AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #41 Skrevet 26. oktober 2015 Sitt eget parti? Hvem da? "Innvandrere"? Jeg er inder. Jeg anser meg vel egentlig mest som nordmann, men jeg har indisk bakgrunn. Hvor mye tror du jeg deler med samtlige andre innvandrere i Norge? Hvordan i alle dager skulle "innvandrere" hatt nok til felles til å samle seg under en og samme fane? Er det noe "vi" er gode på er det vel nettopp det å ikke bli enige med hverandre, om jeg har forstått enkelte rett. Selvsagt er det mange problematiske sider ved innvandringen, og jeg synes det er nok av feil i norsk innvandrings- og integreringspolitikk. Men "innvandrere" er ikke en gruppe. "Utlandet" er ikke et land, det er over to hundre forskjellige land der man også har interne uenigheter og stridigheter. Jeg stemmer i sentrum, drikker øl, feirer jul (selv om jeg er ateist), spiser det samme som deg og har betraktelig mer til felles med den jevne nordmann enn jeg har med den jevne somalier, chilener eller vietnameser. Jeg har forsåvidt ikke så mange indiske venner, stort sett nordmenn, men det overnevnte gjelder alle indiske venner av meg også. Jeg aner heller ikke hvorfor jeg, liberal og pro-europeisk som jeg, skulle gått inn for å endre en ekteskapslov jeg synes er helt fin. Det har vært noen meget spede forsøk på å starte partier "for innvandrere". Det som hadde størst suksess var vel det muslimske Samtidspartiet, som fikk 264 stemmer. Så ser jeg ikke helt bort fra at det kan komme noen slike nisjepartier til. Men å si at "innvandrere" som sådan kan komme til å danne et parti som tar makten er bare konspiratorisk vrøvl. Jeg vil heller anbefale deg å se på de smale gruppene som faktisk kan utgjøre en trussel. Ikke en eller crackpot theory om at "vi innvandrere", som stort sett har svært lite til felles, skal danne en felles front.Anonymous poster hash: 397ea...0df Er vel svært få som er redd for indere da, tvert imot har dere et godt rykte. Muslimer f. eks afghanere og afrikanere er derimot en farlig innvandringsgruppe. Anonymous poster hash: 1e34e...0fa 2
Gjest Jalapeno Skrevet 26. oktober 2015 #42 Skrevet 26. oktober 2015 Hvorfor skulle det ikke være realistisk? Selvsagt kan de starte et parti og få inn representanter på stortinget, og på sikt er det ikke urealistisk at de kan bli store og til slutt få makt. Begriper ikke hvordan folk bare kan si at dette er et urealistisk scenario.
SD2018 Skrevet 26. oktober 2015 #43 Skrevet 26. oktober 2015 Flott svar ! Det som er greien at når de snakker om innvandrere så mener de så godt som utelukkende muslimer. De klarer ikke å spesifisere eller la være å generalisere. Ikke minst at hvorvidt man er for eller imot homofili er ganske forskjellige meninger om innad det muslimske miljøet også. De har blitt hjernevasket med babling om "oss" mot "dem", som om jeg - fra ex Jugoslavia har noe til felles med en Inder eller indiske kulturen eller en muslimsk kultur fra ett eller annet sted i Afrika. Nyanser hos mange av disse SD folkene og FrP'erne er ikke-eksisterende. Det er bare "oss" og "dem".Anonymous poster hash: fce07...fa5 For noe tull. Alle vet hvilke innvandrere vi mener. Det er muslimske innvandrere fra midt-østen/afrika. Det tror jeg du vet innerst inne, men så velger du å være krenkt fordi "innvandrere er mange forskjellige grupper". Jeg har enda til gode å se en gjeng med indere løpe etter politiet med baseball kølle. 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #44 Skrevet 26. oktober 2015 Er vel svært få som er redd for indere da, tvert imot har dere et godt rykte. Muslimer f. eks afghanere og afrikanere er derimot en farlig innvandringsgruppe.Anonymous poster hash: 1e34e...0fa Dere som tar frem voldtekt og kvinnesyn blant muslimer, hvordan står det til med kvinnesyn og voldekt i India, da? Og klasseskille, f.eks? Hva med syn på homofili? Hva med arrangerte ekteskap (som ikke i seg selv er negativt,men kan misbrukes som et dekke for tvangekteskap)? Siden du nå sammenligner disse gruppene med folk. Du vet vel hva som foregår blant indere også? Jeg nevner det kun fordi jeg ser ikke hvorfor den ene gruppen skulle være verre enn den andre. Ikke minst at både muslimer og indere ikke har en homogen gruppe,og begge består av utrolig forskjellige grupper og praktisering av religion. Igjen , du setter opp disse gruppene opp mot hverandre, så spent på et logisk svar. Anonymous poster hash: fce07...fa5
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #45 Skrevet 26. oktober 2015 For noe tull. Alle vet hvilke innvandrere vi mener. Det er muslimske innvandrere fra midt-østen/afrika. Det tror jeg du vet innerst inne, men så velger du å være krenkt fordi "innvandrere er mange forskjellige grupper". Jeg har enda til gode å se en gjeng med indere løpe etter politiet med baseball kølle. http://timesofindia.indiatimes.com/city/rajkot/Rajkot-Mob-attacks-Maliya-Miyana-police-station/articleshow/49526861.cms Hva med steiner og andre våpen? Du som spør, jeg bare fant et eksempel. Skal jeg finne flere? Anonymous poster hash: fce07...fa5
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #46 Skrevet 26. oktober 2015 Dere som tar frem voldtekt og kvinnesyn blant muslimer, hvordan står det til med kvinnesyn og voldekt i India, da? Og klasseskille, f.eks? Hva med syn på homofili? Hva med arrangerte ekteskap (som ikke i seg selv er negativt,men kan misbrukes som et dekke for tvangekteskap)? Siden du nå sammenligner disse gruppene med folk. Du vet vel hva som foregår blant indere også? Jeg nevner det kun fordi jeg ser ikke hvorfor den ene gruppen skulle være verre enn den andre. Ikke minst at både muslimer og indere ikke har en homogen gruppe,og begge består av utrolig forskjellige grupper og praktisering av religion. Igjen , du setter opp disse gruppene opp mot hverandre, så spent på et logisk svar.Anonymous poster hash: fce07...fa5 Snakker jo om indere som er i Norge, de er flinke til å integrere seg. Leser mye nyheter og har erfaring fra meg selv og folk jeg kjenner. Gjerningsmannen er som regel afrikansk eller Iraker-ish. Aldri hørt om noen som har opplevd noe ekkelt med indere. Syns de er flinke i arbeid også. Så mener jeg å ha lest at det ofte er muslimer som voldtar i India også. Og det er store protester etter voldtekter der, det blir ikke godtatt som i Afghanistan. Anonymous poster hash: 1e34e...0fa 3
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #47 Skrevet 26. oktober 2015 Snakker jo om indere som er i Norge, de er flinke til å integrere seg. Leser mye nyheter og har erfaring fra meg selv og folk jeg kjenner. Gjerningsmannen er som regel afrikansk eller Iraker-ish. Aldri hørt om noen som har opplevd noe ekkelt med indere. Syns de er flinke i arbeid også. Så mener jeg å ha lest at det ofte er muslimer som voldtar i India også. Og det er store protester etter voldtekter der, det blir ikke godtatt som i Afghanistan.Anonymous poster hash: 1e34e...0fa Jeg er med og forstår hva du mener, helt til du kom til siste delen; muslimer som står for det meste av voldtekt i India? Det er ikke sant, det er mange indere som står bak voldtekt av jenter, og et av de mest brutale voldtektene, bussvoldtekten i Dehli, var det en indisk gjeng som sto bak. Gjengvoldtekt. Indere. Det blir ikke godtatt i India som i Afghanistan? Hva med denne uttalelsen etter at denne indiske jenten ble voldtatt med et rør i anus, til innvollene hennes falt ut; Manohar Lal Khattar, the top elected official of Haryana state made last year? "If a girl is dressed decently, a boy will not look at her in the wrong way," Khattar told reporters, "Freedom has to be limited. These short clothes are Western influences. Our country's tradition asks girls to dress decently." The convicted rapist has learnt only what he hears leaders in his community say, said Jagmati Sangwan, a women's rights activist who heads the All India Democratic Women's Association. "This man is just following the example our leaders are setting for our young men," she said. http://www.independent.co.uk/news/world/asia/a-girl-is-more-responsible-for-rape-than-a-boy-the-statement-that-shocked-the-world-except-india-10084409.html La oss bare se hvor mange muslimer som bor i denne Haryana provinsen: "According to the 2011 census, Hindus (87.45%) constitute the majority of the state's population with Sikhs (4.91%), Muslims (7.03%) (mainlyMeos) being the largest minorities.[18] " Jøss,da. Anonymous poster hash: fce07...fa5
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #48 Skrevet 26. oktober 2015 Jeg er med og forstår hva du mener, helt til du kom til siste delen; muslimer som står for det meste av voldtekt i India? Det er ikke sant, det er mange indere som står bak voldtekt av jenter, og et av de mest brutale voldtektene, bussvoldtekten i Dehli, var det en indisk gjeng som sto bak. Gjengvoldtekt. Indere. Det blir ikke godtatt i India som i Afghanistan? Hva med denne uttalelsen etter at denne indiske jenten ble voldtatt med et rør i anus, til innvollene hennes falt ut; Manohar Lal Khattar, the top elected official of Haryana state made last year? "If a girl is dressed decently, a boy will not look at her in the wrong way," Khattar told reporters, "Freedom has to be limited. These short clothes are Western influences. Our country's tradition asks girls to dress decently." The convicted rapist has learnt only what he hears leaders in his community say, said Jagmati Sangwan, a women's rights activist who heads the All India Democratic Women's Association. "This man is just following the example our leaders are setting for our young men," she said.http://www.independent.co.uk/news/world/asia/a-girl-is-more-responsible-for-rape-than-a-boy-the-statement-that-shocked-the-world-except-india-10084409.html La oss bare se hvor mange muslimer som bor i denne Haryana provinsen:"According to the 2011 census, Hindus (87.45%) constitute the majority of the state's population with Sikhs (4.91%), Muslims (7.03%) (mainlyMeos) being the largest minorities.[18] " Jøss,da.Anonymous poster hash: fce07...fa5 Ja, vet det er ille der også men de drar det ikke med seg hit. For å finne igjen noen artikler jeg har lest tidligere googlet jeg "muslim rapes in India" og det kom opp mye om grove gruppevoldtekter de har utført der. Anonymous poster hash: 1e34e...0fa 1
SD2018 Skrevet 26. oktober 2015 #49 Skrevet 26. oktober 2015 http://timesofindia.indiatimes.com/city/rajkot/Rajkot-Mob-attacks-Maliya-Miyana-police-station/articleshow/49526861.cms Hva med steiner og andre våpen? Du som spør, jeg bare fant et eksempel. Skal jeg finne flere? Anonymous poster hash: fce07...fa5 Jeg mente indere i Europa, men nå viste du jo helt fint selv at "alle" muslimske innvandrere er av omtrent samme ulla. 1
SD2018 Skrevet 26. oktober 2015 #50 Skrevet 26. oktober 2015 Dere som tar frem voldtekt og kvinnesyn blant muslimer, hvordan står det til med kvinnesyn og voldekt i India, da? Og klasseskille, f.eks? Hva med syn på homofili? Hva med arrangerte ekteskap (som ikke i seg selv er negativt,men kan misbrukes som et dekke for tvangekteskap)? Siden du nå sammenligner disse gruppene med folk. Du vet vel hva som foregår blant indere også? Jeg nevner det kun fordi jeg ser ikke hvorfor den ene gruppen skulle være verre enn den andre. Ikke minst at både muslimer og indere ikke har en homogen gruppe,og begge består av utrolig forskjellige grupper og praktisering av religion. Igjen , du setter opp disse gruppene opp mot hverandre, så spent på et logisk svar. Anonymous poster hash: fce07...fa5 Du har helt rett. Hvorfor diskriminere? Alle er like ille. 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #51 Skrevet 26. oktober 2015 Jeg mente indere i Europa, men nå viste du jo helt fint selv at "alle" muslimske innvandrere er av omtrent samme ulla. Og hvordan "viste" jeg det? Anonymous poster hash: fce07...fa5
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #52 Skrevet 26. oktober 2015 Du har helt rett. Hvorfor diskriminere? Alle er like ille. Nope, men siden man setter de to gruppene opp mot hverandre så lurer jeg på hva argumentene deres er, bortsett fra "bare fordi atte de er muslimer" Anonymous poster hash: fce07...fa5 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #53 Skrevet 26. oktober 2015 Dere som tar frem voldtekt og kvinnesyn blant muslimer, hvordan står det til med kvinnesyn og voldekt i India, da? Og klasseskille, f.eks? Hva med syn på homofili? Hva med arrangerte ekteskap (som ikke i seg selv er negativt,men kan misbrukes som et dekke for tvangekteskap)? Siden du nå sammenligner disse gruppene med folk. Du vet vel hva som foregår blant indere også? Jeg nevner det kun fordi jeg ser ikke hvorfor den ene gruppen skulle være verre enn den andre. Ikke minst at både muslimer og indere ikke har en homogen gruppe,og begge består av utrolig forskjellige grupper og praktisering av religion. Igjen , du setter opp disse gruppene opp mot hverandre, så spent på et logisk svar. Anonymous poster hash: fce07...fa5 Ja, indere har også visse aspekter ved deres kultur som er helt motstridende med vår kultur "her i vesten". Mye av den kulturen støttes heller ikke her, og anses som umenneskelig. Men ISIS, Al Quaida og andre terrororganisasjoner stammer ikke fra India, men et dominerende muslimsk land. ISIS har grobunn i Islam, noe som er ekstremt urovekkende, syns ikke du? Hadde du ment Kristendommen var en fredelig religion hvis det vokste terrorgrupper ut av den? Eller æresdrap, tvangsekteskap, homofobi, kvinneundertrykkelse. Disse punktene lever i beste velgående i mange muslimske land! Men nå er det ikke indiske flyktninger vi står ovenfor, det er muslimske flyktninger fra Syria, Afghanistan, Irak og Afrika (blant andre land). Anonymous poster hash: 80ee7...47d 2
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #54 Skrevet 26. oktober 2015 Ja, vet det er ille der også men de drar det ikke med seg hit. For å finne igjen noen artikler jeg har lest tidligere googlet jeg "muslim rapes in India" og det kom opp mye om grove gruppevoldtekter de har utført der.Anonymous poster hash: 1e34e...0fa Absolutt, aldri påstått at muslimer i India ikke voldtar. Anonymous poster hash: fce07...fa5
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #55 Skrevet 26. oktober 2015 Og for å svare på punktene jeg nevnte ovenfor, så JA - en gang i tiden var Kristendommen en svært voldelig religion, men forskjellen er at Kristendommen moderniserte seg. Det gjorde aldri Islam. Anonymous poster hash: 80ee7...47d 4
SD2018 Skrevet 26. oktober 2015 #56 Skrevet 26. oktober 2015 Og hvordan "viste" jeg det? Anonymous poster hash: fce07...fa5 Jeg prøvde å si at indere oppfører seg ganske greit, ihvertfall i Europa. Men da kommer du med linken hvor en gjeng med gærne indere stormet et politihus. Hadde dette vært fotball, så hadde vi kalt det et selvmål. 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #57 Skrevet 26. oktober 2015 Ikke så lenge jeg har noe jeg skulle sagt. Anonymous poster hash: 0f06c...4ad
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #58 Skrevet 26. oktober 2015 Stem FRP, så ordner det seg. Anonymous poster hash: 0f06c...4ad 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2015 #59 Skrevet 26. oktober 2015 Jeg prøvde å si at indere oppfører seg ganske greit, ihvertfall i Europa. Men da kommer du med linken hvor en gjeng med gærne indere stormet et politihus. Hadde dette vært fotball, så hadde vi kalt det et selvmål. Har du vanskelig for å følge med på tråden? Det at du poengterte at det var kun indere i Europa du snakket om kom senere. Jeg stilte bare et helt åpent spm, om hvilke forskjeller det var på disse gruppene når vi snakker om voldekt, kvinnesyn osv osv. generelt. Dessuten er ikke jeg muslim, hvis du impliserer det med "selvmål" og at alle muslimer er like? Anonymous poster hash: fce07...fa5
Djungelvrål Skrevet 26. oktober 2015 #60 Skrevet 26. oktober 2015 Noen som vet hvor mange vi har tatt inn i år?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå