Gå til innhold

Hvorfor er det greit å se ned på oss single kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har aldri opplevd hverken hets eller negative kommentarer, til tross for at jeg er en kronisk singel førtiåring uten barn. I hvilke situasjoner er det du blir plaget med slikt?

 

Er mest på jobb egentlig.. men leser jo her på kg og, at damer på 30 kan egentlig bare utsettes for masseutryddelse. Satt på spissen. Menn er absolutt VERST når det gjelder å se ned på oss single damer. Hvorfor skal man defineres ut fra om man har mann eller ei? Hva har det å si? Jeg vet heller ikke hva jeg skal si når folk (MENN!) spør hvorfor jeg er singel.. jeg har ærlig talt ikke lyst å legge ut om det, om angsten jeg har for menn, om alt det jævlige mine eer har gjort mot meg. Så jeg snakker bare om neglelakk eller noe istedet. 

Anonymous poster hash: def72...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Er mest på jobb egentlig.. men leser jo her på kg og, at damer på 30 kan egentlig bare utsettes for masseutryddelse. Satt på spissen. Menn er absolutt VERST når det gjelder å se ned på oss single damer. Hvorfor skal man defineres ut fra om man har mann eller ei? Hva har det å si? Jeg vet heller ikke hva jeg skal si når folk (MENN!) spør hvorfor jeg er singel.. jeg har ærlig talt ikke lyst å legge ut om det, om angsten jeg har for menn, om alt det jævlige mine eer har gjort mot meg. Så jeg snakker bare om neglelakk eller noe istedet. 

Anonymous poster hash: def72...044

 

 

Skrivefeil: skal stå "det jævlige mine exer har gjort mot meg". Sorry, gikk litt fort. 

Anonymous poster hash: def72...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke denne hetsen mot single kvinner over 30, ei heller ser jeg ned på noen fordi de er single/over 30 og single. Men det er kanskje fordi jeg vet meget godt selv hvordan det er å ikke være av de mest attraktive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ikke bare her på kg jeg ser det, men holdninger i samfunnet generelt. Er man over 30, og singel og barnløs kan man egentlig bare dø virker det som. Hvorfor er det greit at menn er single og ikke kvinner? 

 

Jeg skulle gjerne vært gift og hatt barn jeg, men når jeg ikke er attraktiv på markedet er det ikke noe jeg får gjort noe med. Faktisk er menn verst når det gjelder å rakke ned på oss single. Har hørt så mye stygge kommentarer på dette her.. blitt kalt crazy catlady og patetisk fordi jeg ikke ble gift før 30  :trist:

Anonymous poster hash: def72...044

 

 

Det er vanskeligere for menn å få seg kjæreste enn det er for en dame å seg type - generelt sett. 

 

Det er mange normale menn som ikke virker "spennende nok" og\eller "har nok å by på" for damer til at det blir noe. Ergo mange single menn, og det er et vanlig syn. 

 

Derfor blir du nok sett på av mange til å være veldig kresen og\eller ha rimelig høye krav til potensiell partner. 

 

Tror ikke du skal legge så mye ned i hva folk synes om deg hvis de ikke kjenner deg meget godt. 

Hva noen mener om meg som person etter å ha kjent meg i mindre enn 30sec kan man umulig legge så mye i. Her er nok kvinner mer følsomme enn oss menn. 

 

Hadde du visst hvor lite jeg er verdt etter å ha jobbet en helg på nattklubb så hadde du skjønt hva jeg mener. De verste og mest respektløse er uten tvil kvinnfolkene dessverre, og det skal lite til. 

 

Menn flest respekterer avgjørelser som blir tatt, og gjør det som regel ikke til noe personlig.

 

 

Anonymous poster hash: c7ddb...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er vanskeligere for menn å få seg kjæreste enn det er for en dame å seg type - generelt sett. 

 

Det er mange normale menn som ikke virker "spennende nok" og\eller "har nok å by på" for damer til at det blir noe. Ergo mange single menn, og det er et vanlig syn. 

 

Derfor blir du nok sett på av mange til å være veldig kresen og\eller ha rimelig høye krav til potensiell partner. 

 

Tror ikke du skal legge så mye ned i hva folk synes om deg hvis de ikke kjenner deg meget godt. 

Hva noen mener om meg som person etter å ha kjent meg i mindre enn 30sec kan man umulig legge så mye i. Her er nok kvinner mer følsomme enn oss menn. 

 

Hadde du visst hvor lite jeg er verdt etter å ha jobbet en helg på nattklubb så hadde du skjønt hva jeg mener. De verste og mest respektløse er uten tvil kvinnfolkene dessverre, og det skal lite til. 

 

Menn flest respekterer avgjørelser som blir tatt, og gjør det som regel ikke til noe personlig.

 

 

Anonymous poster hash: c7ddb...2ea

 

 

At vi damer kan ta oss mer nær av ting enn menn, er jeg enig i. Menn er mye flinkere til å ignorere sånne trivialiteter eller hva jeg skal kalle det. Jeg har aldri hatt lett for å få kjæreste, menn har alltid vært slemme mot meg. Har blitt ille mishandlet av menn, det var verst på skolen men også voksne menn har vært slemme. Jeg har de siste årene brukt 100K på plastisk kirurgi og fortsatt vil ingen ha meg! 

 

I min vennekrets har jeg 2 venninner som er jomfruer og aldri tatt i en mann en gang. Så det at ALLE jenter kan få seg type stemmer ikke, det har aldri vært sånn for meg.Føler meg bare verdiløs. Og menn er faktisk verst til å dømme oss single kvinner. Ble kalt patetisk jeg, fordi jeg er singel.. har ikke akkurat valgt det selv, men skal jeg KJØPE meg en mann da eller?! For at andre skal bli fornøyd?! 

Anonymous poster hash: def72...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

At vi damer kan ta oss mer nær av ting enn menn, er jeg enig i. Menn er mye flinkere til å ignorere sånne trivialiteter eller hva jeg skal kalle det. Jeg har aldri hatt lett for å få kjæreste, menn har alltid vært slemme mot meg. Har blitt ille mishandlet av menn, det var verst på skolen men også voksne menn har vært slemme. Jeg har de siste årene brukt 100K på plastisk kirurgi og fortsatt vil ingen ha meg! 

 

I min vennekrets har jeg 2 venninner som er jomfruer og aldri tatt i en mann en gang. Så det at ALLE jenter kan få seg type stemmer ikke, det har aldri vært sånn for meg.Føler meg bare verdiløs. Og menn er faktisk verst til å dømme oss single kvinner. Ble kalt patetisk jeg, fordi jeg er singel.. har ikke akkurat valgt det selv, men skal jeg KJØPE meg en mann da eller?! For at andre skal bli fornøyd?! 

Anonymous poster hash: def72...044

 

 

Generelt sett har kvinner det mye lettere på den fronten. Det vil alltid være unntak selvsagt men sånn er det. 

 

Du tror nok alt er mye verre enn det som faktisk er tilfelle. Faktumet er at de fleste har nok med seg selv. 

Hva slags menn i din omgangskrets sier at du er patetisk ? fordi du er singel ? hvem er det du må rettferdiggjøre din sivilstatus ovenfor ? 

 

For all del invester i din egen velvære men ikke gjør det for andres skyld. Hvis du tror alle andre er så fantastiske så er dem ikke det.

 

Hvis du ikke tror på deg selv så vil ingen andre gjøre det heller. Finn ut hvilke fordeler du har ovenfor andre og kapitaliser på dem. Bygg selvtillit....

 

 

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: c7ddb...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor er det samme med jomfrue menn I 20 års alderen?

Anonymous poster hash: fc1e4...3ea

Jomfru er ikke et verb. Hva er det med folk på KG og "jomfrue"? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jomfru er ikke et verb. Hva er det med folk på KG og "jomfrue"? :P

 

Du har rett i at "jomfru" ikke er et verb. Det er et substantiv. "Jomfru" er en betegnelse bare for hunkjønn. Den måten det er (feilaktig) brukt på her, nemlig "jomfrue", er adjektivisk bruk. Hvis det skulle bli brukt et meningsfullt adjektiv, måtte det være "jomfruelig". Ekvivalenten til "jomfru" er "svenn", men det er vel gått i glemmeboken for folk flest i betydningen "urørt" mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig galt med å "kjøpe" en kubaner?

 

Har vært på Cuba jeg og fikk litt avsmak.. fikk typ 10 frierier om dagen, men de ville jo bare ha penger og ikke meg! Tror ikke jeg hadde blitt lykkelig med en sånn, selv om vi hadde fått søte barn da  :fnise:

Anonymous poster hash: def72...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg snakker bare om neglelakk eller noe istedet. 

Anonymous poster hash: def72...044

 

 

 

 

At vi damer kan ta oss mer nær av ting enn menn, er jeg enig i. Menn er mye flinkere til å ignorere sånne trivialiteter eller hva jeg skal kalle det. Jeg har aldri hatt lett for å få kjæreste, menn har alltid vært slemme mot meg. Har blitt ille mishandlet av menn, det var verst på skolen men også voksne menn har vært slemme. Jeg har de siste årene brukt 100K på plastisk kirurgi og fortsatt vil ingen ha meg! 

