AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #21 Del Skrevet 21. oktober 2015 Jeg fikk velge mellom kirurgisk og medisinsk abort, tror jeg var 8-10 uker på vei, men ble anbefalt kirurgisk abort. Anonymous poster hash: 19abb...110 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #22 Del Skrevet 21. oktober 2015 Jeg tror du har missforstått litt, du hadde ikke sett fosteret i toalettet om du hadde hatt en kirurgisk abort. Det er dette som er medisinsk. Det var ikke det jeg skrev heller, så tror du misforstod Jeg delte min erfaring med kirurgisk abort på sykehuset, og skrev at det nok hadde vært mer behagelig å vært hjemme, men at jeg er glad for at jeg hadde kirurgisk på sykehuset og ikke hjemme (medisinsk abort) siden de jeg kjenner som har gjort det medisinsk forteller om skumle blodklumper i doskåla , som jeg personlig var glad jeg slapp å se iom at jeg tok en kirurgisk i narkose og ikke medisink abort Det ble litt krunglete forklart i denne, men syntes jeg forklarte det greit i forrige innlegget jeg... Anonymous poster hash: 3f0bf...beb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #23 Del Skrevet 21. oktober 2015 Jeg valgte å gjøre det hjemme en dag moren min var hjemme. Jeg fortalte det ikke til henne(det anbefaler jeg ikke!!), men hun er lege og jeg regnet med at det skulle gå fint. Anonymous poster hash: dd134...11f Hvorfor ikke? Jeg fortalte det til moren min , og vi hadde ikke spesielt godt forhold (ALDRI snakket om nære ting før og snakket ikke engang sammen daglig selvom vi bodde under samme tak) , men hun tok det fint og støttet meg. Fikk første klemmen av hun på mange år. Jeg tror det gjorde godt for både hun og meg å få og vise en sånn tillitserklæring. Mamma var den andre jeg sa det til, etter partneren min, for jeg greide ikke gå rundt i huset etter å ha tatt graviditetstesten å late som ingenting. Det var hun som kjørte meg til sykehuset på ultralyd senere, men vi snakket aldri noe om selve aborten eller graviditeten hverken da eller senere, det var veldig greit. Fikk ikke noe skjennepreken Anonymous poster hash: 3f0bf...beb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #24 Del Skrevet 21. oktober 2015 Tok abort for noen mnd. tilbake. Var 7 uker på vei i følge ultralyd. Går på sterke medisiner og har en sønn og datter fra før. Sønnen har sterke utfordringer i hverdagen. Synes ikke valget var vansklig å ta. Fant det ut på en mandag, ringte sykehuset på tirsdag. Tok den pilla man skal ta på sykehuset og gjorde aborten hjemme etter 2 dager med 4 piller i kjeden. Blødde mye, men hadde ingen smerter. Angrer heller ikke over valget. Det var det riktige for oss. Anonymous poster hash: 291b3...4b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #25 Del Skrevet 21. oktober 2015 Dette er helt individuelt. Det er ikke noe poeng i å fraråde hjemmeabort på grunn av at et fåtall av kvinner angrer på det. Det er helt klart verdt å tenke på, men alle reagerer forskjellig på en abort. Anonymous poster hash: 830c4...dd3 Veldig uenig. Jeg valgte medisinsk abort hjemme fordi jeg trodde på forsikringene om at det kom til å føles som menssmerter, være over kjapt osv osv. Jeg endte opp med voldsomme rielignende smerter, jeg kunne ikke stå oppreist, jeg kastet opp og svimte av før jeg til slutt tilbragte flere timer sittende i dusjen med vannet rennende over magen fordi det lindret litt. Jeg har aldri i mitt liv hatt det så vondt før. Jeg klarte ikke engang å ringe til gynekologisk avdeling fordi jeg ikke fikk karret meg ut av badet. I tillegg varte det i nesten tolv timer. Jeg anbefaler absolutt alle som skal ta medisinsk abort å gjøre det på sykehuset hvor de har tilgang til god smertelindring ved behov og egentlig anbefaler jeg kirurgisk abort til alle som skal ta abort. Kirurgisk abort er mye bedre enn medisinsk på alle måter. Årsaken til at de vektlegger at medisinsk abort er ørlite granne mere skånsomt for kroppen og oppfordrer kvinner til å velge dette alternativet er rett og slett ressurser. Det koster mer å utføre kirurgisk abort og derfor spares det penger om man får flest mulig til å velge medisinsk. Jeg har også hørt skrekkhistorier om kvinner som ikke blir fortalt at de har et valg og føler seg presset til å gjennomføre medisinsk abort. Det er selvsagt galt. Man kan velge kirurgisk, man må ikke gjennomføre medisinsk abort om man ikke ønsker det. Min hjemmeabort er en opplevelse jeg aldri kunne gjennomgått igjen og den dagen står igjen som et grusomt smertefullt minne. Anonymous poster hash: 8cec7...31e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #26 Del Skrevet 21. oktober 2015 Jeg fikk ikke velge, de er veldig strenge med kirurgisk abort. Anonymous poster hash: ab596...2ed Da har det skjedd en kommunikasjonssvikt. Man skal kunne velge. Anonymous poster hash: 8cec7...31e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #27 Del Skrevet 21. oktober 2015 Veldig uenig. Jeg valgte medisinsk abort hjemme fordi jeg trodde på forsikringene om at det kom til å føles som menssmerter, være over kjapt osv osv. Jeg endte opp med voldsomme rielignende smerter, jeg kunne ikke stå oppreist, jeg kastet opp og svimte av før jeg til slutt tilbragte flere timer sittende i dusjen med vannet rennende over magen fordi det lindret litt. Jeg har aldri i mitt liv hatt det så vondt før. Jeg klarte ikke engang å ringe til gynekologisk avdeling fordi jeg ikke fikk karret meg ut av badet. I tillegg varte det i nesten tolv timer. Jeg anbefaler absolutt alle som skal ta medisinsk abort å gjøre det på sykehuset hvor de har tilgang til god smertelindring ved behov og egentlig anbefaler jeg kirurgisk abort til alle som skal ta abort. Kirurgisk abort er mye bedre enn medisinsk på alle måter. Årsaken til at de vektlegger at medisinsk abort er ørlite granne mere skånsomt for kroppen og oppfordrer kvinner til å velge dette alternativet er rett og slett ressurser. Det koster mer å utføre kirurgisk abort og derfor spares det penger om man får flest mulig til å velge medisinsk. Jeg har også hørt skrekkhistorier om kvinner som ikke blir fortalt at de har et valg og føler seg presset til å gjennomføre medisinsk abort. Det er selvsagt galt. Man kan velge kirurgisk, man må ikke gjennomføre medisinsk abort om man ikke ønsker det. Min hjemmeabort er en opplevelse jeg aldri kunne gjennomgått igjen og den dagen står igjen som et grusomt smertefullt minne.Anonymous poster hash: 8cec7...31e Men du fulgte jo ikke "reglene". Du skulle hatt noen hjemme til å hjelpe deg hvis noe slikt som du beskriver skulle oppstå. Anonymous poster hash: 286f7...ac6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #28 Del Skrevet 21. oktober 2015 Veldig uenig. Jeg valgte medisinsk abort hjemme fordi jeg trodde på forsikringene om at det kom til å føles som menssmerter, være over kjapt osv osv. Jeg endte opp med voldsomme rielignende smerter, jeg kunne ikke stå oppreist, jeg kastet opp og svimte av før jeg til slutt tilbragte flere timer sittende i dusjen med vannet rennende over magen fordi det lindret litt. Jeg har aldri i mitt liv hatt det så vondt før. Jeg klarte ikke engang å ringe til gynekologisk avdeling fordi jeg ikke fikk karret meg ut av badet. I tillegg varte det i nesten tolv timer. Jeg anbefaler absolutt alle som skal ta medisinsk abort å gjøre det på sykehuset hvor de har tilgang til god smertelindring ved behov og egentlig anbefaler jeg kirurgisk abort til alle som skal ta abort. Kirurgisk abort er mye bedre enn medisinsk på alle måter. Årsaken til at de vektlegger at medisinsk abort er ørlite granne mere skånsomt for kroppen og oppfordrer kvinner til å velge dette alternativet er rett og slett ressurser. Det koster mer å utføre kirurgisk abort og derfor spares det penger om man får flest mulig til å velge medisinsk. Jeg har også hørt skrekkhistorier om kvinner som ikke blir fortalt at de har et valg og føler seg presset til å gjennomføre medisinsk abort. Det er selvsagt galt. Man kan velge kirurgisk, man må ikke gjennomføre medisinsk abort om man ikke ønsker det. Min hjemmeabort er en opplevelse jeg aldri kunne gjennomgått igjen og den dagen står igjen som et grusomt smertefullt minne. Anonymous poster hash: 8cec7...31e Det er da oppnevnt alle mulige bivirkninger i forbindelse med medikamentell abort og hvor ofte hver av de forekommer. For de aller fleste vil det kjennes ut som lignende menstruasjonssmerter. Dette innebærer at det er noen som ikke vil oppleve det sånn. Enkelte vil få sterke smerter og ubehag i forbindelse med aborten. Det er derfor du MÅ ha noen med deg ved en hjemmeabort. Hadde du det? Hvorfor kunne ikke vedkommende ringe til gynekologisk avdeling? Du råder alle kvinner som skal gjennomføre en abort kirurgisk abort på grunn av din egen skrekkhistorie. Kirurgisk abort er absolutt ikke det beste alternativet for kvinner som er tidlig i svangerskapet. Dette vitner om uvitenhet. Jeg unner absolutt ingen å oppleve det samme som deg, men de færreste gjør det. Anonymous poster hash: 830c4...dd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #29 Del Skrevet 21. oktober 2015 Men du fulgte jo ikke "reglene". Du skulle hatt noen hjemme til å hjelpe deg hvis noe slikt som du beskriver skulle oppstå.Anonymous poster hash: 286f7...ac6 Smertehelvetet hadde ikke blitt bedre av at noen sto og så på meg. Anonymous poster hash: 8cec7...31e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #30 Del Skrevet 21. oktober 2015 Du råder alle kvinner som skal gjennomføre en abort kirurgisk abort på grunn av din egen skrekkhistorie. Kirurgisk abort er absolutt ikke det beste alternativet for kvinner som er tidlig i svangerskapet. Dette vitner om uvitenhet. Jeg unner absolutt ingen å oppleve det samme som deg, men de færreste gjør det. Anonymous poster hash: 830c4...dd3 Jeg har tatt begge deler og vil alltid, alltid, alltid råde alle kvinner til å velge kirurgisk abort, til nød medisinsk, men da MÅ de insistere på å være på sykehuset så de kan få smertelindring. Når jeg i tillegg vet at det er ressurssparing som er årsak til at kvinner blir anbefalt å ta medisinsk abort blir jeg bare lei meg. Det er et stort tilbakesteg og dumt for kvinnekampen at kvinner skal måtte gjennomgå en medisinsk abort fordi man vil spare penger. Anonymous poster hash: 8cec7...31e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #31 Del Skrevet 21. oktober 2015 Jeg har tatt begge deler og vil alltid, alltid, alltid råde alle kvinner til å velge kirurgisk abort, til nød medisinsk, men da MÅ de insistere på å være på sykehuset så de kan få smertelindring. Når jeg i tillegg vet at det er ressurssparing som er årsak til at kvinner blir anbefalt å ta medisinsk abort blir jeg bare lei meg. Det er et stort tilbakesteg og dumt for kvinnekampen at kvinner skal måtte gjennomgå en medisinsk abort fordi man vil spare penger. Anonymous poster hash: 8cec7...31e Heldigvis er det ikke din subjektive oppfatning som avgjør hva alle kvinner skal gjøre. Anonymous poster hash: 830c4...dd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå