Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016

Frøken Vims

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, emhanse skrev:

Er idag 9+5, dro på tidlig UL som jeg bestilte for lenge siden. 

@frøkenvims, du kan ta meg bort fra terminlista:-( De fant ikke noe hjerterytme💔

huff, så trist! :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, emhanse skrev:

@frøkenvims, du kan ta meg bort fra terminlista:-( De fant ikke noe hjerterytme💔

Uff, så leit :( Håper det går bra med deg, forholdene tatt i betraktning :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, emhanse skrev:

:klem:Så leit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leser om veldig mange som bekymrer seg under svangerskapet her på forumet. Når jeg var prøver leste jeg sider opp og sider ned med allslags anbefalinger og var superstressa på å skulle gjøre alt "rett". Nå som jeg er gravid er jeg utrolig laid back og bekymringsfri. Jeg er ikke betraktelig bekymret eller angstfylt for noe foreløpig og tenker at det meste går vel greit. Og så holder jeg meg kun til de nasjonale anbefalingene og stresser ikke med å tenke at jeg hele tiden spiser feil eller gjør noe feil. Det er veldig ulikt meg egentlig. Er det flere som kjenner seg igjen i det å føle seg avbalansert og fri for bekymringer mer som gravid enn ikke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sjela skrev:

Jeg leser om veldig mange som bekymrer seg under svangerskapet her på forumet. Når jeg var prøver leste jeg sider opp og sider ned med allslags anbefalinger og var superstressa på å skulle gjøre alt "rett". Nå som jeg er gravid er jeg utrolig laid back og bekymringsfri. Jeg er ikke betraktelig bekymret eller angstfylt for noe foreløpig og tenker at det meste går vel greit. Og så holder jeg meg kun til de nasjonale anbefalingene og stresser ikke med å tenke at jeg hele tiden spiser feil eller gjør noe feil. Det er veldig ulikt meg egentlig. Er det flere som kjenner seg igjen i det å føle seg avbalansert og fri for bekymringer mer som gravid enn ikke? 

Samme her. Etter blødningen jeg opplevde fra uke 4 til uke 10 stoppet og jeg bikket 12 uker, har jeg senket skuldrene og er ikke nevneverdig bekymret lenger, noe som er utrolig deilig! Slik var det forrige svangerskap også, og jeg håper resten av dette fortsetter i samme tralten.

Med fare for å jinxe hele greia må jeg til slutt legge på *bank-bank-bank* i bordet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Frøken Vims skrev:

Samme her. Etter blødningen jeg opplevde fra uke 4 til uke 10 stoppet og jeg bikket 12 uker, har jeg senket skuldrene og er ikke nevneverdig bekymret lenger, noe som er utrolig deilig! Slik var det forrige svangerskap også, og jeg håper resten av dette fortsetter i samme tralten.

Med fare for å jinxe hele greia må jeg til slutt legge på *bank-bank-bank* i bordet :ler:

Det er så greit når det er sånn. Om det popper opp en tanke i hodet mitt om at jeg har mista alle symptomene mine nå så kanskje baby er død overtar umiddelbart tanken "neida, dette går bra. Hvis ikke går det som det går" :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooooh jeg tror jeg kjenner noe bevegelse???? 

Har vært som et magesug og nå istad så kjentes det ut som ett " trykk" innenfra livmoren på venstre side. Helt ulikt noe jeg har kjent før tror jeg! Kan det være. ...???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si jeg kjenner meg MER avbalansert enn før jeg ble gravid, nei, @Sjela:fnise: Men jeg stresset jo ikke så mye før jeg ble gravid siden jeg visste det ville bli vanskelig. 

Jeg bekymrer meg jo en del, men ikke så mye at det går utover hverdagen. Man må jo bare ta ting som det kommer tenker jeg, uansett hva, man kan ikke forberede seg på det verste uansett. Det gjelder jo alt annet i livet også. 

Men mannen min går faktisk og bekymrer seg en del, men da for helt andre ting enn meg. Han er bekymret for at han skal bli en dårlig far, for at han ikke skal strekke til, at jeg skal synes han ikke bidrar nok, at han skal gjøre ting feil, at en av oss skal få fødselsdepresjon (noe jeg nok har økt risiko for). Han tror rett og slett første året blir skikkelig dritt! Syns litt synd i han, for klart, for mange er første året utrolig hardt, men jeg syns jo ikke man skal gå og grue seg på forhånd. Vi må jo heller glede oss mens vi kan, og være innstilte på å snakke om alt. Men han er litt rar sånn, for han er alltid pessimist når jeg er optimist, og motsatt. Så hvis jeg begynner å grue meg vil han nok snu om! :ler: men jeg er glad for at han snakker om det. Og han er verdens beste støtte altså, ikke en gang handleposer får jeg bære. Hvordan er deres menn? Overtenker de mye? 

I går var jeg på ultralyd igjen, 13+2. Det var så gøy! :hoppe: kunne telle tær, se at baby drakk fostervann, at det var to hjernehalvdeler, en liten nese... Fascinerende! Alt så helt riktig ut i følge legen. :)  ryktet har begynt å gå på jobb (aner ikke hvorfor??) så jeg måtte dele nyheten med sjefen, og han ble bare glad og sa han hadde en mistanke. :ler: nytter tydeligvis ikke å holde ting hemmelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han snakker allerede til og om babyen @Sisti :) Jeg synes det er veldig hyggelig. Og så sier han at han gleder seg mye til å bli far. Ellers er det ikke sånn at vi tenker på det 24/7. Glemmer det litt innimellom. Men han er veldig forståelsesfull og god :rodmer: Klager aldri når jeg sover 2 timer etter jobb på sofaen eller ikke har rydda kjøkken eller bad.

Så koselig med ultralyd! Jeg vil også se baby igjen, men det blir ikke før OUL tidlig i mars. Heldigvis skal jeg til jordmor om to uker og da lytter hun vel på hjertet i alle fall (tror jeg :klo: ) :) 

Jeg har ikke hørt at det går noen rykter her på jobb, men jeg har jo vært en del på hjemmekontor, så det er sikkert noen som lurer på hvorfor :P Jeg har ikke lyst til å fortelle det enda, men jeg driter i hva folk tenker. Bare de ikke er frekke nok til å spørre før jeg forteller selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Har vært som et magesug og nå istad så kjentes det ut som ett " trykk" innenfra livmoren på venstre side. Helt ulikt noe jeg har kjent før tror jeg! Kan det være. ...???

Oi, det var tidlig! Kult :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Kan godt være, selv har jeg det som føles ut som små rykninger på høyre side. Minien trives også best på høyre side, har en del bilder av magen nå, og høyre side er alltid høyere enn venstre. Men kan godt være at jeg er håpefull, etter to uker med spotting... Har fått beskjed fra jordmor at det kom til å være en del spotting, da hu så en blodansamling rundt livmorhalsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sjela skrev:

Han snakker allerede til og om babyen @Sisti :) Jeg synes det er veldig hyggelig. Og så sier han at han gleder seg mye til å bli far. Ellers er det ikke sånn at vi tenker på det 24/7. Glemmer det litt innimellom. Men han er veldig forståelsesfull og god :rodmer: Klager aldri når jeg sover 2 timer etter jobb på sofaen eller ikke har rydda kjøkken eller bad.

Så koselig med ultralyd! Jeg vil også se baby igjen, men det blir ikke før OUL tidlig i mars. Heldigvis skal jeg til jordmor om to uker og da lytter hun vel på hjertet i alle fall (tror jeg :klo: ) :) 

Jeg har ikke hørt at det går noen rykter her på jobb, men jeg har jo vært en del på hjemmekontor, så det er sikkert noen som lurer på hvorfor :P Jeg har ikke lyst til å fortelle det enda, men jeg driter i hva folk tenker. Bare de ikke er frekke nok til å spørre før jeg forteller selv.

Ingen som har spurt meg, men de har spurt den stakkaren jeg deler kontor med. :ler: Nå som jeg vet at de spekulerer får jeg hvertfall ikke lyst til å si noe før det er helt åpenbart. Jeg er litt sånn at jeg syns man skal holde mistankene sine om andres graviditet for seg selv i stedet for å begynne å spørre ut andre. De får jo tidsnok vite det. Men det var veldig greit å si det til sjefen da, siden vi jobber sammen med noe, så vet han at det kan være greit å ha som mål å bli (nesten) ferdig til sommeren. 

Mannen min snakker også mye til og om babyen, og koser mye på magen, men jeg tror han føler det er tryggest at den holder seg der inne. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Emiliania skrev:

Kan godt være, selv har jeg det som føles ut som små rykninger på høyre side. Minien trives også best på høyre side, har en del bilder av magen nå, og høyre side er alltid høyere enn venstre. Men kan godt være at jeg er håpefull, etter to uker med spotting... Har fått beskjed fra jordmor at det kom til å være en del spotting, da hu så en blodansamling rundt livmorhalsen.

Hmmm interessant. Jeg synes jeg kjenner at livmoren er mer tydelig på venstre side (der jeg kjente trykket) enn høyre og ble litt bekymret (selvfølgelig) for dette igår :P Fint at andre også har det slik ;) 

Veldig kjedelig med spotting, men når du vet hvorfor så er det hverfall kanskje litt mindre bekymring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 minutter siden, Sisti skrev:

Ingen som har spurt meg, men de har spurt den stakkaren jeg deler kontor med. :ler: Nå som jeg vet at de spekulerer får jeg hvertfall ikke lyst til å si noe før det er helt åpenbart. Jeg er litt sånn at jeg syns man skal holde mistankene sine om andres graviditet for seg selv i stedet for å begynne å spørre ut andre. De får jo tidsnok vite det. Men det var veldig greit å si det til sjefen da, siden vi jobber sammen med noe, så vet han at det kan være greit å ha som mål å bli (nesten) ferdig til sommeren. 

Mannen min snakker også mye til og om babyen, og koser mye på magen, men jeg tror han føler det er tryggest at den holder seg der inne. :ler: 

Jeg kommer til å fortelle sjefen det neste måned, men presisere at jeg selvsagt ønsker å fortelle andre kolleger det selv (og det senere). Rekkefølgen blir nok Mamma, pappa, svigers og sjefen :P Resten får vite når det synes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Hmmm interessant. Jeg synes jeg kjenner at livmoren er mer tydelig på venstre side (der jeg kjente trykket) enn høyre og ble litt bekymret (selvfølgelig) for dette igår :P Fint at andre også har det slik ;) 

Veldig kjedelig med spotting, men når du vet hvorfor så er det hverfall kanskje litt mindre bekymring?

:fnise: Nå er jo dette mitt andre svangerskap hvor jeg er kommet såpass langt, og det var også slik med storesøster. Hu lå også veldig mye på høyre side. Om man googler (vet det er fy fy men), ser man også at andre vorende mødre har det slikt. 

Det er litt mindre bekymring, men har vært utrolig belastende, for jeg følte liksom at alt kom til å gå galt. Men heldigvis har jeg nå et par dager uten spotting, og det hjelper på humøret. Bulen har også forandret fasong når jeg har ligget, så tror nok det går bra. Tre ultralyder og miniens vekst var i rute, så vil nå tro det går greit nå også.

----

@Sjela Jeg var avslappet frem til blødning nummer to, etterfulgt av to uker med spotting, har jeg vært rimelig bekymret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Jeg trodde også jeg kjente liv i uke 14, men tror det var tarmene som spilte meg et puss ;) Midt i uke 15 derimot var jeg ganske sikker på at det var babyen jeg kjente, og nå kjenner jeg liv mange ganger om dagen :rodmer: Når man kjenner liv er jo veldig individuelt da, så mine erfaringer er på ingen måte noen mal :) 

For meg kjennes det ut som små "pokes" på innsiden av magen, ca midt mellom navel og skambenet sånn høydemessig. Andre melder om at det kjennes ut som bobler som sprekker eller en fiskehale som slår, men det har aldri jeg kjent noe til, hverken i dette eller forrige svangerskap :vetikke: 

Vet du om du har morkaka foran eller bak?

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...