Gå til innhold

Nabo klager på leieboer, jeg mener det er uberettiget.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er litt interessert i å høre hva dere andre mener om dette;

Jeg og min mann leier ut leiligheten i tilbygget på huset vårt, til et par i tyveårene. 

Jeg og min mann synes de er trivelige og omgjengelige. De betaler for seg og er ellers rolige greie folk. 

Men så har det seg slik at vår nærmeste nabo klager på at de har det rotete på terrassen som vender mot hans hus og at de røyker. Vi er fullt klar over at de røyker og ikke har det superryddig hele tiden, men det er absolutt ikke noe som gjør noe. (Skal sies at naboen er veldig pertentlig og sier ifra veldig fort om ting.) 

Jeg svarte han at vi ikke har noen problemer med de som utleiere, så problemer utover det må nesten bli mellom de to. 

Da fikk jeg en skyllebøtte uten like om at dette var så uansvarlig av oss osv osv. Egentlig driter jeg i han, men lurer litt på hva andre tenker om dette? Jeg synes de to partene må kunne ordneopp i evt problemer selv, de er jo voksne mennesker. Men burde jeg heller ha blandet meg inn?

Anonymous poster hash: cd145...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med bruker over. Naboen din har ikke noe han skulle ha sagt så lenge leieboerbe ikke kaster søppel og sneiper over til tomta hans.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Jeg er litt interessert i å høre hva dere andre mener om dette;

Jeg og min mann leier ut leiligheten i tilbygget på huset vårt, til et par i tyveårene. 

Jeg og min mann synes de er trivelige og omgjengelige. De betaler for seg og er ellers rolige greie folk. 

Men så har det seg slik at vår nærmeste nabo klager på at de har det rotete på terrassen som vender mot hans hus og at de røyker. Vi er fullt klar over at de røyker og ikke har det superryddig hele tiden, men det er absolutt ikke noe som gjør noe. (Skal sies at naboen er veldig pertentlig og sier ifra veldig fort om ting.) 

Jeg svarte han at vi ikke har noen problemer med de som utleiere, så problemer utover det må nesten bli mellom de to. 

Da fikk jeg en skyllebøtte uten like om at dette var så uansvarlig av oss osv osv. Egentlig driter jeg i han, men lurer litt på hva andre tenker om dette? Jeg synes de to partene må kunne ordneopp i evt problemer selv, de er jo voksne mennesker. Men burde jeg heller ha blandet meg inn?

Anonymous poster hash: cd145...db0

 

Naboen har et problem eller ti.Det er ikke din og din mann sitt,heller ikke leieboerne deres.

Sliter en så mye om naboen røyker eller ikke har det plettfritt,ja,da bør en gå i seg selv.Ikke bry deg om det,og la nå naboen slite med sitt.Det er ikke stort dere får gjøre med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du eier utleiedelen. Du er dermed ansvarlig rent juridisk for at dine leieboere oppfører seg slik at de ikke er til genanse for naboer og andre. Folk flest vet at skrot og rot utendørs tiltrekker seg rotter, mus og andre uønskede elementer. Det er heller ikke trivelig å få røyesneiper inn på egen tomt, eller røykelukt inn gjennom vinduer eller på annen måte til genanse for naboer. (Uten at jeg kan se hvordan dette er i dette tilfellet, jeg er nemlig ikke synsk.)

Som utleier bør du ta ansvar. Ikke skyve ansvaret over på andre voksne mennesker. Det er ikke bare å leie ut og ikke kjenne til hva utleie innebærer. 

Anonymkode: e4d5c...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Du eier utleiedelen. Du er dermed ansvarlig rent juridisk for at dine leieboere oppfører seg slik at de ikke er til genanse for naboer og andre. Folk flest vet at skrot og rot utendørs tiltrekker seg rotter, mus og andre uønskede elementer. Det er heller ikke trivelig å få røyesneiper inn på egen tomt, eller røykelukt inn gjennom vinduer eller på annen måte til genanse for naboer. (Uten at jeg kan se hvordan dette er i dette tilfellet, jeg er nemlig ikke synsk.)

Som utleier bør du ta ansvar. Ikke skyve ansvaret over på andre voksne mennesker. Det er ikke bare å leie ut og ikke kjenne til hva utleie innebærer. 

Anonymkode: e4d5c...a0e

 

Til sjenanse? Nå tiltrekkes rotter av det som er spiselig,så regner ikke med at de har søppel på utsiden da,for Ts ville nok reagert på det! Men litt uryddighet,hva skader det??

Å røyke er ikke forbudt,og om de plages av røyklukt,så får de lukke vinduene.Heregud,kan folk få leve et liv ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det "nabo Jensen" du har som nabo? Naboen din kan ta seg en bolle!  bare å overse og ikke respondere på sånne typer.

Anonymkode: 478b6...5a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du eier utleiedelen. Du er dermed ansvarlig rent juridisk for at dine leieboere oppfører seg slik at de ikke er til genanse for naboer og andre. Folk flest vet at skrot og rot utendørs tiltrekker seg rotter, mus og andre uønskede elementer. Det er heller ikke trivelig å få røyesneiper inn på egen tomt, eller røykelukt inn gjennom vinduer eller på annen måte til genanse for naboer. (Uten at jeg kan se hvordan dette er i dette tilfellet, jeg er nemlig ikke synsk.)

Som utleier bør du ta ansvar. Ikke skyve ansvaret over på andre voksne mennesker. Det er ikke bare å leie ut og ikke kjenne til hva utleie innebærer. 

Anonymkode: e4d5c...a0e

Tror dette må være noe av det dummeste jeg har lest, faktisk.

