Gjest Anubiel Skrevet 4. juni 2016 #1361 Del Skrevet 4. juni 2016 Melder meg på i høygravidklubben Så koselig med babyshower! Jeg har en mistanke om at det blir noe slikt for meg også snart. Får se om magefølelsen har rett. Er jo mye rart i den magen nå, så mulig jeg feiltolker den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 4. juni 2016 Forfatter #1362 Del Skrevet 4. juni 2016 Velkommen i høygravidklubben! Tenk at vi nærmer oss slutten dere Altså, rent intellektuelt så forstår jeg jo at jeg snart skal få et barn til, men jeg klarer allikevel ikke å fatte det. At vi snart skal få en baby til liksom, det må jo være en dårlig spøk, for det er jo mange måneder igjen, MINST! Men i morgen så er jeg altså 37+0, og per def innenfor termin. På tide å pakke fødebagen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 4. juni 2016 #1363 Del Skrevet 4. juni 2016 Hehe, jeg synes det er på tide at vi nærmer oss slutten nå, for et svangerskap er jammen meg lange, seige greier! Det er SÅ lenge å vente! I morgen er jeg 35+0, og da er det faktisk potensielt så mye som 7 uker igjen til babyen kommer. Hvordan skal jeg klare å vente i 7 uker til..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 4. juni 2016 #1364 Del Skrevet 4. juni 2016 Må bare vente et par dager, så slenger jeg meg inn i høygravidklubben, selv om det ikke helt føles ut som jeg er så langt. Ser jo at jeg er det, men... Føles mentalt ikke sånt. Har det litt som Frøken Vims, vet jo at jeg skal få en baby til, men er jo så rart at det skjer nå snart. Klærne mini skal ha på seg er allerede planlagt og ligger klart. Mine klær derimot er ikke klart. Dette svangerskapet har sust avgårde, men det kan godt være fordi jeg har et annet fokus denne gangen. Med Vesla ventet jeg jo på henne, med mini er jeg litt mer avslappet og teller ikke akkurat ukene. Tenker jo som så: Åh, fredag, da er jeg så så mange uker på vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 4. juni 2016 #1365 Del Skrevet 4. juni 2016 Lei av å vente jeg også og er ikke engang høygravid enda Har skrevet listen klar for fødebagen. Brukte Diddles sin som utgangspunkt Føler det meste er klart Ellers har jeg lite overskudd og dagen i går var en kynnerdag. Endte med å reise tidlig fra jobb da de ble så ille at det var vanskelig å gå. Det eneste som hjelper er søvn/hvile. Altfor mange arbeidsoppgaver med deadline fremover og jeg har ikke tid til dette. Jeg må være super produktiv til uka og blir bare sliten av tanken Bare noen uker til ferie og permisjon. Det hjelper på motivasjonen Er veldig spent. Til tirsdag skal vi på sykehuset og se baby igjen. Håper vi kan se hvem som gjemmer seg der inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 6. juni 2016 Forfatter #1366 Del Skrevet 6. juni 2016 Den 4. juni 2016 at 20.53, Sjela skrev: Lei av å vente jeg også og er ikke engang høygravid enda Har skrevet listen klar for fødebagen. Brukte Diddles sin som utgangspunkt Føler det meste er klart Ellers har jeg lite overskudd og dagen i går var en kynnerdag. Endte med å reise tidlig fra jobb da de ble så ille at det var vanskelig å gå. Det eneste som hjelper er søvn/hvile. Altfor mange arbeidsoppgaver med deadline fremover og jeg har ikke tid til dette. Jeg må være super produktiv til uka og blir bare sliten av tanken Bare noen uker til ferie og permisjon. Det hjelper på motivasjonen Er veldig spent. Til tirsdag skal vi på sykehuset og se baby igjen. Håper vi kan se hvem som gjemmer seg der inne Lykke til på ultralyd i morgen @Sjela! Kynnere er slitsomt altså Har utrolig mye kynnere selv, og nå som bebbisen er blitt så stor trykker det på lunger og blæra når de kommer, i tillegg til at det stikker skikkelig i hufsa. Graviditet er glamour ass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 6. juni 2016 Forfatter #1367 Del Skrevet 6. juni 2016 (endret) Må bare juble litt for at jeg hadde siste dag på jobb i dag Klarer nesten ikke beskrive hvit deilig det føles! Trodde det skulle være litt vemodig, men nei, det føles bare fantastisk deilig! Får bare håpe lille knøtt holder seg i magen noen uker til nå sånn at jeg får noen uker etterlengtet "ferie". Endret 6. juni 2016 av Frøken Vims 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 6. juni 2016 #1368 Del Skrevet 6. juni 2016 Nå kjenner jeg virkelig på at han kan komme når som helst. Han må godt vente ihvertfall 3 uker til men det er jo ingenting Misunner ikke dere som er plaget med kynnere Til gjengjeld har jeg ett nattaktivt magetroll Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 7. juni 2016 #1369 Del Skrevet 7. juni 2016 7 timer siden, Frøken Vims skrev: Må bare juble litt for at jeg hadde siste dag på jobb i dag Klarer nesten ikke beskrive hvit deilig det føles! Trodde det skulle være litt vemodig, men nei, det føles bare fantastisk deilig! Får bare håpe lille knøtt holder seg i magen noen uker til nå sånn at jeg får noen uker etterlengtet "ferie". Woho, så deilig! Nå er det bare intensiv ruging som gjenstår! Krysser fingrene for at knøttet venter litt til før han kommer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 7. juni 2016 #1370 Del Skrevet 7. juni 2016 9 timer siden, Frøken Vims skrev: Må bare juble litt for at jeg hadde siste dag på jobb i dag Klarer nesten ikke beskrive hvit deilig det føles! Trodde det skulle være litt vemodig, men nei, det føles bare fantastisk deilig! Får bare håpe lille knøtt holder seg i magen noen uker til nå sånn at jeg får noen uker etterlengtet "ferie". Så deilig og krysser også fingrene for at han holder seg på innsiden. --- Vært hos jordmor i dag, gutten ligger med hodet ned i bekkenet, men siden dette er andre gangen kan det godt være at han snur seg enda (slappe livmor). Føttene ligger i skrivende stund og sparker mot leveren. Så er nok hendene hans jeg tar på når jeg kjenner noe litt rart og klumpete. Har også vondere kynnere noen dager, spesielt når jeg er sliten. I går var det virkelig ille, var som mensmurringer. Nei, mini får vente litt. Så, fått "streng" beskjed av jordmor at jeg må ta det med ro. Hvordan skal jeg greie det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 7. juni 2016 #1371 Del Skrevet 7. juni 2016 Er menssmerter kynnere? Trodde ikke de skulle gjøre vondt? Siste uka eller noe har jeg hatt menssmerter innimellom og et par ganger har det vært litt verre, typ puster masse, blir klam i fjeset og krøller meg sammen. Da ligger det på en måte som et belte rundt magen og ryggen. Er det slik? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anubiel Skrevet 7. juni 2016 #1372 Del Skrevet 7. juni 2016 Kynnere skal i utgangspunktet ikke gjøre vondt, men det strammer jo så innmari at jeg synes det er på grensen til vondt. Har vel og lest at kynnerne blir vondere på slutten av svangerskapet. Jeg har kynnere HELE tiden, sikkert 50 ganger om dagen. Begynner ærlig talt å glede meg til jeg slipper det mer... Jeg er litt forvirret over alle de typer vondter man kan ha. Jeg tror ikke jeg kommer til å skjønne at jeg får rier når det setter i gang. Har hørt at "maserier" som bare er livmoren som gjør seg klar, men som ikke har noen annen effekt, kan gi menssmerter. Mens andre sier at det er rier når en får slik smerte. Her er det nøyaktig 8 arbeidsdager igjen, wohoo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 7. juni 2016 #1373 Del Skrevet 7. juni 2016 7 minutter siden, LilleMy1989 skrev: Er menssmerter kynnere? Trodde ikke de skulle gjøre vondt? Siste uka eller noe har jeg hatt menssmerter innimellom og et par ganger har det vært litt verre, typ puster masse, blir klam i fjeset og krøller meg sammen. Da ligger det på en måte som et belte rundt magen og ryggen. Er det slik? Da skal du følge litt med hvis du har det sånn..men ja, det høres ut som mine kynnere! De kan gå over til premature rier om du ikke er litt forsiktig, så lytt til kroppen din og ta heller en telefon for mye til Føden om du føler de blir regelmessige eller ikke gir seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 7. juni 2016 #1374 Del Skrevet 7. juni 