Gå til innhold

Gi et kompliment til noen!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er helt elendig på å gi komplimenter, så sikkert ikke en dum ide. Men jeg mener også at komplimenter bør være ektefølt. Men skal prøve å ha det i bakhodet til neste gang jeg kommer på noe positivt om noen, at jeg ikke må være redd for å si det til dem.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

På IKEA i dag så kjøpte jeg en hylle og kassadamen spurte om jeg hadde kryss (det metallkrysset man skrur på bak). Jeg sier søren det glemte jeg og hun sier løp å finn et.

Jeg løper og henter og med et stort smil sier tusen takk for at du er så grei og minnet meg på dette hvorpå hun sier at det var bare det at noen pleier å legge dem underst slik at hun ikke ser dem når hun skal slå inn varene.

Og jeg tenker inni meg at det var litt dumt at hun ikke bare kunne ta takken og smilet mitt men det virket som om hun ble litt ille berørt og at hun slettes ikke er vant med at noen er grei og hyggelig mot henne der i kassen på IKEA

Håper ihvetfall at jeg gjorde henne litt glad da.

Skrevet

Og jeg tenker inni meg at det var litt dumt at hun ikke bare kunne ta takken og smilet mitt men det virket som om hun ble litt ille berørt og at hun slettes ikke er vant med at noen er grei og hyggelig mot henne der i kassen på IKEA

Håper ihvetfall at jeg gjorde henne litt glad da.

Ikke alle er vant til slikt eller vet hvordan man skal ta i mot et kompliment. Det har jo vært tråder her inne med mennesker som sier at de blir ille berørt og ikke vet hva de skal gjøre når noen sier noe hyggelig til de.

Så selv om de tilsynelatende blir ille berørt, så betyr ikke det at de ikke blir glad.

Får se om jeg får noen muligheter i dag.

:)

• Liker 2
Skrevet

Jeg er helt elendig på å gi komplimenter, så sikkert ikke en dum ide. Men jeg mener også at komplimenter bør være ektefølt. Men skal prøve å ha det i bakhodet til neste gang jeg kommer på noe positivt om noen, at jeg ikke må være redd for å si det til dem.

Ja, det var motivasjonen bak utfordringen for min del, i tillegg til å presse meg selv litt.

Ideen er at om man er i en situasjon hvor man føler eller opplever et eller annet positivt med en person, så skal man ikke brenne inne med det, men bare la det komme ut. Spontant og naturlig.

Jeg oppfordrer også folk til å være litt mer oppmerksomme på andre mennesker, slik at de faktisk legger merke til slike positive kvaliteter, enten det er utseende eller personlighetstrekk og lignende.

:)

Skrevet (endret)

Oppdraget er så enkelt som å gi et kompliment til noen! Og da helst til noen du ikke kjenner veldig godt og kanskje til og med er litt interessert i (men ikke nødvendigvis). For all del, gi gjerne komplimenter til moren din også, men tanken her er at dette skal være litt skummelt og i hvert fall litt utenom hva du vanligvis gjør.

Ga til mamma likevel jeg, tror det er mange som ikke er flinke nok til å fortelle foreldrene hvor glade de er i dem.

Endret av Summers

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...