Gå til innhold

Gi et kompliment til noen!


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen av dere er enslige, sjenerte og har kanskje litt dårlig selvtillit, så jeg tenkte jeg kunne gi dere en morsom utfordring som kan glede både dere selv og andre, samtidig som dere utfordrer komfortsonen litt.

 

Jeg hadde et lignende eksperiment for min egen del i slutten av august og det var ganske så morsomt. Har lyst å plukke det opp igjen, men tenkte jeg nå kunne inkludere dere i det også.

 

Oppdraget er så enkelt som å gi et kompliment til noen! Og da helst til noen du ikke kjenner veldig godt og kanskje til og med er litt interessert i (men ikke nødvendigvis). For all del, gi gjerne komplimenter til moren din også, men tanken her er at dette skal være litt skummelt og i hvert fall litt utenom hva du vanligvis gjør.

 

Så, neste gang du er i en sosial interaksjon med noen (noen du kjenner, noen du kjenner bare litt, en selger, en butikkdame/mann eller en helt fremmed person), se om det er et eller annet ved personen du kan kommentere på og så bare sier du det du legger merke til. Smil gjerne når du sier det. Det trenger ikke om å være et fysisk kompliment. Det kan gå på væremåte, personlighet, utseende eller hva det nå skal være.

 

Nå skal jeg ut en tur selv og kanskje har jeg noe å rapportere tilbake i kveld. Om ikke skal jeg dele noen av de jeg husker fra august.

 

God søndag!

:)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke noe problem med å gi ut komplimenter til andre så det gjør jeg ofte :)

Anonymous poster hash: 8f3fe...44b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Noen av dere er enslige, sjenerte og har kanskje litt dårlig selvtillit, så jeg tenkte jeg kunne gi dere en morsom utfordring som kan glede både dere selv og andre, samtidig som dere utfordrer komfortsonen litt.

 

Jeg hadde et lignende eksperiment for min egen del i slutten av august og det var ganske så morsomt. Har lyst å plukke det opp igjen, men tenkte jeg nå kunne inkludere dere i det også.

 

Oppdraget er så enkelt som å gi et kompliment til noen! Og da helst til noen du ikke kjenner veldig godt og kanskje til og med er litt interessert i (men ikke nødvendigvis). For all del, gi gjerne komplimenter til moren din også, men tanken her er at dette skal være litt skummelt og i hvert fall litt utenom hva du vanligvis gjør.

 

Så, neste gang du er i en sosial interaksjon med noen (noen du kjenner, noen du kjenner bare litt, en selger, en butikkdame/mann eller en helt fremmed person), se om det er et eller annet ved personen du kan kommentere på og så bare sier du det du legger merke til. Smil gjerne når du sier det. Det trenger ikke om å være et fysisk kompliment. Det kan gå på væremåte, personlighet, utseende eller hva det nå skal være.

 

Nå skal jeg ut en tur selv og kanskje har jeg noe å rapportere tilbake i kveld. Om ikke skal jeg dele noen av de jeg husker fra august.

 

God søndag!

:)

Håpar eg går forbi deg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som tar utfordringen?

 

Har ikke noe problem med å gi ut komplimenter til andre så det gjør jeg ofte :)

Anonymous poster hash: 8f3fe...44b

 

Fantastisk!

 

Da er du kanskje ikke i målgruppen, men kanskje har du noen små historier som kan inspirere oss andre?

:)

 

Håpar eg går forbi deg.....

 

Det er godt mulig jeg gikk forbi deg i dag, men det skjedde nok ikke noe mer enn det.

:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ut en tur selv og kanskje har jeg noe å rapportere tilbake i kveld. 

 

Deli deLuca. Supersøt jente med et nydelig navn (de har navnelapper) og en veldig fin utstråling. Jeg kjøpte to sjokolader som jeg la på disken.

 

J: Hei! Har du en fin dag? *bredt smil*

Supersøt jente: Både og. *smiler*

J: Å? Noe galt?

 

Hun forteller at hun ikke er vant til å jobbe der eller være alene i butikken, men smiler også når hun forteller det. Litt mer small-talk.

 

J: Du ser i hvert fall ut som om du er i godt humør da.

Supersøt jente: Haha. Ja. Man må jo være det. 

 

Betaler for varene og så smiler jeg til henne og sier: "Du har et veldig fint smil. Ha en fin kveld!"

 

Tusen takk og takk det samme svarer hun. Jeg går videre. Egentlig kunne jeg tenkt meg å invitert henne med på en date, men jeg følte kanskje det ble litt brått. Og oppdraget var jo bare å gi et kompliment.

 

Mission accomplished?

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ga du henne det komplimentet fordi du faktisk mente det, eller bare bare for å gi et kompliment til noen idag?



Anonymous poster hash: 5a043...e1f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Ga du henne det komplimentet fordi du faktisk mente det, eller bare bare for å gi et kompliment til noen idag?

Anonymous poster hash: 5a043...e1f

 

 

Selvsagt mente jeg det! :)

 

Men egentlig var det hele utstrålingen hennes, så jeg angrer kanskje på at jeg ikke ordla meg mer i den retning. For eksempel: "Du har et veldig fint smil. Veldig fin utstråling."

 

Sa noe lignende til en annen jente i august som hadde nettopp det.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin tanke, tror jeg slenger meg på! Forsøker på forelesning i morgen :)

 

Det heter forresten en kompliment, ikke et. Hehe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin tanke, tror jeg slenger meg på! Forsøker på forelesning i morgen :)

 

Det heter forresten en kompliment, ikke et. Hehe. 

 

I'll be damned! Den måtte jeg faktisk søke opp og sannelig har du ikke rett, selv om dette går på tvers av min intuisjon og hva jeg har vokst opp med. Temmelig sikker på at alle med min dialekt sier både et kompliment og komplimentet (som også er feil ser jeg). Har alltid sett på det som et intetkjønnsord. 

 

Vet ikke om jeg greier å snu her, men takk for opplysningen.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt kunstig å skulle lire av seg komplimenter dagen lang som kanskje ikke er ekte, så det var ikke intensjonen med oppdraget. La det være ekte! Men forsøk å vær litt oppmerksom på andre mennesker og om det er noe du legger merke til og kanskje innerst inne føler du kunne kommentert på, men normalt ikke tør, så bare kom med det!

 

Den siste komplimenten (prøver ny bøying her) jeg kan huske å ha fått er fra noen jenter i klassen min som hadde lagt merke til at jeg hadde klippet meg og kommenterte det positivt, selv om jeg ikke hadde klippet meg så mye. Ikke noen stor ting, men da føler man seg lagt merke til og at folk bryr seg. Kult det.

 

En av komplimentene jeg gav i august gikk nettopp på det. En jente som jeg så rimelig ofte og som jeg la merke til at hadde endret noe på håret. Det måtte jeg selvsagt kommentere. Tror hun ble bare flau (hun er litt spesiell og sjenert).

:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann så det går nok desverre ikke. For det er trakassering i følge kvinnene på KG, feministene og et samlet pressekorps.

Anonymous poster hash: 28935...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra initiativ! Jeg skal definitivt ha tråden din i bakhodet å prøve meg på et kompliment til en fremmed person :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Overrasket

Dra til USA, der går du ikke en hel dag uten å høre komplimenter. Når amerikanere tenker noe fint om noen sier de det bare rett ut. Prøv det selv på neste USA-ferie, start gjerne med "I looooove your ...".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier alltid det, fordi det var ei jente som alltid ga meg det når jeg var deprimert, og det hjalp meg faktisk å få litt selvtillitt tilbake etterhvert. Prøver også å smile til fremmede og tilfeldige , for man vet aldri hvor dårlig dag de har og hvor betydelig og stort et lite smil fra noen er for de. Det kan redde både dagen og uka til noen :)



Anonymous poster hash: 5832a...cde
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicecar

Jeg har alltid vært flink på å gi komplimenter til folk. Hvorfor? Fordi å se dem glade gir meg energi, det blir en vinn-vinn greie for oss begge :) Synes folk nå til dags er altfor feige med å så noe fint til andre, hva har dere å tape på det egentlig? Folk flest setter veldig pris på få dedikert noen fine ord. For alt det vi vet så har vi gjort dagen deres ti ganger bedre, kun pga et fint kompliment :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Prøver også å smile til fremmede og tilfeldige , for man vet aldri hvor dårlig dag de har og hvor betydelig og stort et lite smil fra noen er for de. Det kan redde både dagen og uka til noen :)

Anonymous poster hash: 5832a...cde

 

 

 

Jeg har alltid vært flink på å gi komplimenter til folk. Hvorfor? Fordi å se dem glade gir meg energi, det blir en vinn-vinn greie for oss begge :) Synes folk nå til dags er altfor feige med å så noe fint til andre, hva har dere å tape på det egentlig? Folk flest setter veldig pris på få dedikert noen fine ord. For alt det vi vet så har vi gjort dagen deres ti ganger bedre, kun pga et fint kompliment :)

 

Nettopp!

 

For enkelte kan noe så lite som et vennlig smil og et blikk bety hele verden. 

 

Når man ser noen som ser sure ut eller ikke spesielt glad ut, kan det være fristende å tenke noe negativt selv, men jeg liker alltid å tenke at det er slike mennesker som har størst behov for et smil og positiv oppmerksomhet.

 

Så da gliser jeg bredt. Og ofte smitter det over.

:laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor blir det av alle historiene?

 

Det skjedde ikke noe her i går, så jeg kan dele en historie fra august.

 

Jeg var på vei til skole en av semesterets første dager og møtte på en jente jeg kjenner til fra universitetet. Vi kjenner ikke hverandre veldig godt, men møtes nå og da og jeg vet at hun har vært interessert i meg tidligere. 

 

Hun er veldig pen, men jeg har aldri kommentert på det før. Denne dagen var hun veldig pent kledd og så veldig pen og sprudlende ut. Hun var sent ute til forelesning og i det vi egentlig hadde sagt adjø, innså jeg at hun var perfekt til utfordringen min, så jeg snudde og sa noe som:

 

"Hey, Sarah! Du var veldig pen i dag. Veldig fint kledd."

 

Hun ble tilsynelatende veldig glad og plutselig var ikke den forelesningen så viktig allikevel og hun lurte på om vi skulle spise frokost sammen.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann så det går nok desverre ikke. For det er trakassering i følge kvinnene på KG, feministene og et samlet pressekorps.

Anonymous poster hash: 28935...a4e

 

Da gjør du det ikke riktig. Å si til noen "så bra du håndterte den situasjonen" eller "det er så gøy å være sammen med deg fordi du er så morsom" er slett ikke trakassering. Sier du bare "du er så pen" eller bare ting som går på utseende fremstår du fort som innpåsliten. Vis at du legger merke til personen.

Anonymous poster hash: 651af...c3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...