AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #10161 Del Skrevet 15. juli 2017 Legg aldri ut det perfekte bildet, av den perfekte maten din, som får masse likes.Da tråkker du noen så innmari hardt på tåen, at det forsvinner i link fra blogg. Sørg for å hiv alt i en gryte...sleng det opp på en tallerken...om det ser helt Harry ut...topp. husk å tell purreløkringene, paprikabitene. Ellers er ikke oppskriften komplett,og det blir slettet En dæsj og et hint...gjelder ikke gjester Anonymkode: d8fcb...cf7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #10162 Del Skrevet 15. juli 2017 Lapskaus fra bunnen av kjøleskapet a la MFB. Skrell 600 gram gulrøtter. Skjær av det gufne på endene. Kast skrellet i matavfallet. Del gulrøttene på langs LM de er tykkere enn to cm. La de være om de er mindre. Hakk deretter 3 mm skiver av de hele eller halve gulrøttene og legg dem i en bolle vann enn så lene. Ta deretter fem poteter. Det må være fem, for oppskriften sier fem. Anbefaler mellomstore. Skrell dem. Om du er frekk nok til å bruke sju små, så ikke skyld på meg om terningene blir for små. Etter å ha skrellet dem så tar du en kniv. Nei, vent. Først tar du skrellet og har i matavfallet. Dersom posen er full så kan du godt bytte den nå.. ... Det frister å fullføre. Men fem bilder til hvert skritt. Og avslutte med å tykne lapskausen med toro potetmospulver. Anonymkode: d0d34...47d 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #10163 Del Skrevet 15. juli 2017 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lapskaus fra bunnen av kjøleskapet a la MFB. Skrell 600 gram gulrøtter. Skjær av det gufne på endene. Kast skrellet i matavfallet. Del gulrøttene på langs LM de er tykkere enn to cm. La de være om de er mindre. Hakk deretter 3 mm skiver av de hele eller halve gulrøttene og legg dem i en bolle vann enn så lene. Ta deretter fem poteter. Det må være fem, for oppskriften sier fem. Anbefaler mellomstore. Skrell dem. Om du er frekk nok til å bruke sju små, så ikke skyld på meg om terningene blir for små. Etter å ha skrellet dem så tar du en kniv. Nei, vent. Først tar du skrellet og har i matavfallet. Dersom posen er full så kan du godt bytte den nå.. ... Det frister å fullføre. Men fem bilder til hvert skritt. Og avslutte med å tykne lapskausen med toro potetmospulver. Anonymkode: d0d34...47d Har du potetmospulver i, er det ikke god, gammeldags lapskaus, men noe merkelig noe. Har man for mye væske i, er det bare å tømme væsken ut før du stuer lapskausen littegrann. Tør ikke skrive dette på MFB, da jeg er redd for å bli kastet ut Anonymkode: 87ee8...8ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #10164 Del Skrevet 15. juli 2017 Må fortelle noe vittig.. er på besøk hos min bestemor på 70år som fikk seg Facebook for noen måneder siden. Hun er fortsatt i nybegynnerfasen, og har blitt meldt inn i en gruppe. I den anledning spurte hun meg i går om jeg kunne hjelpe henne å bli meldt ut av gruppen, fordi det var så mye krangling og frekke folk der inne. Gjett én gang hvilken gruppe det var snakk om Anonymkode: f0b24...276 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #10165 Del Skrevet 15. juli 2017 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må fortelle noe vittig.. er på besøk hos min bestemor på 70år som fikk seg Facebook for noen måneder siden. Hun er fortsatt i nybegynnerfasen, og har blitt meldt inn i en gruppe. I den anledning spurte hun meg i går om jeg kunne hjelpe henne å bli meldt ut av gruppen, fordi det var så mye krangling og frekke folk der inne. Gjett én gang hvilken gruppe det var snakk om Anonymkode: f0b24...276 😂 Anonymkode: 00d37...581 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 15. juli 2017 #10166 Del Skrevet 15. juli 2017 Jødekake diskusjonen er interessant... " Versjonen jeg har hørt, da vi baker disse til hul hvert år er at de har fått det navnet pga den ekle, sterke osen som kommer i det øyeblikket du åpner døren på stekeovnen. Sammenhengen greier vel de fleste å trekke..." 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 15. juli 2017 #10167 Del Skrevet 15. juli 2017 2 minutter siden, MalloryK skrev: Jødekake diskusjonen er interessant... " Versjonen jeg har hørt, da vi baker disse til hul hvert år er at de har fått det navnet pga den ekle, sterke osen som kommer i det øyeblikket du åpner døren på stekeovnen. Sammenhengen greier vel de fleste å trekke..." Det var jo sympatisk av h*n 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boneli Skrevet 15. juli 2017 #10168 Del Skrevet 15. juli 2017 7 minutter siden, MalloryK skrev: Jødekake diskusjonen er interessant... " Versjonen jeg har hørt, da vi baker disse til hul hvert år er at de har fått det navnet pga den ekle, sterke osen som kommer i det øyeblikket du åpner døren på stekeovnen. Sammenhengen greier vel de fleste å trekke..." Oi fy f... 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 15. juli 2017 #10169 Del Skrevet 15. juli 2017 Den der hamburger tråden :O " Jeg steker aldri burgerne helt gjennom. Da blir de tørre.Burgere stekes som biff. Rosa i midten. ""Vi har de alltid rosa inni. Spist det i alle år. Hater tørre burgere" " Det beste er å ikke gjennomstekt burgeren, litt rosa i midten. Da blir den ekstra saftig " Om de får tørre burgere av å gjennomsteke den, så kan de desverre ikke lage burger ._. Tror det hadde vært bedre om de kvernet eget kjøtt selv, eller la en tynn biff fille mellom brød istedet. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juliannaos Skrevet 15. juli 2017 #10170 Del Skrevet 15. juli 2017 (endret) Fant ikke den jødekakediskusjonen; men fy f... for en ekkel framstilling hvorfor baksten har det navnet!! Blir så sint så sint! Edit: Fant tråden, og hun som postet det virker uskyldig, men blir helt kvalm av hva hun har blitt fortalt. Over til noe annet.. Bildet jeg legger ved er unnskyldt om vedkommende har dysleksi. Endret 15. juli 2017 av Juliannaos 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #10171 Del Skrevet 15. juli 2017 24 minutter siden, MalloryK skrev: Jødekake diskusjonen er interessant... " Versjonen jeg har hørt, da vi baker disse til hul hvert år er at de har fått det navnet pga den ekle, sterke osen som kommer i det øyeblikket du åpner døren på stekeovnen. Sammenhengen greier vel de fleste å trekke..." Frekkhet skal de jo ikke ha der inne,men kan dette utsagnet skyldes at siden er for læring? Personen burde vært lempet ut. For å sitere admin tidligere...går du ikke selv, så skal jeg hjelpe deg ut. Anonymkode: d8fcb...cf7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 15. juli 2017 #10172 Del Skrevet 15. juli 2017 Bare synd at kakene ble medbrakt av jøder allerede på 16-1700'tallet =) Derfor heter det jødekaker. Men er vel så mye bedre å lage en eller annen fæl historie... Lurer på om noen har en "logisk" forklaring på <Negerbolle.... xD 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 15. juli 2017 #10173 Del Skrevet 15. juli 2017 21 minutter siden, Chibi skrev: Bare synd at kakene ble medbrakt av jøder allerede på 16-1700'tallet =) Derfor heter det jødekaker. Men er vel så mye bedre å lage en eller annen fæl historie... Lurer på om noen har en "logisk" forklaring på <Negerbolle.... xD Regner med at det er fordi disse bollene er mørkebrune 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 15. juli 2017 #10174 Del Skrevet 15. juli 2017 29 minutter siden, Honey Dew skrev: Regner med at det er fordi disse bollene er mørkebrune Med "" mente jeg, en mat fra bunnen forklaring XD 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 15. juli 2017 #10175 Del Skrevet 15. juli 2017 2 timer siden, Chibi skrev: Den der hamburger tråden :O " Jeg steker aldri burgerne helt gjennom. Da blir de tørre.Burgere stekes som biff. Rosa i midten. ""Vi har de alltid rosa inni. Spist det i alle år. Hater tørre burgere" " Det beste er å ikke gjennomstekt burgeren, litt rosa i midten. Da blir den ekstra saftig " Om de får tørre burgere av å gjennomsteke den, så kan de desverre ikke lage burger ._. Tror det hadde vært bedre om de kvernet eget kjøtt selv, eller la en tynn biff fille mellom brød istedet. Da lurer jeg veldig på hvordan de løser det når de skal steke kyllingburgere. Det går kanskje ikke an å få saftige kyllingburgere i følge dem? "Værsågod; deilige rosa kyllingburgere til middag, og så en god porsjon magesjau til kvelds!" 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2017 #10176 Del Skrevet 15. juli 2017 4 timer siden, Chibi skrev: Den der hamburger tråden :O " Jeg steker aldri burgerne helt gjennom. Da blir de tørre.Burgere stekes som biff. Rosa i midten. ""Vi har de alltid rosa inni. Spist det i alle år. Hater tørre burgere" " Det beste er å ikke gjennomstekt burgeren, litt rosa i midten. Da blir den ekstra saftig " Om de får tørre burgere av å gjennomsteke den, så kan de desverre ikke lage burger ._. Tror det hadde vært bedre om de kvernet eget kjøtt selv, eller la en tynn biff fille mellom brød istedet. De fleste utesteder serverer burgeren medium stekt😉 Anonymkode: ce259...409 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 16. juli 2017 #10177 Del Skrevet 16. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: De fleste utesteder serverer burgeren medium stekt😉 Anonymkode: ce259...409 Norge er såpass heldig med kjøtt og hygiene under slakt og produksjon at det er en liten sannsynlighet at du blir syk. Men risikoen er der jo. Jeg drar ikke til spania og kjøper en halv stekt burger for å si det slik Og visste du at mange restauranter og utesteder får smekk på fingrene av mattilsynet, nettopp fordi de selger medium stekte burgere?-Om de ikke følger rutinene som er satt? Er forskjell hvordan en kokk på en restaurant lager hamburgere vs en privat person.. For at en spiseplass skal selge burgere medium stekte, så må altså overflaten av kjøttet bli varmebehandlet før det kvernes opp. (Derfor kan du spise en blodig biff, uten å bekymre deg for smitte...Iallefall her hjemme) Med kjøttdeig som du kjøper på butikken, eller "ferdige" hamburgere, så vet du ikke om den er varmebehandlet før kverning, derfor er det litt sykt å se folk anbefale i øst og vest, risikoen er jo der... Blir jo akkurat det samme som med kjernetemperaturene fra bloggen til T.. Hvor hun anbefaler lav temp på Øko.Kylling, fordi HUN mener den har mindre bakterier enn vanlig kylling... XD Samme er det med hamburgere, så fremst du ikke har kvernet selv, så bør burgerene nå en viss kjernetemperatur. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #10178 Del Skrevet 16. juli 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Frekkhet skal de jo ikke ha der inne,men kan dette utsagnet skyldes at siden er for læring? Personen burde vært lempet ut. For å sitere admin tidligere...går du ikke selv, så skal jeg hjelpe deg ut. Anonymkode: d8fcb...cf7 Burde vært meldt til fb den forklaringen. Hører ikke hjemme på fb. Når mfb ikke skjønner det,så bør fb varsles. Anonymkode: d8fcb...cf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2017 #10179 Del Skrevet 16. juli 2017 Sett innom fb siden deres sjeldnere den siste tiden. Er veldig snevert . Ensformig mat for å være blogg og en fb for læring Lei av å se pastaretter i ulike varianter,kinamat,hevefrie ditt og datt. Fylte horn....gryter i alle fasonder Hver dag er dette. Link til bloggen er bilder som har rullet...ja hvor mange ganger og hvor lenge? Kjedelig Anonymkode: d8fcb...cf7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 16. juli 2017 #10180 Del Skrevet 16. juli 2017 Er T blitt syk eller? Ser at i den syrlige råkost salaten er det brukt bare 5ss lettrømme.. :O 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg