Gå til innhold

Gode argumenter mot innvandring

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er påvist sæd i sausene til flere kebab sjapper i Oslo. De har ikke blitt stengt

Innlegget ditt er så idiotisk. Hadde det stemt og det hadde blitt funnet sæd hadde de blitt stengt.

Du vil bare ruinere sjappene ved påstanden så folk ikke skal spise hos de. Du er så hatefull med påstanden. Det er skamfullt. 

Anonymous poster hash: b7878...c4a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes det noen gode argumenter mot innvandring? Jeg kan ikke se noen. Det er stort sett bare basert på fremmedfrykt, rasisme, nasjonalisme og økonomisk inkompetanse. 

Anonymous poster hash: e1e5a...eba

Økonomisk og ressursmessig bærekraft: 

Norge som terrerorie sliter med å bærekraftig forvalte de ressursene som finnes i Norge for den befolkningen vi har. Vi kan se for oss en viss økning, men ikke på det nivået vi påtvinges nå. (Vi er ikke, og har aldri vært ett rikt land, bare ett land som akkurat nå har mye rede penger. Det er ikke det samme.)

Kulturell stabilitet:

Landets sosiøkonomiske struktur er basert på en del særskandinaviske kulturutviklinger. En stor påvirkningsfaktor som virker over kort tid, kan rive vekk noe av grunnlaget for samfunnsstabiliteten. (Dette skjer selvfølgelig hele tiden; det nye er hastigheten er kommet opp til at menesker naturlige elasitet blir utfordret)

Skrevet

Finnes det noen gode argumenter mot innvandring? Jeg kan ikke se noen. Det er stort sett bare basert på fremmedfrykt, rasisme, nasjonalisme og økonomisk inkompetanse. 

Anonymous poster hash: e1e5a...eba

Er argumentene mot innvandringen fra svensker og østeuropeere basert på fremmedfrykt og rasisme? :klo:

Jeg trodde mer det gikk på sosial dumping, vansker for unge nordmenn å få seg jobb, og økonomisk kriminalitet?

Østeruopeerne har jo en NOE annerledes kultur enn oss, de er katolikker, har kanskje et litt mer gammeldags kvinnesyn, og drikker mer (sånn for å generalisere veldig), men jeg hadde ikke fått med meg at dette var noen stor greie?

Eller mener kanske ikke TS innvandring i det hele tatt, men tilstrømmingen av asylsøkere?

Skrevet

Innvandring som helhet er ikke problemet, men integrering er et stort problem. Jeg forventer at mennesker som kommer til Norge burde kunne:

• Snakke norsk
  • Forså det kulturelle aspektet i Norge; her mener jeg at man skal oppføre seg ute i det offentlige rom, ikke ikle seg religiøse plagg, forstå at ikke alle er religiøse, etc.
  • Skaffe seg en jobb
  • Være selvstendig og ikke motta ytelser, med dette mener jeg å aktivt gå inn for å bli en del av samfunnet. Det er forskjell på å motta sykepenger kontra trygd fordi du ikke vil lære deg språket eller få deg en jobb.

Kort fortalt; bli en del av samfunnet og ikke gjøre deg til en fremmed.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er slik borgerkriger starter dessverre. Angrep og motangrep. Det triste er vel at dette også går utover uskyldige mennesker - uansett om du er en etnisk statsborger i landet ditt eller en fredelig immigrant... 

http://www.nrk.no/nyheter/1.12267103

http://www.dagbladet.no/2015/10/24/nyheter/tyrkia/utenriks/syria/politikk/41655793/

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/terrorisme/en-drept-i-terrorangrep-mot-fransk-fabrikk/a/23477805/

http://www.vg.no/nyheter/meninger/terrorangrepet-mot-charlie-hebdo/paris-8-januar-2015/a/23370134/

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/politiet-kvinne-gruppevoldtatt-i-bergen/a/23380505/

https://www.nordfront.net/2015/kvinne-grovt-gruppevoldtatt-i-ludvika-fem-menn-pagrepet/

http://www.dagbladet.no/2015/08/13/nyheter/sverige/drap/ikea/40603166/

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/teenage-debattoer-uddyber-kvinder-skal-gaa-i-anonymt-toej/5794776

Jeg kan finne så mye mer. Ofrene i mange av disse sakene? Kvinner. Mye av dette skjedde før vi stod ovenfor den enorme innvandringsbølgen i Europa. Ville ikke du følt deg hjelpeløs hvis du visste at majoriteten av disse overfallene ble utført av menn med opprinnelse fra et land hvor kvinner blir sett på som hvermanns-eie? 

Anonymous poster hash: 671bc...567

Og poenget ditt er?

Skrevet

Innvandring som helhet er ikke problemet, men integrering er et stort problem. Jeg forventer at mennesker som kommer til Norge burde kunne:

• Snakke norsk
  • Forså det kulturelle aspektet i Norge; her mener jeg at man skal oppføre seg ute i det offentlige rom, ikke ikle seg religiøse plagg, forstå at ikke alle er religiøse, etc.
  • Skaffe seg en jobb
  • Være selvstendig og ikke motta ytelser, med dette mener jeg å aktivt gå inn for å bli en del av samfunnet. Det er forskjell på å motta sykepenger kontra trygd fordi du ikke vil lære deg språket eller få deg en jobb.

Kort fortalt; bli en del av samfunnet og ikke gjøre deg til en fremmed.

De skjønner disse tinga.

Alle er ikke flinke til å lære språk.

Hvor mange språk har du lært deg fordi du skal til land du ikke vet om du får bli?

Hvor mange språk greide du å lære mens du sleit med psykiske ettervirkninger av krig, konsentrasjonsvansker, en dårlig bosituasjon og frykt for utsendelse hver dag?

Inbill meg at du ikke ville strevd med motivasjonen, nåpr du stod overfor trussel om å måtte reise hvilken dag som helst.

Mange folk med psykiske ettervirkninger fra krig detter ut av skole. Hvordan skal de lære et fremmedspråk?

Spesielt når nordmenn ikke vil være vnn med dem, men heller bombe mottaket deres til helvete.

Husk på hvor mange som ikke greide å fortsette som student etter at de opplevde Utøya...

Disse dere snakker om kommer fra en situasjon med et sammenhengende Utøya hver dag i lengre tid, frykt, dårlige boforhold, UDI hengende over dem, handlingslammelse, PTSD og depresjoner.

Og dere sier "Bare begynn å snakk norsk."

Yeah, right.

Bare begynn å snakk arabisk i morgen, når du var i samma situasjon.

Begynn på språkkurs når du ikke en gang kan lese fra hjemlandet.

Lykke til.

#detersåmangebedrevitendedrittsekkersomuttalersegatmanblirkvalmavdem

• Liker 1
Skrevet

Hahahaha. De er jo samme ulla selv der nede :fnise:  :fnise:

Anonymous poster hash: eebe4...f52

Nettopp. Dere er av samme ull som dem, så hvorfor i helsike klager dere på dem.

Stein i glasshus, much?

Dere er forbanna farlige, hele gjengen.

• Liker 1
Skrevet

Håper ikke dere begynner å forsøke å flykte, da, når disse migrantene tar over samfunnet deres og forsøker å tvangsislamisere dere og innføre sharia.

Dere får be om litt hjelp der dere er i stedet.

For det ville vært jævla slitsomt for de landa som måtte ta imot dere. Dere er jo spenna hakke gærne, hele gjengen.

Antakelig sendes dere direkte i retur uansett, om de landa følger logikken deres.

Uansett er dere 4-5 millioner folk, så dere er i mindretall i verden fra før.

Stakkars små, forfulgte, rike nordmenn, med livsfarlige holdninger.

For det er et iskaldt regime dere fronter.

Gud bedre og hjelpe meg.

• Liker 1
Skrevet

Håper ikke dere begynner å forsøke å flykte, da, når disse migrantene tar over samfunnet deres og forsøker å tvangsislamisere dere og innføre sharia.

Dere får be om litt hjelp der dere er i stedet.

For det ville vært jævla slitsomt for de landa som måtte ta imot dere. Dere er jo spenna hakke gærne, hele gjengen.

Antakelig sendes dere direkte i retur uansett, om de landa følger logikken deres.

Uansett er dere 4-5 millioner folk, så dere er i mindretall i verden fra før.

Stakkars små, forfulgte, rike nordmenn, med livsfarlige holdninger.

For det er et iskaldt regime dere fronter.

Gud bedre og hjelpe meg.

Selvfølgelig er det bedre å få hjelp i nærområdene (tryggere naboland, Europa generelt) enn å fraktes verden rundt til Latin-Amerika eller fjerne strøk i Øst for eksempel. Lettere integrering + nærmere hjemmet når ting roer seg ned. Hva ville du foretrukket selv? Jeg velger for meg å få hjelp i Polen og Ungarn heller enn Tadsjikistan eller Bolivia. Hvis jeg får velge selv, så blir det Australia eller New Zealand.

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig er det bedre å få hjelp i nærområdene (tryggere naboland, Europa generelt) enn å fraktes verden rundt til Latin-Amerika eller fjerne strøk i Øst for eksempel. Lettere integrering + nærmere hjemmet når ting roer seg ned. Hva ville du foretrukket selv? Jeg velger for meg å få hjelp i Polen og Ungarn heller enn Tadsjikistan eller Bolivia. Hvis jeg får velge selv, så blir det Australia eller New Zealand.

Du får ikke lov å komme dit du forelsår, for de har stengt grensene sine...

Heldigvis for deg, og for landet her, så er det velutdannede syrere som har flyktet fra både Assad-regimet og IS, som kommer. Bare så synd at vi - og de som kommer- må slite med livsfarlige, migrasjonsfiendtlige ekstremister... Faktisk skremmede hvordan dette sprer om seg i hele EU...

Vesten blir stadig mindre trygg for hver dag som går.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Heldigvis for deg, og for landet her, så er det velutdannede syrere som har flyktet fra både Assad-regimet og IS, som kommer. Bare så synd at vi - og de som kommer- må slite med livsfarlige, migrasjonsfiendtlige ekstremister... Faktisk skremmede hvordan dette sprer om seg i hele EU...

Har hele Europa stengt grensene sine for europeere? Permanent? Oi, det visste jeg ikke.

http://www.dn.no/nyheter/politikkSamfunn/2015/10/04/2113/-syrere-har-lavere-utdanningsniv-enn-forventet

Endret av Raven Emerald
Skrevet

De skjønner disse tinga.

Hvor mange språk har du lært deg fordi du skal til land du ikke vet om du får bli?

Hvor mange språk greide du å lære mens du sleit med psykiske ettervirkninger av krig, konsentrasjonsvansker, en dårlig bosituasjon og frykt for utsendelse hver dag?

Inbill meg at du ikke ville strevd med motivasjonen, nåpr du stod overfor trussel om å måtte reise hvilken dag som helst.

Mange folk med psykiske ettervirkninger fra krig detter ut av skole. Hvordan skal de lære et fremmedspråk?

Spesielt når nordmenn ikke vil være vnn med dem, men heller bombe mottaket deres til helvete.

Husk på hvor mange som ikke greide å fortsette som student etter at de opplevde Utøya...

Disse dere snakker om kommer fra en situasjon med et sammenhengende Utøya hver dag i lengre tid, frykt, dårlige boforhold, UDI hengende over dem, handlingslammelse, PTSD og depresjoner.

Yeah, right.

Lykke til.

#detersåmangebedrevitendedrittsekkersomuttalersegatmanblirkvalmavdem

Svarer deg nedenfor:

De skjønner disse tinga.

Så hvorfor er det så mange som da ikke er i jobb? Som går på nav? Som tviholder på egne kulturelle kleskoder og jikanerer de som ikke gjør det?

Flytter du til et land, burde du gå inn for å lære deg språket, det er en selvfølge. Det finnes massevis av kurs for å lære seg det norske språk. Hvorfor gjøres ikke dette? Fordi viljen ikke er der.

Da kan man benytte seg av andre språk. Utseendelse skjer av de som ikke har noen grunn til å være her, noe som er rett og rimelig. De som får asyl derimot, burde med all vilje finne motivasjon til å ville lære seg språket. Dessuten er det ikke alle som kommer fra krig heller. Det er bare å følge med på rapporter levert av blant andre IMO...

Da får de ta imot den hjelpen de faktisk får. Enkelte får blant annet tannhelse verdt tusenvis av kroner dekket av den norske staten, tar man imot hjelpen, kan man også bedre integrere seg.

Kanskje fordi mange bare krever og krever? Dersom man følger litt med i media, kommer det faktisk frem at mange kun er ute etter å få og få. Det er ingen god start for integrering.

Det gjelder absolutt ikke alle som kommer til norge som emmigrant, flyktning eller asylsøker. Du bør lære deg å skille mellom de tre gruppene, fordi det faktisk er en enorm forskjell på dem. Ikke alle kommer fra krig og elendighet, tro det eller ei.

Ja, jeg gjør det. Skal du bo i et land bør du kunne språket og gå inn for å gjøre deg forstått. Sliter du med norsk, bruk engelsk/tysk/fransk.

Yeah, right.

Hadde jeg fått de samme mulighetene mange får her, hadde jeg gått inn for å vise min takknemelighet ved å integrere meg. Tatt imot den hjelpen jeg hadde fått og prøvd mitt beste. Her i Norge er hjelpen der, dersom man vil...

• Liker 2
Skrevet

De færreste syrere er velutdannet. Slutt å spre løgner.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Svarer deg nedenfor:

De skjønner disse tinga.

Så hvorfor er det så mange som da ikke er i jobb? Som går på nav? Som tviholder på egne kulturelle kleskoder og jikanerer de som ikke gjør det?

Flytter du til et land, burde du gå inn for å lære deg språket, det er en selvfølge. Det finnes massevis av kurs for å lære seg det norske språk. Hvorfor gjøres ikke dette? Fordi viljen ikke er der.

Da kan man benytte seg av andre språk. Utseendelse skjer av de som ikke har noen grunn til å være her, noe som er rett og rimelig. De som får asyl derimot, burde med all vilje finne motivasjon til å ville lære seg språket. Dessuten er det ikke alle som kommer fra krig heller. Det er bare å følge med på rapporter levert av blant andre IMO...

Da får de ta imot den hjelpen de faktisk får. Enkelte får blant annet tannhelse verdt tusenvis av kroner dekket av den norske staten, tar man imot hjelpen, kan man også bedre integrere seg.

Kanskje fordi mange bare krever og krever? Dersom man følger litt med i media, kommer det faktisk frem at mange kun er ute etter å få og få. Det er ingen god start for integrering.

Det gjelder absolutt ikke alle som kommer til norge som emmigrant, flyktning eller asylsøker. Du bør lære deg å skille mellom de tre gruppene, fordi det faktisk er en enorm forskjell på dem. Ikke alle kommer fra krig og elendighet, tro det eller ei.

Ja, jeg gjør det. Skal du bo i et land bør du kunne språket og gå inn for å gjøre deg forstått. Sliter du med norsk, bruk engelsk/tysk/fransk.

Yeah, right.

Hadde jeg fått de samme mulighetene mange får her, hadde jeg gått inn for å vise min takknemelighet ved å integrere meg. Tatt imot den hjelpen jeg hadde fått og prøvd mitt beste. Her i Norge er hjelpen der, dersom man vil...

Fordi mange liker sine klær som de er vant til. Jge visste ikke at det var legitimt å tvinge folk til å gå med ting andre bruker...

De sjikanerer fordi de går i forsvar mot innvandrigsfientlige drittsekker og nordmenn med grumsete holdninger.

De har fordommer dere ekstremister bekrefter.

Fordi det tar tid å tilpasse seg. Det går langsomt, over år. Plutselig har de forandret seg så mye at folk i derer respektive hjemland reagerer negativt og tilogmed kaller ungene deres for utlendinger.

Men nordmenn ser det ikke. Dere er for opptatt med å fokusere på de tingene ved folks egen kultur som de liker og vil beholde. Musikk, etikk, religiøs praksis olign, samt tradisjoner de er glade i.

Der integrerer de seg faktisk, i stedet for å la seg assimileres og slutte med alt de gjorde før og leve sånn som dere forlanger de skal ut fra deres egne preferanser.

Dere bør innrømme at det ikke er integrering dere er intressert i men at folk dra sin vei, eller assimilere og forlater sin identitiet til fordel for å etterligne nordmenn.

Hvorfor går på NAV: Mange har krigsskader. Surprise.

Andre har ingen utdanning og må skaffe seg en sånn: Via NAV, mens de får noe å leve av under tiltaket. Målet er å bl uavhengig ,men noen bli uføre. Slik som nordmenn uten adekvat skolegang. Surprise.

Dere tar folk for ting dere selv holder på med.

Folket går på kurs. Det er en myte at de ikke gjør det og at de liker å ikke skjønne en dritt.

Mange av dem kan faktisk flere språk fra før. Flere enn mange nordmenn. Lokale språk som forekommer i hjemlandet pluss fransk og portugisisk, som nordmenn ikke skjønner...

Pluss at de lesekyndige kan tyde arabisk.

Så f.. off over there---->,

med bullshitten deres om at folk ikke vil lære språk for å forstå og bli forstått. ---->

Når de i tillegg bare har andre fra hjemlandet å snakke med pga nordmenn ikke tar kontakt, og de ikke kommer i jobb pga skeptiske norske arbeidsgivere, der de måtte slite for å skape kontakter med norske kollegaer pga kollegers skeptiske holdninger og norsk kulturs avmålthet, så praksiserer de ikke det de har lært på kurset. Det er ikke frivillig. Det er motvillig mennesker går omkring uten å kunne snakke flytende med folk i landet og lese en normal avis.

Husk at mange av disse er politiske, svært oppegående flyktninger.

Den hjelpen de faktisk får? Are you kidding me?

Har du spørt folka etter Utøya om de syns de fikk nok hjelp? 9 timer med intervju om "Hva tenker du på i dag" på et lokalt DPS! Jah, hurra. Det hjalp jo.

Benytte seg av andre språk?

Nordmenn kan dem jo ikke!! De snakker ikke det minste lille portugisisk eller fransk med deg. De begynner på Norwenglish. Mange nordmenn snakker automatisk engelsk til deg på gata, bare de ser hårfargen din. Selv om du er oppvokst i Drammen og bor i Oslo og er nordmann i din sjel. Djesus.

Norske psykologer og fastleger har ikke peli på krigsskader i psyken og NAV bruker hundre år på å gi avslag på enkle hjelpemidler... Det vet etniske nordmenn, også.

Igjen baserer du deg på myter.

Mange krever og krever?

De sitter under uverdige forhold i årevis og venter og venter...

DET er realiteten.

Igen baserer du deg på myter og også på fordommer.

Jeg tror ikke du har satt dine bein inne på et mottak noen gang. Da hadde du visst bedre.

Det er ingen god start for integrering å komme hit og treffe norske folk med slike holdninger som de fordommene man møter her i Norge, nei.

Jah, der er forskjell på folk, men det virker ikke som om ekstremistene forstår dette, når man leser et gjennomsnittelig kommentarfelt eller en tråd på Kg.

Bare les det du selv skriver, for crying out loud.

Hva vet du om takknemmelighet.

Du har aldri vært i nærheten av å ha de behovene flyktninger har. Så inbiller du deg at de ikke føler takknemmelighet?

Vissvass og forutinntatthet.

Nå skal jeg gå og se på maling som tørker.

Det er mere konstruktivt enn å sitte og taste til ekkokoammerskadde folk.

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Skrevet

De færreste syrere er velutdannet. Slutt å spre løgner.

Kunnskapsløs svada og propaganda fra din side.

• Liker 1
Skrevet

Hvem er "vi" og "dere" du hele tiden refererer til? Det virker jo nesten som du selv ikke er av norsk bakgrunn, og hater nordmenn? 

Anonymous poster hash: 0e0a6...99f

• Liker 1
Skrevet

Fordi mange liker sine klær som de er vant til. Jge visste ikke at det var legitimt å tvinge folk til å gå med ting andre bruker...

De sjikanerer fordi de går i forsvar mot innvandrigsfientlige drittsekker og nordmenn med grumsete holdninger.

De har fordommer dere ekstremister bekrefter.

Fordi det tar tid å tilpasse seg. Det går langsomt, over år. Plutselig har de forandret seg så mye at folk i derer respektive hjemland reagerer negativt og tilogmed kaller ungene deres for utlendinger.

Men nordmenn ser det ikke. Dere er for opptatt med å fokusere på de tingene ved folks egen kultur som de liker og vil beholde. Musikk, etikk, religiøs praksis olign, samt tradisjoner de er glade i.

Der integrerer de seg faktisk, i stedet for å la seg assimileres og slutte med alt de gjorde før og leve sånn som dere forlanger de skal ut fra deres egne preferanser.

Dere bør innrømme at det ikke er integrering dere er intressert i men at folk dra sin vei, eller assimilere og forlater sin identitiet til fordel for å etterligne nordmenn.

Hvorfor går på NAV: Mange har krigsskader. Surprise.

Andre har ingen utdanning og må skaffe seg en sånn: Via NAV, mens de får noe å leve av under tiltaket. Målet er å bl uavhengig ,men noen bli uføre. Slik som nordmenn uten adekvat skolegang. Surprise.

Dere tar folk for ting dere selv holder på med.

Folket går på kurs. Det er en myte at de ikke gjør det og at de liker å ikke skjønne en dritt.

Mange av dem kan faktisk flere språk fra før. Flere enn mange nordmenn. Lokale språk som forekommer i hjemlandet pluss fransk og portugisisk, som nordmenn ikke skjønner...

Pluss at de lesekyndige kan tyde arabisk.

Så f.. off over there---->,

med bullshitten deres om at folk ikke vil lære språk for å forstå og bli forstått. ---->

Når de i tillegg bare har andre fra hjemlandet å snakke med pga nordmenn ikke tar kontakt, og de ikke kommer i jobb pga skeptiske norske arbeidsgivere, der de måtte slite for å skape kontakter med norske kollegaer pga kollegers skeptiske holdninger og norsk kulturs avmålthet, så praksiserer de ikke det de har lært på kurset. Det er ikke frivillig. Det er motvillig mennesker går omkring uten å kunne snakke flytende med folk i landet og lese en normal avis.

Husk at mange av disse er politiske, svært oppegående flyktninger.

Den hjelpen de faktisk får? Are you kidding me?

Har du spørt folka etter Utøya om de syns de fikk nok hjelp? 9 timer med intervju om "Hva tenker du på i dag" på et lokalt DPS! Jah, hurra. Det hjalp jo.

Benytte seg av andre språk?

Nordmenn kan dem jo ikke!! De snakker ikke det minste lille portugisisk eller fransk med deg. De begynner på Norwenglish. Mange nordmenn snakker automatisk engelsk til deg på gata, bare de ser hårfargen din. Selv om du er oppvokst i Drammen og bor i Oslo og er nordmann i din sjel. Djesus.

Norske psykologer og fastleger har ikke peli på krigsskader i psyken og NAV bruker hundre år på å gi avslag på enkle hjelpemidler... Det vet etniske nordmenn, også.

Igjen baserer du deg på myter.

Mange krever og krever?

De sitter under uverdige forhold i årevis og venter og venter...

DET er realiteten.

Igen baserer du deg på myter og også på fordommer.

Jeg tror ikke du har satt dine bein inne på et mottak noen gang. Da hadde du visst bedre.

Det er ingen god start for integrering å komme hit og treffe norske folk med slike holdninger som de fordommene man møter her i Norge, nei.

Jah, der er forskjell på folk, men det virker ikke som om ekstremistene forstår dette, når man leser et gjennomsnittelig kommentarfelt eller en tråd på Kg.

Bare les det du selv skriver, for crying out loud.

Hva vet du om takknemmelighet.

Du har aldri vrt i nærheten av å ha de behovene flyktninger har. Så inbiller du deg at de ikke føler takknemmelighet?

Vissvass og forutinntatthet.

Nå skal jeg gå og se på maling som tørker.

det er mere konstruktivt enn å sitte og taste til ekkokoammerskadde folk.

Til syvende og sist så velger folk å komme til Norge. Det er ikke vi som henter dem og ber dem bli her.

Personlig forventer jeg at innvandrere som kommer gjør en innsats for å tilpasse seg landet. Å lære norsk er et minimum man kan forvente. Samma om de kan mange andre språk, det hjelper dem ikke her.

• Liker 1
Skrevet

Nei. Det har vist seg at utdanningsnivået deres er langt lavere enn forventet. Lavere enn irakere for eksempel. En gruppe som har slitt veldig med å tilpasse seg Norge.

Skrevet

Nei, jeg har sagt det jeg ville si, allerede.

Det var ikke noe personangrep. Det var satire. På hvordan migrasjonsmotstanderne holder på i kommentarfelt i aviser og på nettforaer i slike tråder som denne. Argumentet er at migranter og flyktninger skal dra dit de kom fra, returneres, få hjelp der de er og atde snikislamiserer landet.

De får skylden for å gjøre landet utrygt.

Så du kan kalle det en parodi.

Synd du ikke kjente igjen møsnteret. Med hesketeknikken inkludert. Samt det å bruke mot deg ting fra en helt annen tråd som du sa for mer enn ett år siden. Da gikk den tapt på deg. :(

Uansett: Det verste med migrasjon er alle de ulumskhetene som reiser seg i Vesten. Segresjonsforkjemperne og de som taler etnisk rensing i forkledning.

Det er disse folka som gjør verden utrygg.

Personangrep? Kan du lese? Jeg skrev avsporing og persondebatt. Tråden handler ikke om meg, men du avsporer og insisterer å snakke om meg som person.

Tja, vel, det er veldig dumt å generalisere om alle innvandrere og sette likhetstegn mellom de som skaper problemer og de som faktisk er ønsket velkommen. Det er også dumt å spekulere at jeg tilhører de som skaper problemer, snylter og omgås kun sine egne. Så ''parodien'' din ble ganske mislykket.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ga deg en lenke ... Gadd du åpne den?

http://www.dn.no/nyheter/politikkSamfunn/2015/10/04/2113/-syrere-har-lavere-utdanningsniv-enn-forventet

30 prosent av de syriske flyktningene som ble bosatt i Norge i 2014 har fullført grunnskole, melder NRK.

Av disse har 15 prosent fullført videregående skole, og 12,4 prosent har inntil fire års utdanning.

5,8 prosent har høyere utdanning på mer enn fire år, mens rundt 35 prosent av de spurte oppgir et uvisst antall utdanningsår.

– Hvis disse tallene skulle være representativt for dem som kommer til Norge nå, vil det føre til større utfordringer med integrering i arbeidslivet enn hvis de hadde hatt lengre og bedre kompetanse, sier forsker Oddbjørn Raaum ved Frischsenteret til NRK.

Raaum sier det kan se ut til at syrerne har lavere utdanning enn mange flyktninggrupper som har kommet til Norge tidligere. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...