Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016

Frøken Vims

Anbefalte innlegg

Gjest Sisti

Magen min er ikke så veldig stor den heller, hvis jeg går i litt løse klær ser jeg ikke gravid ut. Skulle ønske jeg så litt mer gravid ut, for nå føler jeg meg bare tjukk og fæl i mesteparten av klærne mine, hadde vært greit med en litt mer tydelig mage å skylde på., særlig når jeg snart skal gå i bikini i flere dager. :P I klær med riktig passform ser jeg gravid ut for de som VET at jeg er gravid, men jeg har ikke så mye sånne klær. 

Og ellers har jeg veldig lite plager om dagen, koser meg masse med å kjenne bevegelse fra den lille. Litt dårligere form enn før, men det skyldes nok at jeg ikke har trent skikkelig siden februar. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig glad for at magen har blitt mer tydelig, har følt meg fæl og tjukk lenge nå! Morkaken min ligger mot bakre vegg, så her både kjenner jeg og ser sparkene tydelig utenpå magen, er i uke 21 nå :) 

Jobber dere fortsatt 100 %? Jeg har en rygg som verker så fælt om dagen, så vurderer gradvis sykemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerbestemor og svigermor mener begge at magen er liten og nett, selv synes jeg den er voldsomt stor. Mannen flirer og spøker om at det er vanskeligere å kunne kysse meg. Men han synes jeg ser flott ut. :sjenert: Senest for en time siden. 

Jeg er i bedre form nå enn jeg var tidligere i svangerskapet. Jogger etter Vesla på sykkelen og sliter mindre med muskelsmerter. Er mye ute og går. Dog, skulle gjerne ha sovet bedre. Nå er det vekslende årsaker til lite søvn: sent i seng, blære under trykk, Vesla med mareritt og en sans for mammas plass i senga, muskelsmerter i nakken grunnet tyngre bryster. Får sove litt når mannen kommer hjem, da henter han Vesla og gjør ting med henne mens jeg purker. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mage er kjempesvær, føler jeg ser ut som jeg skal føde når som helst :ler: Jeg er 28+2 nå da, så magen skal jo faktisk vises godt, i tillegg til at jeg er en av de heldige som bærer langt ute. 

Ifht plager så er jeg trøtt og sliten, og når jeg er trøtt og sliten så tar gjerne hormonella seg en tur også :eeeh: Kjenner det også i bekkenet jevnt og trutt, feks så tålte bekkenet dårlig å tråkke rundt i dyp snø i påsken. Jeg får også vondt i halebenet av å sitte mye, og har ganske mye kynnere. Er blitt 20% sykemeldt og kommer til å be om at den økes til 50% når jeg skal til legen om en uke. 

I forrige svangerskap var jeg i kjempegod form hele veien, men det er klart at med en liten en å ta vare på så er det et helt annet tempo i hverdagen denne gang, og formen er deretter. Føler meg til tider som en skrøpelig gravid, og gleder meg til lilleknøtt er ute av magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva det kan være når jeg har vondt ganske langt nede i magen? Mannen ligger sykemeld i tre uker på sofaen, så alt som skal gjøre må jeg gjøre... sånn som å gå tur med hunden - å det er der problemet kommer, jeg greier rett å slett ikke lange turer! :dry:

Det føles nesten som om noe har sklidd ut, eller som sting på begge sidene ganske langt ned på magen! vanskelig å forklare, men jeg blir helt hemmet i kroppen å føler jeg må sitte nå! det er som om noe er løst/ eller slitt ut av sin plass :P ved ikke om det er bekkenløsning siden jeg ikke har det der at det iler ned mot føttene :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anubiel skrev:

Jeg merker veldig mye aktivitet i magen, greit å vite at alt er OK sånn sett!

Magen min er ikke særlig stor, jeg merker ikke noe til den egentlig. Ikke er det tungt og ikke i veien for noe som helst, heldigvis. Det er nå i alle fall synlig at jeg er gravid, men folk gjetter at jeg har termin rundt august/september og blir lett himmelfalne når de får høre at det er i midten av juli. Det hjelper nok at jeg er veldig høy, litt mer plass oppover før babyen vokser utover :fnise:

Kjekt å kjenne at de er der ja :jepp:

5 timer siden, Surriball skrev:

Jeg får også høre at magen min er liten! Jeg er 26+2 i dag. Men jeg synes ikke den er liten, den har jo aldri vært så stor som den er nå :P og større skal den bli ;)

Ellers er jeg i uforskammet god form, synes jeg! Selv om jeg sover dårlig innimellom og har halsbrann, har jeg ingen bekkenplager, kvalme eller noe annet. Tror jeg er skikkelig heldig. Det er viktig å sette pris på formen sin :)

Heldig :nigo: Kos deg med det ;)

4 timer siden, frk.fersken skrev:

Jeg er veldig glad for at magen har blitt mer tydelig, har følt meg fæl og tjukk lenge nå! Morkaken min ligger mot bakre vegg, så her både kjenner jeg og ser sparkene tydelig utenpå magen, er i uke 21 nå :) 

Jobber dere fortsatt 100 %? Jeg har en rygg som verker så fælt om dagen, så vurderer gradvis sykemelding.

Føler meg ofte tjukk og fæl selv om magen er tydelig :fnise: Jeg er 80% sykmeldt... Bekkenløsning og nå begynner ryggen å dras fremover pga magen :P

3 timer siden, Emiliania skrev:

Svigerbestemor og svigermor mener begge at magen er liten og nett, selv synes jeg den er voldsomt stor. Mannen flirer og spøker om at det er vanskeligere å kunne kysse meg. Men han synes jeg ser flott ut. :sjenert: Senest for en time siden. 

Jeg er i bedre form nå enn jeg var tidligere i svangerskapet. Jogger etter Vesla på sykkelen og sliter mindre med muskelsmerter. Er mye ute og går. Dog, skulle gjerne ha sovet bedre. Nå er det vekslende årsaker til lite søvn: sent i seng, blære under trykk, Vesla med mareritt og en sans for mammas plass i senga, muskelsmerter i nakken grunnet tyngre bryster. Får sove litt når mannen kommer hjem, da henter han Vesla og gjør ting med henne mens jeg purker. :) 

Her er det lillemann som holder meg våken ;) Skulle ønske jeg også kunne gå tur og nyte vårværet :hjerte: Så deilig!

1 time siden, Frøken Vims skrev:

Min mage er kjempesvær, føler jeg ser ut som jeg skal føde når som helst :ler: Jeg er 28+2 nå da, så magen skal jo faktisk vises godt, i tillegg til at jeg er en av de heldige som bærer langt ute. 

Ifht plager så er jeg trøtt og sliten, og når jeg er trøtt og sliten så tar gjerne hormonella seg en tur også :eeeh: Kjenner det også i bekkenet jevnt og trutt, feks så tålte bekkenet dårlig å tråkke rundt i dyp snø i påsken. Jeg får også vondt i halebenet av å sitte mye, og har ganske mye kynnere. Er blitt 20% sykemeldt og kommer til å be om at den økes til 50% når jeg skal til legen om en uke. 

I forrige svangerskap var jeg i kjempegod form hele veien, men det er klart at med en liten en å ta vare på så er det et helt annet tempo i hverdagen denne gang, og formen er deretter. Føler meg til tider som en skrøpelig gravid, og gleder meg til lilleknøtt er ute av magen!

Bærer nok langt ut jeg og (kort i kroppen ;) ). Det hørtes ikke akkurat ut som oppskriften på godt bekken nei, lurt å høre på kroppen og hvile nå :jepp:. 

4 minutter siden, nytid skrev:

Noen som vet hva det kan være når jeg har vondt ganske langt nede i magen? Mannen ligger sykemeld i tre uker på sofaen, så alt som skal gjøre må jeg gjøre... sånn som å gå tur med hunden - å det er der problemet kommer, jeg greier rett å slett ikke lange turer! :dry:

Det føles nesten som om noe har sklidd ut, eller som sting på begge sidene ganske langt ned på magen! vanskelig å forklare, men jeg blir helt hemmet i kroppen å føler jeg må sitte nå! det er som om noe er løst/ eller slitt ut av sin plass :P ved ikke om det er bekkenløsning siden jeg ikke har det der at det iler ned mot føttene :klo:

I magen? Mulig ligamentsmeter? ?? Hvis det er i symfysen eller i selve bekkenbenet så er det jo bekkenet. I magen har jeg hvertfall aldri hørt om i forbindelse med bekkenløsning.

Hos meg er det verst bake i ryggen egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@LilleMy1989 ja, altså helt utpå siden av magen, der hvor buksekanten skal være og oppover,  hvis det hjelper:tongue: jeg bruker å legge hendene på siden og trykke/holde hardt mens jeg går.  kommer kun når jeg beveger meg, og er borte 10 min etter jeg har satt meg ned i stolen hjemme! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, nytid skrev:

@LilleMy1989 ja, altså helt utpå siden av magen, der hvor buksekanten skal være og oppover,  hvis det hjelper:tongue: jeg bruker å legge hendene på siden og trykke/holde hardt mens jeg går.  kommer kun når jeg beveger meg, og er borte 10 min etter jeg har satt meg ned i stolen hjemme! 

Jeg har det samme, og fikk beskjed om at det var kynnere..hos meg setter det seg i ryggen også hvis jeg ikke setter meg ned når jeg får det! Noe så inni hel*%$es vondt gjør det iallefall, samme hva det er..

Jeg har også ganske stor mage, og har lagt på meg mye mer enn jeg hadde sist graviditet på dette tidspunktet :sjenert: Men jeg elsker magen min, og får høre at jeg er kjempefint gravid *sugerdettilmeg* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, nytid skrev:

Hos meg er det muskler som strammer seg til når jeg går pga låsning i bekkenet, og som så gir kynnere.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå. Det visste jeg ikke... Har ikke hatt kynnere tror jeg så vet ikke helt hvordan det er... Heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LilleMy1989 skrev:

Ååå. Det visste jeg ikke... Har ikke hatt kynnere tror jeg så vet ikke helt hvordan det er... Heldigvis :)

Lucky girl!! Mine er vonde :grine: Hadde det sånn sist også....

Edit: men jeg ser du har nok andre plager, så du trenger ikke vonde kynnere oppå der igjen heller! :klemmer: 

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off :( Heldigvis kommer det noe godt ut av det, livmoren må jo øve seg :) Gjelder forsåvidt resten av plagene også :P

Synes igrunn jeg har nok nå ja... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GulSol

55 minutter siden, nytid skrev:

Det her har jeg også!! På siden av magen, langt nede og det kjennes litt ut som strekk i livmoren. Kommer bare når jeg beveger meg.. Det er smertefullt og jeg blir gående å trykke det det gjør vondt. HVA ER DETTE? 😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i veldig god form! Jobber fullt (men har 80% stilling da - merker at fridagen jeg har midt i uka gjør godt!). I tillegg til den vanlige jobben underviser jeg fremdeles yoga en gang i uka eller mer, går nesten daglige turer med hunden og trener litt styrke. Håper virkelig det holder seg. Får nyte det så lenge det varer uansett! :) 

Stor klem til dere med plager! :blomst:

Må si at jeg var sykemeldt en måneds tid i starten pga forferdelig kvalme da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, augustmami skrev:

Det her har jeg også!! På siden av magen, langt nede og det kjennes litt ut som strekk i livmoren. Kommer bare når jeg beveger meg.. Det er smertefullt og jeg blir gående å trykke det det gjør vondt. HVA ER DETTE? 😐

Kan være ligamentsmerter om det går fra lysken og oppover sida. Blir magen din hard? Da kan det være kynnere. Evnt kan det også være muskelsmerter- skjer jo en del med magemusklene også nå🙈 Jeg har vært plaget med noe av det samme - får vondt når jeg går- sånn jeg forklarte det til  legen min mente hun det var musklene som gjorde det☺

-- 

Her er jeg 27+2 nå. Magen har vokst voldsomt den siste måneden!! 😮 veldig koselig, men om den skal fortsette i samme  tempo som de siste ukene tør jeg ikke tenke på hvor stor jeg blir😂 Har lagt på meg 6-7 kg sålangt i svangerskapet- helt ok vil jeg si? Vil tro det kommer mer nå som jeg straks går inn i tredje trimester 😛 Formen min har ikke vært så bra- vært sykmeldt siden Januar... Lange dager, men samtidig takknemlig for at jeg slipper å jobbe sånn som formen har vært. Synes det er helt fantastisk å kjenne henne daglig nå, og veldig koselig med tydelig mage- men utover det så kan jeg ikke si at jeg har nytt graviditeten så fryktelig 🙈 Men - sånn er det vel bare! Gleder meg veldig til å møte henne ❤☺

Endret av ceccans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anubiel

Formen min er heldigvis veldig bra, jobber fortsatt 100% og har ikke vært syk en dag. Kjenner ørlite grann til bekkenet til tider, men det kommer og går og er ikke så plagsomt. Kjenner det mest dersom jeg har stått og gått mye en dag, da fungerer ikke venstrebenet helt :P Jeg har kontorjobb, så det går fint å jobbe enn så lenge.

Er litt trøtt, da! Men det er overkommelig så lenge jeg passer på å legge meg tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, augustmami skrev:

Som @ceccans skrev kan det være ligamentsmerter, hvis det strekker i livmoren. Sliter litt med det selv, men hos meg føles det ikke som om det er i livmoren men heller i musklene rundt magen, spesielt på høyre side. Der har jeg hatt mye vondt grunnet ligamentene. Mini digger høyre, akkurat som storesøster. 

----

Sov godt i natt. :strix: har også gått et stykke i dag morges. Føler meg litt som en snegle nå, siden det går tregere i forhold til tidligere. Dog, jeg er veldig heldig som ikke sliter med bekkenet, så kan ikke akkurat klage. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Bærer nok langt ut jeg og (kort i kroppen ;) ). Det hørtes ikke akkurat ut som oppskriften på godt bekken nei, lurt å høre på kroppen og hvile nå :jepp:. 

Jeg er ikke veldig plaget med bekkenet altså, men merker at enkelte aktiviteter trigger vondtene. Spesielt å gå i snø med tunge sko er ikke bra, men det harheldigvis blitt mye bedre nå som joggeskoene er pakket frem. Jeg er veldig happy for at sneakers er så hot om dagen, for det er jo perfekt skotøy for en gravid kropp :jepp: Har forelsket meg helt i Cortez modellene til Nike, og tror og håper at jeg får disse av min kjære til bursdag :nigo: I tillegg driver jeg å sikler på cherry blossom utgaven. 

Ellers er jeg enig i at det er lurt å la kroppen hvile. Jeg har endelig klart å ta innover meg at jeg ikke kan jobbe 100% fremover, og kastet alt av flink-pike nykker på havet. Nå er det bare drøye 2,5 mnd til termin, og jeg gidder ikke å holde på jobb ut med det resultat at jeg ikke fungerer på noe annet område i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...