 

Anonymous poster hash: def72...044

 

 

Menn er slemme, du har brukt 100K på plastisk kirurgi, og snakker om neglelakk når de vil prate med deg. For en utenforstående sier det at du kanskje har feil fokus i jakten på en partner. 

 

Ellers er det for mye ansvarsfraskrivelse. (Nesten) alle kan få seg en partner. Kanskje ikke på det nivået man tenker seg, man må kanskje gå for en partner som ikke er fullt så billedskjønn/velstående/velutdannet som man så for seg. Men hva som er på innsiden er kanskje mindre viktig i våre dager? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er slemme, du har brukt 100K på plastisk kirurgi, og snakker om neglelakk når de vil prate med deg. For en utenforstående sier det at du kanskje har feil fokus i jakten på en partner. 

 

Ellers er det for mye ansvarsfraskrivelse. (Nesten) alle kan få seg en partner. Kanskje ikke på det nivået man tenker seg, man må kanskje gå for en partner som ikke er fullt så billedskjønn/velstående/velutdannet som man så for seg. Men hva som er på innsiden er kanskje mindre viktig i våre dager? 

 

Det blir til at jeg prater om noe fjås når folk legger seg i mitt privatliv ja! For det har de f.. ikke noe med. Det er IKKE greit å få intime om mitt (mangel på) sexliv etc. Tenk om jeg skulle sagt til en som var gift: fatter ikke åssen DU har klart å bli gift! Man sier jo ikke sånt! 

 

Jeg går faktisk ikke noe spesielt etter utseendet selv, liker menn som er rolige og med humor. Men det hjelper jo ikke når ingen er interessert, så derfor har jeg gitt opp. Og da hjelper det ikke å få høre hvilken taper jeg er, av de jeg jobber med. Og generelt av andre. Hadde ikke folk kommentert det hele tiden hadde jeg faktisk ikke brydd meg! 

 

TS

Anonymous poster hash: def72...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det blir til at jeg prater om noe fjås når folk legger seg i mitt privatliv ja! For det har de f.. ikke noe med. Det er IKKE greit å få intime om mitt (mangel på) sexliv etc. Tenk om jeg skulle sagt til en som var gift: fatter ikke åssen DU har klart å bli gift! Man sier jo ikke sånt! 

 

Jeg går faktisk ikke noe spesielt etter utseendet selv, liker menn som er rolige og med humor. Men det hjelper jo ikke når ingen er interessert, så derfor har jeg gitt opp. Og da hjelper det ikke å få høre hvilken taper jeg er, av de jeg jobber med. Og generelt av andre. Hadde ikke folk kommentert det hele tiden hadde jeg faktisk ikke brydd meg! 

 

TS

Anonymous poster hash: def72...044

 

 

Lær deg å si fra når folk graver eller kaller deg taper - det er faktisk helt uhørt. Om det er kollegaer som kaller deg taper er det noe du må ta opp med nærmeste overordnede.

 

Skaff deg ben i nesa og fokuser på noe annet. Det hjelper mot det meste. Ingen liker folk som ikler seg offerrollen. Gi pokker i hva andre sier og nyt livet. Damer med humør og cohones er sexy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette stemmer jo litt da, har opplevd det selv, men så er spørsmålet: Skal jeg gidde å bry meg? Jeg tror at for eksempel folk som skryter av forholdet, ikke har det så bra. Samme med folk som skryter over å være single, egentlig ikke trives som det.

 

Se på facebook for eksempel, de som til stadighet legger ut statuser om sine perfekte liv, har det egentlig ikke så bra med seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ikke bare her på kg jeg ser det, men holdninger i samfunnet generelt. Er man over 30, og singel og barnløs kan man egentlig bare dø virker det som. Hvorfor er det greit at menn er single og ikke kvinner? 

 

Jeg skulle gjerne vært gift og hatt barn jeg, men når jeg ikke er attraktiv på markedet er det ikke noe jeg får gjort noe med. Faktisk er menn verst når det gjelder å rakke ned på oss single. Har hørt så mye stygge kommentarer på dette her.. blitt kalt crazy catlady og patetisk fordi jeg ikke ble gift før 30  :trist:

Anonymous poster hash: def72...044

 

Jeg var singel til jeg var langt over 30 og det var aldri noe problem. Jeg tror du legger for mye i dette. Single menn over 30 føler like mye på dette som du gjør.

Anonymous poster hash: fcdc1...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...