Gå til innhold

angst etter engangstilfelle.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Godt du kom deg til legen! 

Fikk du fortalt skikkelig om angsten din, og noe hjelp med hvordan du skal håndtere dette videre? (Altså ikke frykten for HIV spesifikt, men angsten generelt.) 

ja, hun skal sende meg videre til psykolog, og hun var faktisk hjelpsom. men først skulle jeg se hvordan tablettene hjelper meg i det daglige liv. vi rakk ikke snakke så mye, men har ny legetime neste uke. 

nå har jeg bare frykt for svaret.. hvis den er negativ kommer jeg til å få det så mye bedre. men om den er positiv er jeg redd for hva jeg kan finne på å gjøre.

Anonymkode: 3440e...a0a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kommer til å gå så fint atte.

Men jeg lurer på en sak. Vet din logiske del av hjernen at du har over reaksjoner, og det er sykdommen angst som prater?

Du behøver ikke svare hvis du ikke vil, jeg har aldri hatt angst, men kjenner noen med dette.

• Liker 1
Skrevet

Var det ikke i helgen du hadde sex? Jeg trodde man måtte vente minst 3-6 mnd etter sex før testen kunne taes.

jeg har forresten hatt ubeskyttet sex med Sikkert 10-15 stk. Mange jeg ikke kjenner. Også analsex hvor kondomen sprakk. Jeg fikk ikke HIV. Har testa.

Anonymkode: 9f789...f1d

Skrevet

Var det ikke i helgen du hadde sex? Jeg trodde man måtte vente minst 3-6 mnd etter sex før testen kunne taes.

jeg har forresten hatt ubeskyttet sex med Sikkert 10-15 stk. Mange jeg ikke kjenner. Også analsex hvor kondomen sprakk. Jeg fikk ikke HIV. Har testa.

Anonymkode: 9f789...f1d

hvis du leser tråden min står det at dette er noen mnd siden. og at jeg ble forskjølet osv et par uker etter.. så 99% sikker er testen sier legen. hvis jeg vil kan jeg teste igjen når det har gått 6 mnd til sammen, men det trenger jeg visst ikke. 

nei, vet det ikke er lett å få i Norge. men man kan være uheldig.. og jeg er overbevist om at jeg er den uheldige.

Skrevet

Dette kommer til å gå så fint atte.

Men jeg lurer på en sak. Vet din logiske del av hjernen at du har over reaksjoner, og det er sykdommen angst som prater?

Du behøver ikke svare hvis du ikke vil, jeg har aldri hatt angst, men kjenner noen med dette.

jeg håper for alt i verden at dette går fint! 

det vet jeg. jeg vet på en måte at det ikke er en normal reaksjon etter en eneste gang med ubeskyttet samleie utenfor risikogrupper, men på en annne side er den andre delen overbevist om at dette er tilfellet mitt.. litt vanskelig å forklare egentlig.

Skrevet

jeg håper for alt i verden at dette går fint! 

det vet jeg. jeg vet på en måte at det ikke er en normal reaksjon etter en eneste gang med ubeskyttet samleie utenfor risikogrupper, men på en annne side er den andre delen overbevist om at dette er tilfellet mitt.. litt vanskelig å forklare egentlig.

Du forklarer så fin så. :) Klem til deg, for det største arbeidet ligger framfor deg, i samarbeid med en god psykolog. Har vært gjennom dyp depresjon, så kan relatere til jobben man må gjennom. :klem:

Skrevet

forstår hvis dere er lei av meg hvis noen følger med her.. men jeg venter bare på telefonen hvor legen ber meg komme dit, og da betyr det at den var positiv.. jeg tenker ikke på annet... når jeg er på skolen følger jeg ikke med, jeg bare ser i veggen eller i luften og hører ikke at noen snakker til meg en gang! orker ikke mer :( har jo alle symptomene også, og det hjelper lite. orker ikke at et engangstilfelle skal ødelegge hele mitt liv. kommer aldri til å tilgi meg selv når jeg virkelig får svart på hvitt at den er positiv............

