AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #481 Del Skrevet 15. november 2015 Og der var det nok engang noen som har tatt en oppskrift fra Det Søte liv uten å giddeå kreditere til bloggen.Anonymkode: 8db6d...bcdJa det er faktisk en direkte kopi, til og med av hovedinnlegget på Det søte liv som ble lagt ut for to dager siden. Minst to stykker har kommentert om det er fra Det søte liv, men det har ikke hun som har innlegget giddet å svare på... Her kunne adminsene tatt tak for å statuere ett eksempel, men det gidder de ikke. Kan ikke følge sitt eget regelverk og risikere å være negativ Fant ikke "juletråden" forresten, er den slettet? Anonymkode: 9af66...e74 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #482 Del Skrevet 15. november 2015 De er kjappe på sletteknappen der inne iallefall... La merke til at O Store Guru T kommenterte selv at hun var blitt hetset her i tråden, men at hun hevet seg over det og sto med ryggen rak. Da var det ei som kommenterte at hun hadde fulgt med på tråden her og ikke hadde lest noe spesielt til hets av Tanja, men at det var heller endel kritikk mot måten gruppen ble laget på og alle de naziaktige reglene. Flere gikk til direkte angrep på vedkommende, og T skyldte på at tråden her inne på Kg var moderert for det meste av hetsen, men da kommenterte hun som sa T i mot at hun hadde fått med seg alt, og at hun virkelig ikke oppfattet det som hets. Vips kabom: slettet fra MFB...Haha, det var meg det gitt. Jeg har ikke mitt ordentlige fornavn på facebook, bare et kallenavn. Så når jeg logget på idag hadde jeg fått melding om at de hadde foretatt et sikkerhetssøk mot falske profiler, mitt navn stod ikke I folkeregisteret(!!) derfor ble jeg dessverre stengt ute fra gruppen.. Anonymkode: ce259...409 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #483 Del Skrevet 15. november 2015 "Skal ha no besøk i morgen, å skal ha tanja sin lasagne:)"Tanja sin lasagne? Ærlig talt, det er vel ikke hennes oppskrift når hun googler opp etter en på nettet. Anonymkode: 3ed9b...bd6 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 15. november 2015 #484 Del Skrevet 15. november 2015 Det er jo regne naziregime der inne. Det vet jeg ikke åssen de skulle fått tak i navnet mitt men, hva var navnet? Anonymkode: ce259...409Jeg husker ikke helt hva det var... Kan det være at fornavnet begynte på M? Skal se om jeg finner frem til innlegget, men det blir mye å gå igjennom, så ikke sikkert jeg finner det. Tviler uansett på at det er slettet, pga det slettes jo aldri noe som den hellige T skriver... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 15. november 2015 #485 Del Skrevet 15. november 2015 (endret) Den 15.11.2015 at 19.44, AnonymBruker skrev: Haha, det var meg det gitt. Jeg har ikke mitt ordentlige fornavn på facebook, bare et kallenavn. Så når jeg logget på idag hadde jeg fått melding om at de hadde foretatt et sikkerhetssøk mot falske profiler, mitt navn stod ikke I folkeregisteret(!!) derfor ble jeg dessverre stengt ute fra gruppen.. Anonymkode: ce259...409 WOW! Den der gjorde meg forbannet på dine vegne! Jeg er "forsiktig" på nett. Kort fortalt; Ble stalket av en creepy fyr i 40 årene da jeg var 11 år. Hardt møte med internett for å si det sånn. Så jeg har ekte fornavn, skrevet "feil". Altså Karoline med C og ikke K, eller Anette skrives Annette på facebook. Altså en liten "skrivefeil" med vilje. Da jeg ble født fikk jeg to etternavn, det ene er teknisksett mellomnavn siden de ikke har bindestrek. Fikk både mamma og pappa sitt etternavn. Altså Karoline Hansen Olsen. Da jeg var 18 fjernet jeg det ene, fordi jeg hadde 2 lange navn (fornavn og mellomnavn) og et kort. Og brukte kun det siste, så det ble ganske tungvindt og langt. Mellomnavnet (pappa sitt etternavn) ble kun brukt i offisielle papirer, ellers brukte jeg det aldri, så jeg fjernet det. Så på facebook heter jeg Karoline Olsen. Når jeg EGENTLIG heter Caroline Hansen. Alle vennene mine vet hvem jeg er, alle i familien vet at det er meg. Og jeg føler meg tryggere på nett. Før hadde jeg en falsk konto med et fiktivtnavn som jeg brukte på åpne grupper. Nå føler jeg meg trygg og har kun den ene kontoen, for søker du etter "Karoline Olsen" fra Oslo f.eks så får du ikke opp meg. Nummeret mitt er ulistet også. Vet om flere som bruker bestemors etternavn, eller mellomnavnet sitt som fornavn, kallenavn etc. De som vil bruke sitt hele og fulle etternavn er deres valg så klart, og ingenting galt med det. Edit: Det med fornavnet har en grunn, ikke på grunn av nettvett. På barneskolen var vi to som het Caroline, og ei som het Caro. Altså 3 med samme navn, ei hadde en forkortelse. Så for å skille oss så ble mitt navn alltid skrevet med K. Så da ble det Karoline, Caroline og Caro. Når alle het Caroline. Dette ble gjort på alt, merking av klær, oppgaver, lekser, bursdagsinvitasjoner etc. For etternavnene våre startet med samme bokstav og var ganske lange. Så derfor ble mitt navn skrevet feil med vilje av lærerne og medelever. Så da jeg lagde meg facebook så ble det skrevet med K slik at folk skulle kjenne meg igjen. Obs, alle navn er fiktive, men samme greia. Endret 17. mars 2016 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulvhedin Skrevet 15. november 2015 #486 Del Skrevet 15. november 2015 "Skal ha no besøk i morgen, å skal ha tanja sin lasagne:)"Tanja sin lasagne? Ærlig talt, det er vel ikke hennes oppskrift når hun googler opp etter en på nettet.Anonymkode: 3ed9b...bd6En ganske krass påstand det der... Hvor har hun hentet den fra da?Får komme med en nettside, når du kan påstå at hun har googlet den og ikke laget den selv. Veldig greit og bare slenge ut mange påstander, hvis man ikke må stå inne for noen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulvhedin Skrevet 15. november 2015 #487 Del Skrevet 15. november 2015 Ellers takker vi for tipset med kaken fra det søte liv Vi har ikke mulighet og lese alle kommentarer på alle tråder, så dette har faktisk ikke jeg sett :Oog vi vil skrive et innlegg hvor vi igjen oppfordrer til at medlemmene legger ved kilde til oppskriftene sine Det skal vi prøve å få satt mer fokus på 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 15. november 2015 #488 Del Skrevet 15. november 2015 Den tråden ja, Bare søk etter "tøffe", så kommer tråden opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulvhedin Skrevet 15. november 2015 #489 Del Skrevet 15. november 2015 (endret) Vi tillater ikke falske profiler, di blir kastet ut hvis vi finner ut av det.. men ingen er sjekket opp mot folkeregistret.. Det er bare tull. Enig i at det ikke passer seg, og det er blitt slettet i ettertid. Var kampens hete som tok av der litt vil jeg tro, men skal ikke skje nei.. Og det er tatt internt. Endret 17. mars 2016 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 15. november 2015 #490 Del Skrevet 15. november 2015 Vi tillater ikke falske profiler, di blir kastet ut hvis vi finner ut av det..men ingen er sjekket opp mot folkeregistret.. Det er bare tull.Enig i at det ikke passer seg, og det er blitt slettet i ettertid. Var kampens hete som tok av der litt vil jeg tro, men skal ikke skje nei.. Og det er tatt internt.Enig med Skruf. Og ikke alle legger ut innlegg vært 4. sekund, ikke alle har åpen profil, ikke alle har profilbilde av seg selv, noen har til og med standard bilde! Vet om flere som har ingen profilbilde, noen har bilder av katten sin. Men de er fortsatt ekte! Neste gang bør admins sende en melding til brukeren. Skriv det som det er "vi vil bare sjekke om denne profilen er i bruk, at den ikke er falsk og til for å spamme ned gruppen vår".Gi personen en uke på å svare. Lag en tråd hvor dere oppfordrer folk til å sjekke "annet" innboksen (den skal fjernes snart). Har selv styrt en gruppe hvor vi gjorde det sånn. Fikk vi ikke svar i løpet av 1-2 uker så sendte vi purring. Fortsatt ingen svar så ble brukeren slettet med en melding om å sende en ny forespørsel. Det er forskjell på falsk profil og en profil som er til for å brukes i div grupper! Folk må få lov til å beskytte sin egen identitet på nett! Hva de velger å bruke kontoen sin til er en privatsak. Jeg har en "falsk" profil som kun brukes til spill. Hvorfor? Jo fordi jeg ikke vil spamme ned venner og familie med spillforespørsler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 15. november 2015 #491 Del Skrevet 15. november 2015 Vi tillater ikke falske profiler, di blir kastet ut hvis vi finner ut av det..men ingen er sjekket opp mot folkeregistret.. Det er bare tull.Enig i at det ikke passer seg, og det er blitt slettet i ettertid. Var kampens hete som tok av der litt vil jeg tro, men skal ikke skje nei.. Og det er tatt internt.Jeg var nettopp innom tråden, og da var det ikke slettet. Har bilde som bevis. Tanja skrev fullt navn. Når selve grunnleggeren av gruppa gjør noe sånt så er det rystende. Vedkommende som dere begikk denne uretten mot skrev at hun fikk melding om at hun er slettet pga navnet hennes var sjekket opp mot folkeregisteret og siden det ikke sto der så ble hun blokkert. Hva mener du med det da? Admin som skrev det til henne løy da tydeligvis? Regner med at vedkommende har tatt vare på meldingen sin og kan bruke den i mot MFB (noe jeg håper hun gjør, for dette var et realt overtramp)En facebookprofil er ikke falsk hvis man velger å bruke kallenavnet sitt så lenge etternavnet er der og man har en aktiv facebook-konto, så det er ei tam unnskyldning for at dere slettet henne. Hvordan mener du at det er en falsk profil. Si hvis jeg nå heter Trine Hansen, men har hele livet blitt kalt for Titti, og jeg har registrert meg som Titti Hansen på facebook, og har hatt samme kontoen i 10 år. Er det da en falsk konto etter deres regler? 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 15. november 2015 #492 Del Skrevet 15. november 2015 Sorry for utblåsningen. Men jeg er 100% for nettvett! Har selv opplevd hva som kan skje når identifiserende informasjon havner i gale hender. Så klart, hvis noen lager en falsk profil for å skrive dritt og faenskap, gjemmer seg bak et falsk navn for å mobbe og trakassere andre, da er det greit å slette en person fra en gruppe. Men dette har ingenting med nettvett å gjøre. Jeg er helt for at folk skal få lov til å lage twitter, instagram, facebook etc med kallenavn og andre navn som beskytter de på nett. Jeg blir forbannet når folk blir straffet for å tenke litt fremover når det kommer til nettvett, åpne grupper og slike ting. Nå til dags så krever alt et mobilnummer, full adresse, epost adresse, fult navn etc. Jeg har en epost adresse for slike ting (facebook, twitter etc og for å abonnere på platekompaniet, cdon.com etc), og en privat epost adresse som kun brukes til offisielle ting som skole, lege, jobb, banken, lånekassen etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulvhedin Skrevet 15. november 2015 #493 Del Skrevet 15. november 2015 Jeg var nettopp innom tråden, og da var det ikke slettet. Har bilde som bevis. Tanja skrev fullt navn. Når selve grunnleggeren av gruppa gjør noe sånt så er det rystende. Vedkommende som dere begikk denne uretten mot skrev at hun fikk melding om at hun er slettet pga navnet hennes var sjekket opp mot folkeregisteret og siden det ikke sto der så ble hun blokkert. Hva mener du med det da? Admin som skrev det til henne løy da tydeligvis? Regner med at vedkommende har tatt vare på meldingen sin og kan bruke den i mot MFB (noe jeg håper hun gjør, for dette var et realt overtramp)En facebookprofil er ikke falsk hvis man velger å bruke kallenavnet sitt så lenge etternavnet er der og man har en aktiv facebook-konto, så det er ei tam unnskyldning for at dere slettet henne. Hvordan mener du at det er en falsk profil. Si hvis jeg nå heter Trine Hansen, men har hele livet blitt kalt for Titti, og jeg har registrert meg som Titti Hansen på facebook, og har hatt samme kontoen i 10 år. Er det da en falsk konto etter deres regler? Gå inn og se en gang til du Ja, vi får se hva hun har av mld.. jeg har ikke sett noen mld om hva som er skrevet så det kan jeg ikke svare på..Men jeg kan svare på at det er ikke sjekket opp mot noe folkeregister!Ellers går jeg ikke inn i noen diskusjon her ang hvordan vi siler medlemmer Det har vi et godt system på så funker veldig fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 15. november 2015 #494 Del Skrevet 15. november 2015 Gå inn og se en gang til du Ja, vi får se hva hun har av mld.. jeg har ikke sett noen mld om hva som er skrevet så det kan jeg ikke svare på..Men jeg kan svare på at det er ikke sjekket opp mot noe folkeregister!Ellers går jeg ikke inn i noen diskusjon her ang hvordan vi siler medlemmer Det har vi et godt system på så funker veldig fint Hvorfor skal jeg gå inn å se når jeg har bilde av den samtalen i tråden? Dere har slettet den etter at dette kom frem, men som sagt: Har vedkommende som ble outet lyst til å ta dette videre så kan hun sende meg en pm så skal jeg sende henne bildet Hvis du leser noen kommentarer bak i tråden her så ser du selv hva hun skriver ang den meldingen hun fikk i innboksen sin om hvorfor hun ble slettet og hva som ble gjort for å finne navnet hennes Håper vi er flere som rakk å rapportere T før dere slettet tråden 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #495 Del Skrevet 15. november 2015 Trodde dette var en tråd om mat laget fra bunnen, så er det bare drama. hjelpes. Anonymkode: 249eb...9e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #496 Del Skrevet 15. november 2015 Diskusjonene om falske profiler beviser jo egentlig bare hvor lite adminsene vet om nettet. Ën falsk profil er opprettet for å spre virus, få folk inn på reklamesider, spre falsk info eller propaganda og lage krøll. En profil der Annette Karoline Nilsen Olsen kaller seg Annette den pene, Karoline NO, AK Olsen, frk Nilsen Olsen, Annette KNO eller Nette K er ikke falsk. Den tilhører er reell person, som kan ha svært gode grunner for ikke å ha hele navnet sitt på FB og andre medier. I verste fall risikerer MFB og Tanja med sin uthenging å oute folk som med god grunn ikke leverer ut hele sin identitet på nett, tenk på det ansvaret dere da har tatt på dere, MFB admins. Anonymkode: 9af66...e74 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulvhedin Skrevet 15. november 2015 #497 Del Skrevet 15. november 2015 (endret) Hva vet du om hvilke grunner til hun er utesteng fra gruppa? Vi tar ikke diskusjoner om hvorfor folk er fjernet fra gruppen offentlig uansett... Endret 17. mars 2016 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 15. november 2015 #498 Del Skrevet 15. november 2015 Diskusjonene om falske profiler beviser jo egentlig bare hvor lite adminsene vet om nettet. Ën falsk profil er opprettet for å spre virus, få folk inn på reklamesider, spre falsk info eller propaganda og lage krøll. En profil der Annette Karoline Nilsen Olsen kaller seg Annette den pene, Karoline NO, AK Olsen, frk Nilsen Olsen, Annette KNO eller Nette K er ikke falsk. Den tilhører er reell person, som kan ha svært gode grunner for ikke å ha hele navnet sitt på FB og andre medier. I verste fall risikerer MFB og Tanja med sin uthenging å oute folk som med god grunn ikke leverer ut hele sin identitet på nett, tenk på det ansvaret dere da har tatt på dere, MFB admins. Anonymkode: 9af66...e74Kunne ønske det gikk an å plusse flere ganger på dette innlegget!! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 Populært innlegg #499 Del Skrevet 15. november 2015 (endret) Den 15.11.2015 at 21.00, Ulvhedin skrev: Hva vet du om hvilke grunner til hun er utesteng fra gruppa? Vi tar ikke diskusjoner om hvorfor folk er fjernet fra gruppen offentlig uansett... Jeg vet at det er hele sannheten, for det er meg dere slettet. Og jeg skjønner jo selv at jeg ble kastet ut fordi jeg våget å si imot O'store Tanja. Her er bilde av meldingen jeg fikk av en av deres admin. Anonymkode: ce259...409 Endret 17. mars 2016 av Bond 51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 15. november 2015 #500 Del Skrevet 15. november 2015 T. har også registrert "Mat fra bunnen" hos Proff, under kategori "Skoler og undervisning". Skal hun undervise med "sine egne" oppskrifter? 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg