AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #1 Skrevet 25. oktober 2015 Er dette senarioet noe som vi kan stå ovenfor i fremtiden hvis alle de som er kommet til Norge nå blir norske statsborgere? De kan lage sitt eget parti som kommer til makta på stortinget og kan dermed bestemme over Norge? Kan de endre på måten vi lever på? F.eks. at homofile ikke får gifte seg?Anonymous poster hash: c5e6f...877
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #2 Skrevet 25. oktober 2015 Er dette senarioet noe som vi kan stå ovenfor i fremtiden hvis alle de som er kommet til Norge nå blir norske statsborgere? De kan lage sitt eget parti som kommer til makta på stortinget og kan dermed bestemme over Norge? Kan de endre på måten vi lever på? F.eks. at homofile ikke får gifte seg?Anonymous poster hash: c5e6f...877 Dette hører til på generell debatt delen, ikke aktuell forumet. Anonymous poster hash: fce07...fa5 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #3 Skrevet 25. oktober 2015 Kan innvandrere ta over et land? Spør disse: Anonymous poster hash: 7b07d...e04 22
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #4 Skrevet 25. oktober 2015 Norge er et demokrati og demokratier er flertallsordninger, ikke kvalitetsordninger. Jeg tror våre nye landsmenn kan ta over Norge men at de pr. i dag er for få og for ukompetent til å "drive" et slikt land. Det kommer litt an på nordmenn også, mange er jo mer glad i 3. verden enn sitt eget land. Anonymous poster hash: 437e0...4bc 3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #6 Skrevet 25. oktober 2015 Svaret er ja. Sålenge det ikke settes en stopp for innvandringen, er dette en selvfølge. Noe annet ville være vanvittig naivt å tro. Anonymous poster hash: d87d5...a5c 5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #7 Skrevet 25. oktober 2015 Norge er et demokrati og demokratier er flertallsordninger, ikke kvalitetsordninger. Jeg tror våre nye landsmenn kan ta over Norge men at de pr. i dag er for få og for ukompetent til å "drive" et slikt land. Det kommer litt an på nordmenn også, mange er jo mer glad i 3. verden enn sitt eget land. Anonymous poster hash: 437e0...4bc For noe tøys! Anonymous poster hash: 93886...53d 3
Drizzt Skrevet 25. oktober 2015 #8 Skrevet 25. oktober 2015 Når majoriteten av innbyggerne i et land deler felles kultur, visjoner, verdier, syn på mange saker og ide om hvordan dette landet skal styres ... så ja, majoriteten tar over. Uansett hudfarge. Statsborgerskap endrer ingenting i måten folk tenker på. Det er ikke noe som tilsier at norsk pass får deg til å føle deg norsk og leve som nordmann. 2
spinelli Skrevet 25. oktober 2015 #9 Skrevet 25. oktober 2015 Åhh nå angrer jeg på at jeg skreiv her, for nå kommer jeg til å få beskjed hver gang en av dere dumme rasister kakler dere imellom om fremmedfrykt og svartmaling. 6
Example Skrevet 25. oktober 2015 #10 Skrevet 25. oktober 2015 Ja. Det er et scenario som ikke er helt urealistisk på sikt. Muslimsk majoritet i Norge er et skrekkscenario. 3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #11 Skrevet 25. oktober 2015 Jeg tror det først og fremst er mulig i økonomiske krisetider. Den store fordelen med et etnisk homogent land er at verdier, tankesett, kultur og holdninger er så like på tross av ulik økonomisk situasjon. Dagens situasjon, hvor man får store etniske enklaver i Norge som lever som en underklasse med tankesett, kultur og holdninger fra de mest kvinnefiendtlige områdene av verden, er farlig ved økonomiske krisetider. Man får et mer ustabilt samfunn, og etniske og religiøse spenninger blir en del av det nye Norge, som nordmenn ikke er forberedt på. Helge Lurås er inne på noe her: I analysen av ikke-vestlige land er det vanlig å mene at multietniske stater er ustabile og skjøre og drevet av en identitetsbasert politisk kultur hvor mange spørsmål underordnes gruppetilhørighet. Og uten egen velstand, ingen systematisk empati. De fleste forstår at uten kraftige restriksjoner vil mottaksevnen oversvømmes og mottakerlandets egne innbyggere vil få redusert levestandard og utsettes for sikkerhetsrisiko. De «rause» kan basere seg på at noen andre vil stå fram og gjøre døren smalere enn dem selv. Den liberale holdningen er sikkert stort sett genuin, men faktum er at mange ikke trenger å vurdere de faktiske konsekvensene av sin egen sjenerøse innstilling. Anonymous poster hash: 44f6b...516 3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #12 Skrevet 25. oktober 2015 Jeg er ikke rasist. Jeg er homofil og er redd for hva som kan skje hvis feil parti kommer til makta.Anonymous poster hash: c5e6f...877 7
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #13 Skrevet 25. oktober 2015 Åhh nå angrer jeg på at jeg skreiv her, for nå kommer jeg til å få beskjed hver gang en av dere dumme rasister kakler dere imellom om fremmedfrykt og svartmaling. Det bare bare å bruke anonym-funksjonen. Anonymous poster hash: e2b99...8f5 1
Gjest Skrevet 25. oktober 2015 #14 Skrevet 25. oktober 2015 Kan innvandrere ta over et land? Spør disse: Anonymous poster hash: 7b07d...e04 Det var okkupanter som tok landet fra indianerene. Ikke invandere i den forstand som vi ser nå i dag. 2
spinelli Skrevet 25. oktober 2015 #15 Skrevet 25. oktober 2015 Jeg er ikke rasist. Jeg er homofil og er redd for hva som kan skje hvis feil parti kommer til makta.Anonymous poster hash: c5e6f...877 Du trenger ikke bekymre deg Det bare bare å bruke anonym-funksjonen. Anonymous poster hash: e2b99...8f5 Nei, det gjør jeg aldri. Syns det er litt feigt.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #16 Skrevet 25. oktober 2015 Det var okkupanter som tok landet fra indianerene. Ikke invandere i den forstand som vi ser nå i dag. De første innvandrerne fra England var pilgrimer som ikke ble sett på som okkupanter av den opprinnelige befolkningen. Tvert imot. De ble behandlet bra, og de så også på engelskmennene som allierte i kampen mot nabostammen som de lå i konflikt med. Hvert år feires thanksgiving i USA for å minnes dette. Anonymous poster hash: 44f6b...516 2
SD2018 Skrevet 25. oktober 2015 #17 Skrevet 25. oktober 2015 Det kommer selvfølgelig til å skje, det er uunngåelig(fødselsrate+innvandring+asyl+familiegjenforening). Men ikke på mange, mange år enda. Vi lever ikke, men våre barnebarn og oldebarn vil få føle det vi legger opp til nå. Vi som lever nå vil likevel merke det ettersom tiden går. Det kommer til å bli større konflikter, terror og kriminalitet som vi ser i Sverige allerede. De fleste muslimer som er i Norge nå, er fredelige, moderate mennesker. Men det var/er de også i Afghanistan, Egypt, Pakistan, Syria osv osv. Man trenger bare en gjeng gale religiøse, og en religion som kontrollerer folk. 3
Gjest Skrevet 25. oktober 2015 #18 Skrevet 25. oktober 2015 De første innvandrerne fra England var pilgrimer som ikke ble sett på som okkupanter av den opprinnelige befolkningen. Tvert imot. De ble behandlet bra, og de så også på engelskmennene som allierte i kampen mot nabostammen som de lå i konflikt med. Hvert år feires thanksgiving i USA for å minnes dette. Anonymous poster hash: 44f6b...516 Okkupantene kom senere.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #19 Skrevet 25. oktober 2015 Nei, det gjør jeg aldri. Syns det er litt feigt. Det er mye feigere å ikke delta. Anonymous poster hash: e2b99...8f5 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #20 Skrevet 25. oktober 2015 De kan lage sitt eget parti som kommer til makta på stortinget og kan dermed bestemme over Norge? Kan de endre på måten vi lever på? F.eks. at homofile ikke får gifte seg?Anonymous poster hash: c5e6f...877 Sitt eget parti? Hvem da? "Innvandrere"? Jeg er inder. Jeg anser meg vel egentlig mest som nordmann, men jeg har indisk bakgrunn. Hvor mye tror du jeg deler med samtlige andre innvandrere i Norge? Hvordan i alle dager skulle "innvandrere" hatt nok til felles til å samle seg under en og samme fane? Er det noe "vi" er gode på er det vel nettopp det å ikke bli enige med hverandre, om jeg har forstått enkelte rett. Selvsagt er det mange problematiske sider ved innvandringen, og jeg synes det er nok av feil i norsk innvandrings- og integreringspolitikk. Men "innvandrere" er ikke en gruppe. "Utlandet" er ikke et land, det er over to hundre forskjellige land der man også har interne uenigheter og stridigheter. Jeg stemmer i sentrum, drikker øl, feirer jul (selv om jeg er ateist), spiser det samme som deg og har betraktelig mer til felles med den jevne nordmann enn jeg har med den jevne somalier, chilener eller vietnameser. Jeg har forsåvidt ikke så mange indiske venner, stort sett nordmenn, men det overnevnte gjelder alle indiske venner av meg også. Jeg aner heller ikke hvorfor jeg, liberal og pro-europeisk som jeg, skulle gått inn for å endre en ekteskapslov jeg synes er helt fin. Det har vært noen meget spede forsøk på å starte partier "for innvandrere". Det som hadde størst suksess var vel det muslimske Samtidspartiet, som fikk 264 stemmer. Så ser jeg ikke helt bort fra at det kan komme noen slike nisjepartier til. Men å si at "innvandrere" som sådan kan komme til å danne et parti som tar makten er bare konspiratorisk vrøvl. Jeg vil heller anbefale deg å se på de smale gruppene som faktisk kan utgjøre en trussel. Ikke en eller crackpot theory om at "vi innvandrere", som stort sett har svært lite til felles, skal danne en felles front. Anonymous poster hash: 397ea...0df 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå