AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #6161 Del Skrevet 22. mai 2016 Synes det er en god regel, det er tross alt en stor gruppe med medlemmer fra hele landet. Vi har alle lært bokmål og nynorsk på skolen, det bør ikke være noe problem for flertallet å skrive slik at alle forstår. Vi skriver vel på bokmål/nynorsk på kvinneguiden? Anonymkode: 1d786...c1a 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Boxee Skrevet 22. mai 2016 #6162 Del Skrevet 22. mai 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hater den regelen. Hvor mange regler skal den gruppa egentlig ha? Anonymkode: 7cd9b...244 Er det så vanskelig å skrive på bokmål da? Ingen forventer at man skriver perfekt, poenget er jo at det skal være lettere for de med lese/skrivevansker samt de fra andre land å forstå. Det er jo en vanlig regel i de fleste grupper, så skjønner virkelig ikke oppstyret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 22. mai 2016 #6163 Del Skrevet 22. mai 2016 11 minutter siden, Cambria skrev: Dette var en god regel! Veldig slitsomt å lese tekst som er skrevet på dialekt, og synes det er flott at de godtar svensk og dansk også Lord! Ble ufattelig hett i kommentarfeltet, la merke til en bruker som dannet en ny matgruppe og LINKET det i kommentarfeltet Garantert borte når jeg oppdaterer xD Hvorfor flyr folk i flint pga en slik regel? Den er jo helt grei...>.> 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kraula Skrevet 22. mai 2016 #6164 Del Skrevet 22. mai 2016 Støtter den nye regelen! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 22. mai 2016 #6165 Del Skrevet 22. mai 2016 Bra regel! Hater å lese på dialekt! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kraula Skrevet 22. mai 2016 #6166 Del Skrevet 22. mai 2016 (endret) Herregud. Her er det ei som virkelig kverulerer på denne nye regelen. http://imgur.com/ZuOJ3SA La til noen flere kverulanter. http://imgur.com/a/uiiCH Endret 22. mai 2016 av Kraula 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Herandjetzt Skrevet 22. mai 2016 #6167 Del Skrevet 22. mai 2016 (endret) Noen vil ikke forstå. Å skrive på dialekt i en gruppe med medlemmer fra hele landet er veldig uomtenksomt. Hvis noen virkelig har problem med å ikke bruke dialekt her og der når det skriver, har de et problem. Et kommunikasjonsproblem. Æ sjer itj nå grunn te å skri på dialekt! Fryktelig, ikke sant? Endret 22. mai 2016 av Herandjetzt 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 22. mai 2016 #6168 Del Skrevet 22. mai 2016 2 minutter siden, Herandjetzt skrev: Noen vil ikke forstå. Å skrive på dialekt i en gruppe med medlemmer fra hele landet er veldig uomtenksomt. Hvis noen virkelig har problem med å ikke bruke dialekt her og der når det skriver, har det et problem. Et kommunikasjonsproblem. Æ sjer itj nå grunn te å skri på dialekt! Fryktelig, ikke sant? Jepp! Og det der... "Alle i Norge bør forstå dialektene, om ikke bør dere lære dere det!" Da lurer jeg egentlig på hvorfor vi hadde bokmål/nynorsk i skolen.. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 22. mai 2016 #6169 Del Skrevet 22. mai 2016 God regel! Jeg hopper glatt over innlegg som er skrevet på dialekt. Ikke fordi jeg ikke skjønner hva som står, men fordi jeg synes det er latterlig at voksne mennesker skal skrive "sånn såmm dættan hærre". Det ser idiotisk ut. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 22. mai 2016 #6170 Del Skrevet 22. mai 2016 Altså... Jeg prøver stort sett å unngå å henge enkeltgjester i MFB ut her inne, men dette er så på styr at jeg må bare dele det: Ei dame er sur for at man må bruke skriftspråk i stedet for dialekt, så hun skriver konsekvent på dialekt, klager på skriveproblemer og vanskelig for å lese gjennom og renskrive tekst, og topper det hele med "jeg har fire barn så dette har jeg ikke kapasitet til!" Neivel. Jeg har ikke ord. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kraula Skrevet 22. mai 2016 #6171 Del Skrevet 22. mai 2016 Ser det er flere som hyler "diskriminering". Eh. Wat. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #6172 Del Skrevet 22. mai 2016 Å skrive på dialekt er noe av det verste jeg ser, og jeg kommer fra en av stedene med helt forferdelig dialekt. Kjøp og salg grupper er feks grusomt! Personlig synes jeg de som skriver offentlige innlegg høres mindre intelligent ut når de lirer av seg saftige gloser på dialekt. Grøss! Samme med når det ble en sport av alle disse innleggene på Facebook om folk som søkte jobb. Har selv vært i posisjon hvor man ansetter folk, og jeg hadde ikke blitt imponert over en slik søknad. Om man er for lat til å skrive bokmål/nynorsk så kan jeg ikke helt se at de vil prestere høyt på andre områder. Men det er min mening. Synes denne regelen var på tide, og jeg fryder meg når jeg ser de som holder telling på antall medlemmer. Står bare innenfor døra og vinker jeg. Anonymkode: 51a63...133 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cel Skrevet 22. mai 2016 #6173 Del Skrevet 22. mai 2016 Hehehe, jeg holder med adminene i denne saken. (What? Undrenes tid er ikke forbi! ) Flott regel. Privat skriver jeg dialekt, men alt som skrives offentlig skrives på bokmål eller nynorsk! Synes noen av "gjestene "er i overkant vanskelige nå ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 23. mai 2016 #6174 Del Skrevet 23. mai 2016 Akkurat i dette tilfellet har det blitt innført en fornuftig regel, og i så henseende kudos til adminsene. At ænkelte gjæsta beter seeg som en hurv førrschnobba onga som ikkje får vilja si, å bruke storkarsord som "diskriminering", finn e rætt så kåsteli. (At enkelte gjester beter seg som en gjeng forsnobbede barn som ikke får viljen sin, og bruker store ord som "diskriminering", finner jeg rett så kostelig. - Oversatte mitt eget kaudervelske knotemål til bokmål) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennas Skrevet 23. mai 2016 #6175 Del Skrevet 23. mai 2016 Hahaha! "Jeg har fire barn, så å skrive korrekt norsk har jeg ikke tid til!". Da bruker du generelt ganske mye tid på å skrive på mfb hvis det tipper hele tidsbudsjettet ditt for dagen, det å skrive korrekt norsk. Det er jo ikke sånn at de ber deg sjekke hvert minste ord for skrivefeil, men bare at du skal uttrykke deg på en måte som er forståelig for alle. Mannen min har dysleksi, og har store problemer med å forstå tekster skrevet på dialekt... Er ikke det diskriminerende da, at han ikke får tatt en så stor del av mfb som han vil, fordi han synes det er vanskelig å forstå potensielt spennende poster? Dette var selvsagt er eksempel, mannen min har ingen stor interesse for mfb. Men han er nok ikke den eneste dyslektikeren i Norge som føler seg litt utenfor fordi det krever ganske mye å tolke et dialektinnlegg! (Det krever nesten like mye som å skrive korrekt norsk når man har 4 barn!) 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppie Skrevet 23. mai 2016 #6176 Del Skrevet 23. mai 2016 Støtter også admins her! Noe av det mest irriterende jeg vet er voksne mennesker som skriver på det jeg kaller "babyspråk", altså "e det nånn såmm kainjj ji mæ oppskrifta på nå såmm e ænkelt å lætt?" 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #6177 Del Skrevet 23. mai 2016 Super regel! Alle har enten hatt bokmål eller nynorsk som hovedmål i grunnskoleopplæringa. Ingen unnskyldning for å ikke bruke det, dyslektiker, same (for en unnskyldning) eller ei! Anonymkode: d877a...8fb 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Northelia Skrevet 23. mai 2016 #6178 Del Skrevet 23. mai 2016 3 minutter siden, Poppie skrev: Støtter også admins her! Noe av det mest irriterende jeg vet er voksne mennesker som skriver på det jeg kaller "babyspråk", altså "e det nånn såmm kainjj ji mæ oppskrifta på nå såmm e ænkelt å lætt?" Jeg begynner å klø når jeg leser sånt 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #6179 Del Skrevet 23. mai 2016 Ironisk at når det for en gangs skyld legges til en fornuftig regel så tar det helt av. Alle de idiotiske reglene reagerer de ikke på. Anonymkode: e9626...585 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 23. mai 2016 #6180 Del Skrevet 23. mai 2016 Så bra at det endelig kom en vettug regel! Og egentlig ganske rystende at så mange går i flint og blir helt harnisk over at de må skrive på de to skriftspråkene som Norge faktisk har. Kan ikke forstå at de ikke skal kunne skrive bokmål eller nynorsk pga dårlig tid i hverdagen, høres jo helt tullete ut. Er det pga de må tenke da at det tar lengre tid? Det er jo bare til å skrive liksom... Personlig så gidder jeg ikke lese innlegg på dialekt, jeg skroller bare forbi. Nei, tommel opp til MFB for ny regel! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg