Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016

Frøken Vims

Anbefalte innlegg

Gjest Anubiel

For å tenke på noe heeelt annet, har jeg i dag shoppet både et par gravidjeans til og noen topper. Samt en gravidfinkjole som jeg skal bruke i dåp i slutten av februar. Tør ikke satse på at bunaden passer lenger da.

Enn så lenge bruker jeg mine vanlige bukser, men greit å være forberedt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har funnet frem et par gravidbukser fra sist svangerskap.  Samt at jeg har kjøpt litt topper og slikt, så jeg forhåpentligvis er klar for sommer og megamage :ler: 

Forrige gang brukte jeg bare vanlige klær hele veien, kjøpte bare litt løse bukser og noen store topper/tunikaer.  I år håper jeg sommeren blir slik at det er mulig å gå i sommerkjoler iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for første gang denne gangen tatt på meg mammabukse og innviet treningstightsen for gravide i kveld. Var godt å ha plass til magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg må bare komme med et innspill ang navn.... Jeg er veldig for at foreldre velger de navnene de ønsker uavhengig om det klinger godt på norsk eller ikke. Derimot får jeg littebitt mark, når folk gir barnet dobbeltnavn, og de overhodet ikke passer sammen.  I dag hørte jeg nemlig et slikt navn: Bjørn Boromir. :daane: Da er det faktisk bedre med Nova Diamante. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, LempikasPromise skrev:

Ok, jeg må bare komme med et innspill ang navn.... Jeg er veldig for at foreldre velger de navnene de ønsker uavhengig om det klinger godt på norsk eller ikke. Derimot får jeg littebitt mark, når folk gir barnet dobbeltnavn, og de overhodet ikke passer sammen.  I dag hørte jeg nemlig et slikt navn: Bjørn Boromir. :daane: Da er det faktisk bedre med Nova Diamante. 

Oi! Det var jo... Spesielt... 

Jeg er jo samisk, så jeg er egentlig blitt immun mot dårlige navnekombinasjoner (de fungerer ofte på samisk altså, men dårlig på norsk - og begge varianter brukes ofte like mye), men Bjørn Boromir.... Høres ut som en norrøn helt i Ringenes Herre. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, LempikasPromise skrev:

Haha, herregud, jeg blingset. Jeg er ikke akkurat særlig fan av navn som ikke passer sammen. I tillegg synes jeg noen av de unike barnenavna er jo helt på trynet. Dog, nå bor jeg i Nederland og et sted her skal folk ha de mest unike navnene, som er... vel... Ja.. En kollisjon av bokstaver.t.. Noen av de mer tradisjonelle nederlandske navnene er faktisk utrolig fine, men disse unike navnene er virkelig.. Ja, rare.. Kanskje jeg er litt gammeldags av meg.:fnise: 

Endret av Emiliania
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen andre her som kjente noen ekstremt vonde kynnere allerede i uke 11? er 11+3 å har hatt noen helt ville kynnere (tror jeg) men kan ikke minnes det fra de 2 andre svangerskapene mine att de kom så tidlig.

Når det kommer til navn har vi dobble navn på begge våre å 3 skal åsså ha men vi sliter litt med å finne kombinasjon vi liker å begge de vi har er oppkaldt å det vill jeg egentlig 3 å skal bli men har null idet på navn:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt med kynnere men livmoren har kjentes litt rar ut noen ganger. Jeg kjenner den beveger eller drar seg når jeg går. Veldig vanskelig å beskrive :P 

Jeg er veldig for unike navn men da gjerne norrøne eller slikt. Typ Nova Diamante blir helt feil for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29. januar 2016 at 19.58, trudb skrev:

Noen andre her som kjente noen ekstremt vonde kynnere allerede i uke 11? er 11+3 å har hatt noen helt ville kynnere (tror jeg) men kan ikke minnes det fra de 2 andre svangerskapene mine att de kom så tidlig.

Når det kommer til navn har vi dobble navn på begge våre å 3 skal åsså ha men vi sliter litt med å finne kombinasjon vi liker å begge de vi har er oppkaldt å det vill jeg egentlig 3 å skal bli men har null idet på navn:P

Jeg har hatt kynnere fra uke 12-13 både denne og forrige gang, men de er ikke vonde. Det kan ikke være ligamentsmerter da? Hvordan føles det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29. januar 2016 at 19.58, trudb skrev:

Jeg hadde kynnere allerede i uke 11+5, men det var bare et par stykker da og nå kommer de bare om jeg overdriver treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi ved enda en ultralyd. Har hatt eller har en blødning på utsiden av morkaka, så var koagulert blod ved livmormunnen. Blir en del action på oss tydeligvis... 

Og... Vi får en liten gutt :hjerte: Må si at jeg holdt på å grine da jeg fikk vite det (av glede altså), var akkurat det vi trodde. :fnise: Og, jeg har også fått bekreftet at jeg ikke kommer til å kjenne babyen på en goooood stund. Morkaka ligger mot magen, så var nok en haug med luft jeg har følt. :fnise:

Endret av Emiliania
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Emiliania skrev:

Da var vi ved enda en ultralyd. Har hatt eller har en blødning på utsiden av morkaka, så var koagulert blod ved livmormunnen. Blir en del action på oss tydeligvis... 

Og... Vi får en liten gutt :hjerte: Må si at jeg holdt på å grine da jeg fikk vite det (av glede altså), var akkurat det vi trodde. :fnise: Og, jeg har også fått bekreftet at jeg ikke kommer til å kjenne babyen på en goooood stund. Morkaka ligger mot magen, så var nok en haug med luft jeg har følt. :fnise:

Gratulerer så mye! Stor stas :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Emiliania skrev:

Så kjekt, gratulerer! :hoppe: 

Hvordan ser det egentlig ut på ultralyden når morkaka ligger mot magen? :sjenert: Jeg glemte nemlig helt å spørre på min TUL hvor morkaka lå. Legen pekte den ut for meg, men i etterkant innså jeg jo at jeg ikke aner hvilken vei baby ligger, og dermed heller ikke aner HVOR i livmor morkaka ligger, altså hvilken side av livmor som vender ut mot magen. På bildet så man at morkaka lå i "taket" på bildet, altså at baby lå med hodet/mage mot morkaka. Hadde vært kjekt å vite ifht når man kan forvente å kjenne bevegelser. Jeg har SÅ lyst å kjenne bevegelser snart! Åh, utålmodig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, Sjela skrev:

Gratulerer så mye! Stor stas :strix: 

Tusen takk! :D Ja, blir skikkelig stas! Storesøster hadde det største smilet da hu fikk vite! Og vi foreldre er fornøyde med en liten sønn, som ser frisk og rask ut (og det er det viktigste). 

31 minutter siden, Sisti skrev:

Så kjekt, gratulerer! :hoppe: 

Hvordan ser det egentlig ut på ultralyden når morkaka ligger mot magen? :sjenert: Jeg glemte nemlig helt å spørre på min TUL hvor morkaka lå. Legen pekte den ut for meg, men i etterkant innså jeg jo at jeg ikke aner hvilken vei baby ligger, og dermed heller ikke aner HVOR i livmor morkaka ligger, altså hvilken side av livmor som vender ut mot magen. På bildet så man at morkaka lå i "taket" på bildet, altså at baby lå med hodet/mage mot morkaka. Hadde vært kjekt å vite ifht når man kan forvente å kjenne bevegelser. Jeg har SÅ lyst å kjenne bevegelser snart! Åh, utålmodig! 

Tusen takk!

Skal helt ærlig si at det vet jeg ikke. Tror de ser det når de beveger sonden eller hva det nå enn heter rundt på magen, da ser de gjerne posisjonen til morkaka. Jeg fikk bare vite at det kom til å ta en stund før jeg kjente sparkene :fnise: Så, er nysgjerrig når det skjer. Og er allerede litt misunnelig på de som begynner å kjenne spark. Jeg må vente.. :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Emiliania skrev:

. Jeg fikk bare vite at det kom til å ta en stund før jeg kjente sparkene :fnise: Så, er nysgjerrig når det skjer. Og er allerede litt misunnelig på de som begynner å kjenne spark. Jeg må vente.. :sprettoy:

Skikkelig dårlig gjort av den morkaka å bare plassere seg der da! Synd man ikke bare kan dytte den bort. :ler: Men fint at du vet det hvertfall, så slipper du å bli usikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27. januar 2016 at 14.08, Anubiel skrev:

For å tenke på noe heeelt annet, har jeg i dag shoppet både et par gravidjeans til og noen topper. Samt en gravidfinkjole som jeg skal bruke i dåp i slutten av februar. Tør ikke satse på at bunaden passer lenger da.

Enn så lenge bruker jeg mine vanlige bukser, men greit å være forberedt!

Andre som synes det er flaut å kjøpe mammaklær? :gravid: Jeg var på Lindex i stad, for de har begynt så smått å selge mammaklær og jeg bare MÅ ha en svart bukse pga jobben. Så på nett at de hadde en fin :) Der møtte jeg en veldig ivrig ekspeditør som ville ha meg til å kjøpe hele butikken ( ja - jeg vet at gravide kan bruke andre klær enn mammaklær, men det var jo en bukse jeg kom for...). Jeg hørte veldig mye romstering fra prøverommet ved siden av mitt og hørte ekspeditøren snakke mer om mammaklær, skryte av hvor fint klærne satt på henne osv. Da jeg kom ut for å betale buksa mi (og, er, to topper jeg ble fristet til å kjøpe) lå det en haug klær på disken. Minst 20 plagg! Og det var dem hun andre hittil hadde bestemt seg for å kjøpe, ifølge ekspeditøren! Noen legger åpenbart mer i gravidgarderoben sinn enn meg, he he. 

Har ikke kunnet bruke mine egne bukser siden ca uke 11. Har vært ganske oppblåst. Nå er det allerede kjempelett å se på meg at jeg er gravid. Etter at jeg ble spurt av en bruker på jobb i går om når jeg skulle føde, fant jeg ut at nå kan det ikke være hemmelig lenger! Alle i familien, venner og kolleger har visst det i ca to uker nå, og i går la vi ut nyheten på Facebook. Kjente det var veldig greit og deilig, siden 90% av de som har fått vite det f2f har reagert med ulike varianter av "hæ, hvordan klarte du det?!" (Er gravid med homofil venn, og selv gift med en dame) Ingen tør å skrive det på fb, der skal det jo bare være hurrarop og hjerter ;) Synes det er helt topp at magen er så synlig :) Nå begynner jeg å forstå at jeg er gravid... At jeg skal bli MAMMA :hakeslepp::jepp::strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

32 minutter siden, Shabachtani skrev:

Andre som synes det er flaut å kjøpe mammaklær? :gravid: Jeg var på Lindex i stad, for de har begynt så smått å selge mammaklær og jeg bare MÅ ha en svart bukse pga jobben. Så på nett at de hadde en fin :) Der møtte jeg en veldig ivrig ekspeditør som ville ha meg til å kjøpe hele butikken ( ja - jeg vet at gravide kan bruke andre klær enn mammaklær, men det var jo en bukse jeg kom for...). Jeg hørte veldig mye romstering fra prøverommet ved siden av mitt og hørte ekspeditøren snakke mer om mammaklær, skryte av hvor fint klærne satt på henne osv. Da jeg kom ut for å betale buksa mi (og, er, to topper jeg ble fristet til å kjøpe) lå det en haug klær på disken. Minst 20 plagg! Og det var dem hun andre hittil hadde bestemt seg for å kjøpe, ifølge ekspeditøren! Noen legger åpenbart mer i gravidgarderoben sinn enn meg, he he. 

Har ikke kunnet bruke mine egne bukser siden ca uke 11. Har vært ganske oppblåst. Nå er det allerede kjempelett å se på meg at jeg er gravid. Etter at jeg ble spurt av en bruker på jobb i går om når jeg skulle føde, fant jeg ut at nå kan det ikke være hemmelig lenger! Alle i familien, venner og kolleger har visst det i ca to uker nå, og i går la vi ut nyheten på Facebook. Kjente det var veldig greit og deilig, siden 90% av de som har fått vite det f2f har reagert med ulike varianter av "hæ, hvordan klarte du det?!" (Er gravid med homofil venn, og selv gift med en dame) Ingen tør å skrive det på fb, der skal det jo bare være hurrarop og hjerter ;) Synes det er helt topp at magen er så synlig :) Nå begynner jeg å forstå at jeg er gravid... At jeg skal bli MAMMA :hakeslepp::jepp::strix:

Herlighet! Minst 20 plagg? Jaja, noen liker vel å ha noe å velge. :fnise: Har selv tre bukser og 5 topper eller noe. Mye av det jeg allerede har kan også brukes nå som jeg er gravid. 

Haha, ja, hvordan er det egentlig mulig at to kvinner blir gravide? :fnise:  Inseminasjon og en kjent donor er en mulighet, som jeg akkurat la merke til er veldig likt måten jeg ble gravid... Bare måten spermen ble inseminert er noget annerledes. Eh, dårlig humor, veit det... Jeg skylder på lavt blodtrykk... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Gratulerer!!! :hoppendeglad:

Gleder meg til OUL om 2 uker :) Håper vi får vite det også. 

Takk! Håper dere får vite det dere også. Så lenge babyen hjelper til. :fnise: Gutten spratt som bare det, så var ikke heeeeelt villig til å bli tatt mål av, men vi så ganske kjapt hva det var når vi først var kommet til bena. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Emiliania skrev:

Gratulerer med en liten :babygutt:! :strix: 

Neste tirsdag er det ul for oss også, så det blir spennende! Mannen har noen ville tanker om at det ville vært gøy å ikke vite kjønn, men som jeg har forklart han så har han valgt feil dame hvis han ville ha en sånn tålmodig og rolig variant :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...