Gå til innhold

Hvorfor er norske menn så hissige i trafikken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette har foreløpig ikke skjedd meg, bare så det er sagt. Men vet om SÅ mange jeg kjenner som har blitt skjelt ut av bilister for ulike ting, fått drapstrusler og nesten har blitt slått ned. Hun ene har fått PTSD og er livredd for å kjøre bil etter episoden. Greia var at hun holdt fartsgrensa, så kommer en drittsekk i Audi bak henne, blinker at hu skal stoppe og skjeller henne ut fordi hun ikke kjørte i 110.. Hva er det med norske menn som oppfører seg som rasshøl? 

Dette er grunnen til at jeg selv ikke tør å kjøre bil. Tror jeg hadde tatt selvmord om jeg hadde blitt utsatt for noe slikt. Man må tydeligvis ha sterk psyke for å kunne kjøre bil og det har ikke jeg. Greit at det er mange idioter i trafikken, og uhell skjer innimellom, men hjelper det å skrike til noen? Hjelper det å komme med drapstrusler? 

Jeg mener de mennene som oppfører seg sånn bør bli arrestert. Var jo en mann som kjørte etter en annen og slo han ned nå i helga.. 

Anonymous poster hash: 9bc12...7b1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har foreløpig ikke skjedd meg, bare så det er sagt. Men vet om SÅ mange jeg kjenner som har blitt skjelt ut av bilister for ulike ting, fått drapstrusler og nesten har blitt slått ned. Hun ene har fått PTSD og er livredd for å kjøre bil etter episoden. Greia var at hun holdt fartsgrensa, så kommer en drittsekk i Audi bak henne, blinker at hu skal stoppe og skjeller henne ut fordi hun ikke kjørte i 110.. Hva er det med norske menn som oppfører seg som rasshøl? 

Dette er grunnen til at jeg selv ikke tør å kjøre bil. Tror jeg hadde tatt selvmord om jeg hadde blitt utsatt for noe slikt. Man må tydeligvis ha sterk psyke for å kunne kjøre bil og det har ikke jeg. Greit at det er mange idioter i trafikken, og uhell skjer innimellom, men hjelper det å skrike til noen? Hjelper det å komme med drapstrusler? 

Jeg mener de mennene som oppfører seg sånn bør bli arrestert. Var jo en mann som kjørte etter en annen og slo han ned nå i helga.. 

Det er ikke et bare et lite uhell når en bil ikke holder vikeplikten sin og den andre bilen må hogge på bremsen. Dette er bare et eksempel. Men ting som skjedde med hun venninna din må anmeldes med en gang fordi det er ikke holbart.

Anonymous poster hash: 7e775...6eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To tanker:

Det dere har opplevd er rimelig ekstremt. Selv om det er som regel to sider til en sak, må ingen skjelles ut på denne måten.

Det andre er at du nok sitter i en veldig norsk boble. Prøv et nærmest hvilket som helst annet land for å se hva "aggressiv kjørestil" er for noe. Norge er det mest siviliserte landet jeg har kjørt i.

Anonymous poster hash: 4237a...0a7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klasket til en bil på bakvinduet med håndflata en gang, siden den stod og sperret sykkelfeltet etter å ha prøvd å presse seg inn en rundkjøring der den hadde vikeplikt. Han kjørte etter meg et langt stykke, og kom ut og stod og liksom-slo flere ganger med knytteneven løftet en lang stund. Jeg sa bare at jeg kom til å anmelde hvis han slo, men jeg synes det var ganske dårlig at ikke en av de mange bilene som kjørte forbi stoppet eller ringte politiet.

Anonymous poster hash: 482d9...ac6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klasket til en bil på bakvinduet med håndflata en gang, siden den stod og sperret sykkelfeltet etter å ha prøvd å presse seg inn en rundkjøring der den hadde vikeplikt. Han kjørte etter meg et langt stykke, og kom ut og stod og liksom-slo flere ganger med knytteneven løftet en lang stund. Jeg sa bare at jeg kom til å anmelde hvis han slo, men jeg synes det var ganske dårlig at ikke en av de mange bilene som kjørte forbi stoppet eller ringte politiet.

Anonymous poster hash: 482d9...ac6

Og hvorfor i helvete skulle du klaske i bilen først? Du framprovoserte mye her. Du kunne bare syklet rundt.

Anonymous poster hash: 7e775...6eb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt så mange historier om folk som har skjelt og blitt skjelt ut. Men jeg har selv aldri gjort eller opplevd noe slikt.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg ikke latt andres historier stoppe deg for å sette deg bak rattet. Sjansen for at det skjer er jo minimal hvis du kjører som en oppegående person (mao kjør som at du er den eneste bilisten på veien!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg kommet for en slik, hadde jeg bare sett dumt på vedkommende, ikke gjort eller sagt noe, DET kan hende hadde vært ille den idioten som sto der og skjelte meg ut :P :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også angrepet en gang. Jeg var litt usikker på hvor jeg skulle, så jeg kjørte nølende og sakte gjennom et par kryss, og da jeg etterpå måtte stoppe for rødt lys kom han løperen på siden av bilen min og rev opp døra mi. Greit nok at jeg sikkert var litt irriterende å ligge bak, men man angriper da ikke fikk fysisk fordi de er bittelitt treige!!

Anonymkode: 7d7ab...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt så mange historier om folk som har skjelt og blitt skjelt ut. Men jeg har selv aldri gjort eller opplevd noe slikt.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg ikke latt andres historier stoppe deg for å sette deg bak rattet. Sjansen for at det skjer er jo minimal hvis du kjører som en oppegående person (mao kjør som at du er den eneste bilisten på veien!)

Jeg vet, men det KAN jo skje. Jeg har et utrolig stort kontrollbehov også. Tenker på alt som kan gå galt. Men jeg kjører faktisk ganske bra, det har alle som har sittet på med meg sagt. Pappa er litt sur da, siden han betalte 100.000 kr for at jeg skulle ta lappen.. også tør jeg ikke kjøre :( Men jeg er livredd norske menn... vet ikke hva jeg hadde sagt om jeg ble skjelt ut av noen. 

Hva har dere andre sagt hvis dere har blitt skjelt ut? Tror dere det er bedre å bare snakke spansk eller noe og bare være helt sånn, eh? que? 

TS

Anonymkode: 1c461...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Jeg vet, men det KAN jo skje. Jeg har et utrolig stort kontrollbehov også. Tenker på alt som kan gå galt. Men jeg kjører faktisk ganske bra, det har alle som har sittet på med meg sagt. Pappa er litt sur da, siden han betalte 100.000 kr for at jeg skulle ta lappen.. også tør jeg ikke kjøre :( Men jeg er livredd norske menn... vet ikke hva jeg hadde sagt om jeg ble skjelt ut av noen. 

Hva har dere andre sagt hvis dere har blitt skjelt ut? Tror dere det er bedre å bare snakke spansk eller noe og bare være helt sånn, eh? que? 

TS

Ser at du ikke har samme ab-kode som i HI, men hvis du er TS: du synes ikke det er en litt ekstrem overdramatisering å påstå at du ville tatt selvmord hvis du hadde blitt skjelt ut i trafikken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du ikke har samme ab-kode som i HI, men hvis du er TS: du synes ikke det er en litt ekstrem overdramatisering å påstå at du ville tatt selvmord hvis du hadde blitt skjelt ut i trafikken? 

Jeg laget innlegget før KG endret design, vet ikke om det er grunnen til at jeg fikk ny ab-kode. Poenget er at jeg er generelt en veldig nervøs person, som gråter lett. Det virker som at man må være så sterk og tøff for å kunne kjøre! Og det er ikke jeg! Hvis noen skriker til meg bryter jeg helt sammen, du aner ikke hvor lei meg jeg blir. Jeg har som sagt ikke opplevd at noen har skjelt meg ut eller prøvd å stikke meg ned med kniv etc i trafikken.. men det KAN jo skje! Jeg har jo 0 kontroll på alle gærninger der ute og jeg får heeelt noia av det.

Dere som kjører mye, er dere mentalt sterke ellers og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Men jeg synes det er utrolig unødvendig av deg å skrive at du hadde tatt selvmord når det du mener er at du er en veldig nervøs person, som gråter lett. 

Og det er som du sier, det kan skje. Men slike ting kan skje når du tar bussen også, eller når du går over gangfelt, det er alltid gale mennesker der ut, sinte mennesker, som kan finne på å skjelle deg ut, men det er veldig sjelden, og lite sannsynlig at dette skal skje. De eksemplene du har kommet med er ikke vanlige. 

Jeg vil ikke påstå at jeg har en spesielt sterk psyke, men har aldri hatt noen motforestilling mot å kjøre bil likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS

Ja, det kan skje. Men det er mye som kan skje.

Skal man gå rundt å være redd for at det kan skje ett-eller-annet så kan man nesten ikke gå ut døren.
Hvis det er så ille som du skriver så burde du få profesjonell hjelp og jeg mener ikke å være frekk når jeg sier det.

Det er sikkert mulig å bruke 100 000.- på lappen. Men jeg har mine tvil om at stemmer i det tilfellet.

Jeg holder på med lastebillapen og der må jeg bare ut med ca 30 000.-

Synes at Raindrops traff spikeren på hodet med innlegget sitt.

Endret av -Jiinxs-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...