Gjest Ellii Skrevet 7. november 2017 #301 Del Skrevet 7. november 2017 Skjønner ikke poenget med denne prisutdelingen. Jobber selv med sosiale medier og digital markedsføring. Er bare latterlig å premiere bloggere/influencere som bryter lover og bare jakter etter sponsing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
princesse Skrevet 8. november 2017 #302 Del Skrevet 8. november 2017 På 02.11.2017 den 4.03, envanligjente skrev: Hvem får deres nominasjon i år? ikke en eneste en. Jeg gikk inn for å stemme men gidder ikke dette når jeg må legge igjen email adresse og navn for og stemme. Da blir det jo ikke noe hemmelig valg 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 8. november 2017 #303 Del Skrevet 8. november 2017 På 7.11.2017 den 11.49, orfeus skrev: De burde opprette en pris for den bloggeren som har vist den mest miljøfiendtlige og dobbeltmoralske adferden gjennom det siste året. Samtlige av dem som ligger øverst på blogglisten er miljøsvin, så det kan kanskje bli vanskelig å velge en ... De representerer overforbruk, støtter kleskjeder som misbruker arbeidere (+ forsøpler og forurenser), reiser utallige flyreiser, bruker dyretestet kosmetikk, sprøyter / opererer kroppen full av fremmedstoffer, bruker skinn/lær/pels, bruker extensions av hår fra fattigfolk som må klippe av seg håret for å få penger til mat, etc. Og prisen går til: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 9. november 2017 #304 Del Skrevet 9. november 2017 Tråden er ryddet for brudd på opphavsrett. Blod, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirfly Skrevet 11. november 2017 #305 Del Skrevet 11. november 2017 Tråden er ryddet for kommentarer rundt moderering. Spørsmål til moderator skal tas på PM eller Ris & Ros. Papirfly, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 11. november 2017 #306 Del Skrevet 11. november 2017 På 7.11.2017 den 11.49, orfeus skrev: De burde opprette en pris for den bloggeren som har vist den mest miljøfiendtlige og dobbeltmoralske adferden gjennom det siste året. Samtlige av dem som ligger øverst på blogglisten er miljøsvin, så det kan kanskje bli vanskelig å velge en ... De representerer overforbruk, støtter kleskjeder som misbruker arbeidere (+ forsøpler og forurenser), reiser utallige flyreiser, bruker dyretestet kosmetikk, sprøyter / opererer kroppen full av fremmedstoffer, bruker skinn/lær/pels, bruker extensions av hår fra fattigfolk som må klippe av seg håret for å få penger til mat, etc. Årets miljøsvin og Årets dobbelmoral er kategorier jeg kunne ha nominert en del rosabloggere til. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant Skrevet 11. november 2017 #307 Del Skrevet 11. november 2017 Hvor kan man nominere? Noen som har link? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alanya Skrevet 12. november 2017 #308 Del Skrevet 12. november 2017 Kristin Gjelsvik! Kan virkelig ikke bli noen andre! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mnjah Skrevet 12. november 2017 #309 Del Skrevet 12. november 2017 Håper ikke Sophie Elise blir nominert. Hun merker ALDRI annonselenker øverst i innlegget. Vixen burde være strenge på dette, men uten SE får de vel ikke PR. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
princesse Skrevet 14. november 2017 #310 Del Skrevet 14. november 2017 Håper de legger ned hele prisen... 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 14. november 2017 #311 Del Skrevet 14. november 2017 Fra http://vixen.no/2017/10/20/nominer-til-vixen-influencer-awards-2017-her/ "Juryen vil vurdere hver enkelt influencer etter en rekke kriterier som inkluderer blant annet brukeropplevelse; førsteinntrykk, design, tekst, bilder og annet i forhold til kvalitet og opphavsrett, innhold; kvalitet, kvantitet, merking av annonser/kommersielle samarbeid og SEO samt engasjement." Da regner jeg med at juryen sjekker ut hvem av influencerne som ikke har merket godt nok - https://forbrukerombudet.no/skjult-reklame-sosiale-medier ? Eller, jeg vet ikke - fra i fjor og året før: https://imgur.com/a/4nezx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Newroz Skrevet 14. november 2017 #312 Del Skrevet 14. november 2017 På 11/7/2017 den 16.17, Infinity skrev: Nominert Fru Johansen i kategori sterke meninger, fordi hun har talt bloggbarna sin sak. Hun får min stemme!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Newroz Skrevet 14. november 2017 #313 Del Skrevet 14. november 2017 Håper Vixen tar innover seg et aldeles så lite samfunnsansvar som prisutdeler absolutt bør gjøre (har delt ut nok priser i mitt liv til å uttale meg om akkurat det), og dermed ikke nominerer de som: 1) Bryter med opphavsretten 2) Bryter markedsføringsloven 3) Bruker barn i reklameøyemed 4) Utleverer barn på blogg, og hinder de å ha inneha rett på eget privatliv 5) Ellers bryter norsk lov Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
princesse Skrevet 15. november 2017 #314 Del Skrevet 15. november 2017 9 timer siden, Newroz skrev: Håper Vixen tar innover seg et aldeles så lite samfunnsansvar som prisutdeler absolutt bør gjøre (har delt ut nok priser i mitt liv til å uttale meg om akkurat det), og dermed ikke nominerer de som: 1) Bryter med opphavsretten 2) Bryter markedsføringsloven 3) Bruker barn i reklameøyemed 4) Utleverer barn på blogg, og hinder de å ha inneha rett på eget privatliv 5) Ellers bryter norsk lov Det har jeg liten tro på at de gjør. De gidder ikke svare på Facebook når en kommer med ett relevant spørsmål 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 15. november 2017 #315 Del Skrevet 15. november 2017 (endret) Juryen 2016 innrømmet at det var vanskelig å finne kandidater som ikke hadde brutt loven: « Hadde vi valgt å diskvalifisere alle finalistene som på ett eller annet tidspunkt ikke hadde overholdt Forbrukerombudets retningslinjer, markedsføringsloven eller åndsverkloven, hadde vi ikke hatt noen finalister til slutt. Progresjon i riktig retning har derfor vært utslagsgivende i positiv favør, sier han (juryformann Hans Petter Nygård Hansen) i en pressemelding. » https://www.medier24.no/artikler/blogg-jury-kunne-ikke-diske-alle-som-brot-loven-da-ville-det-ikke-vaert-finalister-igjen/361640 Så får vi se om juryen 2017 har integritet nok til å faktisk diskvalifisere dem som bryter med de punktene Nygård Hansen viser til, slik at prisene går til de som fortjener det. Han sier at alle bloggere har brutt loven på ett eller annet tidspunkt, men jeg vil påstå at av de som ligger på topplisten er det svært få som ikke konsekvent bryter med de punktene, i tillegg bryter mange med Barnekonvensjonen. Bloggerne har blitt en ganske så homogen gruppe når det gjelder å utnytte hver mulighet de har til å omgå loven, gjerne i form av unnskyldninger som: - Åååå, jeg visste ikke at ... (etter årevis med blogging og tidligere advarsler) - Jeg syns det er nok å ... (setter seg over loven) Et eksempel på tøvete holdning til noen enkle regler: SE har plutselig begynt å legge inn merking som en del av teksten i innlegg (skal settes i først!), gjerne i parentes. Det må da ansees som fusk på linje med å la være å merke? Det samme gjelder hennes minimerking i den minste punktstørrelsen hun fant, slik: annonse. OK, hun har selv sagt at hun ikke liker annonsemerkingen fordi det da vil se ut som om hun er «kjøpt og betalt», noe hun altså er, og vil heller være falsk enn ærlig. Litt av et forbilde, spør du meg. https://www.aftenposten.no/norge/i/md8L/Mener-bloggerne-tas-for-hardt-av-Forbrukerombudet Hvis