde at base var noe man "måtte" ha hvis man skulle feste med isofix. Men man må altså ikke det? Hvis man greier seg uten base til nr 2 er jo saken enda greiere. Har ingen planer om å drasse en bilstol ut og inn av bilen når ungen begynner å bli tyngre, nei. Er jo en egen vitenskap dette med utstyr føler jeg. Isofixen er visst innebygd i de fleste stolene slik jeg har skjønt, så da trenger man ikke separat base Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 1. april 2016 #977 Del Skrevet 1. april 2016 4 minutter siden, Sjela skrev: Isofixen er visst innebygd i de fleste stolene slik jeg har skjønt, så da trenger man ikke separat base Da har jeg lært noe nytt i dag! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 1. april 2016 #978 Del Skrevet 1. april 2016 1 minutt siden, Sisti skrev: Da har jeg lært noe nytt i dag! :D Det var også nytt for meg her om dagen Disse selgerne vet å utnytt oss uerfarne førstegangsgravide altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 1. april 2016 #979 Del Skrevet 1. april 2016 27 minutter siden, Sjela skrev: Det var også nytt for meg her om dagen Disse selgerne vet å utnytt oss uerfarne førstegangsgravide altså Jeg sendte faktisk mail til mimmis.no for å spørre om forskjellen på Cabriofix og Pebbles, fordi utifra beskrivelsen på nettsiden deres var det jo umulig å forstå forskjellen. Og der står det ingenting om hvilken base som passer til hva. Men de svarte bare "forskjellen står på nettsiden" så da var jeg like langt, og siden har jeg ikke orket å tenke på det. Vurderer jo også Britax-setet, så må vel innom en butikk og fysisk prøve de setene, og forvirre meg selv enda mer. Er jo nesten skummelt å gå innom butikkene føler jeg, for man bombarderes med informasjon og aner ikke hva som er nyttig/viktig/riktig. Bleiebøtter tror jeg ikke jeg skal orke å tenke på en gang. Ikke ennå. Får vente til badet stinker bleier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 1. april 2016 #980 Del Skrevet 1. april 2016 5 minutter siden, Sisti skrev: Jeg sendte faktisk mail til mimmis.no for å spørre om forskjellen på Cabriofix og Pebbles, fordi utifra beskrivelsen på nettsiden deres var det jo umulig å forstå forskjellen. Og der står det ingenting om hvilken base som passer til hva. Men de svarte bare "forskjellen står på nettsiden" så da var jeg like langt, og siden har jeg ikke orket å tenke på det. Vurderer jo også Britax-setet, så må vel innom en butikk og fysisk prøve de setene, og forvirre meg selv enda mer. Er jo nesten skummelt å gå innom butikkene føler jeg, for man bombarderes med informasjon og aner ikke hva som er nyttig/viktig/riktig. Bleiebøtter tror jeg ikke jeg skal orke å tenke på en gang. Ikke ennå. Får vente til badet stinker bleier. Ja, det svaret der ble man ikke akkurat videre klok på Og vedrørende bleiebøtte er vel ikke akkurat det noe som haster mest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå