Gå til innhold

Å være utbrent

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er redd jeg er på vei til å bli, om jeg ikke allerede har blitt, utbrent. Har ukentlige samtaler med psykolog og føler at jeg på sett og vis tar tak i det, samtidig som jeg ikke aner hvordan jeg skal bremse verken hodet eller hverdagen.

Lurer på om det er noen som har noen erfaringer å dele?

Psykologen min spurte om jeg trengte en pause, som da vil si en pause fra jobb og studier tror jeg, og jeg fikk rett og slett angst. Angst for å stanse opp, angst for at livet mitt ikke skal fungere, angst for å henge etter på skolen, angst for å aldri få til noe.

Hvordan har dere med utbrenthet håndtert det? Hvilken muligheter har man?

Anonymous poster hash: 9d50a...dbf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte med meditasjon og yoga. Det reddet meg.
Krever disiplin, men er en fantastisk release og relief og hjelp når man har kommet inn i det.

Anonymous poster hash: bb025...973
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindfullness! Hjelper meg med å sovne om kveldene, og gjør tankekjøret i hodet mindre. Noen av oss må lære å slappe av. Jeg trodde jeg slappet av, men ser nå at jeg ikke visste hva det ville si. :) Yoga er også veldig nyttig! 

Anonymous poster hash: c4070...3d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om yoga og mindfullsness var helt det jeg lurte på her, men tusen takk for tips!

Jeg er mer interessert i å høre erfaringer om hvordan det artet seg, hvordan ble det med jobb og livet forøvrig. Er redd jeg har kommet litt for langt i løpet til at jeg bare kan meditere litt hver kveld og håpe det løser seg, akkurat nå klarer jeg ikke en gang å fullføre en enkel tanke.

Anonymous poster hash: 9d50a...dbf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utbrent! Har tatt en solid utdannelse mens ungene var små. Har vært alene med alle tre, uten avlastning. Begynte å jobbe. Også smalt det! Var vel lege og psykolog som trumfet gjennom en sykemelding. Var ikke helt klar for det, da jeg ville bli nøtt til å kjenne på hvordan jeg faktisk hadde det. Min strategi var å holde meg sysselsatt med noe hele tiden. Til slutt var jeg så sliten at jeg ikke orket å protestere på legens oppfordring om sykemelding.

Så nå sitter jeg her, og blir tvunget til å kjenne på følelser jeg har holdt tilbake i flere år. Vil helst bare sove, hele tiden. Ingenting gir meg glede. Psykolog og lege vil ha meg inn på en planlagt innleggelse. Stritter ikke i mot lenger, føler meg bare likegyldig til alt.

Kjære deg, ta i mot all den hjelp du kan få! Anbefaler INGEN å gå igjennom dette helvete her!

Anonymous poster hash: 9ce03...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...