juryen ser forbi alle de formelle feilene hun gjør, og i tillegg overser at hun lyver* (forklaring nederst i innlegget) i reklameinnleggene (for eksempel hudpillene jeg ikke vil nevne navnet på), og gir henne priser likevel - anser jeg det som korrupsjon (noe SE mente før hun fikk et lass priser selv http://sophieelise.blogg.no/1422550979_vixen_blogawards.html ). De som lever av «digitalt barnearbeid» (tjener penger på å blottstille sine barns liv) har all verden slags underlige omskrivninger for det de gjør. Håper juryen har lest dette: https://www.datatilsynet.no/rettigheter-og-plikter/internett-og-apper/bilder-pa-nett/bilder-av-barn/ Bloggerne selv må også lære seg å ta konstruktiv kritikk og ikke møte den med utsagn som «Jeg kan dette bedre enn deg», når de blir minnet på at de bryter loven. Noen av bloggerne på topplisten tjener millioner (!) på reklame og da kan de vel lære seg noen få regler og ikke bli sure over at FO minner dem om hvilke regler som gjelder. Men, men, VIXEN blir vel som vanlig en masse ståhei rundt ingenting og premiering av løgn og lovbrudd. Så får atter en gang Se og hør, Dagbladet, VG, Dagens Næringsliv, Nettavisen og M24 mange fine bilder de kan bruke som klikkåte. * Les innlegget i Bloggomtoppbloggere der saken er utdypet https://bloggomtoppbloggere.com/2017/11/14/isotretinoin-vs-skinrepair/ Endret 15. november 2017 av orfeus La til en lenke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 15. november 2017 #316 Del Skrevet 15. november 2017 (endret) - Endret 9. juni 2018 av Hold the door Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 15. november 2017 #317 Del Skrevet 15. november 2017 (endret) Det blir jo helt latterlig å skulle gi pris til noen av de 18 som fikk påpakk av FO nå. De samme som ikke hadde fulgt reglene i fjor, men som jo både har barn og skriver blogg og som man jo ikke akkurat kan kreve for mye av heller, har jammen ikke klart å skjerpe seg i år heller. https://www.dagbladet.no/kjendis/bloggblemme-for-prisutdeling---ting-kan-ga-rimelig-fort-i-en-hverdag-med-to-unger/66641164 I fjor mente Hans Petter Nygård Hansen at de nok gjorde så godt de kunne. Hva mener han i år, tro? Hvis Vixen-juryen vil bevare integriteten og ha håp om å bli tatt på alvor, burde samtlige av de 18 utelukkes. Ingen av dem er nybegynnere. Jeg går ut fra at alle 18 kan lese, de kan i hvert fall skrive (i vairierende grad). Etter å ha lest hva Anna R og Anijor har skrevet, går jeg ut fra at de har vondt i viljen sin. Og CBE og mannen har vært uenige med FO - men må nok innordne seg etter de lover og regler som gjelder for alle andre, de også. Endret 15. november 2017 av pøbelsara 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 15. november 2017 #318 Del Skrevet 15. november 2017 8 timer siden, princesse skrev: Det har jeg liten tro på at de gjør. De gidder ikke svare på Facebook når en kommer med ett relevant spørsmål Det der arrangementet bør vi alle boikotte og heller lage vår egen bloggeavstemning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 15. november 2017 #319 Del Skrevet 15. november 2017 3 timer siden, O.G. skrev: Det der arrangementet bør vi alle boikotte og heller lage vår egen bloggeavstemning. God ide! 👍☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 16. november 2017 #320 Del Skrevet 16. november 2017 Det jeg lurer på er hvordan Vixen skal forholde seg til det faktum at mange av toppbloggerne har fått advarsler fra FO for dårlig merking. De skal altså dele ut priser til det de nå benevner som influencere, som altså har yrkestittel som påvirkere (ved bruk av reklame). De som gis pris som god på å påvirke, bør vel ha den vesentlige delen av jobben på stell for å få pris? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå