Gå til innhold

liker ikke svigerdatter min.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her var det mange kvasse svar.. og jeg må nå bare bite i det sure eplet og spørre.. er jeg en håpløs svigermor? Har aldri vært min intensjon å gjøre det surt for henne. Tar til meg alle tips her selv om det svir..

Anonymous poster hash: f6015...7b0

Du sier jo rett ut i trådens tittel at du ikke liker henne, så noe god svigermor er du neppe. Spesielt tatt i betraktning at du er så fordomsfull og dømmende ovenfor henne og hennes personlig.

Hun merker nok hatet og bitterheten din og det er mest sannsynlig grunnen til at hun ikke ønsker konversere med deg

Videoannonse
Annonse
Gjest Franke Ann
Skrevet

Ts her. Jeg har nå fått en smekk i bakohdet etter å ha skrevet her. Måtte smake på realiteten en gang og funnet ut at jeg må se situasjonen på en annen måte. Min svigerdatter takker for gaver, hun takker for servering og har høflighet. Hun har og strikket og brukt tid på gaver til oss, og hun styrer ikke min sønn med noe jernhånd. Han har ganske stor frihet i forholdet, han er mye ute på tur med "gutta" og det er nok stort sett alltid min svigerdatter ordner med husarbeid og matlaging. Hun er og med å jobber ellers med huslige ting og reperasjoner. Jeg får finne meg i at hun kanskje er reservert til meg og min væremåte, jeg får prøve å ikke dømme så lett. Jeg får og finne meg i at vi kanskje ikke blir bestevenner, så for meg en datter nr 2. Men nå får jeg prøve å vise mer forståelse.

Jøss, skal si! Får jo rent dårlig samvittighet over ha vært så krass mot deg i starten nå. Mad kredz til deg.

Gjest Vena Cava
Skrevet

Min sønnen er gift med en dame som jeg ikke blir klok på. Hun forteller ikke private ting og er svært tilbakeholden. I sosiale lag trekker hun seg ofte tilbake og byr aldri på seg selv, snakker lite når hun er i lag med oss. Hun er hyggelig og har vel i og for seg folkeskikk, men mener hun bør være mer livat. Min sønn er svært glad i henne og tror hun er helt annerledes når hun er med han. Hun er i slutte av 20 årene og viser ikke akkurat stor interesse for å starte familie, har spurt flere ganger om de har noen planer og får aldri svar. Min sønn har begynt å bli mer tilbakeholden med å svare han og når vi prøver å få svar på hva som skjer i livet deres. Hvordan "angriper" vi situasjonen?? Ser mange på kg klager over svigermor, men her er en svigerdatter til besvær altså!

Om det der er det største problemet du har med personer i din omkrets skal du prise deg lykkelig!

Skrevet

Hun høres jo faktisk ut som en svigermors drøm.

Anonymous poster hash: 5e8b1...989
  • Liker 1
Skrevet

Har du tenkt over åssen signaler du selv sender ut? Knskje hun synes du er brautende, prater for mye om deg selv, er altfor nysgjerrig?

Respekter hennes grenser, så kanskje det løsner litt.. Eller kanskje ikke. Vi er forskjellige, og godt er det! :)

• Liker 1
Skrevet

Det kalles introverthet.....akspeter.

Anonymous poster hash: a3ac1...d66

Er det virkelig nødvendig å oversette innadvendt til et fremmedspråk? Blir ordet bedre eller mer spennende da, eller?

Skrevet

Er det virkelig nødvendig å oversette innadvendt til et fremmedspråk? Blir ordet bedre eller mer spennende da, eller?

Alltid så gøy å høre på fagfolk.

Anonymous poster hash: 5e06c...121

Skrevet

Stakkars jente...

Å være tilkommer i en ny familie er ikke lett.. Er man litt innesluttet gjør det ikke situasjonen bedre at de andre irriterer seg over det.

Kanskje er hun livredd for å trå feil, er derfor høflig men deler ikke ting hun føler er privat..

Skrevet

Stakkars jente...

Å være tilkommer i en ny familie er ikke lett.. Er man litt innesluttet gjør det ikke situasjonen bedre at de andre irriterer seg over det.

Kanskje er hun livredd for å trå feil, er derfor høflig men deler ikke ting hun føler er privat..

Les siste innlegget til TS, 18.10.2015, kl 20.17....

Anonymous poster hash: a3ac1...d66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...