Gå til innhold

Vixen.no - en bløff?


Gjest CecilieX

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, MissLucy skrev:

jeg synes det var helt fantastisk at de delte ut til de som hadde trukket seg. Da ble jo protesten deres synlig og enda mer effektivt! utrolig teit gjort av vixen for eget omdømmes skyld, for de bidro jo bare til å sette enda mer lys på bråket. Kristin Gjelsvik var jo en vinner som liksom skulle endre innenfra, men hennes protest er jo en blek skygge i forhold til de andre. Tenk om hun og hadde trukket seg, så hadde de stått der med tre vinnere som ikke ville ha noe med dem.

Haha, ja det er jo faktisk sant. For Vixen sin del så slo ikke akkurat det heldig ut, og som du sier så ble det bare en påminnelse om at de faktisk har trukket seg :P

Enig i at hun også burde trukket seg. Den talen hennes hjelper ingen. Fint og flott at hun mener det, men går det inn til noen av bloggerne eller til Vixen? Neppe. De kan bare lukke ørene og kjøre videre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest engangstilfelle
5 minutter siden, Newroz skrev:

Som noen har skrevet tidligere i denne tråden (husker ikke hvem det var) så trenger nok Vixen Falch mer enn Falch trenger Vixen, og det er vel derfor HP mener at Falch heller burde mottatt prisen og "forandre innenfra". 

Helt enig med dere i at det ville vært håpløst i dette tilfellet: De som nominert har ingen mulighet til å påvirke juryen og hva det skal legges vekt på. Ei heller bindinger mellom Chilli P og Vixen, og juryen. De kan si noen fine ord i sin takketale, men det er også det. Trekker de seg, som hun gjorde og skriver om det, så skaper det mye mer blest og får opp øya til flere på en helt annen måte. 

Ellers: Vixen valgte faktisk å dele ut pris til noen som har trukket seg. Det syns jeg er ganske dårlig. Har du trukket deg så bør juryen respektere det. 

Det synes jeg også var dårlig gjort, og sleipt. Bruke andre for å stille seg selv i et godt lys. (Nå legger jeg ord i munnen på dem: "Se, Ulrikke Falch vant, da må jo dette være en viktig og seriøs pris og utdeling.")

Det at de klamrer seg til og tviholder på Ulrikke Falch, selv etter at hun har gitt beskjed om at hun ikke vil ha med dem (prisen) å gjøre, gjør det bare veldig tydelig det du nevner som tidligere er skrevet om at Vixen trenger Falch mer enn Falch trenger Vixen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Nas

Dette stadige maset om at Ulrikke Falch burde påta seg å endre bransjen innenfra er lettere absurd, sett utenfra. Greit nok at de hadde trengt Falch for å gi Vixen større legitimitet, men hun forteller dem jo med kjempestore bokstaver at hun ikke er interessert i å være med. Hvor vanskelig kan det være å få det inn i hodet sitt og bare respektere beslutningen hennes?

Hersketeknikken og belæringen dere driver med er bare for dum, Hans-Petter Nygård-Hansen, Morten Hegseth, Pappahjerte, Caroline Berg Eriksen og andre som henger seg på med kritikk av Falchs beslutning. Dere får brette opp ermene og ta litt ansvar selv, fremfor å kreve at Falch skal komme og gjøre jobben for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På SoMe-gruppa på Facebook viser Anne Brith Davidsen til diskingen av BOTB og sier at saker som det er prøvd ut i rettsvesenet forlengst og at det er satt klar presedens. Det var ikke jeg klar over, men hvis det er tilfelle så ville det vel vært mulig for Hans Petter og resten av juryen å vise til disse dommene for å forklare diskingen av BOTB?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøyelig at Fotballfrue skriver om hvordan Falch burde takket ja til denne prisen, all den tid bloggere som henne selv er det store problemet og som også er en manifestasjon på alt Falch angriper. 

10 p til Ulrikke Falch

Endret av Vitulina
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Sorbus skrev:

På SoMe-gruppa på Facebook viser Anne Brith Davidsen til diskingen av BOTB og sier at saker som det er prøvd ut i rettsvesenet forlengst og at det er satt klar presedens. Det var ikke jeg klar over, men hvis det er tilfelle så ville det vel vært mulig for Hans Petter og resten av juryen å vise til disse dommene for å forklare diskingen av BOTB?

Kan du legge ved link? Finner det ikke i gruppa. 

Edit: Fant det :)

Endret av Newroz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Sorbus skrev:

På SoMe-gruppa på Facebook viser Anne Brith Davidsen til diskingen av BOTB og sier at saker som det er prøvd ut i rettsvesenet forlengst og at det er satt klar presedens. Det var ikke jeg klar over, men hvis det er tilfelle så ville det vel vært mulig for Hans Petter og resten av juryen å vise til disse dommene for å forklare diskingen av BOTB?

LOL til denne kommentaren fra Anne Brith: "Det tok meg akkurat 5 minutter å se at de brøt loven, og ikke bare i et innlegg. Følg loven, og blir du disket, så beklager man seg. Man tenker over hva man har gjort galt, og vil man være med å leke igjen, så tilpasser man seg og følger spillereglene. Vi andre gjør jo også det! Man starter ingen heksejakt, det gagner ingen. Det er i alle fall barnelærdom hos meg. Men hey, vi er forskjellige." 

Jeg skal ikke uttale meg om merking fra Anne Brith sin side ettersom jeg ikke vet noe om det, men å skrive "vi andre gjør jo også det" er en pen overdrivelse for å si det sånn. 

Videre artig at hun brukte 5 minutter på noe noe en og samme advokat har kommet til både er etter, og i strid med regelverket...

https://www.facebook.com/groups/183381455078651/permalink/1607466012670181/ 

Endret av Newroz
,
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra en hersketeknikk til en annen, under ett og samme innlegg. Det må være noe i drikkevannet i kretsen rundt Vixen. 

AB skriver videre at hun har for mye å gjøre i hverdagen til å ta tak i dette, så det var kun det hun ville kommentere. Altså, hvorfor kaste seg inn i en debatt hvis en ikke har tid til å følge den opp videre? Ser bare utrolig naivt ut å henvise til HPs blogg og at det er presedens i slike saker etter «hennes mening og erfaring».

Endret av Louiah
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engangstilfelle
5 minutter siden, Sorbus skrev:

På SoMe-gruppa på Facebook viser Anne Brith Davidsen til diskingen av BOTB og sier at saker som det er prøvd ut i rettsvesenet forlengst og at det er satt klar presedens. Det var ikke jeg klar over, men hvis det er tilfelle så ville det vel vært mulig for Hans Petter og resten av juryen å vise til disse dommene for å forklare diskingen av BOTB?

Jeg vet ikke hva som er tilfelle, men hun skriver videre: "... i alle fall etter min erfaring og mening." Meningen hennes har vel ingenting å si her, og erfaringen hun har er at flere aktører stjal et kakebilde fra bloggen hennes og brukte det som de ville. Det måtte de betale for og jeg går utifra at det ikke var noe tvil om at det de gjorde var brudd på åndsverkloven. Men dette kan, så vidt jeg har forstått etter å ha fulgt med i denne tråden, ikke sammenlignes med det BOTB gjør.

Litt artig at hun lenger nede skriver at et endelig resultat av dette ville vi aldri fått før det er utprøvd i rettssystemet... sånn helt i motsetning til det hun først skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, engangstilfelle skrev:

Jeg vet ikke hva som er tilfelle, men hun skriver videre: "... i alle fall etter min erfaring og mening." Meningen hennes har vel ingenting å si her, og erfaringen hun har er at flere aktører stjal et kakebilde fra bloggen hennes og brukte det som de ville. Det måtte de betale for og jeg går utifra at det ikke var noe tvil om at det de gjorde var brudd på åndsverkloven. Men dette kan, så vidt jeg har forstått etter å ha fulgt med i denne tråden, ikke sammenlignes med det BOTB gjør.

Litt artig at hun lenger nede skriver at et endelig resultat av dette ville vi aldri fått før det er utprøvd i rettssystemet... sånn helt i motsetning til det hun først skrev.

Jeg følger ikke med på rettspraksis på dette området, men hadde det vært opplest og vedtatt ville vel dette aldri blitt noen sak - hverken for juryen eller for BOTB. Ettersom de lærde strides er nok ikke dette helt klart hverken i lov eller rettspraksis. "Digitaliseringen går for fort!!"  

Edit: sånn seriøst. Eller i hvert fall for lovgiver og rettsvesenet. 

Endret av Newroz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, engangstilfelle skrev:

Jeg vet ikke hva som er tilfelle, men hun skriver videre: "... i alle fall etter min erfaring og mening." Meningen hennes har vel ingenting å si her, og erfaringen hun har er at flere aktører stjal et kakebilde fra bloggen hennes og brukte det som de ville. Det måtte de betale for og jeg går utifra at det ikke var noe tvil om at det de gjorde var brudd på åndsverkloven. Men dette kan, så vidt jeg har forstått etter å ha fulgt med i denne tråden, ikke sammenlignes med det BOTB gjør.

Litt artig at hun lenger nede skriver at et endelig resultat av dette ville vi aldri fått før det er utprøvd i rettssystemet... sånn helt i motsetning til det hun først skrev.

Oi oi. Jeg blir mer og mer overbevist om at bloggere er en egen rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, xemiliex skrev:

Hans Petter Nygård-Hansen, Lars Kristian Eriksen og Anne Brith Davidsen. #dreamteam

Oh Yes... Har funnet tonen og «oppskriften» de tre luringene 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, orfeus skrev:

Oi oi. Jeg blir mer og mer overbevist om at bloggere er en egen rase.

Hinsides selvopptatt, selvmedlidende og selvrettferdig virker i hvert fall å være blant de personlige kvalifikasjonene. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med Vixen-menneskene inne på den SoMe tråden? For det første er det NM i hersketeknikk, så lirer de ut av seg noe vrøvl i stedet for å svare på det de blir spurt om, for så å avvise videre diskusjon med å vise til sine fryktelige travle liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engangstilfelle

Kanskje det er en test. Om å gjøre å beholde håpet for menneskeheten etter å ha fulgt med på dette Vixen-greiene de siste par ukene. Jeg vant ikke, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, orfeus skrev:

Oi oi. Jeg blir mer og mer overbevist om at bloggere er en egen rase.

Gjnnomtrekk på toppen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Sorbus skrev:

Hva er greia med Vixen-menneskene inne på den SoMe tråden? For det første er det NM i hersketeknikk, så lirer de ut av seg noe vrøvl i stedet for å svare på det de blir spurt om, for så å avvise videre diskusjon med å vise til sine fryktelige travle liv.

Hahaha 😂 Perfekt beskrevet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra samme tråd som referert til tidligere, post fra Christine Calvert: 

4. jan la HP dem på listen
15. jan stengte juryen for å gi stemmer
17. jan hadde vi jurymøte
22. jan ble vi enige om alle vinnerne
26. jan gikk pressemeldingen ut
26. jan fikk de som ble diska e-post
27. jan fikk Anniken og Martine komme tilbake
27. jan ble det kjent at BTOB var disket og at de stod på Svartelisten.

 

På spørsmål om juryen selv stilte seg spørsmål om det er greit at juryformannen setter BOTB på en "svarteliste" under stemmegivningen uten å informere BOTB om at det ble gjort, svarer Christine Calvert kort og greit "nope". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I samme tråd så ser jeg at Anne Brit har slettet sine kommentarer, jeg kan iaf ikke se de. Bare svarene til henne.

 

For en rotete prosess! Både før, under og etter!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...