AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #41 Skrevet 21. oktober 2015 "De"? Jeg snakker blant annet om DEG. Javel, venter på anmeldelsen.... For orden skyld, kan du gjenta hva som er nazistisk eller rasistisk som jeg har skrevet? Anonymous poster hash: 9b369...7ca 1
Mann 42 Skrevet 21. oktober 2015 #42 Skrevet 21. oktober 2015 Javel, venter på anmeldelsen.... For orden skyld, kan du gjenta hva som er nazistisk eller rasistisk som jeg har skrevet? Anonymous poster hash: 9b369...7ca Å, du vet, det er ikke nazistisk eller rasistisk i seg selv, noe av det dere skriver. Det er bare en gjennomgående hatefull tone og en måte å vri på alt som er ganske avskyelig. Det er litt som å åpne en søppelbøtte og finne den full av larver. Man blir kvalm. 3
Gjest Skrevet 21. oktober 2015 #43 Skrevet 21. oktober 2015 er vell ganske normalt at folk som bor i ett land og føler seg truet, tar ansvar..... se på norge... vi tar inn hmmm var det 26000 flyktninger hitill.. og 100000 ca nordmenn har ikke jobb.... men enkelte lover 16000 arbeidsplasser til flyktninger...... da blir det kaos da.... så sier ikke at jeg støtter de som gjør det, men jeg forstår de.... 1
Mann 42 Skrevet 21. oktober 2015 #44 Skrevet 21. oktober 2015 er vell ganske normalt at folk som bor i ett land og føler seg truet, tar ansvar..... se på norge... vi tar inn hmmm var det 26000 flyktninger hitill.. og 100000 ca nordmenn har ikke jobb.... men enkelte lover 16000 arbeidsplasser til flyktninger...... da blir det kaos da.... så sier ikke at jeg støtter de som gjør det, men jeg forstår de.... Hvis du mener at det er ganske normalt, og at det å brenne ned et asylmottak, er å ta ansvar, så støtter du dem vel egentlig? Du kan like gjerne si det du mener litt mer åpent, for alle eufemismene og omskrivningene endrer ikke på innholdet. Fikenblad og ståkuk, atter en gang. Det syns. 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #45 Skrevet 21. oktober 2015 Å, du vet, det er ikke nazistisk eller rasistisk i seg selv, noe av det dere skriver. Det er bare en gjennomgående hatefull tone og en måte å vri på alt som er ganske avskyelig. Det er litt som å åpne en søppelbøtte og finne den full av larver. Man blir kvalm. Ok, så du bare dem som ROPER ut rasist eller nazist når noen ikke er enig med deg. Nå pustet jeg lettet ut. Jeg var litt redd for at Rune Berglund Steen fra Antirasistisk Senter skulle komme på døra mi. Anonymous poster hash: 9b369...7ca 5
Gjest Skrevet 21. oktober 2015 #46 Skrevet 21. oktober 2015 Hvis du mener at det er ganske normalt, og at det å brenne ned et asylmottak, er å ta ansvar, så støtter du dem vel egentlig? Du kan like gjerne si det du mener litt mer åpent, for alle eufemismene og omskrivningene endrer ikke på innholdet. Fikenblad og ståkuk, atter en gang. Det syns. vell du får lese litt mellom linjen.... man forstår jo hvorfor man gjør det om man føler man blir truet! du bor vell i hus eller leilighet? om staten sa til deg at hei.. du skal få deg romkamerat osv. så blir du vell litt truet. du har jo en leilighet eller hus for at du vil ha noe for deg selv? sånn er det på bygda å,....folk bor der for en grunn. for at de vil være langt unna storbylivet osv... de vil ha det trygt. fremmende gir de en usikkerhet. å det må man respektere å.... er ikke så forbanna vanskelig og forstå seg på andre folk om man gidder bruke huet! 1
Mann 42 Skrevet 21. oktober 2015 #47 Skrevet 21. oktober 2015 vell du får lese litt mellom linjen.... man forstår jo hvorfor man gjør det om man føler man blir truet! du bor vell i hus eller leilighet? om staten sa til deg at hei.. du skal få deg romkamerat osv. så blir du vell litt truet. du har jo en leilighet eller hus for at du vil ha noe for deg selv? sånn er det på bygda å,....folk bor der for en grunn. for at de vil være langt unna storbylivet osv... de vil ha det trygt. fremmende gir de en usikkerhet. å det må man respektere å.... er ikke så forbanna vanskelig og forstå seg på andre folk om man gidder bruke huet! Jeg syns sammenligningen din halter en anelse, for det er ikke romkamerater det er snakk om her, det er mennesker som skal bo i et helt annet hus, som ikke er ditt hus, og din eiendomsrett krenkes ikke, dine personlige friheter krenkes ikke, og ditt privatliv krenkes ikke ved at det kommer et asylmottak for en håndfull mennesker i bygda. Du EIER faktisk ikke lokalsamfunnet, og du eier aldeles ikke den bygningen du evt svir av for å hindre at det kommer folk du personlig ikke liker, til bygda. 5
Gjest Skrevet 21. oktober 2015 #48 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg syns sammenligningen din halter en anelse, for det er ikke romkamerater det er snakk om her, det er mennesker som skal bo i et helt annet hus, som ikke er ditt hus, og din eiendomsrett krenkes ikke, dine personlige friheter krenkes ikke, og ditt privatliv krenkes ikke ved at det kommer et asylmottak for en håndfull mennesker i bygda. Du EIER faktisk ikke lokalsamfunnet, og du eier aldeles ikke den bygningen du evt svir av for å hindre at det kommer folk du personlig ikke liker, til bygda. å derfor er det krig i verden.. er vell en sammenligning når statsministeren ber nordmenn åpne husa sine for flyktninger! eller leser jeg det feil? det er satt på spissen.. du må lære deg og lese mellom linjene... folk som bor på ett lite stykke norge... er der for en grunn og vandt med ting som det alltid har vært... når noen truer det lille området så skjer det ekstreme handlinger... sier ikke jeg aksepterer, men jeg forstår! 1
Mann 42 Skrevet 21. oktober 2015 #49 Skrevet 21. oktober 2015 å derfor er det krig i verden.. er vell en sammenligning når statsministeren ber nordmenn åpne husa sine for flyktninger! eller leser jeg det feil? det er satt på spissen.. du må lære deg og lese mellom linjene... folk som bor på ett lite stykke norge... er der for en grunn og vandt med ting som det alltid har vært... når noen truer det lille området så skjer det ekstreme handlinger... sier ikke jeg aksepterer, men jeg forstår! "Lese mellom linjene"? Er det en eufemisme for "Jeg syns du skal ta det i beste mening når jeg uttrykker meg som en klovn."? I så fall må jeg nok skuffe deg. 5
Gjest Skrevet 21. oktober 2015 #50 Skrevet 21. oktober 2015 "Lese mellom linjene"? Er det en eufemisme for "Jeg syns du skal ta det i beste mening når jeg uttrykker meg som en klovn."? I så fall må jeg nok skuffe deg. må unnskylde dine foreldre som måtte ha levd med deg så lenge og sikkert fakttis den dag i dag å.... ikke alle er oppegående kan de trøste seg med;) 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #51 Skrevet 22. oktober 2015 Mottak over hele Europa står i brann. Hatet sprer seg som ild i tørt gress. Frykter du radikalisering? Anonymous poster hash: 997c8...1a0 De som setter på brann er jo samme ulla som terrorister... Anonymous poster hash: ef236...127
Example Skrevet 22. oktober 2015 #52 Skrevet 22. oktober 2015 Jeg syns sammenligningen din halter en anelse, for det er ikke romkamerater det er snakk om her, det er mennesker som skal bo i et helt annet hus, som ikke er ditt hus, og din eiendomsrett krenkes ikke, dine personlige friheter krenkes ikke, og ditt privatliv krenkes ikke ved at det kommer et asylmottak for en håndfull mennesker i bygda. Du EIER faktisk ikke lokalsamfunnet, og du eier aldeles ikke den bygningen du evt svir av for å hindre at det kommer folk du personlig ikke liker, til bygda. Se på Melsomvik i Vestfold for eksempel. Innbyggertall på rundt 1500, og nå har det kommet 1000 asylsøkere i tillegg. Det er ganske drastisk. Ikke spesielt hyggelig å få inn 1000 nye innbyggere på et lite sted, som kommer rett fra krig, og man egentlig ikke vet noe som helst om dem. Å brenne ned, eller å ty til vold vil alltid være feil. Uansett. Samtidig må man nesten regne med at slike ting vil skje. Det er langt ifra alle som er begeistret for innvandring, og spesielt ikke i sitt eget lokalsamfunn. Det går fra å være trygt, til å bli utrygt på kort sikt. 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #53 Skrevet 22. oktober 2015 (endret) Skjønner ikke at de vil ha den uroen rundt seg. Flykte fra krig for så å fortsette her. Er det ingen som kan lære immigrantene litt om hvordan vi oppfører oss her, skulle tro flere av dem kommer rett fra jordhula. Innlegg ryddet for link til nettsted som har innhold Kvinneguiden ikke ønsker å assosieres med Nordvesta, mod. Anonymous poster hash: 9cf39...b24 Endret 22. oktober 2015 av Nordvesta 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #54 Skrevet 22. oktober 2015 Er overrasket over de som normaliserer og bagatelliserer denne oppførselen. Litt det samme som å si at "den normale arbeidsløse mannen på gata rana en bank: helt forståelig at han valgte å gjøre det, az" Normal oppførsel! Anonymous poster hash: 478fc...e57
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #55 Skrevet 22. oktober 2015 Ja, det stod om dette i avisen i dag. Etter at Russland fikk høre om at Norge ikke vil behandle asylsøknadene til de som kommer over grensa, så vil nå Russland utvise alle som kommer til Norge. Utvisningen gjaldt for 5 år tror jeg. Det betyr at vi ikke bare kan sende asylsøkerne tilbake. Så hva gjør vi nå? Leste det samme, snakk om raske kommandolinjer. Dagen etter at Anundsens juridiske korps hadde lest seg fram i statuttene, kommer motttrekket. Her har russerne kontroll. Tipper Putin sitter og ler av hele Europa, som har tutet dem ørene fulle av menneskerettigheter ifbm Ukraina. Han bomber vel fram enda flere flyktninger dersom strømmen skulle avta. Anonymous poster hash: a6cc3...b6a 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #56 Skrevet 22. oktober 2015 Men terrorisme er noe av det mest unødvendige som finnes. Ikke virker det heller. Det fins ingen gode eksempler på at terrorisme noen sinne har ført til at en stat har endret sin politikk i den ønskede retningen. Derimot virker det polariserende og bidrar til å hardne frontene, noe som alltid er uheldig, ettersom det bringer en emosjonell og irrasjonell komponent inn i den politiske beslutningsprosessen.Innlegg ryddet for utsagn som forherliger voldsbruk i sitat og svar til detteNordvesta, mod. Den amerikanske revolusjon var da en rimelig effektiv terrorbevegelse. Samme med Vietcong i Vietnam. Og en rekke andre revolusjonsbevegelser som har vunnet til slutt.Anonymous poster hash: a5627...0c2 1
Example Skrevet 22. oktober 2015 #57 Skrevet 22. oktober 2015 Å, du vet, det er ikke nazistisk eller rasistisk i seg selv, noe av det dere skriver. Det er bare en gjennomgående hatefull tone og en måte å vri på alt som er ganske avskyelig. Det er litt som å åpne en søppelbøtte og finne den full av larver. Man blir kvalm. Og du elsker å male et slikt bilde av folk. Angrep argumentene og ikke hva du tror de står for. Spesielt spent på hvor koblingen til nazismen er her. Er det mye jødehat her? Har ikke sett det. 2
