Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som ikke har fått med seg reglene om at man ikke skal spørre spm vedrørende oppskriftene til T 🙊

IMG_8173.JPG

IMG_8174.JPG

Anonymkode: 950e0...924

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen som ikke har fått med seg reglene om at man ikke skal spørre spm vedrørende oppskriftene til T 🙊

IMG_8173.JPG

IMG_8174.JPG

Anonymkode: 950e0...924

Den der plastikk-osten irriterer vettet av meg, og Dronningen skryter så fælt av denne "kjempegode cheddaren", den duger jo ikke til noe!

Jeg får angst!

Anonymkode: 98cbf...f72

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den der plastikk-osten irriterer vettet av meg, og Dronningen skryter så fælt av denne "kjempegode cheddaren", den duger jo ikke til noe!

Jeg får angst!

Anonymkode: 98cbf...f72

Ja altså det er jo nesten ikke cheddar i slike "oster" engang. 

Jeg kan fint bruke ei sånn skive på en burger, blir digg det, men jeg kaller det ikke cheddar ass 

Anonymkode: f1250...498

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Juliannaos skrev:

Huff, denne damen søker etter MATRÅD, og dette er svaret fra dronningen..

20170802_222657.png

Ja ikke no er som litt sukker når man har halsebrann eller reflux, beste rådet jeg har sett på lenge.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den konkurransen forsvant fort ned på sida.  Vil medlemmene spare henne 500lappen? Det er jo snilt ;) 

Anonymkode: 12d42...963

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den der plastikk-osten irriterer vettet av meg, og Dronningen skryter så fælt av denne "kjempegode cheddaren", den duger jo ikke til noe!

Jeg får angst!

Anonymkode: 98cbf...f72

 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja altså det er jo nesten ikke cheddar i slike "oster" engang. 

Jeg kan fint bruke ei sånn skive på en burger, blir digg det, men jeg kaller det ikke cheddar ass 

Anonymkode: f1250...498

vet ikke om jeg vil kalle det ost engang. Den var bare ekkel. Prøvde den på anbefaling fra en venninne som normalt er stødig på kjøkkent. Vil si det fra hennes side var et gedigent feilsteg. 

Anonymkode: 12d42...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den der plastikk-osten irriterer vettet av meg, og Dronningen skryter så fælt av denne "kjempegode cheddaren", den duger jo ikke til noe!

Jeg får angst!

Anonymkode: 98cbf...f72

Den osten der....mer ikke mye ekte cheddar. Den smaker faktisk plast også

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke lov å spørre om oppskriften hennes? Hun må jo regne med at folk spør. Syns det sto at det var siden for læring? Hvorfor er det ikke lov?

Om det ikke er lov,så bør hun legge ned. Hva var årsaken til at hun startet gruppen?har hun glemt det?

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Juliannaos skrev:

20170802_193117.jpg

Jeg la nå inn et ganske langt innlegg her i tråden engang om hvordan forbedre brukervennlighet på bloggen og kvaliteten på bilder... så hun er ikke veldig interessert i å lære nei.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
1 time siden, Auri skrev:

Jeg la nå inn et ganske langt innlegg her i tråden engang om hvordan forbedre brukervennlighet på bloggen og kvaliteten på bilder... så hun er ikke veldig interessert i å lære nei.

Stemmer - det husker jeg. Det var et supert innlegg du skrev, og rådene du kom med ville under andre omstendigheter ha kostet en del kroner. Her ble de presentert gratis og på sølvfat - men selv ikke det var nok. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sier meg at den kaka ikke er lett å få til... Jeg hadde byttet oppskrift etter forsøk nr to som var mislykket. Kudos til dama som holder ut 10 forsøk og bare ett lyktes....

Capture.PNG

Anonymkode: 12d42...963

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noe sier meg at den kaka ikke er lett å få til... Jeg hadde byttet oppskrift etter forsøk nr to som var mislykket. Kudos til dama som holder ut 10 forsøk og bare ett lyktes....

Capture.PNG

Anonymkode: 12d42...963

Mamma skrøt mye av meg når jeg laget kake som på bilde der men da var jeg 10år. Har sett samme kake på bloggen å lurte på om barna hadde hatt bakedag, men så la hun ut cupcake med samma rotete pynt så da forsto jeg at bedre enn dette blir det ikke. Hun som har laget tråden bør få råd om å gå inn å se på alle andre blogger for alle er bedre en T på kake og pynting, dette sier jeg uten å overdrive.............

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.8.2017 den 15.37, AnonymBruker skrev:

Er det ikke lov å spørre om oppskriften hennes? Hun må jo regne med at folk spør. Syns det sto at det var siden for læring? Hvorfor er det ikke lov?

Om det ikke er lov,så bør hun legge ned. Hva var årsaken til at hun startet gruppen?har hun glemt det?

Anonymkode: d8fcb...cf7

Det er lov å spørre om alt mulig, men ikke lov å stille spørsmål som potensielt kan diskreditere T. 

Da ryker man fort "på hodet og ræva" ut.. 

 

Anonymkode: 100ad...85f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lov å spørre om alt mulig, men ikke lov å stille spørsmål som potensielt kan diskreditere T. 

Da ryker man fort "på hodet og ræva" ut.. 

 

Anonymkode: 100ad...85f

Så sant så sant....... :overrasket::fnise: man bør gjøre seg dum om medlemskapet skal vare :fnise: eller være stille som mus .. Begge deler funker kjempe bra :)

 

Endret av pet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke medlem av gruppa, men har fulgt denne tråden en stund for underholdningens skyld og jeg bare fatter ikke at de har over 157.000 medlemmer med det "regimet" admin-gjengen med T i spissen kjører... Så mange latterlige regler og den evige bloggpushingen.  Jeg kommer ikke til å søke om medlemskap for å si det sånn, han jeg er gift med overgår T på kjøkkenet, til tross for at vi ikke har pizzamel i huset! ;) 

Jeg har forresten vært inne på både bloggen og ikke minst Instagram kontoen og bildene er jo jevnt over av laber kvalitet, jeg har venner som poster langt bedre bilder av hverdagsmat enn hva T og resten av gjengen bak Mat fra bunnen presterer.  De trenger seriøst et kurs i fotografering og matstyling.

For eksempel:

http://imgur.com/a/LSH6t

Det øverste er fra Mat fra bunnen https://www.instagram.com/matfrabunnenfb/

Det nederste fra matbloggeren Marias salt og Søtt https://www.instagram.com/mariassaltogsott/

Jeg er i alle fall ikke i tvil om hvilke bilder jeg blir fristet av.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 2. august 2017 den 7.24, Simbyxor skrev:

Min oppskrift:

3dl seterrømme 

2 dl Kremfløte

100 g Bremykt

1 ss ribbefett 

2 never basilikum

1/2 ts sort pepper

400 g ister

8 eggeplommer 

4 ss potetmel

 

Bland alt sammen til en suppe, ha i ildfast form, topp med 2 pakker mozzarella. Stek i ovn i 30 min på 225 grader. 

Del opp retten med smørkniv før servering.butter.jpg.0d8a267d6447390345cae9b7f861a124.jpg

Har ikke Bremykt. Kan jeg bruke Meierismør? Setertypen med ekstra salt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SweetM skrev:

Har ikke Bremykt. Kan jeg bruke Meierismør? Setertypen med ekstra salt?

Ja, så lenge den inneholder mye fett!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.8.2017 den 8.45, pet skrev:

Ser nydelig ut, til å spise opp rett og slett :)

Takk <3 <3

På 2.8.2017 den 8.50, Pinkee skrev:

Sorry, ikke spiselig, du glemte SALT! Må ha 5-6 ss av det, minst!

Oi.. beklager.. du kan gjerne tilsette noen spiseskjeer, etter smak

På 2.8.2017 den 9.07, Wenda skrev:

Og bilde burde være litt mer innbydende. Ta det gjerne på nytt, i et kjøkken med dårlig lys på en brun benkeplate med beige bakgrunn. Rundt 20-21 om kvelden er perfekt tidspunkt å ta bilde

Er dette bedre, da? 

BILDE.jpg.c24e8e5fb3fcd2c07b2abc9aa482b1a4.jpg

På 2.8.2017 den 10.00, AnonymBruker skrev:

Og serviset må ha masse mønster som stjeler fokus fra maten. 

Anonymkode: d0d34...47d

hune.jpg.8795d2b963375dfb3957759166e137b8.jpg

På 2.8.2017 den 10.33, AnonymBruker skrev:

Kan jeg bruke hvit pepper? Har ikke sort.

Anonymkode: d8fcb...cf7

Du kan bruke hvit, men doble mengden..

Endret av Simbyxor
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Christiane_W skrev:

Jeg er ikke medlem av gruppa, men har fulgt denne tråden en stund for underholdningens skyld og jeg bare fatter ikke at de har over 157.000 medlemmer med det "regimet" admin-gjengen med T i spissen kjører... Så mange latterlige regler og den evige bloggpushingen.  Jeg kommer ikke til å søke om medlemskap for å si det sånn, han jeg er gift med overgår T på kjøkkenet, til tross for at vi ikke har pizzamel i huset! ;) 

Jeg har forresten vært inne på både bloggen og ikke minst Instagram kontoen og bildene er jo jevnt over av laber kvalitet, jeg har venner som poster langt bedre bilder av hverdagsmat enn hva T og resten av gjengen bak Mat fra bunnen presterer.  De trenger seriøst et kurs i fotografering og matstyling.

For eksempel:

http://imgur.com/a/LSH6t

Det øverste er fra Mat fra bunnen https://www.instagram.com/matfrabunnenfb/

Det nederste fra matbloggeren Marias salt og Søtt https://www.instagram.com/mariassaltogsott/

Jeg er i alle fall ikke i tvil om hvilke bilder jeg blir fristet av.

Bruker trines matblogg. Forøvrig fornyet nå. 

Anonymkode: d8fcb...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...