Gjest Qlio Skrevet 4. august 2002 #41 Del Skrevet 4. august 2002 Håper du ikke plages av varmen, for her er det hvertfall varmt!!! *pes* Har vært på stranda i dag og kost meg masse. Har tatt rekord i antall badinger i dag, samtidig som jeg febrilsk prøver å sole mine hvite pupper i fri dressur til bryllupet (har nemlig brukt topp, og jeg hater skille på puppene!!!).. Jeg ba forresten bussjåføren hoppe over din bussholdeplass siden du blei så "amøbe" sist. Ta en taxi med aircondition om du skal noe sted! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 5. august 2002 #42 Del Skrevet 5. august 2002 Hei igjen, Leo-girl. Hvordan er formen? Jeg fant plutselig ut at vi er kommet nesten akkurat likt! Jeg er 5+6 i dag og du må være 5+5? Men jeg har laaange sykluser, så nurket mitt er nok litt yngre enn nurket ditt. Uansett blir det morsomt å følge med i dagboken din fremover, å se om utviklingen vår likner på hverandre. Sålangt har nok jeg mye mildere symptomer enn deg, kjenner bare litt magekramper og er såååå trøtt. Lykke til videre, vennen, jeg følger spent med :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo-girl Skrevet 5. august 2002 Forfatter #43 Del Skrevet 5. august 2002 God kveld!! Nå er det mandag kveld og i morgen tidlig reiser vi til Tjøme. Det skal bli så utrolig godt med en ukes ferie. Trenger å lade batteriene litt. Nå blir det late dager ved sjøen og masse sol. I alle fall hvis værvarslet stemmer....krysser fingrene for det. Kommer til å savne og være innom her og sjekke hvordan det går med alle...men jeg får heller mer å lese når jeg er tilbake. På onsdag er vi halveis til 12 uker....det skal bli godt. Da føler man i hvert fall at det er litt sikrere. Ikke det at jeg har tenkt til å gå å tenke på at det skal gå galt etter det. For meg blir det de 12 ukene som er det værste. Etter det får man bare regne med at alt går bra. Formen er bra om dagen. Bortsett fra at jeg er veldig trøtt og tappet for energi. Er litt små uggen innimellom men det hjelper å spise mat som vanlig. Jeg har jo en apetitt som ikke ligner grisen. Jeg kommer antagelig til å gå opp et par kilo i løpet av første trimester...menmen det får heller være. Noen går opp og noen går ned den første tiden....men i det store og det hele så tror jeg at det er noe som regulerer seg etter hvert i svangerskapet. Har tenkt til å begynne å danse igjen i september. Så jeg har planer om å holde kroppen i form. I alle fall så lenge jeg orker å holde på. Dans skal jo være så bra når man er gravid. Dessuten er det noe jeg elsker også...så da er det lettere å holde seg i form. Skal selvfølgelig ta det litt med ro og ikke ta av like mye som man pleier. Men det føler man bare på kroppen etter hvert. Jeg spurte legen om det og han sa at det måtte jeg bare fortsette med. Det blir jo ikke akkurat noe sjokk for kroppen for den er jo vant til å danse. Er en liten danse-leo. Nei, nå skal jeg henge opp litt tøy som må tørke til vi skal reise i morgen. Så skal jeg benke meg foran Tv`n og se på 24 på Tv2. Den serien er bare så spennende. Ha det bra så lenge. "Sees" igjen om en ukes tid. Klemmer fra Lille nurket 5+5 og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 6. august 2002 #44 Del Skrevet 6. august 2002 Takk for hilsen i dagboken min, og GOD FERIE, Leo-girl og lille 5+6 (i dag)! Hva slags dans er det forresten du driver med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 6. august 2002 #45 Del Skrevet 6. august 2002 Ha en flott ferie da jenta! :D Selv har jeg nettopp kommet tilbake fra en ukes ferie på vestlandet med (nesten altfor) nydelig vær! Koste oss skikkelig, og bebis ser ut til å ha plantet seg trygt og godt i magen Idag er jeg 14+1 så jeg er vel godt over den verste kneika da vil jeg tro. Masse lykke til videre! Kos og klem fra Bebis 14+1 og; Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo-girl Skrevet 12. august 2002 Forfatter #46 Del Skrevet 12. august 2002 Hei