TS skriver ingenting om at det er skittent, men at det er rotete. Rot på egen tomt har ikke naboene noe med. TS skriver ingenting om skadedyr, så her bare antar du.

Røyking er ikke ulovlig, og de har lov å røyke ute så mye de vil om de ønsker det. Har naboen et problem med dette så får han bare lukke vinduene.

De bryter ingen regler som gjør at naboen har grunn til å reagere. Å ha en rotete terrasse er ikke ulovlig, og heller ikke å røyke. TS skriver ingenting om at naboen får røykesneiper på egen tomt.

Slutt å anta ting og hold deg til HI.

Anonymkode: e7141...7e2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du eier utleiedelen. Du er dermed ansvarlig rent juridisk for at dine leieboere oppfører seg slik at de ikke er til genanse for naboer og andre. Folk flest vet at skrot og rot utendørs tiltrekker seg rotter, mus og andre uønskede elementer. Det er heller ikke trivelig å få røyesneiper inn på egen tomt, eller røykelukt inn gjennom vinduer eller på annen måte til genanse for naboer. (Uten at jeg kan se hvordan dette er i dette tilfellet, jeg er nemlig ikke synsk.)

Som utleier bør du ta ansvar. Ikke skyve ansvaret over på andre voksne mennesker. Det er ikke bare å leie ut og ikke kjenne til hva utleie innebærer. 

Anonymkode: e4d5c...a0e

Er du naboen?
Det får da være grenser for hva man skal ta hensyn til i forhold til naboer. At man har det litt rotete på verandaen, er det ingen som har noe med, og det er ikke forbudt å røyke utendørs. Denne naboen bør slutte å bry seg med hva leieboerne gjør, og passe sine egne saker.

Jeg har en nabo som er ekstrem samler, og hagen der ser ut der etter, verandaen også, Fatter ikke hvorfor det skulle bry meg det minste. Så lenge det ikke går ut over liv og helse, får han samle alt han orker for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble jeg litt klokere :) Takk for svar! 

De har det på ingen måte så rotete at det tiltrekker seg skadedyr :sprettoy: Det hadde jo ikke vi godtatt som huseiere. 

Det er snakk om at de ikke er av typen som feier og steller noe ekstra, dermed kan det se litt rotete ut til tider med fem forskjellige campingstoler feks. Men det er som sakt ikke noe jeg har tenkt over før naboen påpekte det. De bruker askebeger og kaster ikke snaiper.  

Så utifra de fleste svarene her så kommer jeg nok ikke til å gjøre boe mer. De er jo også voksne mennesker som betaler for å bo der, og så lenge de forholder seg tik kontrakten så legger ikje jeg meg opp i hva de gjør. 

Men som jeg skrev i innlegget mitt så er denne naboen veldig pertentlig, og jeg synes feks ikke at all pynten og dilldallet han har i hageb er så vakkert, og jeg synes heller ikke det er bare fryd og gammen når han fyrer opp grillen hver dag hele sommeren så det lukter mat og tennveske på soverommet. Men så tenker jeg at når vi har valgt å bo i et boligfelt så må vi leve med at naboene er forskjellige fra oss selv ;) 

 

Anonymkode: cd145...db0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Hehe, nesten så jeg må le... Dette minner om min ekssvigerfar som klagde sånn på at naboens hage og hage så ut som et bomba krater... Med det mente han at bla at bossdunkene ikke sto beint, at beddene ikke var snorrette (de hadde en normal hage som ble stelt som alle andre) og de hadde som leietager til trådstarter; litt forskjellige typer stoler i hagen.

Anonymkode: 95d30...391

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er litt interessert i å høre hva dere andre mener om dette;

Jeg og min mann leier ut leiligheten i tilbygget på huset vårt, til et par i tyveårene. 

Jeg og min mann synes de er trivelige og omgjengelige. De betaler for seg og er ellers rolige greie folk. 

Men så har det seg slik at vår nærmeste nabo klager på at de har det rotete på terrassen som vender mot hans hus og at de røyker. Vi er fullt klar over at de røyker og ikke har det superryddig hele tiden, men det er absolutt ikke noe som gjør noe. (Skal sies at naboen er veldig pertentlig og sier ifra veldig fort om ting.) 

Jeg svarte han at vi ikke har noen problemer med de som utleiere, så problemer utover det må nesten bli mellom de to. 

Da fikk jeg en skyllebøtte uten like om at dette var så uansvarlig av oss osv osv. Egentlig driter jeg i han, men lurer litt på hva andre tenker om dette? Jeg synes de to partene må kunne ordneopp i evt problemer selv, de er jo voksne mennesker. Men burde jeg heller ha blandet meg inn?

Anonymous poster hash: cd145...db0

At de har det rotete på balkongen, har han hvel ikke akkurat noe med. Vet ikke så mye hva som er mest riktig her, men tror nok du har rett. Ville kanskje vurdert å kontakte en advokat-forening, for å finne ut hvor han skal henvende klagen, men han har hvel ikke rett til å klage på rot på verandaen deres? Og isåfall bør han heller ikke skjelle deg ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså mora mi likar ikkje at naboen henger mangefarga sengetøy til tørk på verandaen, ho meiner det forslummer nabolaget. Hadde sengetøyet vore ljost hadde deg gått greitt. Vi snakkar om ein veranda som er innebygd i huset og som ikkje vender ut mot gata, mor mi kan sjå dette frå det eine nordvindauget som vender mot naboen.

Poenget er at folk hengjer seg opp i det mest utrulege...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva naboen mener så har dere ikke grunnlag for å kaste dem ut for det der..!

Så jeg hadde best naboen lese huseieloven og passe sine egne saker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen din er en dott:p tror de ville kommet mye lengre med å spørre leieboerne deres pent selv. 

Anonymkode: f0557...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...