Gå til innhold

Jeg vil ut av relasjonen med bestevenninne i rus-miljøet!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bra. Nå må du huske at du ikke tar henne inn i varmen igjen om hun kommer tilbake. Bare fortsett å holde henne unna.

Anonymkode: 151fc...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trist at folk som driver med rus må bli venneløs, utstøtt fra familier, ensomme, har kun rusen som sin venn, og ender kanskje opp med å ta overdose. Rusmisbrukere er ikke noe verdt i verden lenger. Når jeg ruset meg så fikk jeg ofte beskjed om å gå å henge meg fra voksne kvinner og menn. Heldigvis hadde jeg gode venner. Ikke alle er like heldig. Nå er jeg rusfri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at folk som driver med rus må bli venneløs, utstøtt fra familier, ensomme, har kun rusen som sin venn, og ender kanskje opp med å ta overdose. Rusmisbrukere er ikke noe verdt i verden lenger. Når jeg ruset meg så fikk jeg ofte beskjed om å gå å henge meg fra voksne kvinner og menn. Heldigvis hadde jeg gode venner. Ikke alle er like heldig. Nå er jeg rusfri. 

Jeg har aldri hatt problemer med rus selv, men jeg hadde en kjæreste som slet MYE med alkohol,og aldri mer sier jeg, på slutten var jeg totalt uslitt av alle brutte løfter,aggresjon i fylla osv. All den benektingen som følger med var også svært forvirrende og energitappende, så en rusbruker kommer aldri innenfor mine dører igjen. Men derfra til å be en rusmisbruker om å gå å henge seg....den er meget lang, og ekstremt ufin!

Anonymkode: bbc9d...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt problemer med rus selv, men jeg hadde en kjæreste som slet MYE med alkohol,og aldri mer sier jeg, på slutten var jeg totalt uslitt av alle brutte løfter,aggresjon i fylla osv. All den benektingen som følger med var også svært forvirrende og energitappende, så en rusbruker kommer aldri innenfor mine dører igjen. Men derfra til å be en rusmisbruker om å gå å henge seg....den er meget lang, og ekstremt ufin!

Du skal ikke dra alle under en kam.

Det er det de fleste i Norge vil. Utrydde de. 

Endret av Hummels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en plikt til å ta vare på meg selv, og da inkluderer ikke det en aktiv rusmisbruker. Utrydde dem? Jeg har aldri og da mener jeg aldri hørt noen gi utrykk for utryddelse av rusmisbrukere..har selv aldri tenkt tanken engang, så den tanlen må du nok moderere litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. 

Jeg er evig takknemlig for all responsen jeg har fått her inne, og jeg har tatt til meg det meste. Men jeg klarte som sagt å ta kontakt med henne igjen for 3 uker tilbake, men ingen respons fikk jeg. Og jeg er faktisk lei meg fordi jeg skulle ønske alt ordnet seg mellom jeg og henne, men hun innser ikke sine egne feil da hun behandlet meg som dritt en lengre periode, da det eneste hun ser er at jeg har sviktet henne ved å la henne gå. Synes det er rart at hun ikke ser grunnen til at jeg har tatt avstand når hun åpenlyst har misbrukt vårt vennskap. 

Jeg kan i det minste gå min vei videre nå med stoltheten i behold fordi jeg har faktisk prøvd å rydde opp, samt brydd meg om henne og prøvd å hjelpe henne. Jeg vil jo henne det beste helt innerst inne, men jeg kan dessverre ikke fortsette relasjonen med henne da hun rett og slett er narkoman, og hun ser det ikke selv en gang! Hun har ikke innsett det selv enda selv om hun sover utendørs, fester hver dag, ruser seg dagen land, og manipulerer alle, så da må jeg bare godta hennes valg. Jeg har i det minste gått over meg selv å prøvd selv om jeg ble behandlet som dritt av henne en lengre periode. Når alt er sagt så tenker jeg ofte på henne da hun har vært en viktig støttespiller i mitt liv, men dessverre har hun aldri vært der 100% fordi hun valgte rusen foran meg, og det har jeg nå endelig klart å se klart! 

Ja, jeg kommer til å holde meg unna byen og andre steder der hun kan være i 1 år framover, og jeg har ingen interesse av å oppsøke henne da hun ikke gir meg noe som helst lengre. Jeg ønsker meg barn om ikke så lenge, og jeg er i et stabilt og godt forhold og derfor kan jeg ikke ta henne inn igjen, da hun rett og slett ikke behandler meg bra fordi hun ser ikke seg selv lengre. Alt hun tenker på er seg selv, og ingen andre. Og grunnen til at hun er sur på meg er fordi jeg kom meg videre, å faktisk klarte å starte på utdanning å starte et seriøst forhold! 

Å når jeg tenker meg om så er ikke hun ikke den personen jeg kjente en gang, fordi den hun er nå er et slitent menneske som bare tenker på neste gang hun skal ruse seg, og det er trist. Ikke nok med det, hun har alle muligheter foran seg, og hun kan få hvem som helst her i verden men allikevel klarer hun å velge rus framover det trygge og gode, og det skremmer meg. Selv er jeg oppvokst i et hjem med mye mer bagasje enn henne, og jeg har måttet jobbe mye hardere for venner og skole enn henne, men uansett hvor "enkelt" hun har hatt det så klarer hun å ødelegge alt, og igjen skremmer hun meg. Jeg trodde seriøst at hennes rus-periode var noe hun skulle stoppe med, men det skjer ALDRI!

Takk igjen. 

Jeg er nå klar for å gå videre, samt gi 100% slipp på henne, men jeg håper hun finner roen om ikke så lenge. Og jeg håper hun kommer tilbake til seg selv igjen om ikke så lenge, men jeg har mine tvil. Jeg kommer aldri til å glemme henne før hun ødela seg selv, men den hun har blitt er ikke en person jeg ønsker i mitt selskap lengre!

Ts. 

Anonymkode: 48e8d...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er såklart viktig å stille opp for venner, men du må tenke på deg selv, først. Mest sannsynlig kan ikke du hjelpe henne, og hun trekker deg ned. Er andre folk som må hjelpe henne. Hadde en venn som hadde mye rusproblemer. H*n var aldri slem, eller noe, men kjente jeg måtte kutte h*n ut, til slutt, fordi h*n ble veldig psykisk ustabil. Evt kan du også skrive inn til mental helse sin hjemmeside Sidetmedord, eller Doktoronline, og spurt hva hun kan gjøre ift at hun har problemer. EVT kan du kanskje finne diverse krisetelefoner på nettet, er litt usikker på om du kan ringe og levere inn din bekymringsmelding, iom at hun er voksen. For det er tydelig at hun har store psykiske problemer, ut ifra hva som blir sagt her. Men meget sannsynlig har hun også for mange problemer til at det er bra for deg at du er sammen med henne, i hvert fall når hun ikke bryr seg hvordan hun oppfører seg overfor deg. Et slikt vennskap er ikke godt. Så jeg ville ha kuttet henne ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...