Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Noen legger ut gule bomber. I de neste ukene så blir det postet X antall ganger spørsmål om hvordan man lager gule bomber

Nå rundt 17. Mai så ble det postet en post om pavlova. Fortsatt er det folk som spør hvordan man lager pavlova

Samme gjelder disse tebriksene også

Og sånn fortsetter det året gjennom og ved årsskiftet så gjentas alt om igjen

Svært lite nytt og inspirerende (nei, pasta med vilt er langt ifra nytt selv om den selvutnevnte matguruen aldri har hørt eller sett det før som hun poengterer)

Anonymkode: f1250...498

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøvde å finne gladkokken på blogglisten, men fant ikke. Må da være høyt oppe? Går på bloggen gladelig. Er så inspirerende, flotte fotos, skikkelig skrevet, godt forklart. Sånne bør man støtte på blogg

Anonymkode: d8fcb...cf7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pasta med vilt? Nytt? Jøss, vanlig her, for liker ikke kjøttdeig og pølser. Sist brukte jeg rester fra fenalår.  Pasta og vilt er da vanlig. Noen som kan fortelle meg oppskriften? Har masse oppskrifter med vilt jeg bruker. Kan se om jeg finner hennes blant de

Viltpasta
En neve spaghetti 
Rester av vilt 300-500 g
2 dl fløte
3 eggeplommer
1 boks snøfrisk
3 sjarlottløk 
1 ts salt
1 ts pepper
1 ts rosmarin 
1 ts basilikum
1 ts timian. 
Fersk timian og basilikum til pynt

(+ smør til steking)

Anonymkode: 1fcc2...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøvde å finne gladkokken på blogglisten, men fant ikke. Må da være høyt oppe? Går på bloggen gladelig. Er så inspirerende, flotte fotos, skikkelig skrevet, godt forklart. Sånne bør man støtte på blogg

www.Gladkokken.com :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Viltpasta
En neve spaghetti 
Rester av vilt 300-500 g
2 dl fløte
3 eggeplommer
1 boks snøfrisk
3 sjarlottløk 
1 ts salt
1 ts pepper
1 ts rosmarin 
1 ts basilikum
1 ts timian. 

(+ smør til steking)

Er dette noe nytt? Bytt ut vilt med kylling, pølser, kjøttdeig, spekemat så finner du det i de fleste kjøkken.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Viltpasta
En neve spaghetti 
Rester av vilt 300-500 g
2 dl fløte
3 eggeplommer
1 boks snøfrisk
3 sjarlottløk 
1 ts salt
1 ts pepper
1 ts rosmarin 
1 ts basilikum
1 ts timian. 

(+ smør til steking)

SIden vi tygger oss igjennom minst to hjort i løpet av året, så blir det ofte pasta med hjortekjøtt. Men hva som er poenget med TRE eggeplommer, og to hele desiliter fløte er ubegripelig. Om du freser løken, har i litt hvitvinseddik og lar dette koke inn, og sper med kraft eller pastavann, så kan en justere med litt fløte og ost for å få kremet konsistens på sausen. Og da får man til og med frem smaken på det kjøttet man har brukt. I dette kunne du brukt Firstprice boksskinke eller biter av eggekartong. Fløten og osten tar knekken på all annen smak i det blandingsforholdet der. Og kjære Tanja - det er fremdeles veldig vanlig å bruke STOR bokstav i tittelen på blogginnlegg...

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ForumEmma skrev:

Gladkokken har egen fb side for de som lurer :)

Oppfordrer alle til å melde seg inn :)

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og noen i Mfb vet fortsatt ikke forskjellen på timian og rosmarin... Bare sjekk bildene til både viltgryta og de tebriksene.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wenche

25.05.2016 kl.15:46

Et raskt googlesøk så finner du flere viltpastaretter:)
1976600_200x_1455038151036.png

Mat fra bunnen

25.05.2016 kl.19:07

Åja Wenche: )Jeg har ikke googlet. Men jeg har aldri sett det på noe spisested
Og jeg bare måtte dele denne... Ikke rart man tror man har funnet opp alle mulige retter hvis referanseområdet er begrenset til det man har  sett på menyen til en restaurant. 
  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, onyx skrev:

Wenche

Mat fra bunnen

Og jeg bare måtte dele denne... Ikke rart man tror man har funnet opp alle mulige retter hvis referanseområdet er begrenset til det man har  sett på menyen til en restaurant. 

Hahahahahahaha!! Flirer feil på meg!

Å, den hjemmesiden til gladkokken var flott! Flere oppskrifter der jeg skal prøve, man får lyst til det når bildene er så lekre!

Anonymkode: d877a...8fb

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, onyx skrev:

Wenche

Mat fra bunnen

Hahahahahahaha :skratte:hahahahahaha

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 timer siden, onyx skrev:

Wenche

Mat fra bunnen

Kunne vært interessant å vite hvilke spisesteder T frekventerer? Så vidt jeg har fått med meg, bor hun et godt stykke unna større byer (der det er stort utvalg av spisesteder). 

Jeg har forøvrig spist pasta med viltkjøtt veldig mange ganger, både hjemme og på spisesteder. Mest i Italia (der det finnes minst ørten hundre varianter), men også i Oslo. Egentlig litt rart; det virker som om at "primus motor" og "grunnlegger" av Norges største matgruppe på FB ikke er orientert om matretter i de store "matlandene", som Italia, Frankrike m.fl......

Anonymkode: 51eb8...e11

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha, jeg likte kommentaren inne på bloggen. Måtte inn dit for å sjekke oppskriften på friterte bananer.

Sitat

(navn)

28.04.2016 kl.21:34

Serveringstips: del opp bananen i to. Da ser det ikke ut som en penis 😉

Sitat

Mat fra bunnen

29.04.2016 kl.18:14

Gir vel bare ekstra appetitt det (navn) ;)

Anonymkode: 9c2f8...a56

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kunne vært interessant å vite hvilke spisesteder T frekventerer? Så vidt jeg har fått med meg, bor hun et godt stykke unna større byer (der det er stort utvalg av spisesteder). 

Jeg har forøvrig spist pasta med viltkjøtt veldig mange ganger, både hjemme og på spisesteder. Mest i Italia (der det finnes minst ørten hundre varianter), men også i Oslo. Egentlig litt rart; det virker som om at "primus motor" og "grunnlegger" av Norges største matgruppe på FB ikke er orientert om matretter i de store "matlandene", som Italia, Frankrike m.fl......

Anonymkode: 51eb8...e11

Jeg spiste pizza med reinkjøtt på ei sjappe i Nord Sverige, de hadde også pasta både med elg,rein,hjort etc. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir helt matt. Innehaver av gruppa vil mishandle biff og drukne i saus. En stakkar prøver å si i mot, men den dama gir seg ikke på hakka møkk. MÅ ha siste ordet. 

Anonymkode: af244...ec8

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

MÅ ha siste ordet. 

Hun er kjent for det desverre... 

Anonymkode: e42bc...d56

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir helt matt. Innehaver av gruppa vil mishandle biff og drukne i saus. En stakkar prøver å si i mot, men den dama gir seg ikke på hakka møkk. MÅ ha siste ordet. 

Lenger opp blant kommentarene skriver en dame at retten nok blir god kjøttdeig eller karbonadedeig også. T svarer "Usikker", en annen gjest skriver at hun lager en lignende rett med kjøttdeig og at det er veldig godt. T svarer da at "Er vel hva en er vant med og liker 😊 For meg er denne med biff."

Veldig merkelig å være så lite åpen for endring av oppskrifter, det er jo akkurat det hun gjør når hun "finner opp" en ny rett...

Anonymkode: a11da...c58

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...