og Hopp! Da er jeg tilbake igjen etter en ukes ferie. Det har vært utrolig deilig!!!! Været har jo vært så nydelig og varmt at vi har storkost oss. Brune og fine har vi blitt også. Det hjelper på selvfølelsen det. Har blitt hele 27 år i løpet av ferien også....de tredve nærmer seg med stormskritt...men jeg frykter det ikke....hehe. Har fri fra jobben i dag og skal ikke begynne igjen før i morgen. Deilig det. Da blir det en kort uke. I går var vi hjemme hos svigers og fortalte nyheten. De ble kjempe glade. Svigermor tok til tårene og var så søt atte. De ble helt elektriske av lykke. De fikk jo streng beskjed om ikke å si noe til noen enda da. Så etter at vi hadde reist så måtte svigermor ringe til min mor for å ha noen å prate med....det er jo ikke så mange å velge mellom enda. Det er bare foreldrene våre som vet det i familien. Vil vente litt til med å fortelle det til flere. Vi klarte bare ikke å holde det fra foreldrene våre lenger. Det er jo noe stort som skjer og det skulle jo bare mangle om man ikke skulle få dele det med noen. Ellers har jeg de to siste dagene vært veldig kvalm om morningen. Har måttet stå opp for å kaste opp litt også. Men kvalmen er værst på tom mage. Men det er ikke bare bare å kaste i seg mat når man er så kvalm at man går å brekker seg. Har fått i meg litt mat nå og da gir det seg litt. Har jo hatt bra apetitt denne perioden her og vært flink til å spise mat. Gikk på vekten i dag tidlig for å sjekke om jeg har gått opp noe, men det hadde jeg ikke. Så det er tydelig at kroppen bare trenger litt ekstra om dagen. Men brystene har jo økt ganske kraftig i volum....merker det godt fordi de var ikke så store fra før selvom de var passe til min kropp. Men det gjør ikke noe om det blir litt større nå....morsomt å se hvordan det ser ut. De er tunge og fyldige....som sambo sier....men hvis de blir det dobbelte av det de er nå når jeg får melk.....da blir de for store ja....da lengter jeg nok fort tilbake til den håndfulle jeg engang hadde.... Blir ikke noe stas å begynne å jobbe i morgen hvis denne kvalmen har tenkt til å forfølge meg en stund Får krysse fingrene for at den blir borte igjen. I dag er det akkurat en uke til vi skal på UL. Det blir spennende og litt rart. Håper alt står bra til med nurket. Klemmer fra Lille nurket 6+5 og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 18. august 2002 #47 Del Skrevet 18. august 2002 Hei! Nurket vokser og trives? Høres hvertfall ut som om dere har det bra om dagen! Og gratulerer med dagen på etterskudd! Håper du hadde en fin-fin dag! Håper kvalmen din gir seg snart, og lykke til med UL! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 18. august 2002 #48 Del Skrevet 18. august 2002 Skal snart ha "ordentlig" ferie jeg og. Ferie er det beste i verden! Skal du på UL i morgen, du da. Så innmari spennende, gleder meg til å høre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo-girl Skrevet 18. august 2002 Forfatter #49 Del Skrevet 18. august 2002 Først: Takk for hilsen Qlio og Klips! .....skammer meg for å ha vært sløv til å skrive i det siste. Men formen har ikke vært noe å skryte av. Var hjemme fra jobben på torsdag og fredag. Kaster opp hver morgen nå og er uggen og i dårlig form resten av dagen. Har ikke lyst på mat i det hele tatt. Jeg som elsker middagsmat har ikke spist det på 4-5 dager nå. Det frister liksom ikke. Har gått ned et par kg nå også. Var jo ikke akkurat planen det da. Har ikke så mye å gå på. Ikke at jeg er syltynn og at det er noen fare, men jeg er vel sånn akkurat passe. Merker det fort når det går av et par kg. Så jeg håper virkelig ikke dette skal vare enda en måneds tid.... Gruer meg til å dra på jobb i morgen. Det er ikke noe gøy å være på job når formen ikke er bra. Men det er lys i tunnelen i morgen og det er UL. Det skal bli kjempe spennende. Vi gleder oss en hel masse. Det første møtet med nurket. Det blir litt spesielt det. Skal ikke dit før i femtiden så jeg får vel prøve å skrive en liten melding igjen her i morgen kveld. Håper virkelig alt står bra til. Skulle tro det så kvalm som jeg er.....det er det eneste positive med kvalmen. Skriver mer i morgen kveld. Klem fra Lille nurket 7+4 og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 18. august 2002 #50 Del Skrevet 18. august 2002 Lykke til på UL i morgen! Kjør raskt, så kanskje du rister av deg kvalmen i samme slengen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo-girl Skrevet 19. august 2002 Forfatter #51 Del Skrevet 19. august 2002 Hei og Hopp! Da har vi vært på ultralyd i dag da!!!! Det var STAS. Det var innvendig UL og det er jo ikke like gøy....men så fort "staven" var på plass og nurket kom frem på skjermen så var det glemt gitt. Et lite nurk i en liten fostersekk. Vi så det veldig tydelig. Men så tidlig er det jo ikke så lett å se at det er et lite barn da....du ser mest bare at det er en liten klump der...men vi fikk se hjerte slå. Det slo fort også....men det skal visst gjøre det når det er så tidlig i svangerskapet. Vi fikk i alle fall konstatert at det bare var 1. Har vært inne på tanken at det kunne være to siden jeg har merket alt så tidlig, men det var bare en....hvis den andre ikke hadde gjemt seg da....hehe. Men det var beroligende å se at alt var i orden. En lettelse å se at det lille hjertet er i aktivitet. Nå er det bare fire uker og noen dager igjen til den magiske grensen er nådd.... Fortalte det til min søster i dag også. Hun ble så glad. Hipp Hurra. Har ventet lenge på det hun også.... Men en ting vil jeg dere andre skal vite....jeg var på Oslo City Legesenter og jeg fikk ikke med noe bilde av nurket...jeg ble så inn i hampen skuffet. Jeg hadde nemlig ringt til respesjonen der på forhånd å spurt og hun sa; jo da...du får en utskrift....men fikk jeg det nei.... Dama prøvde å trøste med at....ja ja.....men det er ikke så mye å se så tidlig da....du får jo bilde på neste UL...den obligatoriske i uke 16-18. Men tror du det hjalp meg noe der og da. NOT. Hadde jo forberedt meg på å få med et bilde hjem. Så hvis noen av dere andre har tenkt på privat UL så gjør det ikke der....i alle fall ikke hvis dere vil ha med noe mer hjem enn et bilde på netthinnen....selvom det var stort nok!! Tror forresten at jeg har glemt å si at jeg har fått plass på Rikshospitalet. Sendte inn papirene ganske tidlig fordi jeg har hørt at de ikke har så mange plasser. Så jeg er veldig glad for at jeg har fått plass der. Har fått brev om den obligatoriske UL allerede også. Har fått time den 28. okt. Da er jeg 17+5......langt frem....men vi får tro det går bra. Ha det bra så lenge! Klemmer fra Lille nurket 7+5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 20. august 2002 #52 Del Skrevet 20. august 2002 Så fint å høre at alt er bra med din lille. Det var tidlig ute med papirene, ja, har ikke tenkt på det ennå jeg. Er det spesielt bra på Rikshospitalet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lil'sis Skrevet 20. august 2002 #53 Del Skrevet 20. august 2002 Så fint at alt var bra på ul! Da jeg ventet nr to fikk jeg også en tidlig ultralyd, grunnet en sykdom jeg hadde. Jeg fikk en liten utskrift med hjem, men den var meget dårlig, og veldig uklar. Stort sett bare en lys runding badet i mørke... Men du har i det minste fått se småtten, og vet at det står bra til med h*n! Det er jo det viktigste! Gled deg til neste ultralyd, da er det ikke måte på hva h*n kan finne på der inne! Klem fra Bubla (11+0) og -- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo-girl Skrevet 20. august 2002 Forfatter #54 Del Skrevet 20. august 2002 God kveld! Takk for hilsninger Klips og Lil`sis. Har skrevet litt om hvorfor jeg valgte Riksen i dagboken din Klips. I dag har formen vært litt bedre. Kastet bare opp før jeg gikk på jobb. I dag har jeg vært mer trøtt og tappet for energi. Så det går litt opp og ned dette her. Heller trøtt enn kvalm i hvert fall. Var så godt å se at alt sto bra til med nurket i går. Gleder meg masse til neste gang vi skal hilse på nurket....selvom det er nesten 10 uker til...men det går vel fort etter hvert. Har på følelsen at den værste ukene er nå i starten......så går det sikkert sakte igjen når man nærmer seg slutten og er tung og stor. Gleder meg vannvittig til 2. trimester. Da kommer det til å skje mye. Fortalte det til sjefen min i dag også. Synes det var greit å si det til han litt tidlig....skulle noe skje i de ukene som kommer så må han jo nesten få vite det alikevel. Han tok det fint han...gratulerte meg og smilte...men jeg vet at det blir litt pes på avdelingen....men sånn er det bare. Må jo ta mest hensyn til meg selv. Som han sa...sånn er livet og han hadde regnet med at det kom om ikke så altfor lenge. Han sa at han hadde hatt litt mistanke også...siden jeg har sluttet å røyke. Han sa også at det skulle ikke bli lett å finne noen som kunne erstatte meg i permisjonstiden....takk for det sjef. Det varmer et hjerte det. Snill han. Sitter å spiser Grandiosa nå....det eneste jeg hadde å spise i fryseren. Skulle egentlig ut med noen venninder på kino og spise litt i dag. Men det skjærte seg når kroppen var tom for energi og trøtt som en dupp. Sovnet på sofaen i halv seks tiden og våknet ikke før i halv åtte tiden...zzzzz snork! Så kinoen får jeg bli med på en annen gang. Grandisen smakte helt greit....viktigste nå er å få litt i magen. Ha det bra så lenge. Blir vel ikke så lenge før jeg hopper i seng igjen tenker jeg. I morgen er vi 8 fullgåtte uker!!!! Klemmer fra Lille nurket 7+6 og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 28. august 2002 #55 Del Skrevet 28. august 2002 Halloooo, Leo-girl, hvor er du? Du er fullgåtte 9 nå, vet du. Skriv et lite dagbok innlegg, da vel. Hvordan går det med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo-girl Skrevet 29. august 2002 Forfatter #56 Del Skrevet 29. august 2002 Hei og Hopp! Så var det en liten stund siden sist og jeg har rukket å bli både 8 og 9 uker på vei. Hui hvor det går. Formen har vært ganske grei i det siste, men jeg fortsetter å kaste opp på morningen. Har hatt litt mer energi og litt mer matlyst. Men ikke like god apetitt som før nei. Er blitt litt selektiv i matveien. Jeg merker hvis jeg er litt aktiv i noen dager så får jeg det igjen senere....for da blir jeg sliten, trøtt og tom for energi. Jeg hadde litt blødninger i går og ble litt bekymret selvom jeg egentlig ikke trodde det var noen grunn til det, men man vet jo aldri. Så jeg dro ned på Volvat og ble undersøkt der (trykket litt på magen, tok blodtrykk + at de sjekket om det kom blod). Fant ikke noe unormalt, men jeg ville gjerne ta en UL for å være helt sikker og da ringte han Rikshospitalet hvor jeg har fått fødeplass og sjekket om jeg kunne komme dit dagen etterpå (altså i dag). Men jeg var så heldig at jeg fikk komme med en gang. Da jeg omsider kom meg til Riksen og opp i stolen og nurket kom på skjermen så fikk vi se at alt var bra. Hjertet slo og nurket rørte på seg. Ble glad da. Nurket var nå blitt 2,15 cm (fra hode til rumpe) og var etter legens beregninger 9+1 i går altså en dag lenger enn jeg mener. Det hadde jammen skjedd mye på litt over en uke (siden forrige UL). Så helt tydelig at det var et lite foster nå (hode,øye, rygg, mage, rumpe, armer og ben). Synes det er helt sykt at det utvikler seg så fort. Fikk forresten to bilder av nurket. Det var morro. Har sett på det sikkert tusen ganger allerede....sukk... :D Så har jeg fått en liten kul på magen alt da...den er ikke til å ta feil av. Har stort sett alltid hatt flat mage og nå er det en liten kul der som ikke går an å holde inn og som ikke blir borte. Er stolt av den jeg......selvom det ikke akkurat er nurket som gjør det så er det i alle fall graviditeten. Det er det ingen tvil om. Sånn mage har jeg bare hatt før når jeg har overspist eller har mensen og jeg kan