Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men personen som ble kastet ut er jo unødvendig frekk og krangler på noe slm ikke er noe å krangle på. 

Anonymkode: d1be9...1c0

Jada, men snu litt på situasjonen. Hadde det ikke vært en admin, men en gjest som la ut singelinnlegget, så kan du være helt sikker på at en admin ville kommet med samme kommentar om å finne en datingside, for da er det jo "ok". Og da hadde nok ikke de to andre "gjestene" støttet singelinnlegget på samme måte heller. Om de hadde, så hadde det fort blitt 3 utestengelser av diskusjonen.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nevnt hver dag, at han er singel. Reprise er tingen der inne. Ser på likningen. .hvor ofte skal disse rettene rulle? Plukkfisken...har jeg sett nok nå.

Vi tiltaler folk som de fortjener...ja der smalt det fra rette plassen.

Anonymkode: d8fcb...cf7

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Here we go again:

Singelalarm🚨🚨🚨

Jeg måtte bake litt mer i dag ! Denne gangen UTEN gjær faktisk !😂 Jeg så et medlem som la ut cookies her om dagen og disse måtte jeg prøve ut ! Og det angrer jeg ikke på, utrolig smakfulle😉 Jeg byttet bare ut mandler med hasselnøtter, men det er en smakssak😊

Og forresten: Sivilstatus er ikke endret siden forrige innlegg !😂😜

Bilde av oppskriften ligger i kommentarfeltet !

Anonymkode: 03af8...c48

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nevnt hver dag, at han er singel. Reprise er tingen der inne. Ser på likningen. .hvor ofte skal disse rettene rulle? Plukkfisken...har jeg sett nok nå.

Vi tiltaler folk som de fortjener...ja der smalt det fra rette plassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreditert han vedkommende ved navn, som vanlig?....gjeeeesp. kanskje skrive hver gang noen legger ut noe....syns fortsatt det er mye linking. Syns fortsatt at det er mye rart her...fortsatt forstår jeg ikke alle uklare regler

Det er min humor, men blir nok ikke godtatt. Det er vår humor som gjelder. Vi er der for deg. Det er en ting de ikke skjønner, de hadde ikke sittet der, om det ikke var for alle andre.  Hva blir middag og link i morgen? Pølsestrofanoff? LaTanja (lasagna) gryte med fløte...

Så ei som spurte etter mat med crème fr. Ikke en link til bloggen. Ventet bare på spørsmål....er du ironisk nå? Med smilefjes .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjedet meg litt her i går, så jeg tenkte å for en gangs skyld se litt gjennom bildene på bloggen til T. Det virker som det går mest i kvantitet fremfor kvalitet der inne. 

Det jeg merker at går igjen med mye av maten er at den ser så lite frisk ut når den presenteres. Det mangler kontraster og ser fargeløst ut. I beste fall er det en blek overkokt gulrot med på tallerkenen, men ellers er det mye "hvitt-gult-brunt", som ved første øyekast ser veldig usunt ut. Det er farger som minner om raske karbohydrater og fett, og ingenting som minner om friskhet og smak av krydder. Hun baserer seg på det grunnleggende overlevelsesinnstinktet til mennesker som går ut på at fett og raske karbohydrater øker apetitten, akkurat slik som ferdigmatindustrien gjør. Men etter min mening er den virkelige kunsten det å lage mat god mat UTEN at man trenger alt dette fettet og de usunne karbohydratene. Det ser ikke ut som hun har forstått det. Blir det smakløst, så tilsetter hun bare en ekstra skvett (eller kartong) med fløte eller creme fraiche og litt salt for å "lure" smaksløkene.

Ellers virker det som at det ikke er gjort noe som helst forsøk på å få gode bilder. Det er mer sånn "fort og gale"-bilder som man gjerne sender på snapchat. En gryte eller langpanne som står på en alminnelig kjøkkenbenk, uten noe videre pynting eller stemning rundt det. ...På det ene bildet står det til og med en flue på bordet ved siden av maten! :D hihi.

Hun har noen salatbilder der det står en svær bolle med salat, ved siden av en skål med rømmedressing. Bildet fokuserer da på et "overblikk" av alt, og det er vanskelig å se hva som er i salaten. Istedenfor å ta bilde av den svære bollen, kunne hun lagt litt salat sammen med en dæsj dressing på en tallerken og tatt et nærbilde av dette.

Men når sant skal sies, så er hun sikkert "flink" til å lage mat i forhold til gjennomsnittet. Noe av det hun har smaker sikkert godt det altså. Jeg skal ikke "hate bare for å hate". Hun har ihvertfall erfart å lage mye forskjellig, enten det måtte være kopierte oppskrifter eller egen eksperimentering. Det er viktig for meg å poengtere at jeg ikke ønsker å rakke ned på matferdighetene eller bloggen hennes på en destruktiv måte, men heller tenker som så at det ligger på det nivået det gjør, hvilket er helt ok.

Det jeg derimot reagerer på, er måten gruppen styres på med hard hånd, hvordan folk tvinges inn på bloggen, og hvordan hun prøver å fremstå som en av norges fremste og dyktigste matbloggere. Hun setter sin egen standard mye høyere enn den egentlig er. Hun snakker om å få laget sin egen bok, lyver om opphavet til maten, sensurerer folk som våger å komme med kritikk osv osv.. I tillegg fremstår hun jo som en sur, drittlei, kjeftete og nedlatende husmor som hater å lage mat, og som hater følgerne sine der inne. Man ser jo det på all dramatikken og den nedlatende holdningen hun har til brukermassen sin. Det er så utrivelig som det kan bli.

Sammenligner vi T's leir med f.eks. Ida Gran-Jansen, så ser vi store forskjeller. Alle matbildene til Ida ser fantastiske ut. Når hun er på TV så ler og smiler hun, og ser ut til å like det hun holder på det. Kvaliteten og klassen er bare en helt annen. Det virker som det er lagt mye mer sjel i ting fra A til Å. Det er ikke bare maten hun vil at folk skal like, men også hun selv som person.

..Mens i T sin leir er det bare krangling, slurv og høy kvantitet fra ende til annen. Nei uff, det er så synd at når det først var en gruppe som fikk vokse seg stor, så måtte det være akkurat MFB, under det regimet der. T fortjener ikke den oppmerksomheten hun får. Hun har tatt denne til seg med makt fremfor kjærlighet.

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, Matmonsen skrev:

Jeg kjedet meg litt her i går, så jeg tenkte å for en gangs skyld se litt gjennom bildene på bloggen til T. Det virker som det går mest i kvantitet fremfor kvalitet der inne. 

Det jeg merker at går igjen med mye av maten er at den ser så lite frisk ut når den presenteres. Det mangler kontraster og ser fargeløst ut. I beste fall er det en blek overkokt gulrot med på tallerkenen, men ellers er det mye "hvitt-gult-brunt", som ved første øyekast ser veldig usunt ut. Det er farger som minner om raske karbohydrater og fett, og ingenting som minner om friskhet og smak av krydder. Hun baserer seg på det grunnleggende overlevelsesinnstinktet til mennesker som går ut på at fett og raske karbohydrater øker apetitten, akkurat slik som ferdigmatindustrien gjør. Men etter min mening er den virkelige kunsten det å lage mat god mat UTEN at man trenger alt dette fettet og de usunne karbohydratene. Det ser ikke ut som hun har forstått det. Blir det smakløst, så tilsetter hun bare en ekstra skvett (eller kartong) med fløte eller creme fraiche og litt salt for å "lure" smaksløkene.

Ellers virker det som at det ikke er gjort noe som helst forsøk på å få gode bilder. Det er mer sånn "fort og gale"-bilder som man gjerne sender på snapchat. En gryte eller langpanne som står på en alminnelig kjøkkenbenk, uten noe videre pynting eller stemning rundt det. ...På det ene bildet står det til og med en flue på bordet ved siden av maten! :D hihi.

Hun har noen salatbilder der det står en svær bolle med salat, ved siden av en skål med rømmedressing. Bildet fokuserer da på et "overblikk" av alt, og det er vanskelig å se hva som er i salaten. Istedenfor å ta bilde av den svære bollen, kunne hun lagt litt salat sammen med en dæsj dressing på en tallerken og tatt et nærbilde av dette.

Men når sant skal sies, så er hun sikkert "flink" til å lage mat i forhold til gjennomsnittet. Noe av det hun har smaker sikkert godt det altså. Jeg skal ikke "hate bare for å hate". Hun har ihvertfall erfart å lage mye forskjellig, enten det måtte være kopierte oppskrifter eller egen eksperimentering. Det er viktig for meg å poengtere at jeg ikke ønsker å rakke ned på matferdighetene eller bloggen hennes på en destruktiv måte, men heller tenker som så at det ligger på det nivået det gjør, hvilket er helt ok.

Det jeg derimot reagerer på, er måten gruppen styres på med hard hånd, hvordan folk tvinges inn på bloggen, og hvordan hun prøver å fremstå som en av norges fremste og dyktigste matbloggere. Hun setter sin egen standard mye høyere enn den egentlig er. Hun snakker om å få laget sin egen bok, lyver om opphavet til maten, sensurerer folk som våger å komme med kritikk osv osv.. I tillegg fremstår hun jo som en sur, drittlei, kjeftete og nedlatende husmor som hater å lage mat, og som hater følgerne sine der inne. Man ser jo det på all dramatikken og den nedlatende holdningen hun har til brukermassen sin. Det er så utrivelig som det kan bli.

Sammenligner vi T's leir med f.eks. Ida Gran-Jansen, så ser vi store forskjeller. Alle matbildene til Ida ser fantastiske ut. Når hun er på TV så ler og smiler hun, og ser ut til å like det hun holder på det. Kvaliteten og klassen er bare en helt annen. Det virker som det er lagt mye mer sjel i ting fra A til Å. Det er ikke bare maten hun vil at folk skal like, men også hun selv som person.

..Mens i T sin leir er det bare krangling, slurv og høy kvantitet fra ende til annen. Nei uff, det er så synd at når det først var en gruppe som fikk vokse seg stor, så måtte det være akkurat MFB, under det regimet der. T fortjener ikke den oppmerksomheten hun får. Hun har tatt denne til seg med makt fremfor kjærlighet.

Bra innlegg! Kort oppsummert: 

Ida: kjærlighet for maten 

Tanja: kjærlighet for makten 

:nigo: :tommelsmil::tommelsmil:  

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Marimba skrev:

Enkelt og greit ja! :-)

---

Jeg så en video i dag av en dame som laget noe "Tacospaghetti", og snakket om at dette var mannens favoritt. Jeg fulgte ikke helt med på videoen, men hørte litt ut i filmen at hun snakket til en venninne som fulgte videoen via FB, og sa deretter noe slikt som "I morgen synes jeg det er det din tur å slå et slag for VM!". Men jeg finner ikke igjen denne filmen noe sted nå. Verken i gruppen eller når jeg trykker inn på hun som la den ut. Kan den ha blitt slettet pga. kommentaren? Eller er den bare tilgjengelig akkurat mens den streames live?

Det er ikke sikkert jeg har forstått riktig det som ble sagt, for jeg fulgte som sagt ikke helt med. Men det virket litt som at hun la ut filmen bare for å opprettholde populariteten på livesending for VMs skyld. Om det var som jeg tror, så har det nok ikke falt bra i smak blant adminene.

Husk at hvis populariteten på livesending faktisk øker etter adminenes forslag om å legge det ned, så må de jo finne en måte å kvele dette på. De vil jo ikke la VM overta oppmerksomheten fra T.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Matmonsen skrev:

VM

VM har laget en egen gruppe på fb med livesendinger :) vet ikke om det er greit å legge ut hele navnet hans her så søk på     V M's mat prat:)  

bruk hele navnet hans ikke V M 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg er litt lei av h*n som mååå fremheve at h*n er singel i hvert eneste innlegg h*n legger ut 😂

Anonymkode: 03af8...c48

Så kleint. 

Nytt innlegg idag også, og da har han til og med postet bilde av seg selv med maten :ler:

Blir flau på hans vegne. 

Anonymkode: 70276...8be

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Guda85 skrev:

VM har laget en egen gruppe på fb med livesendinger :) vet ikke om det er greit å legge ut hele navnet hans her så søk på     V M's mat prat:)  

bruk hele navnet hans ikke V M 

Han er jo allergisk mot særskriving. Helt forferdelig å lese innleggene hans. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Marimba skrev:

Makt fra bunnen? :nigo:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Matmonsen skrev:

Enkelt og greit ja! :-)

---

Jeg så en video i dag av en dame som laget noe "Tacospaghetti", og snakket om at dette var mannens favoritt. Jeg fulgte ikke helt med på videoen, men hørte litt ut i filmen at hun snakket til en venninne som fulgte videoen via FB, og sa deretter noe slikt som "I morgen synes jeg det er det din tur å slå et slag for VM!". Men jeg finner ikke igjen denne filmen noe sted nå. Verken i gruppen eller når jeg trykker inn på hun som la den ut. Kan den ha blitt slettet pga. kommentaren? Eller er den bare tilgjengelig akkurat mens den streames live?

Det er ikke sikkert jeg har forstått riktig det som ble sagt, for jeg fulgte som sagt ikke helt med. Men det virket litt som at hun la ut filmen bare for å opprettholde populariteten på livesending for VMs skyld. Om det var som jeg tror, så har det nok ikke falt bra i smak blant adminene.

Husk at hvis populariteten på livesending faktisk øker etter adminenes forslag om å legge det ned, så må de jo finne en måte å kvele dette på. De vil jo ikke la VM overta oppmerksomheten fra T.

Ble slettet pga var over tre min

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så har de bestemt seg. Filmer skal ikke vare mer enn 3 min. Da blir de slettet. Så da slettet de filmer som var, etter regelen kom. Ble det for populært? Var jo en som ble veldig populær i går. Dette viste vi ville komme.

Og hvorfor ha dårlig kvalutetsfilming, der folk lager mat?de står å snakker og filmer seg selv. Lite fokusert på hva de gjør,har i gryten osv. Hva får du vist frem av matlaging på tre minutter? Dette er jo for å kvele noe igjen. Tar for mye plass. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er jo allergisk mot særskriving. Helt forferdelig å lese innleggene hans. 

Ja...men er jo en grunn for det da, teit av deg å dømme han,uten å vite bakgrunnen :-) 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem av gruppen for underholdningens del, samtidig som det dukker opp noen få innlegg med tips og triks jeg liker å få med meg. Jeg kan nada om matlagning. Kjenner jeg blir skikkelig provosert av denne 3 min stream regel! Man får ikke tid til å introdusere seg og retten man skal lage! For en tåpelig regel! De som vil følge med, følger med de snuttene og det går jo ikke utover noen. Det er jo relativt få som gjør dette så veggen blir ikke spammet!! 

Som sagt, kan jeg ingenting om matlagning, så jeg liker å se hvordan man gjør det. En ting er å lese fremgangsmåten, en annen å se. Er noen "fremmedord" for meg i fremgangsmåten, og da kan det være kjekt hva de egentlig mener. Dette er helt horribelt. 

Anonymkode: 950e0...924

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 min-regelen føyer seg inn i rekka over helt uforståelige regler som de koker i sammen der inne. Det er jo ikke akkurat sånn at facebookgruppa er et domene der de må betale for plassen som brukes.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble slettet pga var over tre min

25 minutter siden, Ardwinna skrev:

3 min-regelen føyer seg inn i rekka over helt uforståelige regler som de koker i sammen der inne. Det er jo ikke akkurat sånn at facebookgruppa er et domene der de må betale for plassen som brukes.

Jeg trodde 3-minuttsregelen bare gjaldt "små tips" eller demonstrasjoner av individuelle teknikker o.l. (som f.eks. VM med myntene under risgrøtpannen), og ikke når man tilberedte mat.
Men så feil går det altså an å ta altså. Da setter de jo en effektiv stoppe for at folk kan sende direkte av matlaging, noe jeg trodde var hele hensikten. Det er ingen som klarer å lage noe ferdig fra bunnen på 3 min, og ved direktesending kan man ikke klippe og lime heller. Man klarer kanskje å tilberede en pose med potetmospulver.

Og så rotete fremstilt som adminsene gjør dette. De blir jo ikke enige med seg selv heller virker det som.

Først er det "Vi synes det ble for lite av livesendinger, og vurderer derfor å kutte det ut med mindre flere bidrar..."
Altså, de gir uttrykk for at de ønsker å få flere med, men samtidig stenger de det hvis ikke flere bidrar?? Er "ingen videoer" bedre enn "noen få videoer", da?

Og så for å gjøre idiotien komplett.. "Vi ønsker jo som sagt at flere skal bidra. Derfor setter vi nå opp flere RESTRIKSJONER på hva som er tillatt, slik at det nå bare er lov med videoer på under 3 minutter."

Med andre ord, så ødelegger de alt slik at ingen kan poste, og da får de et påskudd for å stenge ned hele ordningen.

Synes det er skikkelig dårlig gjort av de. Det lyser jo rett gjennom hva det er de prøver på her. De prøver rett og slett å avvikle direktesendingene til VM på en indirekte måte for å unngå opprør i gruppen. 

Men altså... EEEEHHH... Nei jeg har dessverre ikke ord for dette. Dette gir ingen logisk mening. Man må bare rive seg selv i håret for å forstå det.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

T legger ut middagstråd også skriver hun over "trykk liker eller komenter så vi ser at du verdsetter den", det er 44 likes av 158k gjester. Sier sitt.

Anonymkode: 950e0...924

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan jo like gjerne stenge av veggen helt og la gjestene bare få kommentere på "dagens innlegg" 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...