Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har dessverre laget "Tonnys" boller i dag, jeg også - men oppskriften har jeg fått av en venninne som ikke er medlem av MFB. De er faktisk de beste bollene jeg har smakt. :ler:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har noen funnet litt inspirasjon her inne, eller? :P 

Anonymkode: 3b188...216

;-)

Anonymkode: def06...cf6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg mer over at Tonny tar æren for bolleoppskriften hun fant i et ukeblad enn at Tanja gjør endringer på oppskrifter og tilføyer à la Tanja. Hva var det Tanja hadde gjort med den lasagnen som ble heftig diskutert her tidligere? Tilsatt litt sambal oelek? Det er ikke store endringen, men det er da noe. Da er det verre med denne Tonny, som ikke har endret noe som helst, men som likevel kaller oppskriften opp etter seg selv. Jeg er lut let av å se hvor høyt opp i skyene Tonnys boller skal skrytes.

Anonymkode: 9c2f8...a56

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Er bare tull at man ikke får være med i flere matgrupper sammtidig, og det gjelder for admin og. Så her er det noen som er kraftig feilinformert! Admin

Really? Er hun feilinformert? Så de som skriver her inne på KG er løgnere? 

Anonymkode: 70982...cd0

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, FantasDick skrev:

Jeg har dessverre laget "Tonnys" boller i dag, jeg også - men oppskriften har jeg fått av en venninne som ikke er medlem av MFB. De er faktisk de beste bollene jeg har smakt. :ler:

Jeg også, bare med allergivennlig(mandel-)melk og smør. Kan jeg kalle de Ala The Silence da? :P

Men de var gode, det er jeg helt enig i.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Really? Er hun feilinformert? Så de som skriver her inne på KG er løgnere? 

Jeg er nok en løgner da i så fall, siden jeg ikke har skrevet noe negativt i MFB. Ble kastet ut noen timer etter at jeg ble medlem av MFG, flere uker etter at jeg hadde kommentert noe som helst i MFB. 

Med andre ord, det finnes INGEN grunn til at de kastet meg ut annet enn at jeg ble medlem av MFG. For de vet IKKE hvem jeg er utifra hva jeg skriver her på KG iallefall :ler:

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Wenda skrev:

Jeg er nok en løgner da i så fall, siden jeg ikke har skrevet noe negativt i MFB. Ble kastet ut noen timer etter at jeg ble medlem av MFG, flere uker etter at jeg hadde kommentert noe som helst i MFB. 

Med andre ord, det finnes INGEN grunn til at de kastet meg ut annet enn at jeg ble medlem av MFG. For de vet IKKE hvem jeg er utifra hva jeg skriver her på KG iallefall :ler:

Nei, men du skjønner det atte at man blir bare kastet ut om man begår regelbrudd. Kanskje er det en usynlig regel som bare admin ser? :vetikke:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får helt fnatt av folkene der inne.

"Hva betyr emolosjonssauser?"

Og flere som skriver at de ikke skjønner hva alle ordene hun kommer med betyr, enda de er kokker. En kokk som ikke har hørt om en emulsjon?!

Og de som av en eller annen grunn klarer å lese så vanvittig mye inn i et innlegg.

"Alle må da få lære... Syns dette var et frekt innlegg og en hånlig måte og prøve å virke bedre enn andre på..."

Virkelig? Hvordan i alle dager var innlegget frekt og hånlig?

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å føle seg krenket og fornærmet er jo den nye folkesykdommen. 

Anonymkode: 8a428...c39

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg irriterer meg mer over at Tonny tar æren for bolleoppskriften hun fant i et ukeblad enn at Tanja gjør endringer på oppskrifter og tilføyer à la Tanja. Hva var det Tanja hadde gjort med den lasagnen som ble heftig diskutert her tidligere? Tilsatt litt sambal oelek? Det er ikke store endringen, men det er da noe. Da er det verre med denne Tonny, som ikke har endret noe som helst, men som likevel kaller oppskriften opp etter seg selv. Jeg er lut let av å se hvor høyt opp i skyene Tonnys boller skal skrytes.

Nå ble det vel forklart at det ikke var Tonny selv som hadde gjort det.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Brimi skrev:

Nå ble det vel forklart at det ikke var Tonny selv som hadde gjort det.

Hvor ble det forklart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ble det forklart?

Her i denne tråden. Husker ikke hvilken side da.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Brimi skrev:

Her i denne tråden. Husker ikke hvilken side da.

Her antar jeg? Her er hun selv med i diskusjonen, jeg er ikke den eneste som har reagert.

Det var hun selv som døpte dem Tonnys boller, ingen andre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var hun selv som døpte dem Tonnys boller, ingen andre.

Nei.... Dette er hvordan oppskriften ble lagt ut på gruppa der.
Det er vel og blitt sagt i ettertid at "Tonny" ble lagt til av en annen på gruppa for å skille de forskjellige bolle-oppskriftene fra hverandre.

Av Tonny xxxxxxxxx  den 1. oktober 2013 kl. 18:23
Denne oppskriften fant jeg i et vedlegg til et Norsk Ukeblad i 1986...og har

brukt den samme hele tiden etterpå..De er kjempegode Uttrykksikonet smile
7 dl hvetemel
150 gr margarin
50 gr gjær ----JEG bruker KUN tørrgjær Uttrykksikonet smile
1 dl melk
2 egg
3 ss sukker
Smuldre smøret i det tørre.
Varm opp melken til fingervarm -(-og hvis du bruker fersk gjær skal den røres ut i melken.) Halvpisk eggene og ha dem i melken
Rør til en smidig deig,men IKKE rør lenge..Da har gjærdeiger lett for å bli seige !!!!
Sett til heving på et lunt sted og hev til dobbel størrelse.( ca 1 t)
Del deigen i to og kjevle hver del ut til et rektangel.
Smør et tynt lag smør på 2/3 av leiven,strø på godt med
sukker og kanel og rull sammen til ei pølse.
Skjær ca 2 cm tykke skiver som legges enten på bakepapir eller i papirformer( muffinsformer)
Pensle med sammenvispet egg og
ETTERHEV på en lun plass ca 30 min.
STEKES MIDT I OVNEN CA 220 GR 10-15 MIN og avkjøles på rist.

Anonymkode: ff467...912

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drama på MFB! :popcorn: Vedkommende som påpekte at man kunne bli kastet ut for å melde seg inn i andre matgrupper er nå kastet ut selv, ser det ut som. De fleste som leser fatter vel ikke hva det betyr når et navn blir grått, så de ser ikke at det faktisk skjer.

Et av symptomene på at du er en ikke spesielt oppegående tante er for øvrig at du bruker "argumentet" "Er det rart det er krig i verden.........". Ja, grunnen til at det er krig i verden er at folk som meg ikke er enige med absolutt alle i absolutt alt.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel og blitt sagt i ettertid at "Tonny" ble lagt til av en annen på gruppa for å skille de forskjellige bolle-oppskriftene fra hverandre.

7 dl hvetemel
150 gr margarin
1 dl melk
2 egg
3 ss sukker
Varm opp melken til fingervarm -(-og hvis du bruker fersk gjær skal den røres ut i melken.) Halvpisk eggene og ha dem i melken
Rør til en smidig deig,men IKKE rør lenge..Da har gjærdeiger lett for å bli seige !!!!
Skjær ca 2 cm tykke skiver som legges enten på bakepapir eller i papirformer( muffinsformer)

Er dette oppskriften på Tonnys boller? Trodde oppskriften var den samme som "verdens beste boller" på det søte liv jeg, med oppkok av melis og melk og sånn? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 minutter siden, artigsjokk skrev:

Drama på MFB! :popcorn: Vedkommende som påpekte at man kunne bli kastet ut for å melde seg inn i andre matgrupper er nå kastet ut selv, ser det ut som. De fleste som leser fatter vel ikke hva det betyr når et navn blir grått, så de ser ikke at det faktisk skjer.

Et av symptomene på at du er en ikke spesielt oppegående tante er for øvrig at du bruker "argumentet" "Er det rart det er krig i verden.........". Ja, grunnen til at det er krig i verden er at folk som meg ikke er enige med absolutt alle i absolutt alt.

Ja, jeg ble kastet ut :fnise: Regner med at grunnen er fordi jeg nevnte kvinneguiden 2 ganger + sa at de sensurer folk :P 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

7 dl hvetemel
150 gr margarin
1 dl melk
2 egg
3 ss sukker

Det er Tonnys kanelboller.

Jeg tenker på Tonnys superluftige hveteboller. Hun fant dem i et ukeblad, hvor en person som kalte seg Anne fra Oslo hadde sendt den inn til spalten "lesernes beste oppskrifter" eller noe slikt. Det var Tonny selv som kalte dem opp etter seg selv, for å kunne skjelne dem fra andre bolleoppskrifter. Greit nok det, men "superluftige boller" hadde holdt i massevis. Man MÅ ikke sette navnet sitt på alt man legger ut på nett. Det er vel en trend der. En irriterende sådan.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er Tonnys kanelboller.

Jeg tenker på Tonnys superluftige hveteboller. Hun fant dem i et ukeblad, hvor en person som kalte seg Anne fra Oslo hadde sendt den inn til spalten "lesernes beste oppskrifter" eller noe slikt. Det var Tonny selv som kalte dem opp etter seg selv, for å kunne skjelne dem fra andre bolleoppskrifter. Greit nok det, men "superluftige boller" hadde holdt i massevis. Man MÅ ikke sette navnet sitt på alt man legger ut på nett. Det er vel en trend der. En irriterende sådan.

Akkurat. Jeg har bare sett at Tonny et par ganger har postet innpå gruppa at det ikke var hun som satte til sitt navn på den oppskriften, og at hun hatet at det var blitt gjort..... (Beklager at jeg blandet oppskriftene - har aldri bakt noen av dem)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...