ikke påstå at jeg har noen av delene om dagen...hehe. Orker jo ikke så mye mat nå. Blir mye fortere mett, men også mye fortere sulten. Må spise lite og ofte. Det var en liten oppdatering fra meg. Får prøve å være litt flinkere til å skrive... Klem fra Lille nurket 9+1 og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 19. september 2002 #57 Del Skrevet 19. september 2002 Hei, hvor har det blitt av deg 'a? Blir bekymret når ikke hører noe på så lenge vet, du. Klem fra terminkollega Klips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo-girl Skrevet 11. oktober 2002 Forfatter #58 Del Skrevet 11. oktober 2002 :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: Skamme seg.... :oops: Har vært utrolig dårlig til å følge opp dagboken min. Men har vært innom og fulgt med på dere andre for det. Har min personlige dagbok på barnimagen.com som jeg heller har prioritert. Er ikke like flink til å skrive alt jeg tenker og føler for alle andre så derfor har det blitt sånn. Men her er nå en liten oppdatering fra meg. Er i dag 15+2 og tiden går ganske så fort. Nå er det 16 dager til den obligatoriske UL. Det blir morro å få hilse på nurket igjen. Var på kontroll når jeg var 12+5 og da fikk vi høre hjertelyden for første gang. Det var utrolig rart og spesielt. Hjerteslagene var rundt 138/140 slag i minuttet. Samboeren synes også det var morro. Kvalmen ga seg først denne uken her. Jeg har kastet opp stort sett hver morgen en god stund, så det var godt når det endelig ga seg. Så når jeg endelig begynte å føle meg litt på høyden igjen så kom forkjølelsen med et skikkelig bakholdsangrep. Så nå sitter jeg her med tett panne, tett nese og feber vondt i kroppen. Gleder meg til det gir seg så jeg kan begynne å nyte graviditeten litt. Magen er i ferd med å vokse og jeg merker forandringer for hver uke som går nå. Fødselsstripen har jeg også fått. Den har blitt veldig tydelig fra navlen og ned og fra navlen og opp er den på god vei. Merket den så vidt allerede når jeg var rundt 8-9 uker på vei. Lurer på om det er fordi jeg er så mørk i håret og har god pigment (blir fort brun og sånn). Synes i hvert fall det hele er ganske sprøtt. Det samme skjedde også med brystvortene for flere uker siden. De har blitt mørke. Sambo synes også dette er veldig fasinerende. Like fasinerende som at brystene vokser seg ut av bh`n...hehe. Lurer også på om det er nurket jeg har kjent noen ganger. Men det kan jeg aldri være sikker på. Det har kjentes ut som en slags kiling i magen som jeg aldri har kjent før. Magen min er ikke spesielt urolig så jeg merker den minste ting veldig lett. Men det skal vel ikke mange ukene til nå tenker jeg før jeg ikke lenger vil være i tvil om hva det er jeg kjenner. Gleder meg masse til det kan kjennes utenpå magen også. Det kommer sambo til å synes er stas. Skal få låne en kjempe fin kurv som jeg og søsknene mine pluss mange andre i familien har ligget i til nurket. Blir fint å ha den den første tiden. Synes en vanlig sprinkelseng er for stor når nurket er så lite. Dessuten er det veldig koselig med en seng som jeg også har ligget i. Har vært en tur på baby-shop og plukket med oss litt brosjyrer. Det er greit å kikke litt på de forskjellige tingene som finnes før man kjøper noe. Tenkte vi skulle ønske oss litt til jul også. Da slipper vi og vri hodene våre for å finne på noe å ønske oss til oss selv. Synes alltid det er like vanskelig. Blir jo sånn etter hvert at man kjøper seg det man trenger selv. PS! Som du ser er det liv i meg terminkollega Klips! Jeg følger med deg. Du har så koselig dagbok atte!! Til neste gang... Klemmer fra Nurket 15+2 og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 13. oktober 2002 #59 Del Skrevet 13. oktober 2002 Du skal ikke ha dårlig samvittighet overfor dagboken din, det er jo ikke noen tvang. Men veldig hyggelig å høre at alt er bra med dere. Lykke til videre :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå