Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Pawn Hearts skrev:

Hvis det er denne oppskriften, er det ikke bakepulver i dem:

https://stineskaker.com/2015/07/01/luftige-tebriks/comment-page-1/

Dessuten skal deigen heves, så jeg skjønner ikke helt hva folk diskuterer her. Finnes det en annen oppskrift?

Sjefen har komponert en annen oppskrift på fylte tebriks som ikke skal heve, med natron, gjær, pizzamel, masse smør og kefir. 

http://imgur.com/koWqMRK

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 20. mai 2016 at 19.13, Lafemmemauvaise skrev:

Hvis profilen din er lukket, så kan de ikke snoke rundt på den. Men et av opptakskravene er faktisk at du gir dem tilgang til profilen din, altså må du gjøre FB-sida di åpen og offentlig. Du skal med andre ord gi bæng i privatlivet ditt for å bli medlem av ei FB-gruppe. Sorry, men til tross for all mulig underholdning, så ønsker jeg ikke vilt fremmede mennesker med tilsynelatende overdrevet ego snokende rundt på profilen min.

Hvor har du dette fra egentlig? Dette er så langt fra sannheten som det går an å komme.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Marimba skrev:

Sjefen har komponert en annen oppskrift på fylte tebriks som ikke skal heve, med natron, gjær, pizzamel, masse smør og kefir. 

Oi sann. Det var bokstavelig talt andre boller. Den greia der tør jeg ikke prøve meg på.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
28 minutter siden, Labbetuss40 skrev:

Hvor har du dette fra egentlig? Dette er så langt fra sannheten som det går an å komme.

Hvis du leser gjennom tråden, så vil du se at 

a) Dette har vært tatt opp tidligere

b) Jeg har i ettertid revidert utsagnet mitt

c) En av adminsene fra MFB har selv sagt at en åpen profil betraktelig øker muligheten for opptak. 

Så det er vitterlig ikke så fjernt fra sannheten som du påstår ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
39 minutter siden, Marimba skrev:

Klarer ikke lese det. Blir for smått. Hvordan få den større. Gikk ikke her

Anonymkode: d8fcb...cf7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klarer ikke lese det. Blir for smått. Hvordan få den større. Gikk ikke her

Anonymkode: d8fcb...cf7

Trykk på bildet

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, Marimba skrev:

Skal de ikke etterheves heller? Bare lage deig, kjevle ut, og så steke? Hva er da vitsen med gjær?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Pinkee skrev:

Skal de ikke etterheves heller? Bare lage deig, kjevle ut, og så steke? Hva er da vitsen med gjær?

Ikke noe heving. Det var derfor jeg ble temmelig satt ut når jeg så på oppskriften og innså at dette ikke var bakepulverbakst. Det er godt mulig disse smaker greit når de er ferske, men jeg lurer veldig på hvordan de f.eks smaker dagen etter..  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Marimba skrev:

Ikke noe heving. Det var derfor jeg ble temmelig satt ut når jeg så på oppskriften og innså at dette ikke var bakepulverbakst. Det er godt mulig disse smaker greit når de er ferske, men jeg lurer veldig på hvordan de f.eks smaker dagen etter..  

Man kan vel si det slik; smaker best nystekte, bør fryses hvis man ikke spiser alt med det samme!

Men, nå fikk jeg egentlig lyst til å prøvebake de, både med og uten gjær. For jeg skjønner bare ikke vitsen med gjær hvis den ikke får lov å utvikle seg? Må jo bare medføre at baksten smaker gjær, helt unødvendig, eller?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Pinkee skrev:

Man kan vel si det slik; smaker best nystekte, bør fryses hvis man ikke spiser alt med det samme!

Men, nå fikk jeg egentlig lyst til å prøvebake de, både med og uten gjær. For jeg skjønner bare ikke vitsen med gjær hvis den ikke får lov å utvikle seg? Må jo bare medføre at baksten smaker gjær, helt unødvendig, eller?

Prøv og gi tilbakemelding, gjerne inne på MFB-gruppa også ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Marimba skrev:

Prøv og gi tilbakemelding, gjerne inne på MFB-gruppa også ;) 

Har ikke det som skal til, så må bli en annen dag. Og, MFB-gruppa holder jeg meg langt unna, så der blir i alle fall ingen tilbakemelding! Leste her, før jeg hørte om gruppa andre plasser så.......null medlemskap på meg!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En kvinne la ut et bilde av en sommerdessert. Sånn helt enkelt.
Et krus med vaniljeis, friske jordbær og rørte jordbær. På toppen er det sjokoladekjeks, physalis og revet sjokolade. 

Så er det en annen dame som spør om oppskrift.
Ærlig talt? :fnise: Får være måte på hva man trenger oppskrift på. 

Anonymkode: 7cd9b...244

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

En kvinne la ut et bilde av en sommerdessert. Sånn helt enkelt.
Et krus med vaniljeis, friske jordbær og rørte jordbær. På toppen er det sjokoladekjeks, physalis og revet sjokolade. 

Så er det en annen dame som spør om oppskrift.
Ærlig talt? :fnise: Får være måte på hva man trenger oppskrift på. 

De skal omtrent ha oppskrift på oppkoking av vann 😁

Anonymkode: 16e02...892

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

NY REGEL FOLKENS! 
Dialekt ikke tillatt da det kan være vanskelig for mange å forstå budskapet. Innlegg på dialekt slettes umiddelbart.
Skriv ren bokmål, nynorsk, svensk eller dansk. ( Vi tar hensyn til lærevansker/ dysleksi etc.)

Ble ikke så godt mottatt den regelen nei. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flott regel. Men de burde hatt en moderator som kunne skrive litt mer riktig til å presentere den. :P

Hater dialekt. Folk som skriver feil er helt ok, men de som insisterer på å skrive fonetisk er rimelig navlebeskuende. 

Anonymkode: d0d34...47d

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Digger den nye regelen! Bra gjort MFB :) 

Men at så mange reagerer på at de ikke får lov til å skrive på dialekt synes jeg egentlig er ganske sjokkerende... Er det virkelig så vanlig å skrive på dialekt? Og så vanskelig å "legge om" fra dialekt til bokmål eller nynorsk? 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hater den regelen. Hvor mange regler skal den gruppa egentlig ha? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NY REGEL FOLKENS! 
Dialekt ikke tillatt da det kan være vanskelig for mange å forstå budskapet. Innlegg på dialekt slettes umiddelbart.
Skriv ren bokmål, nynorsk, svensk eller dansk. ( Vi tar hensyn til lærevansker/ dysleksi etc.)

Ble ikke så godt mottatt den regelen nei. 

Dette var en god regel! Veldig slitsomt å lese tekst som er skrevet på dialekt, og synes det er flott at de godtar svensk og dansk også :) 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier den nye reglen er diskriminering? På hvilken måte? Også virker det som at enkelte tror at de snakker bokmål i Oslo, siden det sies at alle utenfor Oslo ikke får skrive på sin dialekt :ler: 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...