Skrevet

forstår hvis dere er lei av meg hvis noen følger med her.. men jeg venter bare på telefonen hvor legen ber meg komme dit, og da betyr det at den var positiv.. jeg tenker ikke på annet... når jeg er på skolen følger jeg ikke med, jeg bare ser i veggen eller i luften og hører ikke at noen snakker til meg en gang! orker ikke mer :( har jo alle symptomene også, og det hjelper lite. orker ikke at et engangstilfelle skal ødelegge hele mitt liv. kommer aldri til å tilgi meg selv når jeg virkelig får svart på hvitt at den er positiv............

har du fått noen beskjed om hvor lenge du må vente på svar? Og hvor lenge til du får komme deg til psykolog? Vet det er fælt å vente, og håper ikke du må vente så lenge på svar. I mellomtiden er det kanskje nordisk kan gjøre for å distrahert deg selv? 

Anonymkode: c2a99...b4f

Skrevet

har du fått noen beskjed om hvor lenge du må vente på svar? Og hvor lenge til du får komme deg til psykolog? Vet det er fælt å vente, og håper ikke du må vente så lenge på svar. I mellomtiden er det kanskje nordisk kan gjøre for å distrahert deg selv? 

fikk beskjed om at jeg mest sannsynlig får svar iløpet av uken.. det er uutholdelig. nå tror jeg at jeg har hepatitt a,b,c,d og hele alfabetet også. blir sliten!

jeg har legetime neste uke, og da har jeg fått svaret. så vi skal vel snakke om videre oppfølging da! alt avhenger vel av svaret, hun må nok sprøyte meg inn og sende meg på psykriatisk om jeg har rett her. jeg vet jeg virker gal, men for meg er dette helt reelt. 

Skrevet

fikk beskjed om at jeg mest sannsynlig får svar iløpet av uken.. det er uutholdelig. nå tror jeg at jeg har hepatitt a,b,c,d og hele alfabetet også. blir sliten!

jeg har legetime neste uke, og da har jeg fått svaret. så vi skal vel snakke om videre oppfølging da! alt avhenger vel av svaret, hun må nok sprøyte meg inn og sende meg på psykriatisk om jeg har rett her. jeg vet jeg virker gal, men for meg er dette helt reelt. 

og nei, har bare skole og litt jobb.. og ingen av delene virker

Skrevet

Hei.. Jeg ber dere om å vær så snill ikke skrive stygge kommentarer, jeg trenger bare noen trøstende ord eller noen som kan være her litt for meg siden jeg ikke har noen andre å snakke med.

for noen mnd siden hadde jeg ubeskyttet samleie med en mann, OG før dere dømmer meg herfra til nord så har jeg ALDRI sex. hverken beskyttet eller ubeskyttet. dette er det eneste tilfellet i mitt liv. jada, jeg har hatt kjærester og var jo ikke jomfru. men dette er lenge siden.

jeg sliter med angst fra før og jeg var ute en helg.. jeg var så langt nede at jeg ikke tenkte konsekvenser, jeg ville bare drikke og glemme sorgene mine, det var da dette skjedde. og nå er jeg LIVREDD for at jeg har fått HIV. det skal merkes at jeg har slitt med helseangst før, men nå VET jeg at jeg har fått det. OG NEI, jeg vet ikke om han har det, men er så sikker.. han sier han ikke har det, men han lyver sikkert. jeg lever som om jeg har det nå. kommer aldri til få kjæreste eller barn, nå må jeg leve alene resten av mitt liv. bare pga EN dum gang jeg aldri kan ta tilbake :'( jeg tør heller ikke gå å sjekke det (jeg sjekket meg for klamydia ++ men ikke dette) de prøvene var tydeligvis fine. men de er sikkert feil de også.. 

jeg er livredd for svaret, og jeg vil heller leve som nonne og ikke vite, enn å få dette bekreftet selvom jeg er rimelig sikker. det er noen mnd siden og jeg har vært forskjølet et par uker etter, noe som betyr at jeg har fått det.. nå har jeg muskelverk også. men ikke noe feber eller andre symptomer. men det trenger man ikke ha. nei, han var ikke i noen risikogruppe, men alle kan jo ha det. hvem vet hvem han har vært med før meg. 

jeg skal aldri ha sex noen gang igjen, UANSETT. jeg ville bare glemme bort depresjonene mine en kveld, og det ødela hele livet mitt :'(

ikke være slemme mot meg, jeg orker ikke mer nå.. måtte få dette ut et eller annet sted fordi jeg ikke har noen. 

Anonymous poster hash: 8d2b3...3c8

Sjansen for å få HIV som kvinne ved vanlig vaginal penetrasjon er ca 0,04 % sjanse. Du kan slappe helt av :) 
Kanskje du heller burde prøve terapi av et slag, det kan hjelpe med mye :)

Anonymkode: 3c59a...eab

Skrevet

og nei, har bare skole og litt jobb.. og ingen av delene virker

skjønner. Her er det jo ikke så mye å gjøre annet enn å vente dessverre :( om angsten din blir så mye at du ikke klarer å fungere til hverdags så finnes det muligens noe krisehjelp du kan oppsøke. Men utenom det, så er nok det beste du kan gjøre å holde deg travel. Prøv å trene, dette skal vist være anstdempende. 

Også tror jeg det er viktig at du gjør det tydelig hvor plaget du er med dette når du er hos legen neste gang, slik at du får den hjelpen du trenger. 

Skrevet

Også tror jeg det er viktig at du gjør det tydelig hvor plaget du er med dette når du er hos legen neste gang, slik at du får den hjelpen du trenger. 

Enig! Si rett ut: "Jeg sliter med alvorlig angst, og jeg behøver hjelp og oppfølging".

Angst kan behandles, og for at du skal slippe å ha det så grusomt som du har det nå så må du få hjelp. Selv om du blir beroliget av et negativ svar på denne testen så vil angsten dukke opp igjen før eller senere og du havner på akkurat samme sted på nytt.

Skrevet

skjønner. Her er det jo ikke så mye å gjøre annet enn å vente dessverre :( om angsten din blir så mye at du ikke klarer å fungere til hverdags så finnes det muligens noe krisehjelp du kan oppsøke. Men utenom det, så er nok det beste du kan gjøre å holde deg travel. Prøv å trene, dette skal vist være anstdempende. 

ventingen er vel det værste.. og aldri vite når jeg skal få en telefon med dårlige eller gode nyheter. selvom jeg på en måte har innstilt meg på at livet mitt er ødelagt, så ligger det et lite håp der om at jeg er helt frisk. 

ja jeg fikk sagt det ganske rett ut, jeg gråt og fortalte hvor ille dette har blitt. fikk jo medisiner mot angst og depresjoner, noe veldig beroligende, og det hjelper jo litt. men ingen piller fikser problemene mine i det lange løp uansett, så jeg skal få fart på dette. jeg vil ikke ha det sånn uansett hva som skjer! legen sa hun skulle hjelpe meg videre, så håper det blir bedre etterhvert. takker for svar forresten :) 

Skrevet

ventingen er vel det værste.. og aldri vite når jeg skal få en telefon med dårlige eller gode nyheter. selvom jeg på en måte har innstilt meg på at livet mitt er ødelagt, så ligger det et lite håp der om at jeg er helt frisk. 

ja jeg fikk sagt det ganske rett ut, jeg gråt og fortalte hvor ille dette har blitt. fikk jo medisiner mot angst og depresjoner, noe veldig beroligende, og det hjelper jo litt. men ingen piller fikser problemene mine i det lange løp uansett, så jeg skal få fart på dette. jeg vil ikke ha det sånn uansett hva som skjer! legen sa hun skulle hjelpe meg videre, så håper det blir bedre etterhvert. takker for svar forresten :) 

så bra! Håper at ting blir bede for deg :) 

Skrevet

JEG HADDE IKKE HIV!!!!!!

men har jo bare gått litt over 2 mnd siden da, så jeg vet jo ikke helt enda :(:(

Skrevet

JEG HADDE IKKE HIV!!!!!!

men har jo bare gått litt over 2 mnd siden da, så jeg vet jo ikke helt enda :(:(

Å herregud, nå har du fått svar, du har ikke HIV. Trekk pusten dypt og slå deg til ro med det. Hadde du vært smittet så ville testen din vært positiv nå, men den var negativ. 

Anonymkode: cf0c4...39a

• Liker 1
Skrevet

Å herregud, nå har du fått svar, du har ikke HIV. Trekk pusten dypt og slå deg til ro med det. Hadde du vært smittet så ville testen din vært positiv nå, men den var negativ. 

Anonymkode: cf0c4...39a

haha, har slått meg til ro med det nå! føler jeg har fått en sjanse til her i livet, jeg er overlykkelig :):fnise:

• 3 måneder senere...
Skrevet

sikkert ingen som følger med her, men jeg må få det ut et eller annet sted og fant ingen grunn til å ikke skrive det i min egen tråd her.. mamma klikker vel snart på meg. jeg venter og venter på psykolog, men har ENDA ikke fått hjelp.. bare masse piller som har funket en stund på angsten min. men nå funker det ikke lenger, har angstanfall hver dag hvor jeg ikke får puste.. jeg har droppet ut av skolen pga dette. jeg er overbevist om at testen etter 2 mnd var feil etter alt jeg har lest.. klarer ikke tro på legen som sier den var GANSKE sikker. ganske sikker er jo ingen garanti... etter alt jeg leser måtte man vente enda lenger! jeg vet mange sikkert kommer til å kalle meg gal og alt sånt, men jeg er så redd.. jeg tør heller ikke ta en test til, fordi jeg nå IGJEN er bombesikker på dette og ikke vil ha det bekreftet. (har selvfølgelig ikke vært med noen andre på dette halve året, har ikke turt å nærme meg gutter med frykt om at jeg har denne sykdommen... burde jeg stole på testen jeg tok? eller har jeg virkelig grunn til å være bekymret? (som sagt tidligere, en norsk heterofil gutt som har hatt mange partnere, sier han ikke har det +++) har enda muskelsmerter innimellom. ikke når jeg faktisk klarer å komme meg på jobb og har ting å gjøre, men når jeg sitter i sofaen kommer det f.eks.. måtte bare få det ut her. 

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

sikkert ingen som følger med her, men jeg må få det ut et eller annet sted og fant ingen grunn til å ikke skrive det i min egen tråd her.. mamma klikker vel snart på meg. jeg venter og venter på psykolog, men har ENDA ikke fått hjelp.. bare masse piller som har funket en stund på angsten min. men nå funker det ikke lenger, har angstanfall hver dag hvor jeg ikke får puste.. jeg har droppet ut av skolen pga dette. jeg er overbevist om at testen etter 2 mnd var feil etter alt jeg har lest.. klarer ikke tro på legen som sier den var GANSKE sikker. ganske sikker er jo ingen garanti... etter alt jeg leser måtte man vente enda lenger! jeg vet mange sikkert kommer til å kalle meg gal og alt sånt, men jeg er så redd.. jeg tør heller ikke ta en test til, fordi jeg nå IGJEN er bombesikker på dette og ikke vil ha det bekreftet. (har selvfølgelig ikke vært med noen andre på dette halve året, har ikke turt å nærme meg gutter med frykt om at jeg har denne sykdommen... burde jeg stole på testen jeg tok? eller har jeg virkelig grunn til å være bekymret? (som sagt tidligere, en norsk heterofil gutt som har hatt mange partnere, sier han ikke har det +++) har enda muskelsmerter innimellom. ikke når jeg faktisk klarer å komme meg på jobb og har ting å gjøre, men når jeg sitter i sofaen kommer det f.eks.. måtte bare få det ut her. 

Hvis du har fått sendt henvisning til dps har du vel fått svar om første time? Hvis ikke må legen purre på dem, for du skal få brev med time inkien to uker. Rimennkan dog være om f.eks. 4 mnd, avhengig av hvilken alvorlighetsgrad legen har beskrevet. 

Anonymkode: df157...391

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...