2016 Syns det var litt rart ja Men synes heller ikke at det strammer... Har ikke opplevd vonde kynnere sånn sett, bare noen ganger at magen har blitt spent, men ikke så mye nå lenger. Nå er det vel menssmerter en gang daglig/annenhver dag. Og det er bare en gang også, det skjer ikke flere ganger etter hverandre heldigvis. Men ikke alle er like vonde liksom. Prøvde å søke på det men det stod så mye forskjellig Får spørre på sykehuset på torsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 7. juni 2016 #1375 Del Skrevet 7. juni 2016 10 minutter siden, LilleMy1989 skrev: Syns det var litt rart ja Men synes heller ikke at det strammer... Har ikke opplevd vonde kynnere sånn sett, bare noen ganger at magen har blitt spent, men ikke så mye nå lenger. Nå er det vel menssmerter en gang daglig/annenhver dag. Og det er bare en gang også, det skjer ikke flere ganger etter hverandre heldigvis. Men ikke alle er like vonde liksom. Prøvde å søke på det men det stod så mye forskjellig Får spørre på sykehuset på torsdag Mensmurringer er vel et tegn på at kroppen forbereder seg..og det skal den jo gjøre!! Det trenger jo ikke å bety noe mer enn nettopp det, men det kan være greit å nevne det for de siden du likevel skal inn Jeg fikk ihvertfall beskjed av jordmor igår at hun syntes det var litt for tidlig at jeg hadde begynt å få murringer og ba meg om å roe enda litt mer ned! Sånn hadde jeg det sist også, masse mensmurringer fra uke 32-33, så gikk slimproppen i slutten av uke 35 og vannet 2 dager etter og hei fødsel i uke 36 Merker du forskjell, murrer det mer de dagene du har styrt litt på eller er det samesame? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 7. juni 2016 #1376 Del Skrevet 7. juni 2016 Da har jeg vært på kontroll og alt ser veldig bra ut. 0 i vekstavvik og baby veier ca 1770 gram. Og endelig så vi klart og tydelig hvem som befant seg der inne 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 7. juni 2016 #1377 Del Skrevet 7. juni 2016 SÅ stas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 7. juni 2016 #1378 Del Skrevet 7. juni 2016 (endret) 1 time siden, LilleMy1989 skrev: Syns det var litt rart ja Men synes heller ikke at det strammer... Har ikke opplevd vonde kynnere sånn sett, bare noen ganger at magen har blitt spent, men ikke så mye nå lenger. Nå er det vel menssmerter en gang daglig/annenhver dag. Og det er bare en gang også, det skjer ikke flere ganger etter hverandre heldigvis. Men ikke alle er like vonde liksom. Prøvde å søke på det men det stod så mye forskjellig Får spørre på sykehuset på torsdag Det er nok kroppen som forbereder seg, men om det blir verre må du ringe, akkurat som da gutten deres var litt stille av seg. Og som Diddles skreiv, er det når du er mer aktiv enn normalt? Da er det kroppen sin måte å si: Roe ned nå! I går hadde jeg sovet lite, var overalt inne i huset og slappet ikke av. Kroppen min svarte med kynnere, magen strammet seg og det murret som besatt både foran og bak. Dette kom en periode, så litt annerledes enn det du hadde. Heldigvis hjalp det å dusje. Mannen sa at jeg er grusom, jeg er virkelig på det å rydde og styre og stelle i stand og at jeg må bli flinkere til spørre om hjelp, så jeg må virkelig sette meg ned mer. Endret 7. juni 2016 av Emiliania Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 7. juni 2016 #1379 Del Skrevet 7. juni 2016 3 minutter siden, Sjela skrev: Da har jeg vært på kontroll og alt ser veldig bra ut. 0 i vekstavvik og baby veier ca 1770 gram. Og endelig så vi klart og tydelig hvem som befant seg der inne Hurra! Nok en liten gutt! Tok jeg feil da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 7. juni 2016 Forfatter #1380 Del Skrevet 7. juni 2016 9 minutter siden, Sjela skrev: Da har jeg vært på kontroll og alt ser veldig bra ut. 0 i vekstavvik og baby veier ca 1770 gram. Og endelig så vi klart og tydelig hvem som befant seg der inne Gratulerer så mye med en liten Så gøy at dere endelig fikk vite! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå