Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette med lukkede profiler står ikke i reglene. Nora snakket om det når hun var her. Men de skjønte tydelig at det var helt idiotisk for i ettertid har de sluppet inn lukkede profiler. Muldvarpen min kom seg inn med helt lukket profil. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

. Har de krav om tilgang på siden? Tuller du nå?tror ikke de har lov å kreve gitt

Anonymkode: d8fcb...cf7

Joda, for det er Tanja sin gruppe og da gjør hun akkurat som hun vil, så det så! Og det er frivillig å være medlem så du kan forlate når som helst! :opplyser: (Fremføres med furten utestemme etterfulgt av en avvæpnende rødmesmiley)

Og ja de tebriksene har virkelig tatt over for de gule bombene. Reprise på reprise... Så spennende og god er ikke den oppskrifta at den trenges å legges ut/dyttes opp flere ganger om dagen. Nå for tiden glemmer jeg hele MFB siden den kun handler om Tanja sine "egenoppfunnede" favorittoppskrifter og linker til den livløse og lite innbydende bloggen. Alle andre gode ideer blir dyttet ned på siden til fordel for de samme gamle oppskriftene som man har sett tusen ganger før.

Jeg har lukket profil og er medlem der inne, så jeg tror de ser an folk. Kanskje jeg ikke ser så veldig KG ut :P

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget lignende briks (ikke Tanja-briks, samme oppskrift, men fikk den av moren til venninna mi, som fant den i et blad), og de er kjempegode med en gang de kommer ut av ovnen, not so much når de blir kalde. 

Anonymkode: aaa84...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kronellermynt skrev:

En som er gravid og spør om tips vedrørende halsbrann. Gaviscon fra bunnen da eller?!

Baby fra bunnen. 

Anonymkode: d0d34...47d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Birdo skrev:

Like hyggelig som alltid ser jeg.. http://imgur.com/LfAHOlv

Ja, og i tillegg til å være uhyggelig, så har vi her et glimrende eksempel på det som kunne vært en lærerik diskusjon til nytte for flere, men som blir til nok et Se På Tanjas Fantastiske Oppskrifter Det Er Alt Du Trenger For Å Leve-show. Det er så ovenfra og ned, at jeg blir helt matt.

Selv er jeg ingen stor hobbykokk, men jeg prøver så godt jeg kan å lære. De jeg kjenner og som har peiling på mat, er aldri de som følger oppskrifter slavisk og tilber en eller annen Tanja med blogg. Diskusjoner og teknikk, lure tips og triks etc. for så å bruke oppskrifter som inspirasjon eller kun veiledende er MYE mer nyttig for å bli flink på kjøkkenet enn ei oppskrift, etter min erfaring.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker sjeldent oppskrift. Tar det på slump

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Auri skrev:

Dette med lukkede profiler står ikke i reglene. Nora snakket om det når hun var her. Men de skjønte tydelig at det var helt idiotisk for i ettertid har de sluppet inn lukkede profiler. Muldvarpen min kom seg inn med helt lukket profil. 

Og her svarer jeg igjen siden det fortsatt er uklart 😉 Det er ingen regel at man må ha åpen profil, men man blir som regel godkjent raskere med åpen profil enn med lukket profil. Dette fordi vi ser an profilene vi slipper inn. Særlig nyere admins kan være litt usikre på lukkede profiler, derfor kan de ofte bli stående til neste admin kommer og ser på medlemsforespørsler. Som regel er man uansett godkjent innen noen få timer, men om man er utålmodig kan det lønne seg med en åpen profil. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smått kvalmt å se hvordan medlemmene kryper og unnskylder seg hvis de spør T om noe. Jfr tråden om kinesisk mat hvor ei jente spør hvorfor det er forskjell på at de linker vs at de kan linke til egen blogg uten å leggge ved kopi / screenshot av oppskrift. Det er IKKE bra at folk skal være redd for å poste ting på ei gruppe de er med i.

Anonymkode: ff467...912

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Smått kvalmt å se hvordan medlemmene kryper og unnskylder seg hvis de spør T om noe. Jfr tråden om kinesisk mat hvor ei jente spør hvorfor det er forskjell på at de linker vs at de kan linke til egen blogg uten å leggge ved kopi / screenshot av oppskrift. Det er IKKE bra at folk skal være redd for å poste ting på ei gruppe de er med i.

Fikk hun et hyggelig svar da? er hun fortsatt medlem av gruppa?

Anonymkode: 1d786...c1a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk hun et hyggelig svar da? er hun fortsatt medlem av gruppa?

Anonymkode: 1d786...c1a

Ikke egentlig. Det sedvanlige forlengelse av gruppa for å lette arbeidet for oss selv svadaet.
Det var ikke poenget heller - poenget mitt er at det er noe riv ruskende galt da medlemmer føler at de må be om unnskyldning i starten av hvert spørsmål de stiller ang drifting av gruppa, i frykt for å bli kastet ut derfra.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, NoraMakrona skrev:

Og her svarer jeg igjen siden det fortsatt er uklart 😉 Det er ingen regel at man må ha åpen profil, men man blir som regel godkjent raskere med åpen profil enn med lukket profil. Dette fordi vi ser an profilene vi slipper inn. Særlig nyere admins kan være litt usikre på lukkede profiler, derfor kan de ofte bli stående til neste admin kommer og ser på medlemsforespørsler. Som regel er man uansett godkjent innen noen få timer, men om man er utålmodig kan det lønne seg med en åpen profil. 

Nå må dere slutte. Ser andre profiler? Hva ser dere an? Det er helt vanlig med lukkede profiler i dag, mot før. Nye er usikre? Usikre på hva da? Må vente til en annen admin ser på.....dere oppfører dere som det var noe helt annet enn en facebookgruppe dere driver. Det er en fb gruppe. Ikke noe mere.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 20.5.2016 at 19.13, Lafemmemauvaise skrev:

Hvis profilen din er lukket, så kan de ikke snoke rundt på den. Men et av opptakskravene er faktisk at du gir dem tilgang til profilen din, altså må du gjøre FB-sida di åpen og offentlig. Du skal med andre ord gi bæng i privatlivet ditt for å bli medlem av ei FB-gruppe. Sorry, men til tross for all mulig underholdning, så ønsker jeg ikke vilt fremmede mennesker med tilsynelatende overdrevet ego snokende rundt på profilen min.

Dette stemmer ikke, jeg er medlem med privat/lukket profil.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun er virkelig uhøflig!

Anonymkode: d877a...8fb

Et eksempel på hvordan man ikke kommuniserer med sine gjester. Som eier og driver, så bør man vite sånt. Om du ikke kan å kommunisere med folk, så få en rådgiver som kan kommunikasjon til å gi dere et lynkurs. Selv om det er bare en fbgruppe så skal man svare skikkelig

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.5.2016 at 21.45, dillyduzit skrev:

Hva tror dere skjer om jeg lager tebriks, av en annen (orginal), poster oppskriften og krediterer. Oppskriften er da prikk lik den som tanja har komponert, tror dere hun "Nehei!! Det er min oppskrift" og vips bli kastet ut. 

Ka dokke tru? 

Det bør du prøve, morsomt å sjekke effekten. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Et eksempel på hvordan man ikke kommuniserer med sine gjester. Som eier og driver, så bør man vite sånt. Om du ikke kan å kommunisere med folk, så få en rådgiver som kan kommunikasjon til å gi dere et lynkurs. Selv om det er bare en fbgruppe så skal man svare skikkelig

Sjefen sjøl er faktisk utdannet kommunikasjonsrådgiver...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...