Gå til innhold

Adelias babyønske!


Adelia

Anbefalte innlegg

Måtte inn og titte i dagboken din når jeg så vi hadde termin samme dato. Men så ser jeg du er 6+0 i dag, og jeg er 5+4. Har testet flere ulike kalkulatorer og får opp både 22.06 og 25.06. Så nå er jeg bare forvirret. :huh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, fridr skrev:

Ååååh, den der likte jeg! Bare 2,4% på meg i dag :laugh: 8 uker i dag, så er akkurat 2 uker framfor deg i løypa :)

Skal sjekke ut babyverden, jeg og ;) 

Hvordan går det med deg? Hvordan er formen?

Likte også den! Gjør at jeg føler meg mer og mer trygg!

Formen er helt rævva rett og slett! Har egentlig legetime torsdag, men lurer på om jeg må fremskynde den.  Hvordan går det med deg? Du var blitt sykemeldt sant?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Jill skrev:

Måtte inn og titte i dagboken din når jeg så vi hadde termin samme dato. Men så ser jeg du er 6+0 i dag, og jeg er 5+4. Har testet flere ulike kalkulatorer og får opp både 22.06 og 25.06. Så nå er jeg bare forvirret. :huh: 

Min er vel regnet ut fra min syklus. Jeg har 30 dagers syklus, og terminkalkulator regner vel standard 28 dagers (Hvis ikke du endrer på den). Skal ikke si noe sikkert at det er derfor. Men tror det er derfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Adelia skrev:

Min er vel regnet ut fra min syklus. Jeg har 30 dagers syklus, og terminkalkulator regner vel standard 28 dagers (Hvis ikke du endrer på den). Skal ikke si noe sikkert at det er derfor. Men tror det er derfor. 

Ja, da er det nok derfor. Jeg rakk aldri å finne ut nøyaktig hvor lang syklus jeg hadde. Testet litt på måfå og trodde vi var for sent ute, men så satt overraskende nok spiren likevel. :) 

Håper formen din blir bedre. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Adelia skrev:

Likte også den! Gjør at jeg føler meg mer og mer trygg!

Formen er helt rævva rett og slett! Har egentlig legetime torsdag, men lurer på om jeg må fremskynde den.  Hvordan går det med deg? Du var blitt sykemeldt sant?

 

Ikke sykemeldt, svangerskapspenger :)  Helsepersonell mener det er fare for barnet, så de vil ikke at jeg skal jobbe. Dermed slipper jeg å bli sykemeldt. Men det er like greit siden formen er skikkelig dritt enda! Men lurer på hva jeg skal finne på... formen er jo på vei til å bli bedre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jill skrev:

Ja, da er det nok derfor. Jeg rakk aldri å finne ut nøyaktig hvor lang syklus jeg hadde. Testet litt på måfå og trodde vi var for sent ute, men så satt overraskende nok spiren likevel. :) 

Håper formen din blir bedre. :blomst:

Ah, for en følelse! :strix: Vi hadde også skikkelig flaks! Vi hadde sex kun en gang i EL-perioden, og den satt! 

Takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, fridr skrev:

Ikke sykemeldt, svangerskapspenger :)  Helsepersonell mener det er fare for barnet, så de vil ikke at jeg skal jobbe. Dermed slipper jeg å bli sykemeldt. Men det er like greit siden formen er skikkelig dritt enda! Men lurer på hva jeg skal finne på... formen er jo på vei til å bli bedre :) 

Aha, og man får svangerskapspenger når man ikke kan tilrettelegge og ikke kan jobbe? Men det er jo greit slik at man ikke utsetter barnet for noe! Den kan jeg se. Er jo ganske lenge å gå gravid uten å gjøre noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrekt. Om man er frisør feks, holder man på med farlige stoffer. Men det kan være stress, psykososiale forhold ol. som gjør at det er fare for foster. Om det er du som er syk og spyr eller har bekkenløsning, kan du bli sykemeldt.

Ja, det er jææææævlig lenge :daane: Men skal vel klare å finne på noe! Om det går bra denne gangen, er det jo masse som må planlegges :babygutt: så da får jeg gooooood tid til det :tongue: Nå foreløpig har det blitt mye sofa og soving...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 6 måneder senere...
På 14.11.2016 den 12.16, fridr skrev:

Hvordan går det med deg, @Adelia?

 

4 timer siden, Dragoste skrev:

Leste akkurat igjennom dagboka, hvordan går det? 😊

Hei og hå! Her er det virkelig lenge siden jeg har skrevet. Mye har skjedd siden sist, og er 36+1 på vei nå! Så det nærmer seg sakte, men sikkert. 

Oppsummering:

- Var på OUL i januar; der gjemte det seg en liten frøken. 

- Vært plaget med bekkenet stort sett hele svangerskapet. Så har vært helt borte fra jobb siden midten av februar. Prøvde først med gradert sykemelding, men det hjalp ikke. Dessverre altfor vanskelig å tilrettelegge når man jobber i barnehage. 

- Ble diagnosert med kostholdsregulert svangerkapsdiabetes i uke 28. Har siden da målt blodsukkeret hver dag. Dette går overraskende fint, selv om påska ble litt tung uten godis og hvetemel. Har siden da kun gått opp 1 kg, så da vet man egentlig hva sukker og hvetemel gjør med kroppen 🙈 

- Blir jevnlig fulgt opp med vekstkontroller pga SD. Jenta i magen ligger på 50 percentilen, og var på mandag estimert til 2700 g. Men dessverre har hun litt mer en vanlig underhudsfett, så skal på ny kontroll om to uker. Har også fått beskjed om at jeg ikke går mange dager over termin. 

- Det meste begynner å falle på plass hjemme. Vi har kjøpt alle de store tingene; seng, vogn og bilstol. Ellers begynner også de mindre tingene som klær, stelleveske, osv komme på plass. 

- Er enda veldig tålmodig. Syns ikke hun skal komme ut før i juni, selv om det meste begynner å bli veldig tungt. 

- Har levert min siste sykemelding, og min første permisjonsdag er 2. juni  

- Kjenner nå at jeg angrer på at jeg ikke har skrevet mer her. Hadde vært fint med en dagbok gjennom svangerskapet i ettertid. Har heller ikke vært så flink å fylle ut svangerskapsdagboka (i bokform).

Så fint at dere har vært innom, selv om jeg ikke har vært her 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!! Har jeg ikke fått med meg at du er blitt gravid? Gratulerer! Det er jo snart fødsel og alt :mynona:

Kjedelig å høre at du har hatt diverse plager nesten hele veien, men det virker som om du og legene har ting under kontroll :) 

Håper du legger igjen et lite pip eller to om hvordan ting går fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Weebs skrev:

Hallo!! Har jeg ikke fått med meg at du er blitt gravid? Gratulerer! Det er jo snart fødsel og alt :mynona:

Kjedelig å høre at du har hatt diverse plager nesten hele veien, men det virker som om du og legene har ting under kontroll :) 

Håper du legger igjen et lite pip eller to om hvordan ting går fremover.

Hei, hei, hallo 😊 Takk! Du har muligens fått det med deg, men dagboka har jo ikke blitt rørt siden høst 🙈 Selv om jeg ikke er så aktiv her, har jeg fulgt med mange gravid- og hverdagsdagbøker, deriblant din 😊

Ja, fødsel nærmer seg ja! Helt sykt å tenke :nori:Snart skal hun ut :yvonne:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada, sååå. Jeg har jo vært som en svamp dette svangerskapet, og får "alt". Nå har jeg prestert å få det kun 1-2 % av alle gravide får; intrahepatisk kolestase. Altså alvorlige typen av svangerskapskløe, og har noe med gallesyre og østrogen å gjøre. Begynte med kløe på inni hånda og under fotsålen, og eskalerte seg til resten av kroppen. Jeg har begynt på Ursofalk som skal få gallesyren ned, så håper å holde dette i sjakk. Skal på sykehuset på onsdag, og da skal veien videre vurderes. Får mest sannsynlig ikke lov til å gå til termin! Så det er kanskje ikke så lenge til frøkna er hos oss 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ojsann, ser at jeg ikke har skrevet siden 2. juni 2017! Ble igangsatt med ballongkateter og tabletter, men det endte i akuttkeisersnitt. Frøken E blir om en liten måned 2 år, så tiden har virkelig gått fort!

I helga fikk jeg positiv graviditetstest. Så muligens så blir E storesøster i januar. Vi har ikke prøvd å bli gravide, og har heller ikke tenkt så mye på det. Men det begynte plutselig å stikke i puppene og i  keisersnittsåret og jeg fikk skikkelig dårlig smak i munnen uten å ha dårlig ånde. Dette var veldig uvanlig meg. Så nevnte det til samboer, da mente han at jeg var gravid. Og gjett at han hadde rett! Nå håper vi på at lille spiren hold seg! 💕 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye🤩 Kan jeg spørre hvor kallenavnet ditt kommer fra? Jenta vår skal hete Adelia🥰

Endret av frk.Sanna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, frk.Sanna skrev:

Gratulerer så mye🤩 Kan jeg spørre hvor kallenavnet ditt kommer fra? Jenta vår skal hete Adelia🥰

Takk! 🤩 

En gang for lenge siden var jeg i praksis i bhg hvor et barn het Adelia. Og jeg ble helt hodestupsforelsket i navnet. Men ble etterhvert så «vant» til det at når vi fikk E, så var det faktisk ikke et navn jeg ville ha på henne 😅 mest sannsynlig fordi jeg har brukt det her!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Adelia skrev:

Takk! 🤩 

En gang for lenge siden var jeg i praksis i bhg hvor et barn het Adelia. Og jeg ble helt hodestupsforelsket i navnet. Men ble etterhvert så «vant» til det at når vi fikk E, så var det faktisk ikke et navn jeg ville ha på henne 😅 mest sannsynlig fordi jeg har brukt det her!

Så artig😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...