WubWub Skrevet 22. oktober 2015 #58 Skrevet 22. oktober 2015 Ikke lytter til sin befolkning ? De som styrer landet er folk som er blitt stemt inn, på demokratisk vis. Selvfølgelig kan ikke alle få det helt som de vil og selv om jeg stemte AP så er jeg innvandrerkritisk, jeg er skeptisk til hvordan integreringsprosessen skal gå og hva slags plan som er laget her for de som evt blir boende her fast. Men det er ingenting forståelsesfullt at du må tenne på andres eiendom for å få frem poenget ditt. Når du tyr til slik så er ikke det noe annerledes enn andre terroraksjoner. Charlie Hebdo for eksempel, kan likesågodt si at du har forståelse for muslimer som er imot karikaturene av Mohammed og forstå seg på handlingene deres. Same shit, different wrapping. Det komiske at de som støtter denne brennningen er ganske like de som de kritiserer og hater aller mest.Anonymous poster hash: fac08...9c7 De lytter ikke til befolkningen når majoriteten ikke ønsker denne innvandrings politikken som blir ført. Alle de etablerte partiene er enten positive til masse innvandring eller forholder seg passiv til den å lar det skure å gå så folket har ikke noe reelt alternativ til å stoppe raseringen av Europa. De få partiene som er for en mer nøktern og ansvarlig innvandringspolitikk er ofte på yttersiden av den politiske skalaene, og de vil ikke folk stemme på før det er for sent. Et eksempel på dette er Sverige. Det er bare et parti i Sverige som ønsker stramme inn, men de fremstår som ekstreme. Men nå som Sverige har begynt ta inn 100 000 innvandrere fra afrika og midtøsten har de begynt å få flere stemmer, men det er for sent. Altfor sent. Selvom de skulle stoppe ta imot flere innvandrere idag så er skadene så omfattende at det ikke vil la seg reparere. Sverige er bankrott og må tigge EU for store lån. Helsetilbud og budsjett til infrastruktur, militære , politi, skole og alt annet er i svale stup. Velferdsstaten kommer til å måtte avvikles noe som kommer til å føre til stor sosial uro når de har så stor andel unge menn uten jobb. Neste år er det antatt at Sverige vil ta imot svimlende 167 000 innvandrere. Er du klar over hvor enorme summer dette kommer til å koste samfunnet? Industrien flagger ut fordi de må betale mer og mer skatt for å holde skuta flytende. Men snart greier den ikke holde seg over vann. Ifølge FN's prognoser vil Sverige i 2050 ha human living index på nivå med fattige land i afrika. For bare 15 år siden toppet de listene , med en bra økonomi, bra helsetjeneste og levestandard. Så destruksjonen skjer fort når snøballen først begynner rulle. Vi kan komme til å oppleve noe av det samme når oljepengene går tomme for vi har ikke noe særlig industri å falle tilbake på lenger. 2
SD2018 Skrevet 22. oktober 2015 #59 Skrevet 22. oktober 2015 Japp, sånn er det. Så lenge det er "våre" terrorister, så er terrorisme tydeligvis greit. Lurer på hvordan folk her inne kommer til å reagere når den første mordbrannen kommer. For det gjør den ganske sikkert, enten det nå er planlagt eller et uhell. Ekstremister eskalerer alltid virkemidlene. Det ligger i deres natur. Og du skal være ganske ekstrem før du begynner å svi av bygninger for å kommunisere ditt syn på tingene. Ja, tenk at det har måttet gå så langt at medel-Svensson tyr til terror for å få sin stemme hørt. Det er slikt man tidligere bare har forbundet med land mye lenger sør. Palestinerne for eksempel, de har jo drevet med terror lenge, for å få rett til sitt eget land. Desperasjon kan manifestere seg på mange måter. 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #60 Skrevet 22. oktober 2015 Ja, tenk at det har måttet gå så langt at medel-Svensson tyr til terror for å få sin stemme hørt. Det er slikt man tidligere bare har forbundet med land mye lenger sør. Palestinerne for eksempel, de har jo drevet med terror lenge, for å få rett til sitt eget land. Desperasjon kan manifestere seg på mange måter. Du sammenligner Palestina-okkupasjonen med at Norge tar imot et visst antall tusen innvandrere? Er dette en spøk? Anonymous poster hash: fac08...9c7 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå