Frøken Vims Skrevet 6. april 2016 Forfatter #1021 Del Skrevet 6. april 2016 Enig med de som mener at vondter på siden av magen langt nede høres ut som ligamentsmerter. Har det av og på selv, og de sitter litt ovenfor lysken på en måte. Ikke digg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 7. april 2016 #1022 Del Skrevet 7. april 2016 Så koselig med skravlings Noen dager vekk fra KG også får jeg plutselig ikke med meg en hel masse 23+1 her og formen er tipp topp. Var på svangerskapskontroll hos jordmor tidligere denne uken og alt så fint ut på prøvene, og jeg ligger der jeg skal ligge på målene også. Hjerteslagene er rundt 150, noe som gir nok et poeng til jentesiden i hht diverse kjerringråd. Starter allikevel ikke å kjøpe rosa av den grunn, men prøver å stagge nysgjerrigheten ved å fokusere på andre ting så lenge frem til ny UL Her om dagen kom bilsetet fra Maxi cosi og lammeskinnet fra Babybanden etter anbefaling fra Sisti Etter å ha testet Pebbles plus i butikken var jeg veldig overrasket over hvor lett cabriofix-setet er i forhold! Noe som jeg faktisk ser på som en fordel. For pebbles var litt tungt, og med baby oppi kan det jo være fint å kunne bære selv og ikke ha mannen med som bærehjelp Eller kanskje jeg bør få somlet meg ned i treningsrommet og løftet noen vekter så lenge Den største forskjellen på dem vil jeg si er kvaliteten og polstringen. Det er mykere og forseggjort polstring i det dyre setet, men ja, så koster det omtrent dobbelt så mye også. For en så kort periode kommer dette setet til å fungere utmerket, og det er jo også best-i-test, så jeg føler vi alt i alt har gjort et godt kjøp der Måtte teste det på min gamle babyborn-dukke også, så vi har fått øvd oss litt nå Ellers har jeg veldig lyst til å komme i gang med barnerommet! Vi har sett på diverse lyse mint-toner, og tror vi kommer til å gå for noe slikt. Til helga blir det malingsshopping tror jeg, og så må jeg finne noen kule bilder å ha på veggen Har sett litt på Society6 og Desenio. De har så mange fine plakater! Eksempelvis synes jeg denne var veldig søt, og gult og mint passer jo også godt sammen Gøy med litt å pusle med. Har dere andre tenkt på barnerommet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GulSol Skrevet 7. april 2016 #1023 Del Skrevet 7. april 2016 Barnerommet.. Åh. Vi blir å dele. Frem til det flyttes om en god stund. Har heldigvis plass til å lage en koselig lyseblå krok. Har funnet verdens søteste uro på etsy med små heklede fisker. Surfer rundt dagen lang og finner alt fra sengetøy til babyleker, og spesielt mye klær! Hadde plutselig handlet litt for mye (ifølge andre...), mannen ga meg en liten advarsel om at nå ble det shoppestopp! Jeg som bare vil bestille ALT!! Leter for øyeblikket etter oppskrift på et tofarget strikketeppe. Viser seg å være litt vanskelig uten at det blir tjukt.. Tips, anyone? Akkurat nå skal jeg ha pannekaker med nutella og jordbær og banan. Snakkes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nytid Skrevet 7. april 2016 #1024 Del Skrevet 7. april 2016 godt å høre det er flere som var vondt! deilig å ikke føle seg så alene dette er jo min første, så alt er nytt å jeg har ikke peiling på om man skal ha det sånn eller ikke, så gleder meg til jordmortime om noen uker Får bare gått en 10 min tur med bikkja i rolig tempo før jeg må legge inn håndkle, da har jeg gått med vondt så lenge at det er bare å gi opp hvordan tenker dere rundt det med seng? vet ikke om jeg skal ha bedside eller vanlig sprinkelseng! og hva skal man ha i senga.. tørr ikke ha sengekant etter alt jeg har lest om krybbedød Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 7. april 2016 #1025 Del Skrevet 7. april 2016 Veldig fine fisker @augustmami Meeen, du kan jo hekle de selv da Eller har mannen satt shoppestopp på garn og? Hva mener du med tofarget teppe forresten? Her gidder vi ikke kjøpe forskjellige senger barnet skal ha, så vi tenker å kjøpe en sprinkelseng fra IKEA som kan reguleres i to høyder og hvor man kan ta av den ene siden slik at den kan være åpen mot vår seng i starten @nytid Om du forresten har såpass vondt som du beskriver synes jeg ikke du skal vente, men bestille deg en legetime og få henvisning til fysio eller kiropraktor. Viktig å ta bekkenplager på alvor slik at du ikke sliter med senskader resten av livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GulSol Skrevet 7. april 2016 #1026 Del Skrevet 7. april 2016 Jeg kan ikke en eneste form for håndarbeid, faktisk. Kan såvidt å flette hår.. Strikking er mormors nr 1 hobby, så det er det hun som tar seg av. Hun foreslo å hekle fiskene også, vi får se! Tofarget strikket babyteppe. Til å ha rundt lille. I blått og hvitt med noe fint mønster. Finner mye i en farge, men lite i to. Ikke tofarget tråd. (googla på engelsk og fant selvfølgelig noe med en gang...) Angående seng; så skal jeg faktisk ha 2. Bedside så lenge det går, og sprinkelseng når bedside er for liten. I sprinkelsengen skal jeg ha sengekant, etter det jeg har forstått er det trådene som holder fast kanten som er farlig, ikke selve kanten. Vurderer å kjøpe kameraovervåkning. Er det litt drøyt? Mammaen min sier det er litt drøyt. Pappaens første barn døde i krybbedød samme dag som de skulle møtes for første gang. Han fikk bare holde ham 1 gang, det var det kalde lille liket hans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anubiel Skrevet 8. april 2016 #1027 Del Skrevet 8. april 2016 Barnerommet har egentlig stått tomt og klart siden vi pusset opp huset for en to år tilbake. Det er det minste soverommet og siden vi har to andre doble gjesterom har det stått ubrukt. Tapetserte det da med en tapet som er barnslig nok til å være på barnerom, men ikke så barnslig at den ikke kunne bortforklares som litt "whimsical" :p. Hadde jo egentlig ingen konkrete planer om barn akkurat da. I dag skal vi på storshopping på IKEA for å handle inn blant annet sprinkelseng, skap og stellebord. Det kan hende vi må ha en mindre vugge eller lignende den første tiden som kan stå på soverommet vårt. Det er ganske smalt der, så mulig sprinkelsengen ikke får plass I morgen er planen å bestille barnevogn! Har ikke 100% bestemt oss for hvilken det blir, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 8. april 2016 #1028 Del Skrevet 8. april 2016 Den 3.4.2016 at 10.50, Frøken Vims skrev: Sitatkrøll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 8. april 2016 #1029 Del Skrevet 8. april 2016 (endret) Det er faktisk hele sengekanten som er frarådet, også de uten snorer. Det er fordi man mistenker at sengekant (og også babynest) gir dårligere sirkulasjon av oksygen rundt baby fordi det er tettere enn å ikke ha noe, og det er forbundet med krybbedød. Snorene er forbundet med kvelning, men hvis en baby dør av kvelning vil det ikke kalles krybbedød, så snorene er en separat fare i seg selv. Uff, så grusomt å oppleve sånt, @augustmami. jeg følger bloggen til ei som har mistet en sønn i krybbedød, så det er noe jeg er veldig obs på, og det virker bare helt ubeskrivelig vondt å oppleve, umulig å forestille seg. Jeg syns ikke det er hysterisk eller drøyt å ha kameraovervåking, hvis det er det som skal til for å føle seg litt tryggere. Det skader jo ikke baby. Hysteri kan man ikke kalle noe før det går drastisk utover livskvaliteten, mener nå jeg. så angående kamera skal dere gjøre som DERE føler er rett, og blåse i hva alle andre mener. Vi kommer til å bare ha sprinkelseng, og gjøre det samme som @Sjela. Tenker å handle seng og stellekommode på ikea i mai, og da skal barnerommet klargjøres. Faktisk har sprinkelsenga bedre plass på soverommet vårt enn på barnerommet, så strengt tatt ingen hast med å få barnerommet klart. vi har bortkastet svært soverom, altså, kunne fått plass til tre sprinkelsenger rundt senga vår! Blir sikkert å bytte rom med mini når han blir gammel nok til å fastslå at det er urettferdig at han har lite rom. Det er Singapore vi skal reise til på søndag. veldig spent på hvordan det blir med varmen, jeg er ikke akkurat den som håndterer varme best, håper det ikke er verre nå som jeg er gravid. Endret 8. april 2016 av Sisti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GulSol Skrevet 8. april 2016 #1030 Del Skrevet 8. april 2016 9 minutter siden, Sisti skrev: Det er faktisk hele sengekanten som er frarådet, også de uten snorer. Det er fordi man mistenker at sengekant (og også babynest) gir dårligere sirkulasjon av oksygen rundt baby fordi det er tettere enn å ikke ha noe, og det er forbundet med krybbedød. Snorene er forbundet med kvelning, men hvis en baby dør av kvelning vil det ikke kalles krybbedød, så snorene er en separat fare i seg selv. Uff, så grusomt å oppleve sånt, @augustmami. jeg følger bloggen til ei som har mistet en sønn i krybbedød, så det er noe jeg er veldig obs på, og det virker bare helt ubeskrivelig vondt å oppleve, umulig å forestille seg. Jeg syns ikke det er hysterisk eller drøyt å ha kameraovervåking, hvis det er det som skal til for å føle seg litt tryggere. Det skader jo ikke baby. Hysteri kan man ikke kalle noe før det går drastisk utover livskvaliteten, mener nå jeg. så angående kamera skal dere gjøre som DERE føler er rett, og blåse i hva alle andre mener. Vi kommer til å bare ha sprinkelseng, og gjøre det samme som @Sjela. Tenker å handle seng og stellekommode på ikea i mai, og da skal barnerommet klargjøres. Er sengekant like farlig for en 5-6 mnd baby, som en nyfødt? Tenker siden vi skal bruke bedside de først månedene.. Synes sengen kanskje blir litt stusselig uten sengekant og det er iiiiskaldt på rommet vårt, men så er det jo greit å se lille mellom sprinklene. Er heeelt enig angående kameraet, jeg synes ikke det er SÅ hysterisk, det er jo det samme som babycall bare med nåtidens fantastiske (om vi kan kalle den det) teknologi. Jeg tror pappaen får litt ro i sjela også, om han bare kan sitte å følge med på en skjerm. Har sett for meg han sitte våken hele natta konstant for å sørge for at lille ikke dør.. Mitt tredje trimester starter 1. juni, så mai/juni blir den groveste handlinga tatt, så får vi bare slappe av i juli og august.. Har hørt man kan bli utrolig varm av å gå gravid, og spesielt om sommeren, så tenker å finne frem et lite plaskebasseng jeg kan slappe av i på verandaen på de verste dagene 🙊 Også gomle grillmat og potetsalat. Har cravet det siden desember, så MÅ det bli fint vær snart, jeg klarer faktisk ikke vente lenger! Vi hadde tenkt å handle på IKEA, men plutselig ble jeg bare usikker på alle møblene jeg hadde funnet, og har i nå bestemt meg for et sett med alt matching fra JLY på jollyroom (prisdifferansen ble den samme som IKEA) oooog en Stokke Trailz i lysgrå (mormor bevarer tradisjon ved å kjøpe oss denne, moren hennes kjøpte til henne igjen og litt sånn før det, hyggelig for oss💙). Hva velger dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anubiel Skrevet 8. april 2016 #1031 Del Skrevet 8. april 2016 Her står det mellom Emmaljunga Edge eller Mondial og Stokke Trailz... Aner ikke hva vi lander på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 8. april 2016 #1032 Del Skrevet 8. april 2016 Jeg kan virkelig konstatere at man blir varm som gravid Jeg som bestandig er en frysepinne sitter nå i kortermet på jobb og er varm. Mine kolleger synes det til og med er kaldt periodevis, så det er veldig ulikt meg Gleder meg til sommeren En venninne har Stokke Trailz i grå og det er en veldig fin gråfarge synes jeg Her blir det en Emmaljunga i lignende grå farge (Emmaljunga mondial de luxe i fargen Dallas), men vi har ikke planer om å bestille denne før i slutten av april / begynnelsen av mai. Føler vi enda har god tid på innkjøpene jeg, så jeg stresser ikke. Syntes nesten det var litt tidlig av oss å kjøpe bilstol allerede Utrolig trist å lese om erfaringen til barnefar @augustmami Som Sisti også skriver synes jeg dere skal kjøpe det som føles rett for dere. Det finnes også ulike alarmer også beregnet nettopp for dette, så om det gjør at dere føler dere tryggere så kjøper dere det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GulSol Skrevet 8. april 2016 #1033 Del Skrevet 8. april 2016 2 minutter siden, Sjela skrev: Jeg kan virkelig konstatere at man blir varm som gravid Jeg som bestandig er en frysepinne sitter nå i kortermet på jobb og er varm. Mine kolleger synes det til og med er kaldt periodevis, så det er veldig ulikt meg Gleder meg til sommeren En venninne har Stokke Trailz i grå og det er en veldig fin gråfarge synes jeg Her blir det en Emmaljunga i lignende grå farge (Emmaljunga mondial de luxe i fargen Dallas), men vi har ikke planer om å bestille denne før i slutten av april / begynnelsen av mai. Føler vi enda har god tid på innkjøpene jeg, så jeg stresser ikke. Syntes nesten det var litt tidlig av oss å kjøpe bilstol allerede Utrolig trist å lese om erfaringen til barnefar @augustmami Som Sisti også skriver synes jeg dere skal kjøpe det som føles rett for dere. Det finnes også ulike alarmer også beregnet nettopp for dette, så om det gjør at dere føler dere tryggere så kjøper dere det! Jeg blir veldig andpusten! Noen turer opp og ned trappene og jeg puster og peser som aldri før.. Stakkar kollegaene dine Jeg hørte en plass at Emmaljunga tar seg sommerferie en stund om sommeren, har du hørt noe om dette? Husker niks av detaljer, kan hende det var vås. Den vognen tenkte vi faktisk litt på, ble valgt borti fordi den ble litt for elegant for oss. Jeg er litt mer moderne/casual, så Stokke sin ble midt i blinken for meg. Babybutikken her omkring byttet lokale og hadde åpningstilbud på seter for noen uker siden. De prøvde å friste oss til å kjøpe, og tanken var der, men forsvant like fort igjen. Det var vel før UL også @Anubiel Det er et tøft valg. Alle fine og gode vogner på sin måte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 8. april 2016 #1034 Del Skrevet 8. april 2016 18 minutter siden, augustmami skrev: Er sengekant like farlig for en 5-6 mnd baby, som en nyfødt? Tenker siden vi skal bruke bedside de først månedene.. Synes sengen kanskje blir litt stusselig uten sengekant og det er iiiiskaldt på rommet vårt, men så er det jo greit å se lille mellom sprinklene. Er heeelt enig angående kameraet, jeg synes ikke det er SÅ hysterisk, det er jo det samme som babycall bare med nåtidens fantastiske (om vi kan kalle den det) teknologi. Jeg tror pappaen får litt ro i sjela også, om han bare kan sitte å følge med på en skjerm. Har sett for meg han sitte våken hele natta konstant for å sørge for at lille ikke dør.. Mitt tredje trimester starter 1. juni, så mai/juni blir den groveste handlinga tatt, så får vi bare slappe av i juli og august.. Har hørt man kan bli utrolig varm av å gå gravid, og spesielt om sommeren, så tenker å finne frem et lite plaskebasseng jeg kan slappe av i på verandaen på de verste dagene 🙊 Også gomle grillmat og potetsalat. Har cravet det siden desember, så MÅ det bli fint vær snart, jeg klarer faktisk ikke vente lenger! Vi hadde tenkt å handle på IKEA, men plutselig ble jeg bare usikker på alle møblene jeg hadde funnet, og har i nå bestemt meg for et sett med alt matching fra JLY på jollyroom (prisdifferansen ble den samme som IKEA) oooog en Stokke Trailz i lysgrå (mormor bevarer tradisjon ved å kjøpe oss denne, moren hennes kjøpte til henne igjen og litt sånn før det, hyggelig for oss💙). Hva velger dere? Altså, faren for krybbedød faller jo jo eldre baby blir, men det kan jo skje frem til barnet er flere år gammelt, så risikoen er jo der en stund. Men jeg ville likevel ikke kalt en sengekant for farlig, sannsynligheten for å oppleve krybbedød er jo bitteliten - og selv om man følger alle råd vil risikoen likevel være der. Men mannen din har jo dessverre erfart at sannsynlighet ikke alltid er ens beste venn. Hva med å bare vente og se det an, om dere føler behov for sengekant etter hvert, og føler dere trygge? Som Sjela nevner finnes det også pustealarmer som gir beskjed hvis baby slutter å puste - da kan man rekke å "vekke" baby igjen før det har gått for lang tid. Vet at mange som har opplevd krybbedød før bruker det. Bry dere hvertfall ikke om hva som er drøyt eller ikke - gjør det dere kan for at mannen din kan føle seg litt mer trygg (om det i det hele tatt er mulig). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 8. april 2016 #1035 Del Skrevet 8. april 2016 Man kjøper inn det man føler er nødvendig, ingen har fasit på hva som er rett og galt. Vi har noe som kalles aerosleep, istedenfor et vanlig laken har et laken med små hull og en overmadrass med luftehull. Fordel med liten leilighet, man trenger ikke babycall. Vi dropper det denne gangen, da vi lett kan ta oss til mini når det trengs. Dørene kan stå åpne og vi hører klynkingen hans. I tillegg skal vi ha en lekegrind/seng inne i stua, sånn at han også kan være her om det trengs. Så, vi har andre ting som erstatning for babycallen. Husker den første tiden etter at Vesla ble født, sov knapt nok den første uka, da jeg måtte sjekke om hu pustet. Tror jeg sa til mannen at han også måtte sjekke, men han sov gjennom det meste. Husker godt den tredje dagen, hvor jeg hadde henne på brystet og sovnet med henne sittende. Var så redd jeg hadde knust henne. Hjalp ikke helt at hu begynte å sove natta fra hu var uka gammel heller. Hang en del over senga hennes og sjekket om hu pustet, passet på som ei hønemor. Gjør det enda, og smiler når hu begynner å snorke lett. Sengekant er jo et tema for debatt egentlig. Det er en del advarsler om det, men når de er nyfødte er det ganske immobile - de ligger der du la dem. Så rundt den tiden er det greit. Er gjerne når de blir større at man kanskje burde se an om man vil ha det. Da skyver de seg oppover, ruller rundt og er generelt veldig aktive. Hver sitt valg. Vi droppet det med eldste, vi dropper det også med mini. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 8. april 2016 #1036 Del Skrevet 8. april 2016 Oi, her var det mye å svare på! Vogn: vi gikk for Emmaljunga Edge med classic chrome understell. Vi gikk for den fordi det understellet er robust og stødig, og bra på snø og i ulendt terreng. Jeg har stor hund som kan være litt vimsete, så det tror jeg er viktig. I tillegg er det luftemuligheter i vogna til varme dager, pluss myggnetting og solskjerm innebygd, og da slipper vi å kjøpe det ekstra ved siden av. Og så synes jeg vogna er nettere og penere enn Stokke Trailz, men det er virkelig bare smak og behag Begge deler er nok gode vogner! Seng: vi har kjøpt sprinkelseng på Ikea, med skuffer under. Tenkte det er lurt siden vi har litt lite lagringsplass! Det blir nok rimelig trangt på soverommet vårt perioden senga står der inne, men det får bare gå! Barnerom: vi har ikke begynt oppussinga ennå Vi skal legge smartpanel på veggen (lys grå for å matche vårt soverom), bytte det elektriske og sette opp nytt garderobeskap. Rommet er veldig modent for renovering, men vi måtte prioritere å pusse opp badet vårt først. Vi hadde lekkasje fra toalettet der og fikk muggproblemer under gulvet, og det er virkelig no go med baby i hus! Men vi har pusset opp eget soverom helt likedan før, så jeg regner med vi ikke bruker mer enn en uke på det. Forrige gang måtte vi tenke ut alle løsninger og prøve oss litt fram, og da brukte vi mye lenger tid! Nå må vi bare få inn en elektriker, så kan vi gjøre resten selv. Håper grått ikke blir kjedelig, men vil sprite det opp med masse farger på barnetingene Babycall med kamera: ikke creepy eller drøyt hvis det får deg til å føle deg tryggere, og så lenge ungen er for liten til at det trenger noe særlig privatliv. Har jeg glemt noe da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 8. april 2016 #1037 Del Skrevet 8. april 2016 Og, mini sover hos oss, så blir ikke akkurat oppussing av soverom. Vogna vi har er en Mutsy 4-rider i rødt. :D Senga er en IKEA seng han arver etter storesøster. Sånn, har vel svart på det meste da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 8. april 2016 #1038 Del Skrevet 8. april 2016 Vi har vogn fra sist som vi bruker, en svart Babyjogger City Elite - kjempegod vogn, den er god å trille, har kjempegod skygge og tar veldig liten plass sammenslått!! Kjøpte større vognbag eneste, siden jeg solgte den vi hadde når Liten vokste utav den..fant en på Finn som knapt var brukt, og under halvparten for den På soverommet vårt er planen å bruke vuggen som pappa laget til Liten i starten, og i stua har vi en moseskurv på stativ! Svoger lager måneseng til bruk når vugga ikke er trygg lenger..har sprinkelseng fra sist (som jeg hadde når jeg var liten) men er usikker på om jeg kommer til å bruke den siden det jo er høye kanter på månesenga Vi må bare se hvem som kommer ut av magen..Liten klatret ikke på senga så hun hadde ikke trengt sprinkelseng, men nestemann kan jo være en klatremus som absolutt bør ligge i sprinkelseng Vi har en Neonate babycall fra sist som vi tenker å bruke, må bare sjekke om det går an å bytte batteripakke i enhetene, de lades litt for fort ut til at jeg kan bruke de en hel natt uten å lade..det bør jo være mulig å bytte batterier, for det går ihvertfall an å åpne opp batteridekselet - men det er ikke vanlige batterier i, så de må vel isåfall bestilles! Vi skal tapetsere og legge vegg-til-vegg-teppe på barnerommet + sette inn lydtett dør inn til badet..Barnerommet er nok det mest bråkete rommet i huset, fordi det ligger vegg i vegg med yttergangen der vi jo går inn og ut, et toalett og badet der vi har vaskemaskin og tørketrommel! Døra som står der per idag er en vanlig innerdør og den er for kort, så det er en stor glipp under som slipper gjennom masse ekstra lyd og lys! Jeg tenkte i utgangspunktet at jeg ville blende døra, men mannen har et godt poeng i at det er veldig praktisk med direkte adkomst fra barnerommet til badet, så døra får bli - bare byttes ut med en som er mer lydtett! Hva tenker dere om vippestol, skal dere ha? Vi hadde det til Liten, men jeg vurderer sterkt å droppe det denne gangen og heller gå rett på Stokke tripp trapp med newborn seat..Mest fordi vi uansett skal ha sånn stol til ungen blir større, men også fordi det ikke er anbefalt å bruke vippestol! Foreldrene mine har sagt de vil betale, enten det blir vippestol eller tripptrapp med newbornseat hadde jeg vært litt raskere i vendinga skulle jeg jo kjøpt nå når de hadde Stokke med 25 % avslag på Barnas Hus, men de kommer kanskje med flere sånne tilbud før sommeren?! Blablabla, jeg vet å fatte meg i korthet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 8. april 2016 Forfatter #1039 Del Skrevet 8. april 2016 Vi kommer også til å ha mini inne hos oss i starten, og hvorvidt vi kommer til å gjøre klart barnerommet med det aller første kommer an på hvordan oppussingsprosjektet vårt i kjelleren skrider frem, da vi skal flytte kontoret fra barnerommet til kjelleren. Mini skal jo uansett sove hos oss i starten, men det hadde jo vært greit med et eget rom fra start av til å ha kommoden hans i og sånt. Av senger har vi både en Troll bedside crib etter storebror og en sprinkelseng fra Ikea etter storebror som han skal få etter hvert. Bedside criben brukte vi vel frem til 6 mnd eller deromkring med storebror, så satser på å gjøre det denne gangen også. Sprinkelsenga er fortsatt i bruk av storebror siden vi kjøpte en sånn variant hvor man kan ta bort den ene siden, så nå fungerer den som en vanlig seng. Ellers skal vi også ha babycall med kamera. Jeg synes ikke det er creepy i det hele tatt, men heller superpraktisk Ifht sengekant sydde jeg egne sist gang som jeg skal gjenbruke. De er lave, og fungerer ypperlig til å holde smokkene på plass i sengen. Jeg sjekker forøvrig fortsatt om storebror puster hver kveld når jeg legger meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 8. april 2016 Forfatter #1040 Del Skrevet 8. april 2016 5 minutter siden, Diddles skrev: *snip* Den månesenga var utrolig fin! Tror jeg må saumfare slekta for noen handy mannfolk som kan lage en slik seng til meg også Ifht vippestol så stod det på handlelista vår til storebror, men newborn seatet til Stokke fylte den funksjonen i og med at det kunne tas av, så vi fikk aldri behov for å kjøpe vippestol allikevel. Så planen er at vi dropper vippestol denne gangen også, og bare bruker newborn seatet, og så får vi se om behovet blir det samme denne gangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå