LilleMy1989 Skrevet 27. juni 2016 #1501 Del Skrevet 27. juni 2016 Jeg tenker akkurat som deg og min mor ble også såret når jeg sa at vi ikke hadde tenkt å si det til noen. Hva vi gjør gjenstår å se. Svigermor synes det var veldig greit å ikke vite! Så tenker jeg at det er litt situasjonsbetinget. Tar fødselen dagesvis så blir det vel mer naturlig å si noe enn hvis den tar 6 timer... Jeg synes også det er utrolig deilig med visittiden på sykehuset. Man skal ha fred der og komme igang med amming og bli kjent med babyen sin. Her er det også bare besteforeldre og barnets søsken som får komme på besøk mellom 18 og 19. Besøk utenom må foregå utenfor barselavdeling, og det er jo greit. Far får selvfølgelig være der så mye han vil Her kommer min mor på besøk etter fødsel. Hvor mange dager etter vet jeg ikke men hun må naturlig bo hos oss da det blir veldig dyrt å bo på hotell eller camping. Tror nok ikke hun blir så veldig lenge og jeg tenker at dette må jeg bare ta og se hvordan det blir. Det er tross alt hennes barnebarn og jeg overlever vel en ukes tid. Kommer til å amme på soverommet ser jeg for meg og er nok også slik at jeg trekker meg inn dit når jeg trenger ro. Svigers bor ikke så langt unna men jeg vet at de kommer til å gi oss rom. De vil selvfølgelig på besøk og slikt men kommer nok ikke til å invitere seg selv Blir noe for mye så får vi bare ta det da. Vi vet jo ikke hvordan ting kommer til å bli og slik jeg har forstått det så synes mange at det blir mye travlere og mer slitsomt noen mnd senere. Kan jo hende han sover og er en drøm å ha med å gjøre. Kanskje ammingen bare sitter og alt er fint. På den annen side kan han ha kolikk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 27. juni 2016 #1502 Del Skrevet 27. juni 2016 (endret) Synes de er hårsåre disse folkene i familiene deres. Dere skal gjennom fødslene, ikke dem. Deres valg kommer først (ikke resten av familien) Og, det er slitsomt å føde, selv om det kanskje ikke føles slik ut den første perioden. Husker godt jeg var euforisk og følte jeg kunne ha løpt et halvmaraton (selv om jeg knapt kunne gå). Det må jo de respektere. Dere vet uansett ikke om dere er i form til å ta imot besøk eller ikke. Var uansett ikke slik at vi fikk folk på besøk den første perioden, de ventet til det var litt lettere for meg. Vi skrev i fødselskortene vi sendte ut at vi ønsket at folk ringte for å avtale, noe som er mer normalt her nede antar jeg. Vi valgte selv å gjøre det litt annerledes. Vi valgte å si at vi skulle på sykehuset til begge sett vorendre besteforeldre siden vi måtte kjøres av svigermor. Om fødselen var i gang eller ei visste vi ikke, vi sa bare at vi skulle inn for å sjekke (for tredje gang). Var først når det ble hektisk at vi ga en kjapp update at Vesla var på vei. Hu kom fem på morningen, så var rimelig vanskelig å få kontakt med halve slekta uansett. Denne gangen må svigermor få oppdatering igjen, siden hu skal passe Vesla. Jeg sender også melding til de andre besteforeldrene, slik at de vet at det er action. Svigermor var utrolig herlig å ha tilstede sist gang, da hu hjalp mannen med ting og slikt. Men, hu kom bare til oss når VI sa det var ok, ikke busende inn når som helst. Endret 27. juni 2016 av Emiliania Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anubiel Skrevet 27. juni 2016 #1503 Del Skrevet 27. juni 2016 Her er det slik at svigermor helst ville ha vært med inn på fødestua... Hun mener det godt, men for meg er det for voldsomt. Jeg er veldig privat av meg og vil ha tid alene med bare mannen min og baby i begynnelsen. Så vi har sagt fra at vi ikke vil si fra når vi drar på sykehuset og vi vil heller ikke ha besøk på sykehuset. Ser for meg at det bare blir stress, særlig siden det er i juli og det derfor ikke en gang er sikkert vi får enerom pga. mange fødende samtidig. Den vet jeg var vond å svelge for svigermor. Jeg aner ikke om de kommer til å respektere det eller ikke, da... Frister egentlig å vente med å si noe til vi er hjemme igjen, men da blir jeg vel aldri tilgitt. Jeg har problemer med å forstår hvorfor de ønsker å se baby så fort. Jeg mener, den gjør jo ingenting ut av seg den første tiden, den er like fullt barnebarnet deres om det går 14 dager... Ikke er det første barnebarnet heller, så det er jo ikke nytt og spennende. Egentlig vil jeg helst ikke ha besøk hjemme heller før etter ca. to uker. Men tviler sterkt på at det respekteres. Stresser med tanken på at de må bo her, at vi må holde huset i orden, ordne mat osv., når jeg ikke engang vet om jeg klarer å komme meg ut av senga! Huff.. Jeg må understreke at svigermor er kjempesnill og grei og bare mener det godt. Hun hadde ikke forlangt verken oppvartning eller annet. Det er mer meg det går på. Mine foreldre må fly for å komme på besøk. De har kjøpt billett til ca tre uker etter termin. Det passer greit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 27. juni 2016 #1504 Del Skrevet 27. juni 2016 Jeg er også klar over at de bare gleder seg og mener alt godt, og det er kjempefint at de ønsker å bli kjent med barnet. Jeg bare synes de styrer veldig og stresser meg, og jeg føler at de ønsker at vi skal ta hensyn til dem og deres følelser framfor våre egne. Det handler jo ikke om dem, det er VI som får barn. Jeg tror ikke helt de skjønner hvor mange de er tilsammen som helst vil innom og besøke tidligst mulig og mest mulig... Jeg aner jo ikke hvordan det blir og hvordan jeg kommer til å føle det, men vi er relativt private av oss og kjenner litt på at vi trenger litt ro. Jeg har også lite lyst til å føle at jeg er vertinne samtidig som vi skal få i gang amminga og med brystene i friluft, og jeg vil i hvertfall ikke måtte trekke meg tilbake til soverommet fordi det er masse folk i stua... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 27. juni 2016 #1505 Del Skrevet 27. juni 2016 Jeg er også veldig spent på hvordan dette med besøk blir. Foreldrene mine har latt være å planlegge ferie fordi de vil hjelpe oss, men jeg skjønner ikke helt hva de skal hjelpe med...? Svigers bor noen timer unna og fikk et barnebarn i januar så de er nok litt mer tålmodige. Og så er det søsknene våre også da, som snakker om å besøke oss på sykehuset. Men hvis 3 par med søsken + 2 par besteforeldre skal komme på besøk må jo det bli veldig travelt?? Men men, de fleste i familien vår tåler heldigvis å få klar beskjed om at vi trenger tid for oss selv, det er faktisk mine egne foreldre jeg er mest spent på. De har 6 barnebarn, men dette er første gang de får et barnebarn i samme by (eller landsdel...) , som de kan besøke hele tiden, så jeg tror de er litt gira. Håper jeg er flink til å sette ned foten hvis det blir for mye, vil ikke angre i ettertid på at det ble for lite alenetid. Ser at mange angrer i etterkant på at de var for snille, så er nok lurt å tenke på dette på forhånd. Hvorvidt vi gir beskjed når fødsel er i gang tar vi bare som det kommer. Tror ingen forventer noe der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 27. juni 2016 #1506 Del Skrevet 27. juni 2016 Noen andre som er øm nederst i magen? Kjenner liksom ikke om det er bekken eller livmor. Litt ubehagelig å ikke vite... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 27. juni 2016 #1507 Del Skrevet 27. juni 2016 Aiaiai, her var det mange hårsåre besteforeldre ute og går! Foreldrene mine må få beskjed når ting er på gang, siden de skal ha Liten her mens vi er på sykehuset - men ingen andre kommer til å få vite noe før ting er overstått og vel så det!! Jeg gjorde den tabben sist og sendte mld til noen venninner idet vannet gikk + hadde "sladris" her fra KG, og mobilen peip i ett bankende både før og under fødselen..det gjør jeg ikke igjen for å si det sånn!! Denne gangen skal vi ha tiden rett etter fødselen for oss selv, så ingen får beskjed iløpet av den første timen ihvertfall!! Da skal vi bare nyte det lille mirakelet vårt Ang. besøk på sykehuset så er det jo ganske strenge regler på det, det er kun babyens søsken og besteforeldre som får komme! Alle andre må nok vente ja..når vi kommer hjem skal vi gjerne ta imot litt besøk innimellom altså, vi har jo helt garantert lyst å vise frem babyen vår - men folk får bare bli en liten stund + de må bidra med ett eller annet mens de er her, som å brette klær, rydde eller lage mat Har ikke tenkt å diske opp med noenting som helst (nei, jeg skal ikke styre på og fylle opp fryseren med godsaker til gjester i barseltida ) og de som ikke tåler at jeg sitter med puppen ute får bare gå hjem Jeg har et avslappa forhold til om folk er tilstede mens jeg ammer..egentlig til kropp generelt Dette er familien, de må jo bare forstå at en er sliten etter en sånn strabas som en fødsel jo er..samtlige har jo vært gjennom det selv - unntatt mennene og svigermor that is..så de får bare styre seg litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 27. juni 2016 #1508 Del Skrevet 27. juni 2016 3 timer siden, LilleMy1989 skrev: Noen andre som er øm nederst i magen? Kjenner liksom ikke om det er bekken eller livmor. Litt ubehagelig å ikke vite... Jeg er ikke øm i magen sånn sett Hvis du er urolig synes jeg du skal ta en telefon til Føden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 27. juni 2016 #1509 Del Skrevet 27. juni 2016 Det er liksom vondt overalt hos meg nå så jeg vet ikke hvor eller hva det kommer av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 28. juni 2016 Forfatter #1510 Del Skrevet 28. juni 2016 Endelig action å melde om! Har hatt rier i hele natt, og har vært på føden og sjekket ståa. Har 3-4 cm åpning, men det roet seg veldig ned på sykehuset og vi valgte å dra hjem for å få litt søvn da vi bor like i nærheten, med beskjed om å ha LAV terskel for å komme tilbake. Har sovet noen timer nå, og nå er planen å gå en liten tur for å få fortgang på sakene! Desverre kan ting ta litt tid fortsatt, men jeg er iallfall i gang! Har allerede hatt såpass vondt at jeg har angret på hele babyprosjektet et par ganger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anubiel Skrevet 28. juni 2016 #1511 Del Skrevet 28. juni 2016 8 minutter siden, Frøken Vims skrev: Endelig action å melde om! Har hatt rier i hele natt, og har vært på føden og sjekket ståa. Har 3-4 cm åpning, men det roet seg veldig ned på sykehuset og vi valgte å dra hjem for å få litt søvn da vi bor like i nærheten, med beskjed om å ha LAV terskel for å komme tilbake. Har sovet noen timer nå, og nå er planen å gå en liten tur for å få fortgang på sakene! Desverre kan ting ta litt tid fortsatt, men jeg er iallfall i gang! Har allerede hatt såpass vondt at jeg har angret på hele babyprosjektet et par ganger. Så spennende! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 28. juni 2016 #1512 Del Skrevet 28. juni 2016 Hurra Endelig action her på gruppa!! Dette blir gøy å følge med på utover dagen, for du oppdaterer oss sant? Håper turen virker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 28. juni 2016 #1513 Del Skrevet 28. juni 2016 26 minutter siden, Frøken Vims skrev: Endelig action å melde om! Har hatt rier i hele natt, og har vært på føden og sjekket ståa. Har 3-4 cm åpning, men det roet seg veldig ned på sykehuset og vi valgte å dra hjem for å få litt søvn da vi bor like i nærheten, med beskjed om å ha LAV terskel for å komme tilbake. Har sovet noen timer nå, og nå er planen å gå en liten tur for å få fortgang på sakene! Desverre kan ting ta litt tid fortsatt, men jeg er iallfall i gang! Har allerede hatt såpass vondt at jeg har angret på hele babyprosjektet et par ganger. Masse lykke til!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 28. juni 2016 #1514 Del Skrevet 28. juni 2016 40 minutter siden, Frøken Vims skrev: Endelig action å melde om! Har hatt rier i hele natt, og har vært på føden og sjekket ståa. Har 3-4 cm åpning, men det roet seg veldig ned på sykehuset og vi valgte å dra hjem for å få litt søvn da vi bor like i nærheten, med beskjed om å ha LAV terskel for å komme tilbake. Har sovet noen timer nå, og nå er planen å gå en liten tur for å få fortgang på sakene! Desverre kan ting ta litt tid fortsatt, men jeg er iallfall i gang! Har allerede hatt såpass vondt at jeg har angret på hele babyprosjektet et par ganger. Masse lykke til, så spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 28. juni 2016 #1515 Del Skrevet 28. juni 2016 45 minutter siden, Frøken Vims skrev: Endelig action å melde om! Har hatt rier i hele natt, og har vært på føden og sjekket ståa. Har 3-4 cm åpning, men det roet seg veldig ned på sykehuset og vi valgte å dra hjem for å få litt søvn da vi bor like i nærheten, med beskjed om å ha LAV terskel for å komme tilbake. Har sovet noen timer nå, og nå er planen å gå en liten tur for å få fortgang på sakene! Desverre kan ting ta litt tid fortsatt, men jeg er iallfall i gang! Har allerede hatt såpass vondt at jeg har angret på hele babyprosjektet et par ganger. Iiiiiiiih! Håper han kommer snart! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 28. juni 2016 #1516 Del Skrevet 28. juni 2016 Så spennende! Gleder meg til å lese fortsettelsen Snart møter du lille for første gang Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 28. juni 2016 #1517 Del Skrevet 28. juni 2016 2 timer siden, Frøken Vims skrev: Endelig action å melde om! Har hatt rier i hele natt, og har vært på føden og sjekket ståa. Har 3-4 cm åpning, men det roet seg veldig ned på sykehuset og vi valgte å dra hjem for å få litt søvn da vi bor like i nærheten, med beskjed om å ha LAV terskel for å komme tilbake. Har sovet noen timer nå, og nå er planen å gå en liten tur for å få fortgang på sakene! Desverre kan ting ta litt tid fortsatt, men jeg er iallfall i gang! Har allerede hatt såpass vondt at jeg har angret på hele babyprosjektet et par ganger. Åååå, lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 28. juni 2016 #1518 Del Skrevet 28. juni 2016 Så spennende!! Lykke til! 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitnir Skrevet 28. juni 2016 #1519 Del Skrevet 28. juni 2016 Hei folkens! Her var det lenge siden jeg har vært. Så ser det ut til at jeg kom innom igjen akkurat i det første fødsel kjører i gang også. Masse lykke til Frøken Vims! Selv er jeg 35+6 i dag, så har ikke tenkt at det skulke skje noe her på en stund enda. Med storesøster, som snart er 2 år, gikk jeg en uke over, så får se om det blir det samme nå. Jeg har i alle fall belaget meg på det, og hadde blitt veldig overrasket dersom lillebror melder sin ankomst før termin i alle fall. Men det kan han jo selvsagt finne på å gjøre selv om ikke jeg hadde tenkt det... Ellers er jeg så heldig at det har vært lite graviditetsplager å melde om. Stadig i full jobb, og skal jobbe ut neste uke når permisjonen starter. Har en jobb som forsåvidt krever mye, men der jeg samtidig har fleksibilitet og kan legge opp mye selv. Det hjelper! Kjenner det begynner å bli tungt nå da, det er noe styr å bøye seg for å knytte sko eller leke med storesøster, og dersom jeg glemmer meg og småløper til bussen gjør det ganske vondt rundt skambenet i flere timer etterpå. Regner med jeg kommer til å henge her mer de neste ukene, så da får jeg ta mer senere 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 28. juni 2016 Forfatter #1520 Del Skrevet 28. juni 2016 Takk for alle lykkeønskninger! Her er det fortsatt labert med rier, men den berømte proppen har gått gradvis i dag, med blod i (sorry TMI), så det er tydelig at det er fremgang, om noe sakte for min smak Jeg som hadde bestilt en rask og enkel fødsel denne gang må nok bare innse at kroppen min er ubrukelig på å føde. Kjenner jeg må ta meg skikkelig i nakken for ikke å bli skikkelig negativ nå På den positive siden så bør det jo ikke ta så himla lang tid når det setter i gang igjen når jeg allerede har 3-4 cm åpning. Jaja, den som venter får se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå