Gå til innhold

Adelias babyønske!


Adelia

Anbefalte innlegg

Hvor tidlig er det vanlig å få symptomer?

Har vært så utrolig kvalm de siste dagene, men vet ikke om det er i sammenheng at jeg har vært forkjølet i flere uker. Har i tillegg en del småvondt i nedre del av magen. Føler bare at det er altfor tidlig til at det kan være ekte symptomer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første utfordring knyttet til graviditeten kommer til helga. Vi er en stor gjeng som skal på telttur, vi har tidligere pratet om at vi skal ta med en dunk med vin og baileys for å kose oss. Hvordan i alle dager skal jeg komme meg unna det? Vil jo dra på turen, men kan jo ikke fortelle om graviditeten enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Adelia skrev:

Første utfordring knyttet til graviditeten kommer til helga. Vi er en stor gjeng som skal på telttur, vi har tidligere pratet om at vi skal ta med en dunk med vin og baileys for å kose oss. Hvordan i alle dager skal jeg komme meg unna det? Vil jo dra på turen, men kan jo ikke fortelle om graviditeten enda. 

Du kan tilby deg å kjøre å være sjåfør? Da er det helt naturlig at du ikke er med å drikker :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tr.heimspia83 skrev:

Du kan tilby deg å kjøre å være sjåfør? Da er det helt naturlig at du ikke er med å drikker :bond:

Vi skal jo alle kjøre dit hver for oss. Men greia er jo at man blir jo kjørbar til dagen etterpå. Skal ikke være rølpefest, men mer kos rundt bålet :) derfor det er så vanskelig. Og jeg er vanligvis ikke personen som sier nei til kaffe baileys :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chandra skrev:

Oi oi, gratulerer så mye!! Det finnes ikke noe bedre enn følelsen av positiv test altså. :)

Tusen takk! Det er helt fantastisk! :strix::strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Adelia skrev:

Vi skal jo alle kjøre dit hver for oss. Men greia er jo at man blir jo kjørbar til dagen etterpå. Skal ikke være rølpefest, men mer kos rundt bålet :) derfor det er så vanskelig. Og jeg er vanligvis ikke personen som sier nei til kaffe baileys :fnise:

Hmm.... 

Ta med egen "baileys" og kaffe da? Dersom du virkelig ikke ønsker at de skal vite noe så fyll over noe melk med en dæsj sjoko eller noe i en liten baileys flaske ;) Så har du mini-flaska på innerlomma og heller oppi kaffen din selv ;) haha! 

Nei jeg er dårlig på ideer, men det er sikkert flere små ting du kan gjøre. Eller bare ta imot kaffe og baileys fra de som enn lager det, så heller du diskret ut og blander eget i samme farge etterpå når du er på "do" :P Hoho! 

Eller avlyse turen for deg, eller fake at du er kvalm og dårlig..... Eller bare "drikke" rødvin ved å nippe til glasset og tømme forsiktig ut litt og litt under veis :fnise:

Jeg har ikke det dilemmaet i.o.m at jeg er avholds og folk vet at jeg er litt snodig der :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med alkohol er vanskelig! Spesielt hvis du er kjent for å digge Baileys som ikke akkurat er så lett å kopiere i en alkoholfri variant. Vin hadde vært mye lettere. Kjøpe alkoholfri og helle oppi en vanlig flaske med skrukork :)  Hmm... Så jeg har dessverre ingen tips :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :goodbye:

Vil gjerne følge deg. Det med hytteturen... Tror kanskje jeg bare ville latet som at jeg drakk og gitt mannen koppen når ingen så på :laugh: eller tømt ut litt her og der. Hehe. Har funka for meg før. Men nå drikker jeg svært sjeldent, så det har aldri vært noen som fatta mistanke uansett. Håper det blir en koselig hyttetur da! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, fridr skrev:

Hei :goodbye:

Vil gjerne følge deg. Det med hytteturen... Tror kanskje jeg bare ville latet som at jeg drakk og gitt mannen koppen når ingen så på :laugh: eller tømt ut litt her og der. Hehe. Har funka for meg før. Men nå drikker jeg svært sjeldent, så det har aldri vært noen som fatta mistanke uansett. Håper det blir en koselig hyttetur da! :) 

Det var egentlig en jentetur hvor vi skulle sove i telt. Men heldigvis ble det avlyst i siste liten. Så slipper jeg å ta stilling til det :)

Så hyggelig at du vil følge her! :) Har du dagbok? Er stortsett bare her på mobilen, og får ikke opp signaturen da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg :) Den heter "Er alle gode ting 3?"

Ligger forsåvidt enda under prøvedagbøker :fnise:

Her er link så du slipper å lete:  dagboka

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, fridr skrev:

Ja, det har jeg :) Den heter "Er alle gode ting 3?"

Ligger forsåvidt enda under prøvedagbøker :fnise:

Her er link så du slipper å lete:  dagboka

 

Takk :) Skal sette meg ned i kveld for å lese 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så var teltturen avlyst, deilig å slippe alkohol-styrer. Dermed blir det jakt på meg og mannen i morn. Årets første jakttur, satse på at vi treffer på noen ryper. 

Når jeg tenker på graviditeten, så føles det ut som en evighet å vente til OUL. Her jeg bor er det ikke mulig å bestille time til TUL. Nærmeste stedet jeg kan gjøre det er 5-6 timer unna med bil. Så kjenner jeg blir litt oppgitt. Dere som har tatt "frivillig" TUL, følte dere at det var "nødvendig"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2016 den 11.33, Acerola skrev:

Hei! Her må jeg følge med! Spennende, da vi ligger ganske likt i løypa :) Krysser fingrene for oss begge!

Så koselig! Har du dagbok? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En liten stund siden oppdatering. Mye er vel kanskje fordi jeg har begynt å henge på babyverden.

Har vært veldig kvalm fra jeg fant ut om graviditeten. Denne uka har jeg hatt tre dager hvor jeg ikke var kvalm eller dårlig. Men nå har det kommet fullt tilbake, og har begynt å spy. Har bare egentlig brekt meg tidligere. Nå er jeg redd for at det blir vanskeligere å skjule graviditeten. Vi har enda ikke fortalt til familien, kun bestevenninna mi og kjæresten som vet. Og er enda litt usikker på når vi vil fortelle.  Føler at det er enda er så tidlig, er jo bare 5+6 i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til den kvalmen! :dry: skikkelig dritt. Jeg klarte ikke jobbe 2 uker fordi jeg var så dårlig.

skjønner godt at du ikke vil si noe enda. 

Er det bra å henge på babyverden? Har ikke prøvd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@fridr Syns det egentlig er veldig bra! Enda flere som er i samme situasjon som du, litt mer liv der. Eneste at jeg slet med i begynnelsen å vende meg til et helt nytt forum. 

---

6+0 i dag. Og i følge http://spacefem.com/pregnant/mc.php?m=09&d=12&y=16 er det bare 8,4 % sjanse for spontanabort. Tallet går sakte, men sikkert nedover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh, den der likte jeg! Bare 2,4% på meg i dag :laugh: 8 uker i dag, så er akkurat 2 uker framfor deg i løypa :)

Skal sjekke ut babyverden, jeg og ;) 

Hvordan går det med deg? Hvordan er formen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...